nee hoorquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:53 schreef blup het volgende:
Overigens normaal geeft hij al voor je iets merkt al een foutmelding als je injector slecht is.
Een diesel kan niet missfirenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:27 schreef Fer het volgende:
Geen misfire detectie op de krukassensor?
Uitgeschakelde motor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:37 schreef Fer het volgende:
Hoe heet het dan als de diesel niet ontbrand in de cylinder?
Thanks!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:23 schreef dylanrr het volgende:
Ik heb exact hetzelfde probleem, met dezelfde auto en hetzelfde blok.
Ook hier heeft de dealer de auto uitgelezen en kan niks vinden. Morgen ga ik de EGR afkoppelen, kijken of dat helpt. Zal hier wel even posten of het geholpen heeft.
Egr moet uitgeschakeld worden via de Opcom. Ik merk wel dat als hij gaat regeneren het een stuk verbeterd. Ik weet niet of je de auto uitzet als hij opeens slecht begint te lopen en veel gaat zuipen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:38 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Thanks!
Ik ga een weekje doorrijden, als het er dan nog in zit ga ik natuurlijk terug naar de leverancier
Ik heb de auto net 4 dagen, heb nog niet gemerkt dat hij ineens veel gaat zuipen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:33 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Egr moet uitgeschakeld worden via de Opcom. Ik merk wel dat als hij gaat regeneren het een stuk verbeterd. Ik weet niet of je de auto uitzet als hij opeens slecht begint te lopen en veel gaat zuipen?
Ja, om de 700-1000km gaat 'ie regeneren, dan gaat 'ie opeens veel zuipen en stotteren.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:59 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Ik heb de auto net 4 dagen, heb nog niet gemerkt dat hij ineens veel gaat zuipen.
Ik zet de auto niet stil als hij slecht gaat lopen, iets meer toeren of opschakelen haalt het probleem weg.
Ik lees trouwens op internet dat de egr klep uitschakelen niet heel verstandig is (waarom weet ik niet)
De 1.9 CDTi is er in 2 uitvoering. Een echte opel motor, en de F9Q van Renault. Zowel beide motoren zijn met een een continental, siemens of een delphi systeem geleverd. Afhankelijk van het type ECM, heb je een van de mogelijke combi, enkel een luchtmassa meter, enkel een MAP of beide. Indien je een luchtmassameter hebt, moet gecontroleerd worden als dit een 5 polige bosch luchtmassa meter is, blijkt dit het geval, dan deze afdoppen, en met aangesloten stekker en op het contact de spanning op de singaaldraad meten. Is dit meer of minderdan 1V +/- 0.01V dan dien je de luchtmassameter vervangen, en de adaptie waardes te resetenquote:Op zondag 8 september 2013 23:40 schreef CarltonBanks het volgende:
Het lijkt weer erger te worden, vandaag zo'n 200km gereden en hij stottert weer wat vaker
*zucht*
Ehm... de 1.9 CDTi bij niet-bedrijfswagen Opels is eigenlijk een Fiat/Alfa 1.9 JTD. Het is geen 'echte' Opel motor. De Vivaro heeft bijvoorbeeld wel de F9Q van Renault. Aangezien TS een Astra heeft -> Fiat JTD.quote:Op maandag 9 september 2013 19:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De 1.9 CDTi is er in 2 uitvoering. Een echte opel motor, en de F9Q van Renault. Zowel beide motoren zijn met een een continental, siemens of een delphi systeem geleverd. Afhankelijk van het type ECM, heb je een van de mogelijke combi, enkel een luchtmassa meter, enkel een MAP of beide. Indien je een luchtmassameter hebt, moet gecontroleerd worden als dit een 5 polige bosch luchtmassa meter is, blijkt dit het geval, dan deze afdoppen, en met aangesloten stekker en op het contact de spanning op de singaaldraad meten. Is dit meer of minderdan 1V +/- 0.01V dan dien je de luchtmassameter vervangen, en de adaptie waardes te reseten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |