abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130386211
Mijn vriendin en ik zijn gisteren bij de hypotheker geweest omdat we een huisje willen kopen. De onderhandelingen zijn gedaan en het ziet er allemaal positief uit. Maar we zitten nog steeds in spanning omdat de hypotheek natuurlijk wel nog moet worden toegewezen.
Eigenlijk koopt mijn vriendin het huis en trek ik bij haar in (zij heeft een vast contract en ik ben zzper in een moeilijke tijd). Ze heeft alleen een kleine studieschuld en kan 1000,- rood staan (kan zo opgezegd worden). Een aantal jaar geleden heeft ze wel problemen gehad met de telefoonprovider wat haar een BKR registratie heeft opgeleverd, maar volgens mij is dat ruim vijf/zes jaar geleden. En zou dat ubderhaupt een probleem zijn? Het ging destijds om zo'n 500 euro.
Zijn er verder nog redenen waardoor een hypotheekaanvraag geweigerd kan worden? Of kan ik de fles champagne alvast uit de koelkast trekken? :9
pi_130386556
Studieschuld direct aflossen. Daar doen ze snel moeilijk over tegenwoordig (Hoe hoog die ook is). En waarom niet meteen aflossen als het een kleine schuld is?

Creditcards met een ¤1000 limiet is niet snel een probleem, maar kan eventueel wel probleem zijn. Ik zou gewoon wachten of het een probleem is en indien zo; inderdaad direct opzeggen.

BKR geen idee :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_130386584
Echt? ik had begrepen dat een studieschuld helemaal geen grote rol speelde.
pi_130386636
Schulden worden helaas nooit uit zichzelf minder.. hooguit meer.
vandaar dat hier ws. wel naar gekeken wordt.. idd zoals al gezegd, als het een kleine schuld is waarom niet aflossen? krijg je er zeker geen gezeik door
pi_130386640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:58 schreef Dj-delphi het volgende:
Echt? ik had begrepen dat een studieschuld helemaal geen grote rol speelde.
Alle vrienden die een huis hebben gekocht de laatste tijd, hebben hem allemaal moeten aflossen (Tenzij ze nog studeerden). Tevens waren diegene die hem niet hoefden af te betalen allemaal niet de hoofdbroodwinner. Ik weet niet in hoeverre dat laatste ook mee speelt.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_130386661
Nouja, het is zo'n 10000 euro. We hebben wel 20000 spaargeld, maar liever niet natuurlijk ;)
pi_130386692
En de hypotheek zou ook zo'n 20000 onder de max zitten....
pi_130386705
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:00 schreef Dj-delphi het volgende:
Nouja, het is zo'n 10000 euro. We hebben wel 20000 spaargeld, maar liever niet natuurlijk ;)
Dan is het niet echt een kleine schuld hé op je spaarvermogen. Dat is gewoon 50%.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:01 schreef Dj-delphi het volgende:
En de hypotheek zou ook zo'n 20000 onder de max zitten....
Maar zo rekent de verstrekker niet..
pi_130386730
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:02 schreef existenz het volgende:

[..]

Dan is het niet echt een kleine schuld hé op je spaarvermogen. Dat is gewoon 50%.
Ik heb vrienden met een studieschuld van een ton. Dus vandaar dat ik het een kleine studieschuld vind.
pi_130386796
Maar er lopen er hier een paar rond, die je het wat beter kunnen vertellen. Ik heb dit ook alleen maar uit ervaringen van vrienden. :)
pi_130386798
Een studieschuld van een ton???? Wat voor studie hebben die gevolgd??

Ze checken wel je bkr en ik heb geen idee of bepaalde notities zwaarder wegen.
Werk je al meer dan 3jr? Dan kun je ook jouw laatste 3 jaar meenemen.
Checken ze tegenwoordig of je een studieschuld hebt? Vorig jaar niet en veel mensen verzwegen het ook.
pi_130386914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:05 schreef ferrari_rood het volgende:

Checken ze tegenwoordig of je een studieschuld hebt? Vorig jaar niet en veel mensen verzwegen het ook.
Een ton :')
Lezen is niet je sterkste kant hè?
pi_130386993
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:10 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Psst. dat staat er ook. Alleen reageert Ferrari niet op de OP, maar op een ander bericht..
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:15:11 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130387029
Telefoonschulden worden niet meer bij het BKR geregistreerd en de gegevens zijn van de afgelopen vijf jaar. Dat zou dus geen probleem moeten zijn. Voor ¤1.000 rood kunnen staan wordt gerekend met ¤20 aflossing per maand (dus dat is ¤20 die je minder aan je hypotheek kan betalen). Uiteraard verlaagt het hebben van een studieschuld het maximale hypotheekbedrag ook.
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:03 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]

Ik heb vrienden met een studieschuld van een ton.
pi_130387101
quote:

[..]

Ik lees prima hoor

quote:

[..]

Ik heb vrienden met een studieschuld van een ton. Dus vandaar dat ik het een kleine studieschuld vind.
pi_130387382
Studieschuld is niet een geregistreerde schuld. Alleen als je er zelf over begint zullen ze er rekening mee houden volgens mij.
pi_130388059
Zo ben ik weer. Moest even de deur uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:05 schreef ferrari_rood het volgende:

Piloot worden is nogal prijzig ;)
En er is sprake van een vast dienstverband van de afgelopen 4,5 jaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:27 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Studieschuld is niet een geregistreerde schuld. Alleen als je er zelf over begint zullen ze er rekening mee houden volgens mij.
Ja dat had ik dus ook begrepen. Twee verschillende hypotheekadviseurs hebben mij inmiddels kunnen vertellen dat de studieschuld niet wordt meegerekend.
Heb net nog even gebeld met de hypotheekadviseur en die kan zich niet voorstellen dat de hypotheek afgewezen zou worden.
Ik trek die champagne maar vast open *O*
pi_130388109
Ik dacht al dat moet dan wel piloot of arts oid zijn.
Jammer dat hun studie niet betaald werd door toekomstige werkgever.

Ik ga duimen dat het niet afgewezen wordt. proost alvast.
pi_130388160
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik dacht al dat moet dan wel piloot of arts oid zijn.
Jammer dat hun studie niet betaald werd door toekomstige werkgever.

Ik ga duimen dat het niet afgewezen wordt. proost alvast.
Thnx! c_/
pi_130388217
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:54 schreef Dj-delphi het volgende:
Heb net nog even gebeld met de hypotheekadviseur en die kan zich niet voorstellen dat de hypotheek afgewezen zou worden.
Succes ermee! Ben razend benieuwd naar de afloop.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:03:26 #21
179075 hugecooll
pi_130388276
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:54 schreef Dj-delphi het volgende:
Ja dat had ik dus ook begrepen. Twee verschillende hypotheekadviseurs hebben mij inmiddels kunnen vertellen dat de studieschuld niet wordt meegerekend.
?????????????????????????????????????????????????????
pi_130388306
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

quote:
5s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, de bank kijkt niet naar een studieschuld. Dat is mij verteld.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:06:22 #23
179075 hugecooll
pi_130388334
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:05 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]

[..]

Ja, de bank kijkt niet naar een studieschuld. Dat is mij verteld.
Huhu, 0,75% van de aanvankelijke studieschuld (dus zodra de totale hoogte van de studieschuld bekend was)
Het kan wel dat jouw bank ervoor kiest om er geen rekening mee te houden. Wel wat opmerkelijk, maar het is mogelijk.
pi_130399332
Studieschuld wordt niet meegenomen en een krediet verlaagt je leencapaciteit met een factor 5.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:40:40 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130399704
quote:

[..]

Je beseft dat jouw beeld ernstig vertekend is, hè?

Verder: succes met je huisje.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')