abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:12:05 #1
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_130385293
Als een echte autistische Fokker heb ik als extra bijbaantje voor de zomervakantie gekozen om 2 dagen per week de post te lopen.
Het leek me een zeer relaxt bijbaantje omdat het voor mijn leeftijd goed verdiend, ( 9,50 netto per uur) waar ik in de plaatselijke Albert Heijn 2 uur voor zou moeten werken, bovendien heb je zeer flexibele werktijden waardoor deze drukbezette boy zijn leventje gewoon voort kan zetten zonder '' ik moet werken man'' tegen mensen te zeggen.

Dus nouja, het bleek eigenlijk nog beter dan dat het was, je moet 2 dagen per week de post bezorgen, van 8 tot 8 heb je de tijd. Ook wordt het een dag van te voren al bij je afgeleverd en kan je het een beetje op volgorde leggen waar je ook goed voor wordt betaald :D .
Nu ben ik echt op een bezorgdag maximaal anderhalf uur bezig, terwijl ik dan echt voor 4 uur uitbetaald krijg, mij hoor je nog steeds niet klagen.

Dit über relaxte bijbaantje brengt alleen ook zaken met zich mee waar ik me aan erger , dan klaag ik dus niet over het baantje zelf maar over de mensen bij wie je moet bezorgen.

Zo ben ik vandaag denk ik 5 tot 6 honden tegen gekomen, die liepen gewoon rond in de voortuin, zonder lijn of wat dan ook en de eigenaar was nergens te bekennen. Ook waren mensen die dachten slim te zijn door een hek om de tuin te bouwen waar de hond dan in kon verblijven, ja, heel leuk, neem dan god non de jus ook de moeite om een brievenbus buiten het hek te bouwen in plaats van bij de voordeur.
Dus gods golera man, ik loop gewoon rustig naar het volgende huis, je komt in de straal van 10 meter om de voortuin en zo een beest gaat te keer, de bewoners nergens te bekennen, heel fijn. ''Lik lekker me lul'', zo dacht ik nog, ik ga die tuin niet inlopen, dat beest valt me geheid aan, dus die mensen hebben nu geen post :{w

Ook zijn er van die vrouwen, die het altijd hebben over hoe druk ze het wel niet hebben de hele dag met het huishouden en hun kinderen. Nou, die liggen dus in de voortuin op een bedje te slapen, als ik dan aan kom lopen bedekken die zeugen de hele brievenbus, wat je bijna als ongemakkelijk kan beschrijven, en ik genoodzaakt ben het post naast ze of op de grond te gooien. Een van dat schorem haalde het nog in haar hoofd om mij te vragen waarom ik '' vorige keer de post op de grond had getieft?''

Ook het zelfde soort vrouw, staat met een ander van haar soort te praten bij de voordeur waardoor ik ook niet bij de brievenbus kan, ik kom dan aanlopen en dan zou je denken dat ze het gewoon zou aanpakken maar nee ze gaan gewoon door met hun gesprek zonder ook maar serieus op te kijken naar wat ik daar kom doen. Na een aantal keer ''Mevrouw, IK HEB POST VOOR U'' te roepen, lijken ze het soms nog niet te begrijpen zo diep zitten ze in het gesprek, en dan zeggen ze dat mannen geen 2 dingen tegelijk kunnen, oordeelt u zelf.

Bovendien heb ik ook een aantal flats waar ik moet bezorgen, de hele golera muur waar de brievenbussen inzitten staat volgebouwd met fietsen, scooters en dergelijken. Ik moet dus eerst die hele golera zooi verplaatsen voordat ik fatsoenlijk bij die dingen kan. Soms komen er mensen nog vragen waarom ik aan hun spullen zit.
Dan reageer ik dus met '' wil je je post niet dan?'', waardoor ze het lijken te begrijpen en maar snel weglopen.

Mijn klacht is dus eigenlijk mensen die niet aan andere mensen denken, je kan toch gewoon een klein beetje rekening mee houden dat de postjongen je post komt bezorgen en daarvoor wel bij je brievenbus moet kunnen?

Verwachte reactie: Moet je maar niet in de schilderswijk gaan bezorgen. Nou jongens, ik bezorg in een vrij nette wijk.

Nou dat was mijn klacht weer. Groetjes van mij doei x
Centrum van het universum ben ik..
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:13:37 #2
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_130385351
doei x
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:17:04 #3
131603 Afwazig
Serious business
pi_130385450
Bang zijn voor honden :'). Als je gewoon met een beetje vertrouwen naar binnen stapt en niet zwetend en trillend als een rietje achter het hekje staat dan is er niks aan de hand. Groei een paar ballen.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:19:07 #4
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_130385503
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:17 schreef Afwazig het volgende:
Bang zijn voor honden :'). Als je gewoon met een beetje vertrouwen naar binnen stapt en niet zwetend en trillend als een rietje achter het hekje staat dan is er niks aan de hand. Groei een paar ballen.
ja hij blaft voor de gein naar me
pi_130385523
TS is geen packleader :')
pi_130385530
Nou jongen, dat zijn me een stelletje terechte klachten op een rijtje.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:20:21 #7
131603 Afwazig
Serious business
pi_130385535
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:19 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Je weet wat ze zeggen over blaffende honden. Je bent gewoon een meisje. Hij zal hoogstens tegen je op springen om je te begroeten.
pi_130385732
Dat van die honden is wel herkenbaar. Die beesten gaan altijd zo tekeer als je op hun terrein komt, maar ik heb er nog nooit post niet om bezorgd. Ze bijten echt niet. Wat ik eigenlijk klachtwaardiger vind zijn die mensen die denken een originele 'grap' te maken die je vervolgens tien keer op een dag hoort. 'Die blauwe brieven mag je wel weer meenemen' zeggen ze dan en vervolgens liggen ze dubbel. Dan zei ik altijd 'ok' en liep ik weer weg, kwamen ze vanzelf achter je aan 'ja maar postbode, het was maar een grap' :').
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:30:58 #9
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_130385832
TS is bang voor honden :').. Overigens nogal logisch dat mensen hun hond los laten lopen op eigen terrein.
To doom or not to doom
pi_130385839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:28 schreef Polenbatser het volgende:
'Die blauwe brieven mag je wel weer meenemen' zeggen ze dan en vervolgens liggen ze dubbel. Dan zei ik altijd 'ok' en liep ik weer weg, kwamen ze vanzelf achter je aan 'ja maar postbode, het was maar een grap' :').
:')
  Moderator / Redactie FP vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:23 #11
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_130385863
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:28 schreef Polenbatser het volgende:
Dan zei ik altijd 'ok' en liep ik weer weg,
Dat deed ik ook elke keer als zo'n figuur origineel dacht te zijn _O-
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_130385888
Ik bezorgde tot vandaag ook 2 keer per week, maar 1 keer last gehad van een hond maar toen kwan de eigenaar naar buiten om de post aan te nemen. Anders had ik het mooi terug gestuurd als brievenbus onbereikbaar.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_130385906
Ik heb maar 1 keer de post op het erf getyft toen ik nog bezorger was. En dat was toen ik op de fiets een supergrote ronde langs de boerderijen moest doen.

Er stond daar een valse hond op het erf die precies in gedachte had wat de scheidslijn was tussen grommen en bijten. Toen ik na meerdere malen roepen niemand hoorde of zag, had ik gewoon schijt. Ik ben niet bang voor honden, maar als ze grommen in plaats van blaffen en ze laten hun tanden zien, dan kun je er donder op zeggen dat ze gaan happen. Daarnaast zijn de meeste boerderij honden valse beesten. Blaffende honden kun je gewoon langs lopen, die doen niets, mietje.

Je moet beter je werk doen, godverdomme! :(
pi_130386133
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:19 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

Blaffende honden bijten niet!

Echt, je kan beter zelfverzekerd het terrein opkomen en vrolijk iets naar de hond roepen ("Hey hallo buddy, ben jij op het huis aan het passen?! Good boy/girl."). Dan doet ie niks.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:01:07 #15
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_130386666
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:42 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Blaffende honden bijten niet!

Echt, je kan beter zelfverzekerd het terrein opkomen en vrolijk iets naar de hond roepen ("Hey hallo buddy, ben jij op het huis aan het passen?! Good boy/girl."). Dan doet ie niks.
ben geen mongool die tegen een hond gaat praten
en hoe moet ik zien of het een boy/girl is?

[ Bericht 3% gewijzigd door Jv1994 op 23-08-2013 16:11:05 ]
pi_130386801
:')
Ура для россии
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:11:51 #17
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_130386949
allemaal stoer praten maar als zo een golera beest van een meter breed tegen je te keer gaat piep je wel anders
  Moderator / Redactie FP vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:12:08 #18
Rawr
pi_130386956
Het is trouwens cholera.
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:13:25 #19
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_130386984
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het is trouwens cholera.
weet ik :@
  Moderator / Redactie FP vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:17:59 #20
Rawr
pi_130387087
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:13 schreef Jv1994 het volgende:

[..]

weet ik :@
Dan is het goed :*
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:19:33 #21
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130387128
Goed verhaal, met plezier gelezen, miste wel een climax maar verder wel vermakelijk. Er gebeurt in ieder geval meer dan in de meeste andere OP's.
This isn't even my final form.
pi_130387201
TL;DR
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_130387530
Terechte klacht, vooral over dat stukje betreft honden. Wat een kut beesten. Beter wordt alles naar China verscheept, want daar zijn ze nog nuttig al voedsel.
Blessed be.
pi_130387962
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:33 schreef Linkiss het volgende:
Terechte klacht, vooral over dat stukje betreft honden. Wat een kut beesten. Beter wordt alles naar China verscheept, want daar zijn ze nog nuttig al voedsel.
Deze user _O_
pi_130388486
Het nieuwe Nederland, het is zo fijn geworden allemaal. Terechte klachten hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')