Als een echte autistische Fokker heb ik als extra bijbaantje voor de zomervakantie gekozen om 2 dagen per week de post te lopen.
Het leek me een zeer relaxt bijbaantje omdat het voor mijn leeftijd goed verdiend, ( 9,50 netto per uur) waar ik in de plaatselijke Albert Heijn 2 uur voor zou moeten werken, bovendien heb je zeer flexibele werktijden waardoor deze drukbezette boy zijn leventje gewoon voort kan zetten zonder '' ik moet werken man'' tegen mensen te zeggen.
Dus nouja, het bleek eigenlijk nog beter dan dat het was, je moet 2 dagen per week de post bezorgen, van 8 tot 8 heb je de tijd. Ook wordt het een dag van te voren al bij je afgeleverd en kan je het een beetje op volgorde leggen waar je ook goed voor wordt betaald

.
Nu ben ik echt op een bezorgdag maximaal anderhalf uur bezig, terwijl ik dan echt voor 4 uur uitbetaald krijg, mij hoor je nog steeds niet klagen.
Dit über relaxte bijbaantje brengt alleen ook zaken met zich mee waar ik me aan erger ,
dan klaag ik dus niet over het baantje zelf maar over de mensen bij wie je moet bezorgen.
Zo ben ik vandaag denk ik 5 tot 6 honden tegen gekomen, die liepen gewoon rond in de voortuin, zonder lijn of wat dan ook en de eigenaar was nergens te bekennen. Ook waren mensen die dachten slim te zijn door een hek om de tuin te bouwen waar de hond dan in kon verblijven, ja, heel leuk, neem dan god non de jus ook de moeite om een brievenbus buiten het hek te bouwen in plaats van bij de voordeur.
Dus gods golera man, ik loop gewoon rustig naar het volgende huis, je komt in de straal van 10 meter om de voortuin en zo een beest gaat te keer, de bewoners nergens te bekennen, heel fijn. ''Lik lekker me lul'', zo dacht ik nog, ik ga die tuin niet inlopen, dat beest valt me geheid aan, dus die mensen hebben nu geen post
Ook zijn er van die vrouwen, die het altijd hebben over hoe druk ze het wel niet hebben de hele dag met het huishouden en hun kinderen. Nou, die liggen dus in de voortuin op een bedje te slapen, als ik dan aan kom lopen bedekken die zeugen de hele brievenbus, wat je bijna als ongemakkelijk kan beschrijven, en ik genoodzaakt ben het post naast ze of op de grond te gooien. Een van dat schorem haalde het nog in haar hoofd om mij te vragen waarom ik '' vorige keer de post op de grond had getieft?''
Ook het zelfde soort vrouw, staat met een ander van haar soort te praten bij de voordeur waardoor ik ook niet bij de brievenbus kan, ik kom dan aanlopen en dan zou je denken dat ze het gewoon zou aanpakken maar nee ze gaan gewoon door met hun gesprek zonder ook maar serieus op te kijken naar wat ik daar kom doen. Na een aantal keer ''Mevrouw, IK HEB POST VOOR U'' te roepen, lijken ze het soms nog niet te begrijpen zo diep zitten ze in het gesprek, en dan zeggen ze dat mannen geen 2 dingen tegelijk kunnen, oordeelt u zelf.
Bovendien heb ik ook een aantal flats waar ik moet bezorgen, de hele golera muur waar de brievenbussen inzitten staat volgebouwd met fietsen, scooters en dergelijken. Ik moet dus eerst die hele golera zooi verplaatsen voordat ik fatsoenlijk bij die dingen kan. Soms komen er mensen nog vragen waarom ik aan hun spullen zit.
Dan reageer ik dus met '' wil je je post niet dan?'', waardoor ze het lijken te begrijpen en maar snel weglopen.
Mijn klacht is dus eigenlijk mensen die niet aan andere mensen denken, je kan toch gewoon een klein beetje rekening mee houden dat de postjongen je post komt bezorgen en daarvoor wel bij je brievenbus moet kunnen?
Verwachte reactie: Moet je maar niet in de schilderswijk gaan bezorgen. Nou jongens, ik bezorg in een vrij nette wijk.Nou dat was mijn klacht weer. Groetjes van mij doei x