Mutant, het zou jou sieren als jij iets minder vanuit emotie de persoonlijke aanval zou inzetten en veel meer vanuit de ratio op een zakelijke manier zou discussiëren.
quote:
Het gaat hier om een zeer beperkte geldstroom
Niet relevant en bovendien uiterst subjectief en dus discutabel.
quote:
en daarenboven heeft de geldstroom niet te maken met uitkeringen waarvoor arbeidsgerelateerde verplichtingen gelden, zoals de ww of bijstand.
No shit. Ook niet echt relevant. Wij kunnen geen sinterklaas spelen voor alle mensen die ooit hier hebben gewoond en remigreren. Zeker niet nu er weer grote groepen immigranten bij zijn gekomen en er weer nieuwe grote groepe immigranten bijkomen. Nederland heeft 17 miljoen inwoners waarvan er minder dan 10 miljoen inwoners werken en de Nederlandse bevolking vergrijst sterk. We zullen dus met beleid moeten komen om dit nu nog hanteerbare maar belastende probleem (hoop extra rentekosten wegens grotere schuld die hierdoor sterker oploopt) in te dammen voordat het te laat is.
quote:
Daarnaast geldt dat het niet aan ons is om mensen in een ander land aan te gaan sporen om te werken. Het is de omgekeerde wereld en een bizar argument in deze hele discussie.
Natuurlijk is het voor Nederland hartstikke relevant dat zij met de uitkering die zij van ons krijgen veel luxer leven dan de modale landgenoot van hen die werkt. Natuurlijk is het aan Nederland om hier iets aan te doen aangezien Nederland anders gegarandeerd zolang zij leven en zij recht hebben op die uitkering niet zullen gaan werken en wij dus zolang zij leven en zij recht hebben op die uitkering die uitkering moeten betalen. Jij mag het om wat voor reden dan ook niet leuk vinden dat Nederland hier wat aan wil doen maar kom nu niet aan met de opmerking dat wij hier niets aan zouden mogen doen. Ook juridisch gezien is dit flauwekul, het is natuurlijk wel belangrijk dat we de wetten zo vormgeven dat we juridische problemen vermijden, we moeten dus een goede vorm zoeken waarmee we dit probleem oplossen zonder dat een rechter daar al dan niet terecht ene stokje voor kan steken. De eerste poging mislukte, de volgende keer meer succes als het juridisch wat slimmer wordt aangepakt. Doe nu niet net alsof dit hardvochtig is van Nederland en alsof Nederland hiermee discrimineert en wat voor flauwekul nog meer, het doel van Nederland is slechts dat ze daar met die uitkering eenzelfde welvaartsniveau hebben als wat iedereen heeft die die uitkering krijgt die in Nederland woont.
quote:
Verder weiger je inhoudelijk in te gaan op wat je voorganger heeft gepost. Tot slot gelden niet alleen prijsverschillen in nl of tussen marokko en nl, maar des te meer in marokko zelf. Gaan wij daar dan ook rekening mee houden?
Er zal ook hiervoor een afweging moeten worden gemaakt tussen efficiëntie en maatwerk. Het doel is immers een zo'n laag mogelijk kostenniveau zonder mensen tekort te doen.
quote:
Feit is dat je de aandacht wenst te vestigen op...
Het is een feit dat de Nederlandse overheid zelf al vele jaren dit probleem probeert op te lossen en ofwel hierbij wordt gedwarsboomd door rechters ofwel nog niet de juiste juridische oplossing heeft gevonden, waarbij het relevant is dat de overheid zelf de wetten vormt en dus een juiste juridische vorm kan vinden als zij dat goed aanpakt.
Ik snap dat jij van mij graag de boeman maakt omdat ik pleit voor iets wat tegen het belang van jouw peers is maar het is jereinste onzin van jou dat jij stelt dat ik hier die strijd aanzwengel. De Nederlandse overheid begon hiermee, vele mensen op het FOK-forumpje zijn mij voorgaan en vele mensen op het FOK-forumpje vinden ook vandaag de dag dat dit probleem moet worden opgelost. Jij kan zoveel tackles met twee benen inzetten op hen als dat jij wil terwijl de bal niet in de buurt is, zij zullen niet hun mening voor zich houden om die reden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 23-10-2013 22:22:59 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL