SPOILER: Hoe het allemaal begonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Elk half jaar wordt een shortlist update gegeven van ons als spelers, met informatie over goals, assists, tackels en meer. Met andere woorden: Ben je op weg om die wereldster te worden?
In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.
Elk jaar wordt er een update gegeven van de eigenschappen van elke speler. Al deze screens kan je vinden op ons speciale Fok! als speler forum. Iedereen krijgt gelijke kansen in dit spel. Elke speler krijgt een vaste waarde in het begin en het potentieel kan je zelf kiezen door middel van scenarios.
Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.
Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's en een bijbehorende club kiezen om mee te beginnen.
Scenario 1: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA op 180. Je mag per categorie 40 punten besteden.
Scenario 2: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA tussen 170 en 190 gegenereerd door een RNG*. Je mag per categorie 40 punten besteden.
* RNG = Random Number Generator
Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?
Een club kiezen staat grotendeels vrij, zolang de gekozen club in één van de gegeven competities uitkomt. Zie een overzicht verderop in de OP.
Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves voor de vertaling Nederlands-Engels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inschrijving geschiedt helemaal via http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=5 !! Lees de sticky posts daar aandachtig als je je wilt inschrijven.
Maak je inschrijving als geregistreerde user, als je je inschrijving wilt kunnen wijzigen. Een ongeregistreerde user kan zijn topic niet meer wijzigen!
Na ongeveer 15 seizoenen worden alle carrires bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden? En bij sommige rondes, welk team heeft de meeste prijzen gepakt?
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Moet ik mijn eigen naam invullen?
Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!
4. Waar staat PA en CA voor?
PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability (wat je nu bent).
5. Hoe werkt de PA (Potential Ability) in FM?
Deze site (http://games-footballmana(...)tential-ability.html) geeft een goede uitleg.
6. Waarom mag ik niet in andere competities starten?
We hebben een selectie gemaakt van begincompetities die gelijkwaardig zijn ter bescherming van jezelf. Iedereen zal nu redelijk snel een basisplaats kunnen afdwingen.
7. Waar meten we mee aan het einde?
Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeelt worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.
8. Deze OP is saai!
Als je een expert bent in Paint / Photoshop zie ik graag wat illustraties tegemoet! Daarnaast is alle feedback welkom.
9. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit?
Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
Vorige rondes
Huidige spelers
Inschrijving (gesloten)
Beschikbare competities
Tips
Urbanusquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:07 schreef SiebeJ het volgende:
Quiz: Wie gaat er in de zomer weg?
1. [ afbeelding ]
2. [ afbeelding ]
3. [ afbeelding ]
Neequote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:10 schreef koenie95 het volgende:
Ik hoop Wurst maar ben bang van niet
Neequote:
Jaquote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:12 schreef SiebeJ het volgende:
Rausch biedt zich aan bij grotere teams
[ afbeelding ]
Wow, eerste keer dat ik het fout hebquote:
Zeu zeuquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:21 schreef SiebeJ het volgende:
Rausch gaat eindelijk eisen stellen
[ afbeelding ]
Oh nicequote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:26 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Correct!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
miljoenen voor een speler die nog geen kwart miljoen waard is, dat zou wat zijnquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:27 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Misschien ook wel, het blijft een toptalent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
negatief nieuws bestaat nietquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:31 schreef SiebeJ het volgende:
Of dit indruk maakt op de scouts is te betwisten..
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:34 schreef SiebeJ het volgende:
En de transfer naar Manchester United was voor..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk, we zitten weer bij elkaar. Alleen speelt Pegasus gegarandeerd en is Niss de eeuwige reserve.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hele zomer unhappy, 4 wedstrijden ofzo in totaal in iets van 6 jaar en dan nog niet weggaan.
I love my mispoken words.
Dit is wel om te janken jaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:50 schreef Sejt het volgende:
[..]
Leuk, we zitten weer bij elkaar. Alleen speelt Pegasus gegarandeerd en is Niss de eeuwige reserve.
Hele zomer unhappy, 4 wedstrijden ofzo in totaal in iets van 6 jaar en dan nog niet weggaan.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:53 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Dit is wel om te janken ja+3 afgelopen jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Niss is no.1 faalhaas van deze ronde.I love my mispoken words.
Je wilt een transfer maken, dat is de redenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
+26 voor Günther
Morale: superb
Unhappy
Juist
Zag het jaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:54 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Je wilt een transfer maken, dat is de reden
0 euro en 40 wedstrijden in de basis zou ik nog beter vindenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zag het jaNu maar hopen dat er een grote club komt die 25M voor dat baasje neer wil tellen.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:34 schreef SiebeJ het volgende:
En de transfer naar Manchester United was voor..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.welkomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sowieso kampioen dit jaar dus
![]()
heb je niet per ongeluk onze CA en PA niet op 8 om 17 gezet i.p.v. 80 om 170?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:54 schreef Sejt het volgende:
[..]
+3 afgelopen jaar.![]()
![]()
![]()
Niss is no.1 faalhaas van deze ronde.
Geen speeltijd, hij wil verhuurd worden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:26 schreef BroodjeKebab het volgende:
Krijgt Sami Papisko genoeg speeltijd bij Man Utd? Want hij is ongelukkig en wilt weg, maar reden lijkt me onduidelijk. Hij speelt toch elke wedstrijd in het eerste elftal?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deutschlandquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef SiebeJ het volgende:
Aantal teams al zeker van het EK 2020
[ afbeelding ]
Україна!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef SiebeJ het volgende:
[ afbeelding ]
Österreich!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef SiebeJ het volgende:
[ afbeelding ]
België.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef SiebeJ het volgende:
[ afbeelding ]
Naar Monaco verkassen is goed geweest voor Bleu, 16 x basis, 6 invalbeurten, 12 goals...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:08 schreef SiebeJ het volgende:
Shortlist 31 december 2019: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=370&pid=4172#pid4172
Rausch doet waar 'ie goed in is: twee keer scoren en motm wordenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:59 schreef SiebeJ het volgende:
Rausch speelt zichzelf in de kijker
[ afbeelding ]
Al 5 seizoenen bij de Spurs, en dan eindelijk m'n debuut... woehoequote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:14 schreef SiebeJ het volgende:
Spurs wint dankzij goed spel Bayrovskiy
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Da's kutquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:41 schreef PowerLoungen het volgende:
Na een kutdag (portemonnee met alles erin gestolen in Belgie) toch nog wat blij omdat Pegasus een bazenspeler is geworden
Wat de fuck!?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:33 schreef SiebeJ het volgende:
Urbanus vertrekt transfervrij naar Bochum in de zomer
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:36 schreef Swaytje het volgende:
Zou je een screen van geschiedenis/statistieken willen posten van Swiftfoot?
Ben wel benieuwd hoeveel die nou eigenlijk heeft gespeeld de afgelopen seizoenen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beste seizoen tot nu toe.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:40 schreef SiebeJ het volgende:
Bleu op zoek naar een nieuwe auto
[ afbeelding ]
zelfde plaatje?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:04 schreef SiebeJ het volgende:
En ook het middenveld wordt geroemd
[ afbeelding ]
34 wedstrijden, 24 goals.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:12 schreef SiebeJ het volgende:
Voor de één een zegen, voor de ander confronterend.. de shortlist van het einde van 2019/2020:
http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=370&pid=4173#pid4173
Hup Spanje!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:15 schreef SiebeJ het volgende:
Op naar het EK met de volgende landen:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:28 schreef SiebeJ het volgende:
Sacre Bleu zit niet in de selectie bij Frankrijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Europa LeagueSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Concurrentie.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:05 schreef SiebeJ het volgende:
Rausch krijgt z'n lang gehoopte megatransfer
[ afbeelding ]
Heujquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:05 schreef SiebeJ het volgende:
Rausch krijgt z'n lang gehoopte megatransfer
[ afbeelding ]
Ik ga gewoon overal Wurst op antwoorden en dan hopen dat ik een keertje gelijk krijgquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:09 schreef SiebeJ het volgende:
Transferquiz 1: Welke speler gaat naar Arsenal?
[ afbeelding ]
Sacre Bleuquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:09 schreef SiebeJ het volgende:
[ afbeelding ]
Peter R. de Friesquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:09 schreef SiebeJ het volgende:
[ afbeelding ]
neequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:18 schreef koenie95 het volgende:
[..]
Ik ga gewoon overal Wurst op antwoorden en dan hopen dat ik een keertje gelijk krijg
neequote:
Goed dat het weekend is voor hemquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hovv is terug, jongens, en hij gaat ALLES teruglezen
1. geen idee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:07 schreef SiebeJ het volgende:
[ afbeelding ]
Transferquiz 2: Welke ex-jeugdinternational gaat bij Granada spelen?
[ afbeelding ]
Transferquiz 3: Naar welke club vertrekt Niss?
[ afbeelding ]
land is ieder geval goed, club nietquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
1. geen idee.
2. geen idee.
3. newcastle
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:08 schreef Bow het volgende:
Zou ik een screen mogen van de interlands van Aboutno?
Dat gaat nog wel komenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Günther heeft toch nog geen seconde interlandvoetbal gespeeld of wel?
Al 32M waard en 6 kilo spieren erbijquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:11 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel komen
[ afbeelding ]
Top!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:18 schreef SiebeJ het volgende:
Ook Sacre Bleu speelt zijn eerste interland
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:26 schreef SiebeJ het volgende:
Transferquiz 2: Welke ex-jeugdinternational gaat bij Granada spelen?
Het antwoord:Mooi voor dat jongSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Momenteel 35 en clubloosquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nu ik Fulham lees: speelt Ruiz eigenlijk nog, of issie inmiddels te oud?
Grote stap achteruit, maar wel veel speeltijd erbij!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:21 schreef SiebeJ het volgende:
Papisko vertrekt alsnog bij ManU
[ afbeelding ]
Dat krijg je ervan als je Papisko wegdoet!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:56 schreef SiebeJ het volgende:
ManU verspeelt twee keer de voorsprong
[ afbeelding ]
Bedanktquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:10 schreef SiebeJ het volgende:
Ik ben even klaar met het updaten, de savegame staat weer online voor de volgende host
Ah, ik ga weer verder met op de bank zitten bij PSG.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:58 schreef SiebeJ het volgende:
Rausch belooft keeper tegenstander een beurt te geven als hij de bal tegenhoudt
[ afbeelding ]
Ben nu in de stad rond 8/9 uur kan en wil ik het wel overnemen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:10 schreef SiebeJ het volgende:
Ik ben even klaar met het updaten, de savegame staat weer online voor de volgende host
Ga maar vast douchen, Günther komt zoquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:19 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ah, ik ga weer verder met op de bank zitten bij PSG.
Stink Duitsers altijd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ga maar vast douchen, Günther komt zo
Wat is Niss toch een faalhaas.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:12 schreef SiebeJ het volgende:
Contractverleningen voor FOK!kers, maar waarom sommigen bijtekenen blijft een raadsel
[ afbeelding ]
Sinds wanneer zit ik bij Twente? Heb alles teruggelezen en geen nieuwsbericht gezien dat ie naar Twente vertrokken is, volgens mij had ie nog bijgetekend bij Cambuurquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:06 schreef SiebeJ het volgende:
De Fries wil ook in de berichten voorkomen en zinspeelt op een vertrek
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:28 schreef SiebeJ het volgende:
Transferquiz 3: Naar welke club vertrekt Niss?
De keuzes:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier komt hij wel aan spelen toe.
I love my mispoken words.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:27 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Sinds wanneer zit ik bij Twente? Heb alles teruggelezen en geen nieuwsbericht gezien dat ie naar Twente vertrokken is, volgens mij had ie nog bijgetekend bij Cambuur
Terug van vakantie btw
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:32 schreef SiebeJ het volgende:
[..]BedanktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Children of the night. What music they make.
Ik ben bang dat dit voor Culetto geldt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:59 schreef SiebeJ het volgende:
15 van de 29 spelers voetballen momenteel in de Engelse Premier League
1 speler kan niet meer verder groeien en zit dus al op z'n top
3 spelers kunnen bijna niet verder groeien en zitten dus bijna op hun top
3 spelers zitten nog lang niet aan hun top en kunnen nog ruim 40 punten verder groeien
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:43 schreef truedestiny het volgende:
+21 en totaal van 434. En een debuut met 3 goals. Ben bang dat Culetto het voor de spitspositie af moet leggen tegen pegasus.
Zou ik een screentje van de selectie van Man u mogen? alvast bedankt!
Stond hier niet eerst een screenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:54 schreef xminator het volgende:
En we gaan weer verderAls er aanmerkingen zijn hoor ik dat graag.
Eerst even simuleren.
Hehe ging even verkeerd, blijkt dat je via windowed mode moet spelen om screens te capturen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:55 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Stond hier niet eerst een screen
Poolse maffia neemt meteen wraak!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:58 schreef xminator het volgende:
Vodka dreigt met zijn tweede nationaliteit!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:59 schreef xminator het volgende:
Eerst een transfer en nu meteen opgeroepen worden voor het nationale elftal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Tedje in Oranje
Children of the night. What music they make.
Ik wil ook een 10quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:33 schreef xminator het volgende:
Pegasus maakt een hattrick en scoort een 10!
[ afbeelding ]
3 Fokkers bij Roma.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:36 schreef xminator het volgende:
Vencedor schiet Roma naar de overwinning in de Champions League
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:42 schreef Bow het volgende:
Wat is de huidige selectie status van Aboutno? Is hij al basisspeler?
Dat is ook goedquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:35 schreef xminator het volgende:
[..]
Dit ook goed? Je hebt iig 1 international gespeeld en 1 doelpunt gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:52 schreef xminator het volgende:
Peter Niss maakt zijn eerste international en krijgt meteen een salarisverhoging!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |