quote:Tijdens het Gergjev festival in Rotterdam word ook veel van Prokofjev gespeeld.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:29 schreef Seborik het volgende:
Nou, een schop dan maar. Dit jaar is het het Prokofiev jaar, omdat hij vijftig jaar dood is. Hoera. Daarom wordt er in de concertzalen extra aandacht aan hem besteed en worden er wat mogelijk interessante cd'tjes uitgebracht. Natuurlijk niet op de schaal van Bach zoals een paar jaar terug. De eikels. Een cd-serie met daarop de verzamelde werken van Prokofiev zal wel niet goed genoeg verkopen.
quote:Op woensdag 27 augustus 2003 00:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
* PdeHoog sprint naar de oud-papierbak en rukt daar het Kruidvat-foldertje van deze week uit
Prokofiev - 5 CD BOX
Box bestaande uit pianoconcerten en -sonates.
Prijs: slechts EUR 12.99
Ik zal morgen eens op jacht gaan en kijken of ik het interessant genoeg vind om mee te nemen.
De uitgave op Naxos is wel aardig en dan heb je meteen nog een ander cello-ding. Grappig dat je het zegt, want ik heb er toevallig vorige week nog naar geluisterd. CD'tje kost een euro of 3, 4. In ieder geval bij de Concerto in Amsterdam.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:40 schreef Melusine het volgende:
Kan iemand mij een (niet al te achterlijk dure) uitvoering aanraden van Prokofjev's Cello Symphony?
Ik heb eigenlijk geen specifieke informatie meer (kan even Googlen als niemand het stuk kent, maar dan kunnen jullie me ook niets aanraden eigenlijk) maar ik heb het stuk twee keer uitgevoerd gezien en ik vond het erg mooi, zou het graag op CD willen hebben. Misschien dat het een Celloconcert was maar ik herinner me de titel Cellosymfonie.
Natuurlijk is prokofiev geniaal genoeg voor wel 100 topicsquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:04 schreef Seborik het volgende:
Alleen natuurlijk. Prokofiev is geniaal genoeg voor een topic in z'n uppie.
goed bezig, ik ga zoekenquote:Op woensdag 6 juli 2005 22:18 schreef Seborik het volgende:
Oh, daar heb ik er ook een over geopend. Zelfde titel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |