11 afleveringen niks en nu een overload aan info. Niet dat we er erg veel mee kunnen maar het was in ieder geval weer een beetje good old PLL. Jammer dat dit dan net weer de laatste is.
Wat nu toch wel zeker lijkt is dat Alison nog leeft (ik geloof dat verhaal wel) en het zelfs goed voor lijkt te hebben met die meiden. Ik dacht tenminste te begrijpen dat zij (geholpen door Cece?) als Redcoat de boel in gaten hield in ingreep waar nodig, en hen nu dus ook naar A's Lair bracht.
Daarmee is A nog steeds de badguy. Ik vraag me af of die scene met Ezra betekent dat hij A is. Het ligt voor de hand (hij stond al tijden hoog op mijn lijstje, op een ontbrekend motief na waren er argumenten genoeg (oa: waarom zouden ze zo'n suffe drol anders al die tijd in de serie houden?

)) en dat motief zou er nu dus ook kunnen zijn.
Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat hij Aria en co heeft gevolgd om hen te willen helpen/beschermen (hij weet tenslotte van A) en zo dus ook die ruimte vond, en dat zijn boze reactie niet uit een "shit ik ben ontdekt" maar uit een "shit A is nog actief" voortkwam. Als ie nou een cappuchon ophad dan zou ik wel meteen overtuigd zijn, maar nu weet ik 't toch allemaal zo net niet.
Mona lijkt daarnaast ook nog steeds in charge te zijn. Zou zogenaamd vermoord gaan worden maar zit volkomen relaxed in een hotel van waaruit ze iedereen (Jenna, Shana, Melissa, Wren?) kennelijk aan het werk zet. "She doesn't have a choice" klinkt als chantage. Ze zat trouwens ook te breien, net als A.