abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130340514
@Lienkelien, ik had dit ook al gelezen, maar zag ook dat dit pas slecht voor je is al je 4 tot 5 koppen per dag drinkt, en bij mij worden het dan MAX 2..

Nog steeds twijfel ik over hoe ik m'n koffiebonen wil gaan malen :S
pi_130340569
Ik zit net te denken, men zegt dat er nij een molentje met messen vaak hele fijne poeder overblijft, maar kun je dit dan niet door een fijn zeefje halen? Of vernaaid dat de smaak van de koffie ook weer?
pi_130341356
Dan moet het zeefje ook maar fijn genoeg zijn, anders hou je niets over.
Als je bij een koffiewinkel haalt, malen ze het voor je hoe grof je het wil, dat kan ook een goede oplossing zijn.
pi_130341602
Wat dacht je van ouderwetse filterkoffie?

2 scheppen koffie (nog een vaste hand, want nog geen koffie op), ik misbruik een melkopschuimbekertje als maatbeker, en je hebt 1,5 mok lekkere koffie (ik heb grote mokken :P ) om de dag goed stuiterend mee te beginnen.

Plunjer en Moka gebruik ik alleen voor de 'slow coffee', 's avonds lekker met een bakje het eten afsluiten. (en als ik grove maling in huis heb, snelfiltermaling geeft te veel residu)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_130345846
@MevrouwPuff, helaas hebben we hier geen koffiewinkel.. is t stadje te klein voor.. ook wil ik denkbik wel mn koffie zelf vers malen, dat lijkt me het lekkerst

@Resistor, ik wil toch graag een french press denk ik.. het is aromatisch en de smaak van de koffieboon proef je 100% in de koffie, en met filter haal je dat aroma er juist uit..
pi_130345951
Ik wil wel graag mn bonen zelf malen en ik neig eigenlijk toch een beetje naar zo'n princess koffiemolentje van 20 euro.. of kun je het dan niet echt grof malen? Weet iemand dat toevallig?
pi_130346042
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:34 schreef draggie8 het volgende:
@MevrouwPuff, helaas hebben we hier geen koffiewinkel.. is t stadje te klein voor.. ook wil ik denkbik wel mn koffie zelf vers malen, dat lijkt me het lekkerst

@Resistor, ik wil toch graag een french press denk ik.. het is aromatisch en de smaak van de koffieboon proef je 100% in de koffie, en met filter haal je dat aroma er juist uit..
Baarn is ook geen grote stad, en heeft toch een (hele goede) koffiewinkel :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_130346722
Ik woon in Stadskanaal, en in zoverre ik weet is hier geen koffiewinkel xD

Qua koffiegrinder zit ik nu aan zoiets te denken:

http://www.ebay.nl/itm/400386616037

Of dan gewoon zoiets:

http://www.bol.com/nl/p/p(...)03RDBOL&mobile=false

Dus welke kan ik het beste nemen? Wat is voor een French Press het beste?
  donderdag 22 augustus 2013 @ 18:15:32 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130355069
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:39 schreef Resistor het volgende:

[..]

Baarn is ook geen grote stad, en heeft toch een (hele goede) koffiewinkel :P
Baarn is chique, gemiddeld inkomen per inwoner is 15.100 euro, stadskanaal is de gemeente met het op 1 na laagste gemiddelde inkomen per gemeente 11.500 euro ( na pekela)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130361264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 23:00 schreef draggie8 het volgende:
[..]
Huh? Wat moet ik met die ringen?
Op den duur gaan die ringen lekken, en dan moet je ze vervangen want je Moka Express bouwt dan geen druk meer op. Vandaar mijn tip :)
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:00:54 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130361482
Ik kocht die dingen altijd op vakantie, in spanje/italie liggen ze voor een habbekrats in de supermarkt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130383736
Aah oke, nu snap ik het :p

Trouwens, ik denk dat ik er uit ben: het wordt een cafetiére van Bodum en deze koffiemolen denk ik:

http://www.bol.com/nl/p/r(...)56/9000000012863214/

Dit is een elektrische met maalschijven en instelbare maalgraad. Wel wat aan de prijzige kant vind ik.. zijn wel wat negatieve reviews over, maar daar staat vooral in dat het niet heel fijn kan malen wat niet goed voor espresso is.
pi_130389335
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:32 schreef De_Melkboer het volgende:
Kijk eens: http://www.italiepunt.nl/(...)ringen-voor-6-kopjes
3 ringen voor 2,95. Verder zijn ze ook wel bij kookwinkels te krijgen.
Stomme vraag misschien, maar hoe kan ik aan mijn potje zien voor hoeveel kopjes deze is bedoeld? Ik twijfel tussen 2 en 3...
pi_130393473
1 espresso-kopje is 50 ml.. als je je espressopotje vult met water en dan in een maatbeker giet heb je het : p Is het 100 ml is het een 2-kops, is het 150ml is het een 3-kops
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')