abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130286834
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:39:36 #2
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_130286947
Kiektan!

A grand adventure has begun.
pi_130286992
Becky, wat jij beschrijft heb ik ook wel, trots dat ik het allemaal met plezier gebolwerkt krijg. Ik had eigenlijk verwacht dat het nog veel intensiever en vermoeiender zou zijn.

En ik ben trots op mijn relaxte houding. Dat ik toch wel de chille moeder ben die ik hoopte te worden. /kudo's voor mezelf :P
pi_130287045
Wat een scheetje, Keshet! Had je dat sjaaltje expres uitgekozen? En die tandjes... O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:32 schreef Mangostine het volgende:
Spees mijn man is nu jaloers op jouwes. :P

Ik heb wel een vraag!
Op welke moederkwaliteit van jezelf ben je het meest trots?
Hmm.. lastig.. vind mezelf niet zo'n geweldige moeder eigenlijk. Hoor allemaal over moederinstincten, en precies aanvoelen wat je kindje nodig heeft enzo, en dat voel ik zelf eigenlijk helemaal niet zo... Bij heel veel dingen hier heb ik het gevoel dat mijn man een betere 'moeder' is dan ik, hij is veel rustiger, geduldiger, consequenter, beter in grenzen aangeven etc...

Waar ik wel trots op ben is dat ik wel makkelijk met ze op stap ga. Boodschappen doen, naar het park/speeltuin/kinderboerderij, naar het zwembad, noem maar op.. Ik pak spullen in en ga gewoon. Dat doet mijn man dan weer veel minder (of liever gezegd niet)
pi_130287047
Keshet wat een blije leukerd! O+
pi_130287075
Fieder, ik zou een leeftijdsverschil van minder dan 3 jaar echt te weinig vinden. Idealiter ergens tussen de 3 en de 5. Voorlopig dus nog geen tweede. Al heb ik soms bevliegingen dat het me heel leuk lijkt, en ik NU zwanger wil zijn, maar ik kan er nog wel rationeel over na denken dat ik dat stiekem helemaal niet wil ;).

En Mango, wat eng. :o Wat een schrik! Gelukkig zag je het bijtijds, poeh hee...

Ennn, even nadenken, waar ik het meest trots op ben. Wat ik heel belangrijk vind en nu ook heel erg merk bij baby, is dat ze volkomen op mij vertrouwt. Ik heb het gevoel dat ze echt weet dat ik (en vriend ook) altijd voor haar klaar zullen staan. Ik weet niet hoe ik dit om kan zetten in een eigenschap, maar ben dus wel trots dat we dit hebben bereikt, het lijkt me een fijne basis voor een baby. Daarnaast ben ik chill en ontspannen richting baby, waardoor ze ook de rust heeft zich te ontwikkelen.

En wat een leuke foto's Becky en Keshet! Becky, ik vind het helemaal geen jongetje op die foto, maar misschien omdat ik het al weet. Oh en Keshet, ik ben zo benieuwd naar de naam van jouw jongste!
pi_130287078
Leuke vraag Mango :)
Ik ben denk ik het meest trots op mijn geduld. Ik heb echt een engelengeduld met J. en kan echt alles van haar hebben. Ben me er natuurlijk van bewust dat daar best wel eens verandering in kan komen als ze eenmaal dreumesstreken uit gaat halen :P
pi_130287114
Wat zijn we eigenlijk streng voor onszelf zeg :*
pi_130287186
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:39 schreef Keshet het volgende:
Kiektan!

[ afbeelding ]
Ohh wat een moppie, kijk die tandjes nou :D O+
pi_130287233
Ah Keshet wat schattig O+ die tandjes!!!

Ik vind t moeilijk Mango! Ik denk het feit dat ik alles voor hem zou doen en hem onvoorwaardelijk lief heb. (ook als ie soms helemaal niet leuk is :@ )
pi_130287358
Becky, zelfs zo vind ik haar echt niet onder de minder mooie kinderen vallen!

Mango, wat eng!

Keshet, wat een blijerd! Leuk!

Olf, leuke vraag! Ik vind mijn kind heel mooi! Maar ik zie ook dat ze de oren van haar vader heeft, arm meiske :') en die kale plek op haar hoofd die steeds groter wordt is ook niet heel charmant. Maar ze is wel mijn dochter, voor mij is de de allermooiste O+ en de liefste!

Oh en de vraag van Mango. Lastig., ik vind mezelf geen geweldige moeder. Ik ben er geen talent in, geen geboren moeder. Maar ik heb best aardig wat geduld (meestal) en ik ben heel goed in haar aan het lachen maken. :D
E.
pi_130287386
L0t, ik betrap mezelf er wel eens op dat ik bijvoorbeeld snel genoeg heb van gejengel, of een wurmende baby eerder overdraag aan mijn man. Zou mezelf wel wat meer geduld gunnen, wat dat betreft :Y
pi_130287425
Oh en voor Spees nog een vraag nu ze alle tijd van de wereld heeft ;):

wat was 'vroeger' altijd jullie ideale gezinssamenstelling? En hoe is dat veranderd na de komst van je baby (of het nou de 1e, 2e, 3e, 4e is)

Vroeger zag ik het altijd voor me dat ik drie kinderen zou krijgen, en eigenlijk wilde ik sowieso wel een dochter. Of het dan een, twee of drie dochters waren maakte me niet zoveel uit. (NB dit is hoe ik het voor me zag, ik weet ook wel dat ik met een jongen net zo gelukkig was geweest)

Nu heb ik die dochter in the pocket :P en denk ik dat ik 3 kinderen te veel zou vinden en neig ik meer naar 2. Ik merk dat het uitbesteden moeilijker gaat dan ik dacht, en dat lijkt me met 3 kinderen helemaal lastig. Daarnaast lijkt 3 me nu financieel ook een te grote belasting. Volgende keer zou ik in een zwangerschap niet willen weten of het een jongetje of een meisje is. Heb ook oprecht nul voorkeur wat het volgende keer zou zijn. Nog zo'n geweldig meisje, of toch het 'nieuwe onbekende' van een jongetje. En natuurlijk zegt het geslacht helemaal niets over karakter, dus bij een volgende zal waarschijnlijk alles toch weer heel anders zijn.
pi_130287462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:41 schreef L0t.. het volgende:
Leuke vraag Mango :)
Ik ben denk ik het meest trots op mijn geduld. Ik heb echt een engelengeduld met J. en kan echt alles van haar hebben. Ben me er natuurlijk van bewust dat daar best wel eens verandering in kan komen als ze eenmaal dreumesstreken uit gaat halen :P
Ook dan hoor. Dan kan je bijna overal om lachen (ook al is het niet altijd leuk) en denk je: ach hoort er bij :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:46:59 #15
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130287478
Ah, ik haal gewoon inspiratie uit jullie antwoorden. Piew.

Ik kopieer Mango's relaxte houding; die heb ik ook en die wil ik ook graag hebben. Ik hoop dat ik dat zo kan houden, ik wil niet de moeder zijn die om iedere scheet roept dat iets niet mag. Alleen als iets gevaarlijk is of als anderen er last van hebben.

Keshet die foto! O+ die tandjes!
pi_130287510
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:42 schreef Mangostine het volgende:
Wat zijn we eigenlijk streng voor onszelf zeg :*
En dat is mijn slecht(st)e eigenschap :(
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:50:40 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130287737
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:46 schreef Olf het volgende:

wat was 'vroeger' altijd jullie ideale gezinssamenstelling? En hoe is dat veranderd na de komst van je baby (of het nou de 1e, 2e, 3e, 4e is)

Leuke vraag. "Vroeger" wilde ik altijd 3 kinderen, waarvan zeker 2 meisjes. Misschien zelfs 3, ik zag mezelf gewoon niet met een jongen. Ik kom uit een gezin van 4 meisjes en alle kindjes met wie ik met enige regelmaat contact had, waren meisjes.

Nu heb ik een jongetje en denk ik steeds vaker dat ik eigenlijk best graag nog een jongetje zou willen, ik vind het zo leuk! Ik denk nog steeds wel dat ik 3 kinderen zou willen. Het lijkt me hartstikke pittig dus misschien kom ik er na nummer 2 wel op terug, maar ik kom zelf uit een groot gezin en ik zie ons, los van de pittige baby/peuterfase later gewoon voor me met een groter gezin. Als ik dan ook nog het geslacht mag kiezen dan 2 jongetjes en een meisje, maar het zou me niet zoveel meer uitmaken als ik vroeger dacht.
pi_130287763
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:46 schreef Olf het volgende:

Ik wilde altijd graag 2 kinderen en dat is nog steeds zo. Wel wilde ik heel graag 2 meisjes. Nu mijn eerste een jongen is hoop ik eigenlijk op een broertje straks. Dat had ik echt nooit gedacht :o Ongeacht wat het geslacht van de 2e is wil ik geen 3e (zeg ik nu :+ )
pi_130287818
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:47 schreef Shandaly het volgende:

[..]

En dat is mijn slecht(st)e eigenschap :(
Ook de mijne maar ik denk dat mn slechtste is het moeilijk kunnen loslaten.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:51:51 #20
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130287835
Oh ik heb bij tijd en wijle echt weinig geduld. Daarin is mijn vent veel beter.

Wij zijn compleet, gevoelsmatig misschien niet helemaal want zoals ze nu zijn wil ik er nog wel 10 maar na twee huilbaby's is het klaar. Sowieso mocht er een derde komen dan zou dat pas over een jaar of 2,5 zijn en dan ben ik 37 en dat vind ik iets te oud. Daarbij vind ik het financieel echt een belasting op onze inkomsten, netto zijn we nu 750 euro kwijt voor twee kindjes op de opvang en ik ben heel blij als dat straks toch weer een stuk minder is.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:52:37 #21
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130287887
Keshet, lekker ventje!!
pi_130287910
Ik wou er altijd 3 en nu wil ik er nog steeds minstens 3!
pi_130288013
Wij wilde heel veel kinderen. Toen ons duidelijk werd dat dat voor ons niet was weg gelegd waren we uiteraard blij met één. Toen de tweede als verrassing kwam hebben we besloten om het hier bij te laten. Zo hebben we financieel en ruimtelijk een stuk ruimte om ze ontzettend te verwennen :)
pi_130288017
Nog zo'n leuke vraag! Ik heb mezelf altijd gezien met 2 kinderen, sowieso graag een jongen want meisjes leken me niet zo leuk. Nu heb ik een meisje en vind ik het geweldig! Of er ooit nog een tweede komt.. Ik weet het niet. Het valt me psychisch zwaar, zat tegen een ppd en ik weet niet of ik dat E, mijn man en mezelf nog eens aan wil doen. De tijd zal het leren.
E.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:57:46 #25
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130288262
Vroeger wilde ik altijd 4 jongens.... ik zou zo fluitend nog 10 zwangerschappen doen maar die eerste maanden....

En het is niet dat we krap zitten maar ik vind die opvang zo rete duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')