Als een elektrisch apparaat naar de klote gaat kan je meestal beter een nieuwe kopen. Want als een apparaat eenmaal een probleem heeft komen er meer. Printers hetzelfde. Koop een nieuwe als de inkt op is want een nieuwe printer (incl inkt) is goedkoper als de inkt zelf.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:14 schreef Imationation het volgende:
Nee, als ik hem een licht zetje geef, draait ie soepel door, en stopt dan na 1 slag.
Het klinkt inderdaad alsof de motor het zwaar heeft (de trommel is leeg), kan het dan niet inderdaad die aanloopcondensator(s) zijn?
Als ik een nieuwe motor moet kopen, kan ik denk ik beter een nieuwe droger kopen... Die dingen zijn aardig aan de prijs en ik moet hem er nog in zien te krijgen natuurlijk, wat ook een behoorlijke klus gaat zijn denk ik.
Hmm okee, dan zou het idd ook in de aanloop condensators kunnen zitten, maar zover is mijn elektrische kennis niet dat ik weet hoe dat allemaal wordt aangestuurd.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:14 schreef Imationation het volgende:
Nee, als ik hem een licht zetje geef, draait ie soepel door, en stopt dan na 1 slag.
Het klinkt inderdaad alsof de motor het zwaar heeft (de trommel is leeg), kan het dan niet inderdaad die aanloopcondensator(s) zijn?
Als ik een nieuwe motor moet kopen, kan ik denk ik beter een nieuwe droger kopen... Die dingen zijn aardig aan de prijs en ik moet hem er nog in zien te krijgen natuurlijk, wat ook een behoorlijke klus gaat zijn denk ik.
Ik zal vanavond als ik weer thuis ben van me werk, de droger ff op de wasmachinecontacten zetten. De wasmachine doet het wel gewoon.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:23 schreef madco het volgende:
[..]
Hmm okee, dan zou het idd ook in de aanloop condensators kunnen zitten, maar zover is mijn elektrische kennis niet dat ik weet hoe dat allemaal wordt aangestuurd.
nieuwe motor monteren hoeft geen hels karwei te zijn, afhankelijk van de plaats + montage van de motor.
Ben wel benieuwd of je de mogelijkheid hebt om hem even op het oude stopcontact te monteren... aangezien het daarmee eigenlijk pas begonnen is :$
Zo sluit je productiefouten in de schakelaar iig uit (zover er al iets mee mee kan zijn zoals ik al zei)
wat voor merk / type is het eigenlijk?
Dat is een klein fabeltje, de cartridges van een nieuwe printer zijn namelijk maar halfvol doe je dus ook minder lang mee dan met een volle cartridge.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:20 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Printers hetzelfde. Koop een nieuwe als de inkt op is want een nieuwe printer (incl inkt) is goedkoper als de inkt zelf.
Even offtopic:quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:20 schreef afstandbediening het volgende:
Koop een nieuwe als de inkt op is want een nieuwe printer (incl inkt) is goedkoper als de inkt zelf.
Zelfde euvel gehad met wasmachine: koolborstels versleten. Met eem beetje handigheid zelf te vervangen. (niet van toepassing als je een inductiemotor in het ding hebt zitten!!)quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:43 schreef Boost het volgende:
ik heb precies hetzelfde gehad als jij nu beschrijft met het verschil dat onze condensdroger wel rond bleef draaien nadat ik hem zelf een zetje gaf.
bij ons was het inderdaad de aanloopcondensator die we moesten vervangen. Makkelijk te vervangen en kost slechts ¤ 9,-. Is toch nog steeds ongeveer ¤ 191,- minder dan een nieuwe, dus wellicht de poging waard ;-).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |