Een maand geleden ben ik van Australië naar Thailand gevlogen.
In principe mag je maar een maand blijven als je met het vliegtuig komt. Maar als je de grens over gaat en weer terug komt krijg je weer een maand. Als je het doet zonder vliegtuig krijg je telkens maar 2 weken.
Ik heb een groep leraars ontmoet. Ze komen uit Zuid Afrika en hebben betaald voor een TEFL - course. Dat is een soort programma waardoor je een certificaat krijgt en les mag geven in niet - Engels sprekende landen zoals Thailand en anderen.
Ik wil het graag doen maar het kost godverdomme $1700 voor een cursus(je) van 3 weken.
Ze garanderen werk, maar of het goed werk is dat is maar de vraag. De lonen zijn open voor discussie, afhankelijk van waar je werkt.
Ik weet dat veel Nederlanders les geven bij het reizen doorheen Azië. Als iemand me een ander (goedkoper) advies kan geven dan dit, zou ik dat zeer waarderen. Een lessenpakket aan de universiteiten in België kost 800 euro voor een heel jaar, en leren hoe je Engels moet geven aan kinderen van 10 jaar kost $1700 US voor 3 weken, in een derde wereldland dan nog. Gekker kan het niet
Ik wil me graag toewijden, maar jonge mensen kunnen in het algemeen niet zomaar eventjes 1700 ophoesten voor zoiets.
Als er alternatieven zijn hoor ik het graag
liefde overwint alles. Maar AIDS ook