abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130226246
Een maand geleden ben ik van Australië naar Thailand gevlogen.
In principe mag je maar een maand blijven als je met het vliegtuig komt. Maar als je de grens over gaat en weer terug komt krijg je weer een maand. Als je het doet zonder vliegtuig krijg je telkens maar 2 weken.

Ik heb een groep leraars ontmoet. Ze komen uit Zuid Afrika en hebben betaald voor een TEFL - course. Dat is een soort programma waardoor je een certificaat krijgt en les mag geven in niet - Engels sprekende landen zoals Thailand en anderen.
Ik wil het graag doen maar het kost godverdomme $1700 voor een cursus(je) van 3 weken.
Ze garanderen werk, maar of het goed werk is dat is maar de vraag. De lonen zijn open voor discussie, afhankelijk van waar je werkt.

Ik weet dat veel Nederlanders les geven bij het reizen doorheen Azië. Als iemand me een ander (goedkoper) advies kan geven dan dit, zou ik dat zeer waarderen. Een lessenpakket aan de universiteiten in België kost 800 euro voor een heel jaar, en leren hoe je Engels moet geven aan kinderen van 10 jaar kost $1700 US voor 3 weken, in een derde wereldland dan nog. Gekker kan het niet

Ik wil me graag toewijden, maar jonge mensen kunnen in het algemeen niet zomaar eventjes 1700 ophoesten voor zoiets.

Als er alternatieven zijn hoor ik het graag
liefde overwint alles. Maar AIDS ook
  maandag 19 augustus 2013 @ 08:00:52 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130226265
Sparen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_130226315
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 07:56 schreef verwegvanhuis het volgende:Ik wil me graag toewijden, maar jonge mensen kunnen in het algemeen niet zomaar eventjes 1700 ophoesten voor zoiets.
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 07:56 schreef verwegvanhuis het volgende:
Een maand geleden ben ik van Australië naar Thailand gevlogen.
:')

Maar hoe doen die Afrikaners het met het taalprobleem? Ik neem aan dat het met een 10-jarige in Thailand lastig communiceren is in een andere taal dan de eigen wat vrij essentieel is voor lesgeven. Buiten de kinderen die rondom het hele toeristengebeuren leven is het vrij lastig om met de kinderen te communiceren is mijn ervaring en dan geef ik geeneens les.
pi_130226484
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:09 schreef Deshain het volgende:

[..]

[..]

Maar hoe doen die Afrikaners het met het taalprobleem? Ik neem aan dat het met een 10-jarige in Thailand lastig communiceren is in een andere taal dan de eigen wat vrij essentieel is voor lesgeven. Buiten de kinderen die rondom het hele toeristengebeuren leven is het vrij lastig om met de kinderen te communiceren is mijn ervaring en dan geef ik geeneens les.
Ze willen niet dat je Thais spreekt, zelfs niet tegen de kleinste kinderen. Je kunt bvb tekeningen gebruiken om je punt duidelijk te maken. Alles moet in het Engels gebeuren, met handen en voeten des noods. Niet eenvoudig maar het is de beste manier om een taal te leren
liefde overwint alles. Maar AIDS ook
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:53:33 #5
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_130233100
Vijfendertigduizend Baht per maand net cash als je geluk hebt, en anders 25 tot 30k als aankomend leraartje engels. Maar omdat Engels niet jouw moedertaal is, zoals dat van die Suid Afrikaners wel het geval is, zul je al genoeg moeite moeten doen om zowiezo aan de bak te komen en dan is 25k per maand de max. Die Thais zijn de afgelopen 10 jaar heel wat wijzer geworden.

Maar beter een baan van 22k op een gegoede school waarbij je naast je baan het nodige aan privé lessen kan bijklussen, dan een van 25k op een school waar niemand een bijles kan betalen of de ouders er absoluut geen interesse in hebben.

Voor het gros is zo'n baan toch meer om een tijdje weinig van het reis budget te hoeven aanspreken, dan dat het uit liefde voor het vak is. Succes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_130238299
Nederlands is ook al niet je sterkste kant zo te zien. Heb je een beetje taalgevoel?

Je kan het ook omdraaien, in Belgie zijn de prijzen veel te laag/ gesubsidieerd en in Thailand zijn de prijzen (te) commercieel :)
1700 euro mag dan in jou ogen veel zijn maar een commerciele cursus voor een lesbevoegdheid (indien al mogelijk) kost een veelvoud.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_130241210
Ik sprak laatst iemand die een soortgelijk plan had, maar niet aan de bak kon komen omdat er in Thailand steeds meer mensen zijn die zelf redelijk tot goed Engels kunnen. En dus ook meer leraren Engels van eigen bodem.
Het is wat het is
pi_130241342
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:31 schreef BW_87 het volgende:
Ik sprak laatst iemand die een soortgelijk plan had, maar niet aan de bak kon komen omdat er in Thailand steeds meer mensen zijn die zelf redelijk tot goed Engels kunnen. En dus ook meer leraren Engels van eigen bodem.
Dit. Je kan beter Chinees gaan geven.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:04:03 #9
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_130359539
Native speaker zijn. Kost geen geld en je kan tot $30.000 verdienen.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_130360786
Ik heb het in China gedaan, les geven aan rijke kinderen. Ik kan je vertellen het was echt _O_
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:12:38 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130409431
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:09 schreef Deshain het volgende:

Weer er even op verdacht dat niet alle mensen uit Zuid Afrika Afrikaners zijn. Afrikaners zijn slechts 5-10% van het geheel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afrikaners
reset
pi_130438646
en heet jij toevallig Pieter-Jan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')