staan ze dan op het eindpunt van 11/12 te wachten? Of bij de nieuwe overloopwissel bij de wouwermanstraat?quote:Op zondag 14 december 2014 20:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Het gaat om een proef van GTL wagens, 3 stuks, die vanaf Holland Spoor naar Scheveningen gaan maar wachten op bepaalde treinen. Als de NS vertraging heeft wacht de GTL ook om zo betere aansluiting voor passagiers te realiseren. Althans dat willen ze doen
Wel okquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:59 schreef ReisT het volgende:
En zo gaan de trams voor de Uithoflijn er dus uit zien:
[ afbeelding ]
Al roept de gemeente bij de plannen over de (al gereed zijnde) wissels en inhaalspoor bij de Wouwermanstraat dat het hier ook voor is..quote:Op zondag 14 december 2014 21:42 schreef Peter het volgende:
[..]
staan ze dan op het eindpunt van 11/12 te wachten? Of bij de nieuwe overloopwissel bij de wouwermanstraat?
-edit- Laakweg/kade lees ik elders
quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:23 schreef Peter het volgende:
Uit de oude doosch: FOT / [Showcase] GVB Remise
Ik kijk nog steeds happy terug op het nachtelijke fotobezoek aan een Amsterdamse Remise.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:32 schreef Peter het volgende:
Is er al zicht op ingebruikname van de nieuwe Haagse trams? In het verleden werd trots geroepen dat men in 2015 er mee zou rijden, maar ik zie nog niets..
quote:
Dusseh... Gaan ze nog gebruikt worden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:15 schreef Peter het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Planning is dat de eerste voor het einde van de maand met passagiers rijdt... maarja, planningen zijn er om te wijzigen..quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dusseh... Gaan ze nog gebruikt worden?
21 september is de planning, zijn al collega's die een avenio dienst in hun rooster hebben staanquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Planning is dat de eerste voor het einde van de maand met passagiers rijdt... maarja, planningen zijn er om te wijzigen..
Ik heb er al in meegereden
Lijn 11 als eerste?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
21 september is de planning, zijn al collega's die een avenio dienst in hun rooster hebben staan
Nope, lijn 2quote:
de rijden ook nogquote:Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef Duvel het volgende:
Zo, best modern! In 2012 reed dit er nog!
[ afbeelding ]
Nicequote:Op vrijdag 18 september 2015 23:01 schreef Duvel het volgende:
Sinds 2011 rijden er trams in Reims (F). Om die keilelijke bovenleiding in het visueel aantrekkelijke centrum te voorkomen, rijden de trams tussen de haltes Gare Centre en Comédie via "Alimentation par Sol" (APS, https://fr.wikipedia.org/wiki/Alimentation_par_le_sol). Dit systeem van Alstom voorziet via een soort derde rail midden tussen de spoorstaven, de trams van energie. Omdat je natuurlijk niet wil dat dit systeem permanent onder spanning staat, zitten er ondergrondse schakelaars om alleen de stroomraildelen onder de tram onder spanning te zetten.
Op de foto zien we tramstel 103 (één van de 18) rijden op lijn B (https://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_B_du_tramway_de_Reims). Slim genoeg start deze bij TGV-station Champagne-Ardennes, zodat je vanuit Parijs in 45 minuten in Reims bent (althans, dat beweert de gemeente Reims). De tram is, net als het APS-systeem, gebouwd door Alstom. De kop is ontworpen om te lijken op een champagneglas (tja, Reims).
[ afbeelding ]
Veel plezier dan en hopelijk een beetje lekker weerquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |