abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:31:25 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131044393
Maar zoals gezegd, ik heb geen goede ervaringen met staartstuk, taai
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 23:23:05 #202
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131046730
Mijn picanha:


Staartstuk by FotoosVanRobin, on Flickr
pi_131048474
Paprika roosteren in de oven ging prima :) Velletje werd zwart, laten afkoelen in een plastic zakje en daarna kon ik het velletje er zo af trekken ^O^ Gepureerd en vandaag gebruikt op m'n 'pizza' (focaccia gebruikt als bodem :P ) Was erg geslaagd :9 Bedankt!
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_131060225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar zoals gezegd, ik heb geen goede ervaringen met staartstuk, taai
Ik ga het gewoon proberen en als het mislukt krijgen de gasten een speklap :)

Ziet er goed uit robin en ik kan het natuurlijk in zo,n zipzak stoppen en goed afdichten maar ik krijg nooit een pan water 2 uur lang op 49 graden.
pi_131080142
Ik kwam er achter dat de duitse supermarkt hier echt geweldig is. Naast heel goedkoop vlees van de slager hebben ze een heel schap met moninsiropen. Ik heb een flesje vanille meegenomen. Weet jij iets lekkers wat ik hiermee kan doen(alcohol mag, maar wel maar een beetje)? En zijn er andere smaken die je aanraad?
  donderdag 12 september 2013 @ 07:37:23 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131085303
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:02 schreef emmyemmy het volgende:
Ik kwam er achter dat de duitse supermarkt hier echt geweldig is. Naast heel goedkoop vlees van de slager hebben ze een heel schap met moninsiropen. Ik heb een flesje vanille meegenomen. Weet jij iets lekkers wat ik hiermee kan doen(alcohol mag, maar wel maar een beetje)? En zijn er andere smaken die je aanraad?
Herrencreme?

4 XL bio eieren
400 cc melk
200 cc slagroom, lobbig geslagen
in jouw geval
75 gram suiker
50 cc Monin siroop vanille

Anders
(Vanillestokje, vanilleextract of bourbonvanillesuiker, ik gebruikte mijn eigengemaakte vanillesiroop
100 gram suiker)

100 gram geraspte bittere chocolade
4 blaadjes gelatine
100 cc bruine rum ( ik gebruik ron mulata anejo gran reserva)
Verwarm de melk in een pannetje met de vanille
Sla de eieren los in een grote stalen schotel
Als de melk 90 graden is ( niet laten koken), los de gelatine er in op giet je deze in een dun straaltje bij de eieren terwijl je die klutst
Verwarm dit au bain marie terwijl je met een garde blijft roeren tot het ca 85 graden is.
Dit vormt een dikvloeibaar mengsel
Haal het van het vuur en zet de schaal met ei-melk in een grotere schaal met ijs en water en voeg de suiker toe en roer met het mengsel zodat het afkoelt. Als het koud is voeg de rum toe en de slagroom, roer dit voorzichtig om zodat je de lucht er niet uitslaat.
Voeg de geraspte chocolade toe en zet het in de koelkast om op te stijven.

Is een zeer geliefd dessert in bepaalde delen van Duitsland. Een dikke lobbige creme. Deze is erg lekker. Meestal wordt ie kindervriendelijk gemaakt, met rumaroma ipv rum en dr Oetker vanillepuddingpoeder ipv room, eieren en gelatine. Die is niet lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131085327
Herrencreme. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_131087710
Halloo O+

Ik heb net een citroen meringue-taart gemaakt. Op zich is hij goed gelukt (Behalve dat Martha Steward OVERAL zout in wil mikken), maar ik heb het luxeprobleem dat mijn meringue te luchtig is. Ik ben alleen bang dat als ik te weinig klop, het eiwit gewoon van mijn taart afglijdt. Zijn er andere manieren om misschien het eiwit stijf te krijgen zonder al te luchtig te kloppen?
  donderdag 12 september 2013 @ 10:29:23 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131087825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:24 schreef RenRen- het volgende:
Halloo O+

Ik heb net een citroen meringue-taart gemaakt. Op zich is hij goed gelukt (Behalve dat Martha Steward OVERAL zout in wil mikken), maar ik heb het luxeprobleem dat mijn meringue te luchtig is. Ik ben alleen bang dat als ik te weinig klop, het eiwit gewoon van mijn taart afglijdt. Zijn er andere manieren om misschien het eiwit stijf te krijgen zonder al te luchtig te kloppen?
Een meringue kan niet te luchtig zijn, imho, maar hoe maak je hem? Giet je hete suikerstrook bij het eiwit als je het klopt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131087864
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een meringue kan niet te luchtig zijn, imho, maar hoe maak je hem? Giet je hete suikerstrook bij het eiwit als je het klopt?
Hij is zo luchtig dat je hem bijna niet proeft, en dat vind ik zonde. Ik zou liever een zijde-achtige meringue hebben die je wel voelt in je mond maar wel lekker luchtig is.
Nee, ik heb het volgens het recept gedaan en die wou dat ik gewoon zo het suiker erin deed. Ik heb dus het suiker er in delen bijgedaan toen ik er al wat lucht in had zitten. (En ik ben niet zo heel erg goed met verhitte suiker, dat verbrandt altijd. Al-tijd. Wat ik ook probeer)
pi_131087940
Hij ziet er wel mooi uit, dat is al de helft :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 12 september 2013 @ 12:34:18 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131091224
Doe een eetlepel water bij je suiker in een pannetje en breng aan de kook, terwijl je je eiwit stijfslaat, even laten doorkoken en dan in een dun straaltje bij je eiwit gieten.
Wordt dan negerzoenvulling achtig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131092043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Doe een eetlepel water bij je suiker in een pannetje en breng aan de kook, terwijl je je eiwit stijfslaat, even laten doorkoken en dan in een dun straaltje bij je eiwit gieten.
Wordt dan negerzoenvulling achtig
Mag het eiwit al stijf zijn? Of een beetje lobbig? Ik zal het proberen, ik krijg nooit vloeibare suiker, het kristaliseert altijd (ook als ik niet roer) en dan gaat het onderin verbranden. Dus ik zal het nog een keertje proberen, misschien iemand vragen met een ijzeren koekepan
  donderdag 12 september 2013 @ 13:11:42 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131092076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:10 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Mag het eiwit al stijf zijn? Of een beetje lobbig? Ik zal het proberen, ik krijg nooit vloeibare suiker, het kristaliseert altijd (ook als ik niet roer) en dan gaat het onderin verbranden. Dus ik zal het nog een keertje proberen, misschien iemand vragen met een ijzeren koekepan
Gewoon rvs steelpannetje, vuur niet te hoog zetten, en eiwit moet al stijfgeslagen zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131092133
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gewoon rvs steelpannetje, vuur niet te hoog zetten, en eiwit moet al stijfgeslagen zijn
Dat doe ik al, mijn kleinste pitje, vuur op zijn laagst. Nieuwe poging volgende week donderdag dan maar :D
  donderdag 12 september 2013 @ 13:14:19 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131092154
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:13 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dat doe ik al, mijn kleinste pitje, vuur op zijn laagst. Nieuwe poging volgende week donderdag dan maar :D
Ook met een eetlepel water in je pan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131093187
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook met een eetlepel water in je pan?
Met een kopje water in de pan zelfs nog. Ik heb een gave, alles kan schiften en verbranden
  donderdag 12 september 2013 @ 15:01:28 #218
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131095446
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:13 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dat doe ik al, mijn kleinste pitje, vuur op zijn laagst. Nieuwe poging volgende week donderdag dan maar :D
Is je kleinste pit wel klein genoeg?
Ik heb hier zelf een vrij goedkoop gasstel en ik merk ook dat de kleinste pit veel te warm wordt, weinig verschil met de middelgrote pitten.
Ik gebruik zelf dus vrij vaak een sudderplaatje, scheelt een hoop.

Voordeel is wel weer dat de grote pit bijna een wokbrander is :D
pi_131095489
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:01 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Is je kleinste pit wel klein genoeg?
Ik heb hier zelf een vrij goedkoop gasstel en ik merk ook dat de kleinste pit veel te warm wordt, weinig verschil met de middelgrote pitten.
Ik gebruik zelf dus vrij vaak een sudderplaatje, scheelt een hoop.

Voordeel is wel weer dat de grote pit bijna een wokbrander is :D
Als je van je wijsvinger en duim een rondje maakt, zo groot is het pitje ongeveer, misschien iets groter, en het vuur kan vrij laag. We zouden een verdeler moeten hebben ergens, ik zal nog eens aan mijn moeder vragen waar hij is, want ze schuift altijd dingen heen en weer :')

Hoe groot is jouw kleinste pitje dan? Ter vergelijking?
  donderdag 12 september 2013 @ 15:06:03 #220
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131095562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:02 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Als je van je wijsvinger en duim een rondje maakt, zo groot is het pitje ongeveer, misschien iets groter, en het vuur kan vrij laag. We zouden een verdeler moeten hebben ergens, ik zal nog eens aan mijn moeder vragen waar hij is, want ze schuift altijd dingen heen en weer :')

Hoe groot is jouw kleinste pitje dan? Ter vergelijking?
Opzich net zo groot denk ik maar er komt redelijk wat gas doorheen, ook als het gas laag staat is het nog een redelijke vlam.
pi_131095572
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Opzich net zo groot denk ik maar er komt redelijk wat gas doorheen, ook als het gas laag staat is het nog een redelijke vlam.
Ik maak zo even een foto van het pitje op z'n laagst
pi_131096499
Vlamverdeler / sudderplaatje gebruiken. Mijn kleinste pit op het laagst met vlamverdeler verwarmt tot ongeveer 70 graden, dus dat is ideaal als ik roomijs ga maken.
  donderdag 12 september 2013 @ 17:22:26 #223
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_131099636
Ah joh, ook een op grote pit kun je suiker laten smelten zonder het aan te laten branden!
pi_131099739
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:23 schreef RobinOok het volgende:
Mijn picanha:

[ link | afbeelding ]
Staartstuk by FotoosVanRobin, on Flickr
Ik ben verliefd.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:30 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Hij is zo luchtig dat je hem bijna niet proeft, en dat vind ik zonde. Ik zou liever een zijde-achtige meringue hebben die je wel voelt in je mond maar wel lekker luchtig is.
Nee, ik heb het volgens het recept gedaan en die wou dat ik gewoon zo het suiker erin deed. Ik heb dus het suiker er in delen bijgedaan toen ik er al wat lucht in had zitten. (En ik ben niet zo heel erg goed met verhitte suiker, dat verbrandt altijd. Al-tijd. Wat ik ook probeer)
Dan eet je je merengue eigenlijk gewoon rauw? Dat lijkt me echt helemaal niet lekker. :@
pi_131100102
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ben verliefd.

[..]

Dan eet je je merengue eigenlijk gewoon rauw? Dat lijkt me echt helemaal niet lekker. :@
Ja, is beter dan klutsei hoor :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')