abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130123223
Onlangs ben ik overgestapt van tandarts. Aangezien mijn vorige tandarts nog eentje van de oude slag was en zelfstandig werkte wilde ik naar een nieuwe en moderne tandarts die niet de pensioenleeftijd naderde.

Gister de intake en eerste controle gehad... Wat heb ik er een spijt van inmiddels! Ik wist niet dat tandartsen tegenwoordig zo niet klantgericht waren...

Mijn vorige tandarts haalde bij de controle altijd meteen het tandsteen een beetje weg. Allemaal prima en ik heb nooit ergens last van gehad, op een incidenteel gaatje na. De praktijk waar ik nu aangemeld ben neemt eens in de drie jaar een rontgenfoto van je kiezen. Daarbij heb je als klant niet de keus of je dit nodig vindt. Verder moest ik een aparte afspraak maken voor gebitsreiniging... Dat heb ik in de dertig jaar dat ik rondloop nog nooit gedaan. :{ Alles bij elkaar wordt het een erg duur geintje i.p.v. die 20 euro per controle die ik voorheen kwijt was.

Werken tandartsen tegenwoordig allemaal met zo'n instelling van "wij vinden nodig dat je zus doet en zo doet!"?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:27:56 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_130123261
Dan pak je toch een ander? :')
pi_130123263
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:27 schreef TNA het volgende:
Wow, bleef je er maar weg!
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:30:17 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_130123295
Het zal wel lente zijn in de ogen van een bepaald soort medewerkster die de tandarts ondersteunt in allerhande werkzaamheden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_130123320
Jezus. Ik stel een serieuze vraag...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:31:15 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_130123327
Trouwens: weggaan bij je tandarts omdat je iets moderns wil en dan klagen als er iets verandert :')
pi_130123346
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:31 schreef TNA het volgende:
Trouwens: weggaan bij je tandarts omdat je iets moderns wil en dan klagen als er iets verandert :')
Ik had verwacht dat tandartsen klantgerichter zouden zijn dan dit. Iets met marktwerking.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:33:46 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_130123392
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:31 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat tandartsen klantgerichter zouden zijn dan dit. Iets met marktwerking.
De mondhygiënist reinigt nu je gebit en ze maken één keer in de drie jaar een foto. Wat is daar zo asociaal aan?
pi_130123393
De mijne in ieder geval wel. Behandeling werd door omstandigheden een keer niet vergoed waardoor mijn moeder aanbood te betalen. Zat zelf een beetje krap op dat moment.

Lig ik daar met allemaal klemmen in mijn mond, zegt ie doodleuk: 'nou, dan doen we meteen maar controle en ff foto's maken'. Nadat ik uitlegde dat ik dat niet wilde omdat mijn moeder zou betalen, kreeg ik nog een preek ook dat ik al 27 was en of ze ook mijn eten voor me betaalde enzo??

Ben opgestaan uit de stoel, gezegd dat dat hem geen reet aangaat, en vervolgens weggelopen.
pi_130123394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:31 schreef Hoplahopla het volgende:
Jezus. Ik stel een serieuze vraag...
En ik geef een serieus antwoord. Bevalt je tandarts je niet, ga dan weg en ga niet zeiken over zijn handelswijzen, want daar is hij vrij in.
pi_130123395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:31 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat tandartsen klantgerichter zouden zijn dan dit. Iets met marktwerking.
Nee joh. Gewoon twee keer zoveel vragen en de helft aan klanten hebben die het niet erg vindt om zo behandeld te worden.
pi_130123443
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

En ik geef een serieus antwoord. Bevalt je tandarts je niet, ga dan weg en ga niet zeiken over zijn handelswijzen, want daar is hij vrij in.
Als je niet kunt lezen hou dan je mond.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_130123455
Grappig dit verhaal. Mijn vorige tandarts was een vriendelijke Pakistaan, en die haalde ook netjes alle tandsteen weg, en bleef maar hameren op dat ik moet tandenstokeren. Ook zag hij een klein gaatje, waarbij hij elke keer zei: die houden we in de gaten, als die groter wordt moeten we er iets aan doen, maar nu niet. Rekening viel altijd mee.

Toen verhuisd, nieuwe tandarts. Een onvriendelijke Oostblokker die nauwelijks Nederlands sprak, alle communicatie liep via haar assistente. Meteen foto's van kiezen, en een algehele gebitsfoto. Wat betreft apparatuur was het nou ook niet het nieuwste van het nieuwste. Nu heb ik een tandartsverzekering, dus vond het wel prima. Maar dat kleine gaatje moest toch ook gevuld worden. Ook geen enkele moeite om m'n gebit te reinigen. Niets gezegd over tandsteen. Alleen een beetje kijken met zo'n spiegeltje. Opvallend, want ik weet zeker dat ik best wat tandsteen had.

Afspraak voor gaatje afgezegd, en binnenkort maar weer naar die andere tandarts, die wel moderne apparatuur heeft. Met andere woorden: er zijn ook goede moderne tandartsen, maar ook slechte. Je hebt nu gewoon pech.
pi_130123464
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:35 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Als je niet kunt lezen hou dan je mond.
Ik kan wel lezen. Zelfs na een eerste behandeling kun je gewoon naar een andere tandarts stappen hoor :')
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:36:52 #16
139330 TNA
For the stars that shine
pi_130123485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

En ik geef een serieus antwoord. Bevalt je tandarts je niet, ga dan weg en ga niet zeiken over zijn handelswijzen, want daar is hij vrij in.
Je weet hoe WGR werkt: je moet de TS gelijk geven en anders wordt de TS boos.
pi_130123495
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:36 schreef TNA het volgende:

[..]

Je weet hoe WGR werkt: je moet de TS gelijk geven en anders wordt de TS boos.
Gewoon storneren, TS
pi_130123533
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:36 schreef jroz het volgende:
Afspraak voor gaatje afgezegd, en binnenkort maar weer naar die andere tandarts, die wel moderne apparatuur heeft. Met andere woorden: er zijn ook goede moderne tandartsen, maar ook slechte. Je hebt nu gewoon pech.
Kwa apparatuur vind ik het allemaal wel prima. Maar ik vind hun houding een beetje respectloos. Ik ben toch de klant in deze? Of mag je als patiënt niet de klant uithangen bij de tandarts?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:42:52 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_130123657
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:33 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nee joh. Gewoon twee keer zoveel vragen en de helft aan klanten hebben die het niet erg vindt om zo behandeld te worden.
Hey, Dimens.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:43:12 #20
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130123671
Tsja, als het je niet bevalt dan staat het je vrij om weer een andere tandarts te bezoeken, hoor.

Wat ik zo lees in je post is min-of-meer wel de normale gang van zaken tegenwoordig, met die aantekening dat die tandarts uiteraard wel zou moeten overleggen met de patiënt en uitleggen waarom hij of zij voor een dergelijk behandelplan kiest en wat de kosten zijn. Die van mij doet dat dus keurig.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator / Miss SHO vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:51:57 #21
22592 crew  Ole
pi_130123922
Lijkt erg op mijn verhaal. Was bijna 200 euro kwijt alleen maar om gebit schoon te maken 8)7

Ik ga overstappen naar een andere praktijk. Informeer in je kennissenkring, dan kun je vast wel weer een normale tandarts vinden.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_130124150
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Tsja, als het je niet bevalt dan staat het je vrij om weer een andere tandarts te bezoeken, hoor.

Wat ik zo lees in je post is min-of-meer wel de normale gang van zaken tegenwoordig, met die aantekening dat die tandarts uiteraard wel zou moeten overleggen met de patiënt en uitleggen waarom hij of zij voor een dergelijk behandelplan kiest en wat de kosten zijn. Die van mij doet dat dus keurig.
Deze legde helemaal niets uit over de kosten. :{
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_130124185
Als ik dit lees hoop ik echt dat mijn tandarts 150 jaar wordt :@

Kom er al 20 jaar, eenmanspraktijk, mijn hele familie, ooms tantes, broer zus ouders ook
pi_130124196
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:59 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Deze legde helemaal niets uit over de kosten. :{
Boven de ¤ 150 is dat verplicht, als je daar onder zit, niet.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:02:35 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_130124245
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:59 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Deze legde helemaal niets uit over de kosten. :{
En je vroeg ook niks? :{.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')