Tsjechie is geen gaar land als Polen of Roemenie. Tsjechen zijn zeer beschaafde mensen en niet alcoholistisch zoals de rest van oost-Europa.quote:
Brambori!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Tsjechie is geen gaar land als Polen of Roemenie. Tsjechen zijn zeer beschaafde mensen en niet alcoholistisch zoals de rest van oost-Europa.
De Tsjechen zijn beschaafder dan Nederlanders en hadden een van de eerste universiteiten van Europa, zijn geletterde mensen, goede culinaire cultuur, zeer milieubewust.![]()
Helaas zijn ze onverstaanbaar, ik probeer al jaren die taal te leren, maar ik kom er nog steeds niet echt uit. En echt niemand daar die Engels of Duits spreekt. Ja mluvite pouze trochu cestina, je tesky jazika.
Dat doet de naam wel vermoeden.. Lekker gezond ook..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:08 schreef John5 het volgende:
Kofola, dat is toch koffie met cola? Heeeerlijk, vooral 's morgens.
Dan ga je toch lekker naar Tsjechie! Doei..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Tsjechie is geen gaar land als Polen of Roemenie. Tsjechen zijn zeer beschaafde mensen en niet alcoholistisch zoals de rest van oost-Europa.
De Tsjechen zijn beschaafder dan Nederlanders en hadden een van de eerste universiteiten van Europa, zijn geletterde mensen, goede culinaire cultuur, zeer milieubewust.![]()
Helaas zijn ze onverstaanbaar, ik probeer al jaren die taal te leren, maar ik kom er nog steeds niet echt uit. En echt niemand daar die Engels of Duits spreekt. Ja mluvite pouze trochu cestina, je tesky jazika.
Neen, dat is het niet. Je kan het in Tsjechie en blijkbaar ook in de Tsjechiewinkel via internet bestellen in 0.5, 1 of 2 liter flessen in de smaken regular, citroen, zonder suiker, guarana, kersenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:08 schreef John5 het volgende:
Kofola, dat is toch koffie met cola? Heeeerlijk, vooral 's morgens.
Ik ken Tsjechi ook redelijk ja. Ik vind het maar een kutland.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Bron: wikipediaquote:Kofola is een frisdrank die wordt geproduceerd in Tsjechi en Slowakije. Het is op die beide markten de belangrijkste concurrent van Coca-Cola en Pepsi.
Kofola werd gentroduceerd in 1962 en werd in de jaren zestig en zeventig steeds populairder in het communistische Tsjechoslowakije als vervanger van niet-verkrijgbare Westerse cola's zoals Coca-Cola en Pepsi. Na de val van het communistische regime in 1989 moest Kofola plotseling concurreren met vele buitenlandse merken, die deze voor hen nieuwe markt binnenkwamen. In 2000 werd het bedrijf Santa npoje in de Tsjechische plaats Krnov de enige producent en distributeur van Kofola in zowel Tsjechi als Slowakije.
In 2002 bouwde het bedrijf een nieuwe fabriek in Rajeck Lesn (Slowakije). In 2003 veranderde Santa npoje haar naam naar Kofola, a.s.. Naast Kofola produceert het bedrijf ook andere frisdranken. Hieronder valt ook de productie van R.C. Cola voor de Oost-Europese markt.
Kofola werd van oorsprong al gebotteld in glazen flessen van 0,33 liter, maar sinds 1998 worden ook petflessen van 0,5 en 2 liter gebruikt. In 2003 werden daaraan blikjes van 0,25 liter toegevoegd en in december 2004 ook petflessen van 1 liter. Daarnaast is tap-Kofola uit fusten van 50 liter, dat verkocht wordt in bars en restaurants, ook erg populair.
Ingredinten[bewerken]Het hoofdingredint van Kofola is een zoetzure siroop genaamd Kofo. Deze bestaat uit veertien natuurlijke ingredinten, waaronder extracten van appel en kersen, kruiden, suiker en karamel. Vergeleken met Coca-Cola en Pepsi bevat Kofola 30% minder suiker en 50% minder cafene. Ook bevat het in tegenstelling tot deze twee merken geen fosforzuur (E338).
In 2004 werd een nieuwe variant met citroensmaak op de markt gebracht, Kofola Citrus.
Gewoon die gore free-way cola dus en 3es.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bron: wikipedia
Het is dus gewoon een nep cola.
Ik weet het.quote:
Jahodov knedlky s tvarohem!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad, bramborak en langos.
J mluvm pouze trochu česk. Je to těk jazyk.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ja mluvite pouze trochu cestina, je tesky jazika.
Dat kan hier in Nederland ook.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:13 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Tsjechen hebben geen smaak, trouwens. Wie verzint het nou om een gebakken ei op een pizza te flikkeren
Weet je wat je ook kan gaan doen. Werken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik weet het.![]()
Maar ik kan niet eeuwig blijven in Tsjechie, de kronen waren op, dus nu ga ik alle fans op FOK weer een aantal maanden verblijden met mijn geweldige teksten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |