Ik denk niet dat ze er bij het Albert Heijn distributiecentrum ook zo over zullen denken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:44 schreef Zigger het volgende:
Bekijk het als leergeld.
Ooit had een topmanager bij IBM een cruciale fout gemaakt. Het zou het bedrijf miljoenen kosten. Hij ging naar zijn baas en zei: “Ik ga er vanuit dat je me nu wel zult ontslaan wegens incompetentie.” De directeur reageerde verbaasd: “Jou ontslaan? Ben je gek?! Ik heb net vier miljoen geïnvesteerd om jou op te leiden. Je blijft gewoon werken om dat terug te verdienen!”
Het werk uiteraard. Werknemer is toch nooit persoonlijk aansprakelijk voor fouten in Nederland?quote:
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:43 schreef beelz het volgende:
Is het jouw geld? Waarschijnlijk niet, dus wie geeft een neuk?
Ja het is bekend. Zonder in details te willen treden gaat het om soort van miscommunicatie. Op basis van logisch nadenken had ik dit bij controle moeten tackelen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:43 schreef Lienekien het volgende:
Weet je werk van je fout? En is uitgezocht hoe het fout kon gaan en hoe de fout voortaan voorkomen kan worden?
Dat is niet relevant. Het gaat er om dat ik er erg veel last van heb. Of het dan om duizend euro of honderdduizend euro gaat doet er in dat opzicht niet toe.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:51 schreef TC03 het volgende:
Wat voor fout en hoeveel geld? Is toch wel cruciale informatie hoor.
Jawel want dat bepaalt of je je aanstelt of dat het terecht is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:52 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is niet relevant. Het gaat er om dat ik er erg veel last van heb. Of het dan om duizend euro of honderdduizend euro gaat doet er in dat opzicht niet toe.
Voor mij niet. Iemand kan al balen van een fout van een paar honderd euro, al zou jij dat aanstellerij vinden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jawel want dat bepaalt of je je aanstelt of dat het terecht is.
Dan heeft het ook geen nut om een topic te openen en aan anderen advies te vragen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voor mij niet. Iemand kan al balen van een fout van een paar honderd euro, al zou jij dat aanstellerij vinden.
Hoezo niet? Dat staat er echt los van. Hooguit kan je "troost" bieden door te stellen dat het niet zo erg is. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek tips om het los te laten, niet om het te relativeren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan heeft het ook geen nut om een topic te openen en aan anderen advies te vragen.
Het heeft nooit nut om een topic te maken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan heeft het ook geen nut om een topic te openen en aan anderen advies te vragen.
Wat voor tips zouden dat moeten zijn dan? Je kan je hooguit klem zuipen of drugs gebruiken om het tijdelijk te vergeten, maar of dat nou zo verstandig is...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoezo niet? Dat staat er echt los van. Hooguit kan je "troost" bieden door te stellen dat het niet zo erg is. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek tips om het los te laten, niet om het te relativeren.
Als je dit al niet los kunt laten is het tijd voor hulp en dan niet op den foks.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoezo niet? Dat staat er echt los van. Hooguit kan je "troost" bieden door te stellen dat het niet zo erg is. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek tips om het los te laten, niet om het te relativeren.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Relativeren kan juist helpen iets los te laten, het hele punt van relativeren.
Ja, dat is zeker waar. Ik heb opeens een stuk meer begrip voor de hoge salarissen voor chirurgen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen maakt fouten TS. Chirurgen bijv maken ook fouten en dan kan een patiënt overlijden. Vergeleken met dat valt je fout vast reuze mee![]()
Ik zou het bijzonder moeilijk vinden te slapen als ik wist dat ik een enorme blunder had begaan bij iemandquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:11 schreef Ludd het volgende:
Ja, dat is zeker waar. Ik heb opeens een stuk meer begrip voor de hoge salarissen voor chirurgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |