abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:23:57 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_130011247


WAT IESCH DEESCHE TOPIQ?
In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. ;) Zijn openingspost eindigde als volgt:
quote:
Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn.

MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR
Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. :P

Boy_Snakeye
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shiznuts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hier wat aanraders...

› Film Riot - http://revision3.com/filmriot - YT
› AdoramaTV's HDSLR Five Part Series - www.adorama.com/alc/ - YT
› Neumann Films Tutorials - www.neumannfilms.net - YT
› Dave Dugdale's Learning DSLR Video - http://www.learningdslrvideo.com - YT - YT2
› Alan Besedin's Budget Filmmaker - www.budgetfilmmaker.co.uk - YT
› Alan Besedin's Vintage Lenses - www.vintagelensesforvideo.com
› DSLR Film NOOB - www.dslrfilmnoob.com - YT
› Knoptop - http://knoptop.com - YT
› The Frugal Filmmaker - www.thefrugalfilmmaker.com - YT
› DREWnetwork - YT

› The DSLR Cinematography Guide - http://nofilmschool.com/dslr/
› gh1-hack's pagina met budgettips - http://www.gh1-hack.info/(...)ackOnVeryTightBudget
› Filmtips van Planet5D - http://blog.planet5d.com/training/
› Inspiratie en nieuwtjes op EOSHD - www.eoshd.com
› Nog meer nieuws en inspiratie, dit maal met Philip Bloom - http://philipbloom.net
› Als je van plan bent met After Effects te gaan werken is dit een must: www.videocopilot.net/basic/
› Meer uit je EOS halen met hacks - www.magiclantern.fm - http://magiclantern.wikia.com
› Meer uit je GH2 halen met hacks - EOSHD - Personal-View

Meer schiet me zo ff niet te binnen/krijg ik niet teruggevonden.
Op die sites kun je een boel interessante dingen vinden.


Oftewel de Red epic,

maar waar schiet jij eigenlijk mee? :P
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:24:52 #2
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_130011280
whY is bestolen

quote:
13s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:36 schreef whY... het volgende:
Ze hebben mijn computer, statief en glidecam gestolen... :'( :(
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:41 schreef whY... het volgende:
Uit de auto, vlak voordat ik weer naar NL zou gaan. Autoverzekering (lease auto nog wel) dekt het niet, parkeerplaats (betaald en bewaakt) dekt het ook niet... probeer nog een reisverzekering van de organisatie en anders misschien waarborgfonds?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:27:23 #3
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_130011368
Leuke video gemaakt met de GoPro
http://www.awsm.com/13883/now-this-is-how-you-use-a-go-pro/

Gevonden door Breuls
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:30:44 #4
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_130011480
Ik heb wel leuke beelden in Praag en Apeldoorn gemacht maar die komen dus pas over maanden als ik weer een pc heb die editen kan.

Het is echt brak en kan er niet over uit. Ik heb niet van alles een backup buiten de pc (als in extern van de behuizing).

Thanks for the support guys!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_130011551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:30 schreef whY... het volgende:
Ik heb wel leuke beelden in Praag en Apeldoorn gemacht maar die komen dus pas over maanden als ik weer een pc heb die editen kan.

Het is echt brak en kan er niet over uit. Ik heb niet van alles een backup buiten de pc (als in extern van de behuizing).

Thanks for the support guys!
Reisverzekering dekt die shit normaal gewoon, mijn smartphone op vakantie ns verloren, werd ook geen probleem van gemaakt.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:33:55 #6
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_130011601
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:32 schreef Susteren het volgende:

[..]

Reisverzekering dekt die shit normaal gewoon, mijn smartphone op vakantie ns verloren, werd ook geen probleem van gemaakt.
Daarmee heb je natuurlijk niet je beelden/foto's en programma's teurg ;)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_130011643
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:27 schreef Stefan het volgende:
Leuke video gemaakt met de GoPro
http://www.awsm.com/13883/now-this-is-how-you-use-a-go-pro/

Gevonden door Breuls
Dude. Echt motherfucking awesome! :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130011730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:33 schreef whY... het volgende:

[..]

Daarmee heb je natuurlijk niet je beelden/foto's en programma's teurg ;)
Nee klopt, maar liever wat cash op je bank zodat je nieuwe spullen kunt aanschaffen dan helemaal niets zou ik toch zeggen ;)

Wel balen man
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_130013435
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 11:27 schreef Stefan het volgende:
Leuke video gemaakt met de GoPro
http://www.awsm.com/13883/now-this-is-how-you-use-a-go-pro/

Gevonden door Breuls
Video is al redelijk oud en al een paar keer op de Gopro site geweest inderdaad erg epic filmpje!

quote:
18s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:47 schreef whY... het volgende:
Ik was op een fesitval via een organisatie, stond daar geparkeerd (buitenland) op een betaald en bewaakt parkeerterrein. Op de laatste avond hebben ze ingebroken en mijn computer en statieven en snoepjes gestolen.

edit: had fok! al een mailtje gestuurd maar zij antwoorden nog niet, ik hoop dat zij een ip kunnen geven van mijn account (deze staat automatisch ingelogd)
maar waar was je zelf op het moment ?
ik zorg er eigenlijk _altijd_ voor dat er geen waardevolle spullen in de auto achterblijven bij een shoot alles gaat mee of het blijft thuis.

slapen in een tentje op een festival is ook een no-go tevaak word daar geklauwd en ben je je spullen kwijt.

hotel en alles mee naar binnen.

ben dan ook benieuwd of het een parkeerplaats was van het festival zelf of ergens anders, kan haast niet anders dat ze je gevolgd zijn.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:39:14 #10
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_130013721
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:30 schreef angel008 het volgende:

[..]

Video is al redelijk oud en al een paar keer op de Gopro site geweest inderdaad erg epic filmpje!

[..]

maar waar was je zelf op het moment ?
ik zorg er eigenlijk _altijd_ voor dat er geen waardevolle spullen in de auto achterblijven bij een shoot alles gaat mee of het blijft thuis.

slapen in een tentje op een festival is ook een no-go tevaak word daar geklauwd en ben je je spullen kwijt.

hotel en alles mee naar binnen.

ben dan ook benieuwd of het een parkeerplaats was van het festival zelf of ergens anders, kan haast niet anders dat ze je gevolgd zijn.
Het was de afsluitende avond van het evenement, dus ik was op het terrein een honderd meter verder. De parkeerplaats is net als bij bijvoorbeeld Utrecht (evenmentenhal) bewaakt (nou ja :{ dat was de bedoeling) Ik zat zelf met overnachten in een Hostel, vermoedelijk heeft iemand toch interesse gehad en is dan gevolgd ofzo.

Er bleek helaas wel meer gestolen, op het terrein was een laptop en Ipad gejat. Er was ook een bus voor een Nederlandse groep mensen en daar was ook ingebroken maar niks gestolen.

Ik heb hoorde ook dat NL kentekens erg gewild zijn om op in te breken, maar dat hoorde ik achteraf.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  FOK!fotograaf dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:48:18 #11
151126 angel008
pi_130014022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:39 schreef whY... het volgende:

[..]

Het was de afsluitende avond van het evenement, dus ik was op het terrein een honderd meter verder. De parkeerplaats is net als bij bijvoorbeeld Utrecht (evenmentenhal) bewaakt (nou ja :{ dat was de bedoeling) Ik zat zelf met overnachten in een Hostel, vermoedelijk heeft iemand toch interesse gehad en is dan gevolgd ofzo.

Er bleek helaas wel meer gestolen, op het terrein was een laptop en Ipad gejat. Er was ook een bus voor een Nederlandse groep mensen en daar was ook ingebroken maar niks gestolen.

Ik heb hoorde ook dat NL kentekens erg gewild zijn om op in te breken, maar dat hoorde ik achteraf.
ja dat is echt kut.. ik probeer met festivals zoveel mogelijk gear mee te nemen/bij je houden, en als het kan backstage neerzetten praatje maken met de stage manager dat hij af en toe ook een oogje in't zeil houd.

en om nog verder te gaan zijn er ook trolley's welke een security kabel erin hebben + sloten op de ritsen zodat je ze vast kan maken aan het stage zelf. (handig voor je gear/laptop) glidecam word al iets lastiger maar ik zou mn hd-4000 wel kunnen vastzetten met de kabel door het handvat heen.

http://www.thinktankphoto(...)ller-camera-bag.aspx is mijn beste maatje zo'n beetje..
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:05:00 #12
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_130014633
Buitenshuisverzekering niet iets? Toen mijn GoPro tijdens quad rijden door een vrachtwagen is geplet heb ik die niet vergoed gekregen via mijn reisverzekering, maar wel via mijn buitenshuisverzekering.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:07:12 #13
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_130016968
Op zich een mooie oplossing maar de meeste tassen snijden ze open of even een schroevendraaier tegen de rits en dan trek je hem zo open. Ik kreeg het helaas niet voor elkaar om mijn spullen backstage te mogen zetten. De laptop (niet de mijne) lag ook in een ruimte waar hij vreemd genoeg toch gestolen kon worden.

Het is gewoon moeilijk om cirminaliteit te weren.

([quote]14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:05 schreef MrMonkeyman het volgende:
Buitenshuisverzekering niet iets? Toen mijn GoPro tijdens quad rijden door een vrachtwagen is geplet heb ik die niet vergoed gekregen via mijn reisverzekering, maar wel via mijn buitenshuisverzekering.
[/quote]
ik heb geen buitenshuisverzekering :@ )
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  FOK!fotograaf dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:11:28 #14
151126 angel008
pi_130017093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:07 schreef whY... het volgende:
Op zich een mooie oplossing maar de meeste tassen snijden ze open of even een schroevendraaier tegen de rits en dan trek je hem zo open. Ik kreeg het helaas niet voor elkaar om mijn spullen backstage te mogen zetten. De laptop (niet de mijne) lag ook in een ruimte waar hij vreemd genoeg toch gestolen kon worden.

Het is gewoon moeilijk om cirminaliteit te weren.

(

[..]

ik heb geen buitenshuisverzekering :@ )

messen/schroevendraaiers ga je niet vinden bij uitgaand publiek op een festival (en als je dat wel vind dan is er iets heel erg mis met de security)

als je geen backstage hebt zit je wel met de gebakken peren ja dan zou ik gewoon zo licht mogelijk heen gaan en niet teveel moeite doen.

het moet wel wat opleveren niet iets kosten :) als de organisatie iets moois wilt zullen ze je wel eea moeten faciliteren zo niet dan blijft mijn dure apparatuur gewoon thuis (en ik zelf vaak ook)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:13:20 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130017144
Met een beetje balpen maak je ook een rits openen.
Verder krijg je een auto ook niet zomaar opengebroken en waren misschien niet eens festivalgangers.
Gaat natuurlijk een beetje om: waar een wil is, is een weg.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130017151
en wat als je een flinke pelican koopt een daar een flinke bout met oog en slotring op zet?
dus aan de binnenkant... flinke jongen die dan met je shit wegloopt als hij aan het podium zit?
  FOK!fotograaf dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:23:27 #17
151126 angel008
pi_130017476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:13 schreef mentalpower het volgende:
en wat als je een flinke pelican koopt een daar een flinke bout met oog en slotring op zet?
dus aan de binnenkant... flinke jongen die dan met je shit wegloopt als hij aan het podium zit?
te bulky eigenlijk, ik heb een 1560 voor opslag (welke nu vaker leeg is dan vol) maar het is niet werkbaar om zo'n ding mee te nemen..
pi_130075496
Vandaag helaas de Fedex mis gelopen, dus morgen wordt mijn slider op het werk bezorgt. :D
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:39:01 #19
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130076026
vandaag eerste shoot van mijn stage meegelopen als PA.

Wilde Arri Alexa mogen bewonderen dus :D
pi_130076164
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:39 schreef KaMo het volgende:
vandaag eerste shoot van mijn stage meegelopen als PA.

Wilde Arri Alexa mogen bewonderen dus :D
ik ben jelly :'(
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:42:59 #21
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130076236
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:41 schreef Susteren het volgende:

[..]

ik ben jelly :'(
Haha, vandaag wel dus de hele tijd dingen moeten regelen/opzoeken via mn stukke telefoon :')

Minder handig dus!
pi_130076441
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:42 schreef KaMo het volgende:

[..]

Haha, vandaag wel dus de hele tijd dingen moeten regelen/opzoeken via mn stukke telefoon :')

Minder handig dus!
Haal je een zopo vriend :D

Trouwens, Vodafone kun je er wel niet in doen he, werkt niet door imei ofzo. Achja, is sowieso een rukprovider ghehe
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_130076450
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:39 schreef KaMo het volgende:
vandaag eerste shoot van mijn stage meegelopen als PA.

Wilde Arri Alexa mogen bewonderen dus :D
Waar loop je stage als productie assistent?
pi_130081653
Yeah! Terug van m'n shoot uit Kreta. Volgende week staat hij online, zal hem zeker hier posten *O*
  donderdag 15 augustus 2013 @ 00:27:35 #25
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_130081762
Kreta, dat is super! Ben benieuwd naar de beelden.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 15 augustus 2013 @ 07:02:27 #26
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130085625
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:47 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Waar loop je stage als productie assistent?
Ik loop stage bij comrad, amsterdam :)
pi_130091950
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:02 schreef KaMo het volgende:

[..]

Ik loop stage bij comrad, amsterdam :)
Een nogal jong bedrijf als ik de facebook pagina zo bekijk. Cool, zul je wel wat verantwoordelijkheid krijgen dan?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:38:32 #28
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130093716
Het jong oranje van het grotere Czar. Ik heb redelijk wat dingen te doen, tuurlijk ik film of regisseer natuurlijk niet, maar er zijn nog genoeg nuttige dingen die in de rest van het proces gedaan moeten worden
pi_130120814
Het pakketje met de slider net bij de receptie van mijn werk in ontvangst genomen. Staat er toch echt groot op de doos "K3-80" :D

Zal toch niet zijn dat ik ipv een K2 een K3 heb gekregen.... niet dat ik eigenlijk het verschil weet, maar de K3 is 100 euro meer. :o

-edit-

Check, het is een K3 :D

Verschil is dan wel minimaal. 4 kogellagers in plaats van 3 (als ik het goed zeg) en kan dus wat meer gewicht aan :)
Ow en een gereedschapssetje om de wrijving aan te passen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Boy_Snakeye op 16-08-2013 09:07:02 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:22:42 #30
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130121815
Kijk! Dat zijn de mooie meevallers :)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:30:04 #31
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_130125102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Het pakketje met de slider net bij de receptie van mijn werk in ontvangst genomen. Staat er toch echt groot op de doos "K3-80" :D

Zal toch niet zijn dat ik ipv een K2 een K3 heb gekregen.... niet dat ik eigenlijk het verschil weet, maar de K3 is 100 euro meer. :o

-edit-

Check, het is een K3 :D

Verschil is dan wel minimaal. 4 kogellagers in plaats van 3 (als ik het goed zeg) en kan dus wat meer gewicht aan :)
Ow en een gereedschapssetje om de wrijving aan te passen.
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:22 schreef KaMo het volgende:
Kijk! Dat zijn de mooie meevallers :)
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:55:30 #32
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130250225
Ik soms het gevoel dat het kiezen van de juiste muziek het meest tijdrovende is.... pfff
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  maandag 19 augustus 2013 @ 22:32:06 #34
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_130255508
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:49 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik soms het gevoel dat het kiezen van de juiste muziek het meest tijdrovende is.... pfff
Dat is ook gewoon moeilijk. Zonder muziek is het vaak helemaal niks, maar de verkeerde muziek kan het effect nog erger killen...
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
  maandag 19 augustus 2013 @ 23:00:21 #35
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130256515
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:49 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik soms het gevoel dat het kiezen van de juiste muziek het meest tijdrovende is.... pfff
Dat. Ik maak vaak filmpjes als ik op reis ben geweest of een dagje weg. En het monteren komt er vaak niet van omdat ik geen muziek kan vinden in de juiste mood!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:15:57 #36
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_130263505
Voor eigen gebruik valt et wel mee dan kan je alles gebruiken :P
pi_130263887
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 07:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
Voor eigen gebruik valt et wel mee dan kan je alles gebruiken :P
Precies. Maar nu moet ik het doen voor commercieel gebruik en aangezien ik dit zo goedkoop mogelijk wil doen, moet je spitten door het royalfree of copyright free muziek wat er te vinden is. Best pittig...
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:41:07 #38
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130265207
Ja heb daarom nu ook een 2e youtube channel voor dergelijke filmpjes. Dan hoef ik mijn naamdragende channel niet te 'besmetten' met van die warnings ;)
pi_130266735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:11 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Precies. Maar nu moet ik het doen voor commercieel gebruik en aangezien ik dit zo goedkoop mogelijk wil doen, moet je spitten door het royalfree of copyright free muziek wat er te vinden is. Best pittig...
Je kunt ook zelf wat gaan pingelen op de piano :+
pi_130267161
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Je kunt ook zelf wat gaan pingelen op de piano :+
Nee dan besteed ik liever hier wat geld aan uit, want ik ben niet goed in pingelen. :)
http://neumannfilms.net/product-category/music/

Zitten goeie dingen tussen. En die toolbags kunnen ook handig zijn. :Y

Overweging waard
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:21:47 #41
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130275813
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Nee dan besteed ik liever hier wat geld aan uit, want ik ben niet goed in pingelen. :)
http://neumannfilms.net/product-category/music/

Zitten goeie dingen tussen. En die toolbags kunnen ook handig zijn. :Y

Overweging waard
Luke had ook wat graties stukken: https://soundcloud.com/luke-daniel-neumann .
Maar check ook eens Videocopilot's shizzle:
https://www.videocopilot.net/products/proscores/ & https://www.videocopilot.net/products/dsfx/ .

Verder zijn er nog sites als:
http://dig.ccmixter.org/music_for_film_and_video
http://www.jamendo.com/en
http://www.freesound.org , en
http://incompetech.com/music/royalty-free/
bijvoorbeeld. Let wel op de Creative Common licentie en de voorwaarden die daarbij gepaard gaan. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:55:46 #42
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_130277102
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:21 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Luke had ook wat graties stukken: https://soundcloud.com/luke-daniel-neumann .
Maar check ook eens Videocopilot's shizzle:
https://www.videocopilot.net/products/proscores/ & https://www.videocopilot.net/products/dsfx/ .

Verder zijn er nog sites als:
http://dig.ccmixter.org/music_for_film_and_video
http://www.jamendo.com/en
http://www.freesound.org , en
http://incompetech.com/music/royalty-free/
bijvoorbeeld. Let wel op de Creative Common licentie en de voorwaarden die daarbij gepaard gaan. ;)
Hier staan ook wel een aantal vette op:
http://www.freestockmusic.com/
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_130277275
www.freemusicarchive.org

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2013 16:00:07 ]
pi_130291924
Ik vind muziek uitzoeken altijd best wel leuk en makkelijk. Maar bij sommige tracks klinkt het zo midi achtig. Alsof het binnen 1 minuut in FL ofzo is gemaakt.
pi_130338242
Dit is toch wel een vette setup!

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 22 augustus 2013 @ 08:57:39 #46
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130338716
[quote]0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:21 schreef shiznuts het volgende:

[
[/quote]
Jij had laatst een linkje naar een cheapass ND fader shop, welke was dat ook weer?


Al gevonden
http://www.ebay.com/itm/200762633612

[ Bericht 20% gewijzigd door SunChaser op 22-08-2013 09:06:34 ]
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:46:02 #47
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130340872
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:16 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Dit is toch wel een vette setup!

Ja is fijn, maar jammer dat het zoveel gewicht toevoegd (al maakt dat je beeld wel stabieler)
pi_130341185
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:46 schreef KaMo het volgende:

[..]

Ja is fijn, maar jammer dat het zoveel gewicht toevoegd (al maakt dat je beeld wel stabieler)
Ik heb geen idee hoeveel alles weegt. Maar toch leuk om zulke setups te zien. Geeft mij weer (als amateur) toch een beter beeld wat er mogelijk is en hoe het werkt. :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:27:17 #49
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130341942
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:56 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoeveel alles weegt. Maar toch leuk om zulke setups te zien. Geeft mij weer (als amateur) toch een beter beeld wat er mogelijk is en hoe het werkt. :)
Mijn followfocus is echt zwaar!
Dan is gelijk heel je hele rig onstabiel zwaar naar links!
pi_130342173
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:27 schreef KaMo het volgende:

[..]

Mijn followfocus is echt zwaar!
Dan is gelijk heel je hele rig onstabiel zwaar naar links!
ja zeker met een monopad lijkt me dat niet ideaal.

Tevens is mijn eerst gemaakte promotiefilmpje goedgekeurd! *O* Ik was verbaasd omdat ik wel verwacht dat ik feedback zou krijgen over plaatsing van tekst en dergelijk, maar blijkbaar is dit voldoende!
Gaat trouwens om een lounge sofa die naar 4 jaar buiten heeft gestaan en geen onderhoud heeft gehad. Het mos zat gewoon aan de voorkant.

Deze is schoongemaakt en dit proces heb ik vastgelegd. Zodra het bedrijf 'm online heeft gezet, zal ik deze hier plaatsen. :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_130342184
Lijkt me ook niks. Dan liever een cage met links en rechts een handvat, dat je 'em als een soort figrig gebruikt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage donderdag 22 augustus 2013 @ 11:47:32 #52
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130342439
Ik gebruik mn rig tegenwoordig veel zonder schouderpad en de handvatten onder de camera, werkt erg goed

  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:22:08 #53
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130345330
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:38 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

ja zeker met een monopad lijkt me dat niet ideaal.

Tevens is mijn eerst gemaakte promotiefilmpje goedgekeurd! *O* Ik was verbaasd omdat ik wel verwacht dat ik feedback zou krijgen over plaatsing van tekst en dergelijk, maar blijkbaar is dit voldoende!
Gaat trouwens om een lounge sofa die naar 4 jaar buiten heeft gestaan en geen onderhoud heeft gehad. Het mos zat gewoon aan de voorkant.

Deze is schoongemaakt en dit proces heb ik vastgelegd. Zodra het bedrijf 'm online heeft gezet, zal ik deze hier plaatsen. :)
Monopod is het prima bij, maar handheld niet zo (vind ik)
  Redactie Frontpage donderdag 22 augustus 2013 @ 17:20:32 #54
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130353273
Zo, heb nu voor al mn lenzen een ND fader, heb voor de 82 3 stepdownringen
pi_130374539
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:06 schreef merino het volgende:
Even wat nieuwe gear aangekocht. Mede met dank aan Boy_Snakeye voor de tip de Konova K2 80cm besteld met daarbij een Manfrotto 701HDV head en een Anti-Twist-Plate van PNC.

Tevens meteen maar even mijn verlanglijstje bijgewerkt wat inmiddels alweer op 1,5 A4'tje uitkomt. Mooie gear wordt gelukkig steeds goedkoper maar er komt ook wel steeds meer interessants op de markt uit.
Die BeSteady One :o :9~
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:31 schreef merino het volgende:

[..]

*preordered *O*
Ik was benieuwd of je, naast je slider, al je andere gear al binnen had en of het bevalt? O-)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:05:26 #56
44906 merino
World of Sleepers
pi_130379570
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 07:34 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

[..]

Ik was benieuwd of je, naast je slider, al je andere gear al binnen had en of het bevalt? O-)
De monocam is nog in productie dus die heb ik helaas nog niet.

K2 bevalt maar moet nog echt veel leren over hoe ik best slider kan gebruiken.
Voor de fluidhead heb ik ipv de 701 de 500AH besteld maar daar ben ik niet helemaal onderste boven van. Heeft vaste drag setting en die vind ik iet wat stroef voor gebruik met slider. Maar duurdere fluid head met meer settings zat er financieel niet in.

Die AntiTwistPlates zijn helaas nogal overbodig omdat ik nog geen Manfrotto 501PL plates gebruik en waarschijnlijk voor een GH2 Cage ga op korte termijn.

Hoe bevalt jou K3?
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_130384421
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:05 schreef merino het volgende:

Hoe bevalt jou K3?
Nog niet uitgebreid kunnen testen. Dat was ik van het weekend van plan. Ik mis ook nog goeie fluidhead. Ik denk dat het de Benro gaat worden. Het is even wachten op de 'paycheck'. :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_130386449
Iets voor mensen hier misschien? Is gewoon nieuw in doos:

http://www.marktplaats.nl(...)inema-camera-ef.html
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:50:14 #59
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130392688
Zat zelf nu aan de Panasonic GX-7 te denken als MFT-mount camera ter upgrade van de GH2 en niet de GH3. :X
Heb nu ook al een Panasonic LX-7 (enthusiast compact) omdat ik de GH2 vaak thuis liet (stop je niet ff in je jaszak) en ik iets zocht om altijd lekker makkelijk mee rond te lopen. Dus qua formaat lijkt het me wel wat, moet ik wel ff wat pancakes halen natuurlijk om dat vol te benutten.

Verder heeft 'ie én een zwenkbare EVF én tiltable normaal display. :o De sensor is ook erg netjes van wat ik begreep. Maar wat mij het meeste aanspreekt is dat 'ie ingebouwde stabilisatie heeft. Dus al m'n vintage/legacy spul gaat gewoon gestabiliseerd zijn. Zelfs m'n all manual Tokina 11-16mm f/2.8 en de SLR Magic Hyperprime 25mm T0.95.
Oh. En focus peaking!

- Nother thing. Hadden mensen het laatst niet over iets van een 'Rhino steady'.
Kom net RyRy tegen die het erover heeft...
Hummm, misschien ook niet.
Was het dan die 'monocam' ofzo. Had iemand die nu besteld?

Ah... en dat andere ding was de BeSteady. Nou I've got the pictjoer wieder.
Rest alleen nog altijd de vraag of iemand die Monocam al had en wat de ervaringen daarmee zijn...

[ Bericht 12% gewijzigd door shiz op 23-08-2013 20:02:01 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130401236
Die Monocam lijkt me wel geweldig!

GX-7 ook al gehackt dan? Ik wil namelijk wel minimaal hacked GH2 kwaliteit om te filmen eigenlijk.
pi_130403610
Is de GH3 al gehackt dan?
Weet niet hoeveel slechter de sensor zou moeten zijn?
Is ff wachten op de DxOMark en ervaringen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:19:03 #62
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130403960
Ik had begrepen dat de gx7 stabilizatie enkel op fotomodus zou werken?
pi_130404205
Kijk net Blunty's video('s) erover. :'(
Gemiste kans dan.
Een GH3 OM-D E-M5 hybrid zou geniaal geweest zijn.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130408377
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:08 schreef shiznuts het volgende:
Is de GH3 al gehackt dan?
Weet niet hoeveel slechter de sensor zou moeten zijn?
Is ff wachten op de DxOMark en ervaringen.
Oh niet dat ik weet. Maar GH2 wel, en die wil ik kwalitatief gezien wel evenaren natuurlijk.
pi_130409369
Weet iemand hier iets over magic lantern development voor de canon c100? Ding zit vol heerlijke functies die een normale dslr mist maar ik zou toch graag direct op proress opnemen met 60fps. Enige minpuntje van dat ding.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:19:33 #66
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130410364
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:08 schreef videonatic het volgende:
Weet iemand hier iets over magic lantern development voor de canon c100? Ding zit vol heerlijke functies die een normale dslr mist maar ik zou toch graag direct op proress opnemen met 60fps. Enige minpuntje van dat ding.
Vermoed dat dat hem niet gaat worden ;)
pi_130435899
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:55 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Hier staan ook wel een aantal vette op:
http://www.freestockmusic.com/
Zitten een paar goeie bij ja. Vandaag is met de klant overleggen welke ze wil gebruiken voor haar promotiefilm voor haar beurs.

Script is geschreven. Nu nog even de spullen pakken en hopen dat de zon nog wat gaat schijnen anders wordt er een zomers colorgrade overheen gezet :P
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:07:15 #68
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_130435993
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:00 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Zitten een paar goeie bij ja. Vandaag is met de klant overleggen welke ze wil gebruiken voor haar promotiefilm voor haar beurs.

Script is geschreven. Nu nog even de spullen pakken en hopen dat de zon nog wat gaat schijnen anders wordt er een zomers colorgrade overheen gezet :P
Heel veel succes en plezier! Jammer dat je moet colorgraden dan inderdaad, maar er blijft wel meer detail behouden als er geen hele lichte en schaduwplekken zijn. :P
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_130459645
Ging vandaag best aardig. De slider wat meer kunnen testen, maar je mist gewoon een fluidhead. Je bent altijd met de statieven en hoogtes aan het klooien. Morgen maar deze bestellen. :D
De Glidecam heb ik meer gebruikt. Moest ook achter een fietser aanrennen en toen kwam ik erachter dat de beelden eigenlijk smooth als babybilletjes zijn. Dus mij hoor je niet meer klagen erover. Je moet dat ding gewoon met 2 handen bedienen. (Ik dacht altijd dat het met 1 moest kunnen)

Net alle beelden van vandaag bekeken in Premiere, maar ik moet nu nog een passende colograde vinden. Kan nog best tricky worden.

Donderdag de rest afmaken.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:01:45 #70
44906 merino
World of Sleepers
pi_130459781
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:58 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ging vandaag best aardig. De slider wat meer kunnen testen, maar je mist gewoon een fluidhead. Je bent altijd met de statieven en hoogtes aan het klooien.
Dat heb je straks ook nog met fluidhead. Ik vind het zelf nog erg lastig hem te gebruiken bij evenementen. Vind er gewoon de tijd niet voor omdat het zoveel moeite kost voor 1 shotje. Moet het denk ik goed leren in te plannen binnen de dag of iets.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:06:32 #71
44906 merino
World of Sleepers
pi_130460041


Monocam is weer in (beperkte) voorraad op ebay. Nog 3 beschikbaar:

http://www.ebay.nl/itm/Xs(...)&hash=item19e12ddf93
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_130469695
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:01 schreef merino het volgende:

[..]

Dat heb je straks ook nog met fluidhead. Ik vind het zelf nog erg lastig hem te gebruiken bij evenementen. Vind er gewoon de tijd niet voor omdat het zoveel moeite kost voor 1 shotje. Moet het denk ik goed leren in te plannen binnen de dag of iets.
Als jij een tafelshot wil maken bijvoorbeeld, dan zou je gewoon met een fluidhead wat meer naar beneden kunnen richten en de shot maken, maar nu moet ik dus 2 statieven op gelijke hoogte zetten voor of naast de tafel. (ik heb 2 goedkope, dus met 1 lukt het niet) Tevens zit je maar aan 1 hoogte verbonden en kun je nergens naar richten. En dan moet je nog een shot maken. Dit kostte best wat tijd om 6 pootjes uit te klappen en af te stellen.

Dus ben blij als binnenkort mijn bestelling binnen is. :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2013 @ 09:06:06 #74
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130469765
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:58 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Je bent altijd met de statieven en hoogtes aan het klooien.
Gewoon rechtzetten bij benadering
Als je op 1080 filmt kun je makkelijk 10 procent vergroten in post en dan het beeld rechtzetten.

Je gaat meer last krijgen van dat je slideshots niet vloeiend op 1 tempo lopen
pi_130469795
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:06 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Gewoon rechtzetten bij benadering
Als je op 1080 filmt kun je makkelijk 10 procent vergroten in post en dan het beeld rechtzetten.

Je gaat meer last krijgen van dat je slideshots niet vloeiend op 1 tempo lopen
Ja is ook weer zo :) Ook gister niet echt bij stil gestaan.

Wel waren de beelden erg smooth. Dus die 4 rollagers komen goed van pas. :Y
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2013 @ 09:09:43 #76
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130469812
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ja is ook weer zo :) Ook gister niet echt bij stil gestaan.

Wel waren de beelden erg smooth. Dus die 4 rollagers komen goed van pas. :Y
Ik heb ook een rollerslider maar ik vond m beelden nooit in een keer goed, daarom nu ook een met motor
  Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2013 @ 09:11:10 #77
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130469830
Doorgaans blaas ik t beeld op van 100 naar 105 en kantel dan tot 2 procent
Is t echt scheef dan ga ik naar 110 procent

Overigens zijn slideshots erg goed te warpen
pi_130471388
Hier nog even wat actiefoto's om het topic wat kleur te geven :)



In actie met de nieuwe slider:
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_130471533
Filmpje heb je nog niet?
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:42:04 #80
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_130471535
Dat is een kort slidertje...
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:58:09 #81
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130471922
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 09:00 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Als jij een tafelshot wil maken bijvoorbeeld, dan zou je gewoon met een fluidhead wat meer naar beneden kunnen richten en de shot maken, maar nu moet ik dus 2 statieven op gelijke hoogte zetten voor of naast de tafel. (ik heb 2 goedkope, dus met 1 lukt het niet) Tevens zit je maar aan 1 hoogte verbonden en kun je nergens naar richten. En dan moet je nog een shot maken. Dit kostte best wat tijd om 6 pootjes uit te klappen en af te stellen.

Dus ben blij als binnenkort mijn bestelling binnen is. :)
Weet niet waarom je daar een fluidhead voor zou willen gebruiken? Maar je gebruikt 'em dan in mijn ogen dan ook verkeerd inderdaad. Er is denk ik vrijwel niemand die z'n camera direct zo op de plate van de slider plaatst. :P Sommige worden al met ballhead geleverd, maar het idee is dat je gewoon je eigen gebruikt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2013 @ 11:02:08 #82
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130472011
Zo'n standaard kop is gewoon prima, tenzij je wil pannen tijdens t sliden maar dat lijkt me niet
pi_130472450
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:58 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Weet niet waarom je daar een fluidhead voor zou willen gebruiken? Maar je gebruikt 'em dan in mijn ogen dan ook verkeerd inderdaad. Er is denk ik vrijwel niemand die z'n camera direct zo op de plate van de slider plaatst. :P Sommige worden al met ballhead geleverd, maar het idee is dat je gewoon je eigen gebruikt.
[ afbeelding ]
Je hebt daar zeker een punt. Zo'n optie is ook goed natuurlijk. :). Nog voorstellen qua merk of type?

Moet even kijken hoe het straks uitpakt als ik de Benro S6 met statief in bezit heb. Even kijken of wisselen een gehannes is of niet.

Wel wil ik de quickrelease op alle toebehoren gelijk hebben. Even uitzoeken wat het beste is.
Shiznuts. jij had toch van Verbon ofzo?

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat is een kort slidertje...
Zit nog ongeveer 50 cm aan slider aan de rechterkant wat je dus niet ziet ;) (totaal 80 cm)

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Filmpje heb je nog niet?
Nee, donderdag schieten we de rest.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:57:01 #84
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130473258
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:23 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Je hebt daar zeker een punt. Zo'n optie is ook goed natuurlijk. :). Nog voorstellen qua merk of type?

Moet even kijken hoe het straks uitpakt als ik de Benro S6 met statief in bezit heb. Even kijken of wisselen een gehannes is of niet.
Moet je ff op Amazon/eBay ofzo kijken naar Sirui, Beike, Cullmann, Slik, Walimex, Manfrotto, Giotto, Benro, Vanguard, Kaavie, HorusBennu, en weet ik wat je allemaal niet hebt. ;) Weet alleen dat ze in China veel KS-0 clones verkopen. :P Zou qua bang-for-buck zelf denk ik gaan voor een Beike ofzo.
quote:
Wel wil ik de quickrelease op alle toebehoren gelijk hebben. Even uitzoeken wat het beste is.
Shiznuts. jij had toch van Verbon ofzo?
Correct! QRA-3. 4 stuks heb ik (twee uit China, twee van Amazon). Erg fijn vind ik ze. :Y

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130477245
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:57 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Moet je ff op Amazon/eBay ofzo kijken naar Sirui, Beike, Cullmann, Slik, Walimex, Manfrotto, Giotto, Benro, Vanguard, Kaavie, HorusBennu, en weet ik wat je allemaal niet hebt. ;) Weet alleen dat ze in China veel KS-0 clones verkopen. :P Zou qua bang-for-buck zelf denk ik gaan voor een Beike ofzo.

[..]

Correct! QRA-3. 4 stuks heb ik (twee uit China, twee van Amazon). Erg fijn vind ik ze. :Y

[ afbeelding ]
Bij de Velbon niet het gevoel dat ze het gewicht niet houden? Ik lees op bepaalde sites dat ze ongeveer maar 1,5kg houden.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:48:30 #86
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130478101
Beter dan die eBay-dingen zoals de Syma Quickconnect e.d. want QRA-3 is full metal en erg klein.
Voor mijn GH2 met lenzen en toestanden no problemo.
Zou er geen sliders op monteren ofzo met daarop dan weer je camera, maar dat spreekt voor zich lijkt me.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2013 @ 20:43:16 #88
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130489559
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Bij de Velbon niet het gevoel dat ze het gewicht niet houden? Ik lees op bepaalde sites dat ze ongeveer maar 1,5kg houden.
Ik gebruik deze, die voorste dus
https://vimeo.com/31160270
pi_130524909
Zo mijn nieuwe speeltjes zijn binnen!
Benro statief en Fluidhead S6. Met daarop ook mijn Konova K3 slider.

Ik ben weer een blij persoon :D



Alles staat zo stabiel als een huis.

En mijn video is sinds vanmiddag online *O*

Ben er erg tevreden mee. Textueel ben ik niet zo sterk. Ik zou er meer mee kunnen doen. Maar de klant was blij mee.
Kleine kleurcorrectie in de video, maar niet extreem.

Hoe gaat het bij jullie allemaal? ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Boy_Snakeye op 27-08-2013 20:20:15 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:33:29 #90
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_130637856
Wat zeggen jullie ..

Rode videomic pro
Of een Zoom H2 ..

Is het een beetje te doen audio syncen ? kan dat in premiere ?

Ik ben geneigd om voor de H2 te gaan ... je kan de mic plaatsen waar je wil ... kan evt ook nog op de cam geplaatst worden .. maar dat syncen kijk ik tegen op..
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:48:39 #91
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130638403
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat zeggen jullie ..

Rode videomic pro
Of een Zoom H2 ..

Is het een beetje te doen audio syncen ? kan dat in premiere ?

Ik ben geneigd om voor de H2 te gaan ... je kan de mic plaatsen waar je wil ... kan evt ook nog op de cam geplaatst worden .. maar dat syncen kijk ik tegen op..
Syncen is geen probleem, gewoon clappen! Dan heb je zowel in de videofile, als je aparte geluidsfile een piek. Deze kan je eenvoudig gebruiken om ze te syncen ;)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:49:41 #92
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_130638443
Geniaal ... zo simpel maar je moet het even weten :')

Verder nog iemand suggesties wat ik moet nemen .. ?
pi_130639411
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geniaal ... zo simpel maar je moet het even weten :')

Verder nog iemand suggesties wat ik moet nemen .. ?
Ik heb zelf de zoom h1. gecombineerd met dit dingetje


En dan direct aan de camera. (Is een optie)

Syncen kan ook met pluraleyes of woowave. Beide natuurlijk wel betaalde software.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:28:04 #94
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_130639755
En wat zeg jij ervan ? Ben je tevreden met een losse recorder ?

Voordeel is dat je hem natuurlijk op een andere locatie kan zetten als waar je filmt..
pi_130640345
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
En wat zeg jij ervan ? Ben je tevreden met een losse recorder ?

Voordeel is dat je hem natuurlijk op een andere locatie kan zetten als waar je filmt..
Ik heb 'm niet zo vaak gebruikt nog. Maar ik ben er wel tevreden over. Het is wel fijner in te zetten, ook als microfoon om vast te houden.
Verder nam ik 'm omdat de kwaliteit beter is dan de Pro
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_130733992
Jammer dat dit topic redelijk uitgestorven begint te raken. En het enthousiasme er een beetje uit is.

Maar voor de mensen die interesse hebben. Ik heb eindelijk de bruidsvideo klaar en er een speciale promotieversie van gemaakt.

Hij staat online op mijn youtube kanaal. :D

Tot nu toe was de feedback erg positief.
Ik heb bewust gekozen voor een snelle en korte 2-deling die de hele dag omvat.

Het bruidspaar heeft een 8 minuten versie gekregen met 3 liedjes die hun zelf hebben gekozen.

Ik sta nu ook zeker open voor verzoeken voor bruiloften. Dit was echt super om te doen :Y
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_130734045
School begint weer, dus ik krijg ook weer projecten :)

Daarnaast volg ik dit topic nog steeds hoor :)
  maandag 2 september 2013 @ 10:40:16 #98
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130735558
Ik werk nu full time, en zodra er projecten klaar zijn, zien jullie die zeker!

Alleen Alexa en Red is geen DSLR eigenlijk ;)
pi_130735954
Ach dat mag je hier ook wel delen hoor
  maandag 2 september 2013 @ 14:09:14 #100
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130740900
Dankjewel :D

Zal ik zeker doen. Zitten super gave dingen tussen!
pi_130742742
Please do ;)
pi_130775852
Ik volg het topic altijd nog maar ik draag zelden wat bij omdat er een paar mensen hier zijn die dat voor mij verpesten.
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:26:41 #103
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_130776896
O.. Hoezo dat dan ?

Net de videomic pro binnengekregen, is ff prutsen vanmiddag.
pi_130777465
Denk dat hij de kritiek bedoelt. Deze is wel opbouwend bedoeld meestal, maar het kan wat te kritisch en aanvallend overkomen denk ik
pi_130779698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
O.. Hoezo dat dan ?

Net de videomic pro binnengekregen, is ff prutsen vanmiddag.
Ben heel benieuwd naar de ervaring. Volgens mij was er ook iets met de kabel dat ie nog wat los hangt en kan tikken...wat weer te horen is in de microfoon, maar dat weet ik niet meer zeker of dat bij deze versie was.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:38:34 #106
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_130780470
Tijden de Rode Videomic gehad, veel gebruikt. Zeker een verbetering tegenover de interne microfoon van de canons.

Toen bij de switch naar gh2 verkocht om wat budget vrij te maken. En de gh2 heeft ook een erg fijne interne microfoon!
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:17:08 #107
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_130781766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd naar de ervaring. Volgens mij was er ook iets met de kabel dat ie nog wat los hangt en kan tikken...wat weer te horen is in de microfoon, maar dat weet ik niet meer zeker of dat bij deze versie was.
Net ff snel testje gedaan maar mooi geluid hoor, heel gericht en zuiver.. Pakt elk detail op.. Kabeltje is iets aan de lange kant maar is met een tie wrap wat in te binden.

Zal asap ff filmpje posten.


pi_130782294
Fijne mic enige nadeel is dat de elastiekjes van de shockmount telkens losgaan.

Ik bedoelde niet zozeer dat de kritiek harsch over kan komen maar meer het betweterige gedrag terwijl juist die mensen vaak onweterig blijken te zijn. No biggie, ik heb geen zin om te katten op het forum. De laatste tijd gaat het veel over ebay sliders etc en daar heb ik zelf weinig ervaring mee dus bemoei ik me er ook niet mee.
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:55:55 #109
44906 merino
World of Sleepers
pi_130787474
Monocam binnen *O*

Vind het nu al een pracht ding. Zit alleen nog ontzettend te kutten met het stabiel krijgen.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_130788521
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:55 schreef merino het volgende:
Monocam binnen *O*

Vind het nu al een pracht ding. Zit alleen nog ontzettend te kutten met het stabiel krijgen.
Dat scheelt dat het bij elke steadycam is ;)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:37:18 #111
44906 merino
World of Sleepers
pi_130789352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Dat scheelt dat het bij elke steadycam is ;)
true :P

ben er al bijna :)

grappig overigens om te zien dat letterlijk alle kleine kritiek puntjes die Nitsan over de Monocam had in zijn review inmiddels zijn aangepast voor de meest recente leveringen.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:53:40 #112
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_130790178
Welk model precies ?
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:33:56 #113
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_130792323
Er is maar een Monocam bij mijn weten hoor (gewoon dit topic lezen).
Alleen zijn de latere batches van de stabilizer verbeterd na feedback.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130803933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:37 schreef merino het volgende:

[..]

true :P

ben er al bijna :)

grappig overigens om te zien dat letterlijk alle kleine kritiek puntjes die Nitsan over de Monocam had in zijn review inmiddels zijn aangepast voor de meest recente leveringen.
Vind ik een positief iets :Y
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:48:49 #115
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131025315
Hij is eindelijk uit! De videoclip van De Staat!

  dinsdag 10 september 2013 @ 15:58:11 #116
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131025689
Aardig wat gradientbanding. Of is dat YouTube?
Ziet er verder wel lekker cinematic uit. :9 Acteur met koffertje kwam authentisch over (die met de baard niet zo en de lipsync didn't do it for me).

In de regen schieten. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131026608
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:48 schreef KaMo het volgende:
Hij is eindelijk uit! De videoclip van De Staat!

Heel vet gemaakt. Bedoel het is niet het meest boeiende verhaal. Maar als je er naar kijkt vanuit 'ons' oogpunt dan is het echt vet gedaan! :Y
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:01:25 #118
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131027653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:58 schreef shiznuts het volgende:
Aardig wat gradientbanding. Of is dat YouTube?
Ziet er verder wel lekker cinematic uit. :9 Acteur met koffertje kwam authentisch over (die met de baard niet zo en de lipsync didn't do it for me).

In de regen schieten. :D
Dat zal Youtube wel zijn geweest ;)

de man met de baard is de zanger van De Staat :D

En wij hebben niet in de regen geschoten, we hebben regen gemaakt :D

Jammer dat de Youtube compressie inderdaad flink wat aan de kwaliteit heeft liggen snoepen!
pi_131027754
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:48 schreef KaMo het volgende:
Hij is eindelijk uit! De videoclip van De Staat!

Heb jij gemaakt? Awesome!

Ook echt een topplaat trouwens! Maar dat wisten we al :)
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:15:19 #120
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131028133
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:04 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Heb jij gemaakt? Awesome!

Ook echt een topplaat trouwens! Maar dat wisten we al :)
Nee, meegewerkt aan de productie. Pre productie en dan vervolgens als PA op de set ;)


Devil's Blood door CZAR Amsterdam

Vimeolink heeft wellicht nét een beetje betere compressie
pi_131028159
Alsnog tof ^O^
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:27:35 #122
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131028542
Moest trouwens toen de muziek begon hieraan denken:

:P Netjes van die regen dan! Dat waren echt bakken water die daar lagen/vielen. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:42:35 #123
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131029031
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:27 schreef shiznuts het volgende:
Moest trouwens toen de muziek begon hieraan denken:

:P Netjes van die regen dan! Dat waren echt bakken water die daar lagen/vielen. :D
_O-

Ja echt vet die regen, groot sproeisysteem. Echte filmmagie!
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:16:55 #124
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131032221
Heeel vet, lekker sfeertje.

Net een viewfinder opgehaald x2.8

Heerlijk zeg! Zonder zorgen zien hoe je focus is..

[ Bericht 0% gewijzigd door mitchelll0181 op 10-09-2013 19:22:45 ]
pi_131082626
iemand ervaring met opplak viewfinders op een 60d of eventueel andere dslr met klapscherm?
  donderdag 12 september 2013 @ 07:28:57 #126
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131085254
Nee die van mij aan de onderkant vastgeschroefd. Perfect
  Redactie Frontpage donderdag 12 september 2013 @ 08:56:29 #127
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131086188
Yep,ik heb continu een frame voor de display, ook tijdens normale fotografie en kan er snel iets opklikken
pi_131269449
Gisteravond toch gewoon een kut avond gehad. Bezig met een promotiefilmpje voor de webshop beurs.
Maar er moeten op het einde foto's komen van de websites en foto's van de locatie met wat begeleidende teksten.
Ook tijdens het filmpje zelf moeten er kernwoorden en tijd en data voorbij komen. Maar wat is dit lastig om dit leuk/goed/professioneel uit te voeren. Ik heb wat 'tracking' dingen gedaan in AE, maar dat kan ook niet overal.
Ook het leuk brengen van foto's na bewegend beeld is gewoon hel!

Misschien wil ik wel te veel. Maar toch 3,5 uur voor niks zitten kutten, want alles wat ik deed zag er gewoon niet uit.....AARRGHHH!
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 17 september 2013 @ 08:48:15 #129
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131269572
Ja drama.. Foto's en video brrrr
  dinsdag 17 september 2013 @ 10:55:11 #130
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_131272151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 08:38 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ook het leuk brengen van foto's na bewegend beeld is gewoon hel!
Gewoon een beetje kenburnsen jong'n.

Ik ga naar huis.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 september 2013 @ 11:29:22 #131
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131273024
Wil ik ook nog eens doen, tof

Maar er is een makkelijker manier voor de overgang, je een fotomaakeffect van, je begint met bewegend beeld, laatste beeld neem je een frame van, tussen eind fragment en frame stop je 1 witje, de fotoframe laat je bewegen, inzoomen, draaien, onder de witte frame monteer je een fotogeluidje. Onder de foto's stop je een witte achtergrond, bij liggende foto's zul je die niet zien, maar bij staande fotos wel. Hoewel staande foto's best lelijk zijn in een breedbeeldvideo.


Daarna herhaal je voor elke nieuwe foto 1 witje met geluidseffect en daarna de foto die je laat bewegen, dus de rest kunnen echte fotos zijn.

Heb t zelf eens toegepast in een fragment waarbij ik ondersteboven werd gelopen en ik geen fatsoenlijke overgang kreeg naar een volgend fragment
Op 34 sec
http://www.leidschdagblad(...)/article15744523.ece

[ Bericht 23% gewijzigd door SunChaser op 17-09-2013 11:41:44 ]
pi_131334435
Tijd geleden gemeld hier dat ik naar Kreta ging om te filmen voor Starbeach. Hier het resultaat! Vind hem zelf erg tof geworden!
pi_131334508
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 11:29 schreef SunChaser het volgende:
Wil ik ook nog eens doen, tof

Maar er is een makkelijker manier voor de overgang, je een fotomaakeffect van, je begint met bewegend beeld, laatste beeld neem je een frame van, tussen eind fragment en frame stop je 1 witje, de fotoframe laat je bewegen, inzoomen, draaien, onder de witte frame monteer je een fotogeluidje. Onder de foto's stop je een witte achtergrond, bij liggende foto's zul je die niet zien, maar bij staande fotos wel. Hoewel staande foto's best lelijk zijn in een breedbeeldvideo.

Daarna herhaal je voor elke nieuwe foto 1 witje met geluidseffect en daarna de foto die je laat bewegen, dus de rest kunnen echte fotos zijn.

Heb t zelf eens toegepast in een fragment waarbij ik ondersteboven werd gelopen en ik geen fatsoenlijke overgang kreeg naar een volgend fragment
Op 34 sec
http://www.leidschdagblad(...)/article15744523.ece
Wat ik altijd doe bij staande foto's. Ipv een witte achtergrond, de foto scalen en blurren. Vind ik altijd wat mooier dan een kleur als achtergrond.
  Redactie Frontpage woensdag 18 september 2013 @ 23:20:50 #134
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131334777
Of ik doe drie staande fotos naast elkaar
  Redactie Frontpage donderdag 19 september 2013 @ 23:41:34 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131369480
file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp

En weer 80 gig terug op de C
pi_131383074
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:56 schreef SunChaser het volgende:
Yep,ik heb continu een frame voor de display, ook tijdens normale fotografie en kan er snel iets opklikken
Welke heb je, ik ben bang dat de sticky frame een stuk van het scherm blokeert ivm het klapscherm.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 september 2013 @ 18:32:18 #137
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131388161
stukje maar niet erg want heb geen klapscherm
pi_131409633
Daar vroeg ik specifiek naar....
  zaterdag 21 september 2013 @ 15:18:45 #139
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131412740
Goddamn.. Ik heb ooit is hierzo naar een premiere plugin gevraagd, iemand gaf een linkje naar een site ( flash ) daar zag je al die voorbeelden van mooie effecten.

Kan het niet meer vinden in mn history.. kut zoek functie..
Iemand ..?

K ben zelf de naam kwijt, beetje twitch achtig iets .. maar dan met rood/groene flits effecten..

Zie

[ Bericht 21% gewijzigd door mitchelll0181 op 21-09-2013 16:01:30 ]
pi_131415175
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:39:35 #141
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131417373
Jaaaaaaa! Thnx

Toch wel twitch.. Ik heb alleen maar 1 preset.. Toch maar ff after effects installeren ook dan..
pi_131424635
Wel vast zelf ook wel. Compositie kopiëren... Rood graden. Zelfde herhalen en dan groen. Turbulent displace toepassen op lagen. Overlay/transparancy aanpassen en voilá?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:52:40 #143
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131427054
Zo wel weer ff genoeg gedaan...
Morgen ff met twitch ad gang en beetje graden, en dan nog een paar minuten erachter..
pi_131447217
Zo, tijd om eens wat actiever hier deel te nemen in plaats van alleen lezen.

Ben nu al een tijdje bezig om in de beperkte vrije tijd met DSLR te filmen. Tot nu toe voornamelijk gefilmd bij optredens bij de band van m'n broertje maar afgelopen week eerste echte 'klus' voor een ander familielid, filmen van hoofdmassage workshops.Klinkt misschien slaapverwekkend, maar je moet ergens beginnen :p

Was erg leuk om nu eens wat intensiever m'n gear te gebruiken en er achter proberen te komen welke settings nu het lekkerste werken. Zo ben ik zeer te spreken over m'n monopod en ND filter, maar moet ik nog eens uitzoeken hoe ik een handzame set-up kan krijgen voor het afluisteren van audio. Ik gebruikte bij deze klus een FiiO koptelefoon versterker, maar die bleef met z'n clipje niet goed aan mijn broekzak hangen. Waarschijnlijk was de kabel net te kort want op een gegeven moment, na een iets te wilde actie waarschijnlijk, lag het hoekje waar de clip aan vast zit los. Je kan nu zo in 't apparaatje naar binnen kijken :(

En natuurlijk niet te vergeten batterijen en SD kaarten. 2x 16GB ging op zich nog wel goed, maar met 2 batterijen totaal haalde ik echt met de hakken over de sloot het einde van de klus.

Kortom, beetje ervaring en een uitbreiding van het verlanglijstje rijker. ;)
  Redactie Frontpage dinsdag 24 september 2013 @ 13:53:59 #145
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131511657
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:58 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ging vandaag best aardig. De slider wat meer kunnen testen, maar je mist gewoon een fluidhead. Je bent altijd met de statieven en hoogtes aan het klooien. Morgen maar deze bestellen. :D
De Glidecam heb ik meer gebruikt. Moest ook achter een fietser aanrennen en toen kwam ik erachter dat de beelden eigenlijk smooth als babybilletjes zijn. Dus mij hoor je niet meer klagen erover. Je moet dat ding gewoon met 2 handen bedienen. (Ik dacht altijd dat het met 1 moest kunnen)

Net alle beelden van vandaag bekeken in Premiere, maar ik moet nu nog een passende colograde vinden. Kan nog best tricky worden.

Donderdag de rest afmaken.
Heb je glidecam voorbeelden?
pi_131512151
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:53 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Heb je glidecam voorbeelden?
Je bedoel van de korte sprint achter een hardloper aan?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 september 2013 @ 14:09:24 #147
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131512210
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Je bedoel van de korte sprint achter een hardloper aan?
Gewoon, algemene GC beelden zou ik leuk vinden te zien
pi_131514308
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:09 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Gewoon, algemene GC beelden zou ik leuk vinden te zien
Enige wat specifiek heb wat gemaakt is om de GC te testen is

Maar die heb je al een keer gezien :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 september 2013 @ 16:50:24 #149
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131518009
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Enige wat specifiek heb wat gemaakt is om de GC te testen is

Maar die heb je al een keer gezien :)
Tnx

En idd, ik stuur ook met de linkerhand nu
pi_131577365
Voor de collectie websites voor muziek voor de video's.

http://www.youtube.com/audiolibrary?feature=blog :D

En Devin gaat eindelijk een tutorial maken voor het glidecamen *O*

quote:
I'll release a full length glidecam tutorial the end of November!


[ Bericht 57% gewijzigd door Boy_Snakeye op 26-09-2013 08:07:58 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 26 september 2013 @ 09:24:11 #151
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131578347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 08:02 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Voor de collectie websites voor muziek voor de video's.

http://www.youtube.com/audiolibrary?feature=blog :D

En Devin gaat eindelijk een tutorial maken voor het glidecamen *O*


[..]

zo laag vastpakken met je andere hand?
pi_131579412
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:24 schreef SunChaser het volgende:

[..]

zo laag vastpakken met je andere hand?
Ja heel apart ook hoe je de hendel houdt. Maar ik ga het eens proberen vanavond :)

quote:
13s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:36 schreef whY... het volgende:
Ze hebben mijn computer, statief en glidecam gestolen... :'( :(
Hoe is het nu afgelopen eigenlijk? Heeft de reisverzekering het nu gedekt?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 26 september 2013 @ 10:19:40 #153
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131579508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:15 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ja heel apart ook hoe je de hendel houdt. Maar ik ga het eens proberen vanavond :)

Ik geloof niet meer dat het de bedoeling is dat je de GC alleen aantikt voor sturen. Ik pak hem tegenwoordig vast boven de hendel met 2 vingers.
pi_131579529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:19 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik geloof niet meer dat het de bedoeling is dat je de GC alleen aantikt voor sturen. Ik pak hem tegenwoordig vast boven de hendel met 2 vingers.
Boven de hendel? Zit je hand dan niet de weg bij de 'baseplate' als je moet draaien?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 26 september 2013 @ 10:25:44 #155
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131579648
ojadaaronder

[ Bericht 89% gewijzigd door SunChaser op 26-09-2013 10:44:47 ]
pi_131642098
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 september 2013 @ 12:41:22 #157
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131642374
quote:
Nieuw issie 6 euro duurder
pi_131642434
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nieuw issie 6 euro duurder
Bieden staat vrij ;)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_131704446
Ik wil graag gaan filmen op feestjes met mijn DSLR, heb hier dus een lamp voor nodig. Iemand aanraders? (voor iemand met een niet al te groot budget)

Alle tips (statieven, microfoons, lenzen) zijn welkom. Ben nogal een beginner en kom na eigen research op zoveel verschillende dingen terecht dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie.
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2013 @ 11:58:58 #160
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131704521
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:56 schreef jeunessegaspillee het volgende:
Ik wil graag gaan filmen op feestjes met mijn DSLR, heb hier dus een lamp voor nodig.
Ligt eraan wat je gaat filmen op feestjes
Doe je interviews dan wel, doe je alleen sfeer dan heb je geen lamp nodig
pi_131704602
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:58 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je gaat filmen op feestjes
Doe je interviews dan wel, doe je alleen sfeer dan heb je geen lamp nodig
Sfeer, shots van publiek, shots van dj's. Eventueel achteraf nog wel interviews met bezoekers/dj's.
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
pi_131704639
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:02 schreef jeunessegaspillee het volgende:

[..]

Sfeer, shots van publiek, shots van dj's. Eventueel achteraf nog wel interviews met bezoekers/dj's.
Kun je denk ik beter investeren in een lichtsterke lens en een dslr met een ruim bereik
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131704643
Ik heb een F&V Z flash. Aanrader voor 90 euro.
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2013 @ 12:09:21 #164
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131704778
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:02 schreef jeunessegaspillee het volgende:

[..]

Sfeer, shots van publiek, shots van dj's. Eventueel achteraf nog wel interviews met bezoekers/dj's.
Schaf een goede lens aan, de samyang 35 1,4 bv, daar kun je alles mee op feesten, zelfs met een cropcamera. Volgende stap is dan een schouderrig. Lampje voor interviews is leuk maar je moet dan ook een goede mic hebben die je in je body moet pluggen (of een dure externe recorder kopen) maar als je vooral gaat voor aftermovies dan zou ik interviews lekker weglaten.

Dus

Goede lens liefst 35mm 1,4
Rig
Een viewfinder is wel handig maar binnen niet noodzakelijk. Als je Magic Lantern erop kan zetten dan is peaking wel handig.

Ik heb onlangs een feest gedraaid op 35mm 1,4, wel fullframe en heb alle beelden handmatig scherpgesteld op een externe monitor die peaking had.
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2013 @ 12:10:14 #165
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131704804
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 12:03 schreef hoink581 het volgende:
Ik heb een F&V Z flash. Aanrader voor 90 euro.
Maar gebruik je dat voor een aftermovie?
pi_131704836
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:09 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Schaf een goede lens aan, de samyang 35 1,4 bv, daar kun je alles mee op feesten, zelfs met een cropcamera. Volgende stap is dan een schouderrig. Lampje voor interviews is leuk maar je moet dan ook een goede mic hebben die je in je body moet pluggen (of een dure externe recorder kopen) maar als je vooral gaat voor aftermovies dan zou ik interviews lekker weglaten.

Dus

Goede lens liefst 35mm 1,4
Rig
Een viewfinder is wel handig maar binnen niet noodzakelijk. Als je Magic Lantern erop kan zetten dan is peaking wel handig.

Ik heb onlangs een feest gedraaid op 35mm 1,4, wel fullframe en heb alle beelden handmatig scherpgesteld op een externe monitor die peaking had.
Thanks hier kan ik wel wat mee, ga me er nog verder in verdiepen :)
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
pi_131704875
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Maar gebruik je dat voor een aftermovie?
Ik doe geen after movies. Maar de vraag was wat voor lampen iedereen gebruikte.
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2013 @ 12:30:03 #168
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131705253
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 12:13 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik doe geen after movies. Maar de vraag was wat voor lampen iedereen gebruikte.
Ja, voor wat hij wil gebruik ik geen lamp, dus daarom mijn advies dat een goede lens beter is
pi_131706570
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:30 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, voor wat hij wil gebruik ik geen lamp, dus daarom mijn advies dat een goede lens beter is
Ik snap dan niet waarom je mij dan een vraag stelt?
  maandag 30 september 2013 @ 13:25:57 #170
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131706575
Ik gebruik voor mijn aftermovies juist wel een lamp vaak, niet de hele tijd, maar anders heb je de hele tijd alleen maar silhouetten!

https://vimeo.com/63658927

Was gewoon met een LEDpaneel van amazon. Die had ik geleend van een vriend.
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2013 @ 13:32:09 #171
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131706714
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:25 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik snap dan niet waarom je mij dan een vraag stelt?
Omdat ik dacht dat je lampen gebruikt bij aftermovies omdat dat in de vraag zat :)
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2013 @ 13:33:11 #172
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131706738
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2013 13:25 schreef KaMo het volgende:
Ik gebruik voor mijn aftermovies juist wel een lamp vaak, niet de hele tijd, maar anders heb je de hele tijd alleen maar silhouetten!

https://vimeo.com/63658927

Was gewoon met een LEDpaneel van amazon. Die had ik geleend van een vriend.
Maar wat voor camera en lens gebruik je?

En de lampbeelden zijn wel erg flets naar mijn idee, probeer eens een filtertje voor je lamp

[ Bericht 3% gewijzigd door SunChaser op 30-09-2013 15:09:19 ]
pi_131708955
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:32 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Omdat ik dacht dat je lampen gebruikt bij aftermovies omdat dat in de vraag zat :)
Nope. ;)
  maandag 30 september 2013 @ 15:49:16 #174
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131710232
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:33 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Maar wat voor camera en lens gebruik je?

En de lampbeelden zijn wel erg flets naar mijn idee, probeer eens een filtertje voor je lamp
Gh2 met 50mm 1.8/ en panasonic 14-42mm in deze aftermovie

HEt feest had nogal veel pubertjes, door de huiden over te belichten raak je alle pukkeltjes kwijt ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door KaMo op 30-09-2013 15:57:13 ]
pi_131713603
Iemand hier verstand van after effects? Ik wil een plaatje van een logo diepte geven, zeg maar van een poster een kubus maken, iemand tips voor plugins die dit doen? Out of the box doet after effects dit niet helaas.

- edit

In andere woorden, als je een plaatje neemt zou ik die willen doortrekken over de Z axis.
  maandag 30 september 2013 @ 21:31:48 #176
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131722635
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:50 schreef videonatic het volgende:
Iemand hier verstand van after effects? Ik wil een plaatje van een logo diepte geven, zeg maar van een poster een kubus maken, iemand tips voor plugins die dit doen? Out of the box doet after effects dit niet helaas.

- edit

In andere woorden, als je een plaatje neemt zou ik die willen doortrekken over de Z axis.
-> FOT / Animatie #1 - After effects,3/4D Cinema , Hitfilm - Bring it on!
Doe het zoals hier wordt uitgelegd (08:30+): http://tv.adobe.com/watch(...)udition-and-3d-text/ ?

Ben aan het denken over een opvolger voor m'n GH2.
Vind de Olympus OM-D EM-1 eigenlijk wel wat voor foto en video.
Vooral ook vanwege de 5-axis stabilization. :9
Met 12-40mm f/2.8 lens iets van 2200,- ekkies alleen.
GH3 is ook wel vet, maar stabiliseert bijvoorbeeld m'n SLR Magic Hyperprime CINE 25mm T0.95 niet.
Weet niet of de upgrade verder groot genoeg is t.o.v. een GH2. Een GH5 misschien zou ik wel doen (4 is een not-done getal in Azië) waarschijnlijk, but who knows when that ul be 'round. Canon 5DmkIII zou wel vet zijn, maar dan moet je mothafucking expensivo L-lenzen gaan kopen on top of de bizarre aanschafprijs. GX-7 is het net niet. Sony NEX... weet niet. Vind mFT toch wel wat hebben.

[ Bericht 14% gewijzigd door shiz op 30-09-2013 21:40:55 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 30 september 2013 @ 21:40:50 #177
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131723124
Waarom nú upgraden? Zo outdated is de GH2 toch niet?
  maandag 30 september 2013 @ 21:49:34 #178
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131723652
Gewoon... :@

Met de komst van zo'n OM-D EM-1, GX-7, GH3, 70D, heb ik het idee dat ik old-gen raak en next-gen mee moet doen. Of het nu smartphones, tablets, laptops of camera's zijn... dat iets het naar behoren doet is voor mij nooit een excuus om maar niet naar een nieuwe generatie device te switchen. Maar je hebt wel gelijk hoor, er valt nog wel genoeg juice te squeezen uit de GH2. Sowieso is de bitrate daar nog altijd beter dan zo'n OM-D EM-1.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131730557
haha zoooooo herkenbaar!
  Redactie Frontpage dinsdag 1 oktober 2013 @ 01:06:13 #181
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131730913
Hahaha zon filmpje kan ik ook zo maken :D
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:13:06 #182
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_131739376
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:15 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ja heel apart ook hoe je de hendel houdt. Maar ik ga het eens proberen vanavond :)

[..]

Hoe is het nu afgelopen eigenlijk? Heeft de reisverzekering het nu gedekt?
De statieven zouden gedekt moeten zijn ja, maar was op creditcard van mijn pa dus dat loopt nog. De leasemaatschappij doet nu alleen moeilijk over het vrijgeven van de verzekeringsvoorwaarde... dus daar loopt ik nog tegenaan.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_131741693
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:13 schreef whY... het volgende:

[..]

De statieven zouden gedekt moeten zijn ja, maar was op creditcard van mijn pa dus dat loopt nog. De leasemaatschappij doet nu alleen moeilijk over het vrijgeven van de verzekeringsvoorwaarde... dus daar loopt ik nog tegenaan.
Zit je dan nu al een maand stil of heb je zelf maar wat aangeschaft in de hoop dat je later het geld van de verzekering krijgt?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:02:58 #185
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_131744194
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:32 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Zit je dan nu al een maand stil of heb je zelf maar wat aangeschaft in de hoop dat je later het geld van de verzekering krijgt?
Ik heb nog een laptop plus een oud statief, alleen editten gaat niet. De camera is er natuurlijk nog gewoon :)

edit: plus ik heb m'n site vernieuwd.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_131744338
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:02 schreef whY... het volgende:

[..]

Ik heb nog een laptop plus een oud statief, alleen editten gaat niet. De camera is er natuurlijk nog gewoon :)

edit: plus ik heb m'n site vernieuwd.
SPAMMEN!
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:57:39 #187
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_131747785
Linkje naar de site: http://picturedean.com/

Als ik tijd heb ga ik de teksten nog wat sterker maken. Tips zijn altijd welkom trouwens.

Voor alsnog zal ik dus weer even met fotografie doorgaan maar ik hoop snel weer 800 euro te hebben voor een pc waarmee ik kan editen.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:00:25 #188
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131747882
Wow.. Kleurrijk..

Nee trekt me niet echt
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:06:36 #189
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131748066
Ben zelf nogal een fontnazi... :@ en de fonttype is het eerste wat me in het oog schiet. :P
De rest is ook een beetje mweh.
Denk dat je met gemak en superstylish Wordpress portfolio-template had kunnen gebruiken. :Y
http://fthemes.com // http://themeforest.net // http://themezilla.com // http://freewpthemesblog.com // ...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:15:27 #190
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_131748341
Eigenlijk gebruik ik font: Antipasto, maar die pakt hij niet bij het uploaden, probeer dat te veranderen.

Wordpress is alleen erg gevoelig voor vulnerabilities, misschien wil ik de nieuwe Google Webdesigner gaan gebruiken.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Redactie Frontpage woensdag 2 oktober 2013 @ 02:46:35 #191
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131768175
Vandaag per ongeluk gedraaid op volle scherpte (+4) in de DSLR en je ziet meteen dat de footage uiteindelijk minder mooi scherp is dan dat je draait op lage scherpte (-4) en je dat dan 25 procent verscherpt in post

Verder geclidecamt, gaat steeds beter. En vandaag ook de glidecam gebruikt als monopod/steadycam bij interviews door de poot in mn jas te stabilzeren, ging perfect
  woensdag 2 oktober 2013 @ 04:03:58 #192
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_131768333
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:57 schreef whY... het volgende:
Linkje naar de site: http://picturedean.com/
Not a fan. :@. Zou het ook eerder bij een wordpress template houden als je zelf niet echt ontwerper bent.

Waarom zijn je wallpapers 6MB trouwens?
Ik ga naar huis.
pi_131769134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:15 schreef whY... het volgende:
Eigenlijk gebruik ik font: Antipasto, maar die pakt hij niet bij het uploaden, probeer dat te veranderen.

Wordpress is alleen erg gevoelig voor vulnerabilities, misschien wil ik de nieuwe Google Webdesigner gaan gebruiken.
Ik heb mijn website ook met Wordpress gemaakt. En hoe bedoel je gevoelig? Hacken?
Kans is natuurlijk erg klein, maar er zijn genoeg plugins voor extra beveiliging :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage woensdag 2 oktober 2013 @ 08:45:45 #194
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131769371
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:57 schreef whY... het volgende:
Linkje naar de site: http://picturedean.com/

Hoezo is je dagtarief hoger dan je uurtarief?

een uur is 80, 6 uur is 800 euro?
Doorgaans is een dagtarief goedkoper dan je uurtarief
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:53:48 #195
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_131779748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:45 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Hoezo is je dagtarief hoger dan je uurtarief?

een uur is 80, 6 uur is 800 euro?
Doorgaans is een dagtarief goedkoper dan je uurtarief

Vanwege het voor en nawerk, het is een soort bundel met oplevering erbij. Het uurtarief is een gewoon kaal uur, je kan dus niet voor 1 uur boeken. Dat zie je ook bij de portretten, 200,- is ook geen 2 keer 80,-.

quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 04:03 schreef nietzman het volgende:

[..]

Not a fan. :@. Zou het ook eerder bij een wordpress template houden als je zelf niet echt ontwerper bent.

Waarom zijn je wallpapers 6MB trouwens?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 08:23 schreef Boy_Snakeye het volgende:

Ik wilde zeker zijn dat het er goed uit blijft zien, ik zal eens een kleinere maken van een hoge resolutie 1600*iets. Dan is hij minder zwaar om te laden.

[..]

Ik heb mijn website ook met Wordpress gemaakt. En hoe bedoel je gevoelig? Hacken?
Kans is natuurlijk erg klein, maar er zijn genoeg plugins voor extra beveiliging :)
Niet eens perse voor het hacken maar meer voor worms, virussen. Het ziet er wel beter uit met wordpress dat geef ik gelijk toe.

[ Bericht 52% gewijzigd door whY... op 02-10-2013 15:58:49 ]
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Redactie Frontpage woensdag 2 oktober 2013 @ 15:55:55 #196
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131779841
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:53 schreef whY... het volgende:

[..]

Vanwege het voor en nawerk, het is een soort bundel met oplevering erbij. Het uurtarief is een gewoon kaal uur, je kan dus niet voor 1 uur boeken. Dat zie je ook bij de portretten, 200,- is ook geen 2 keer 80,-.
dat staat er niet duidelijk. Je kunt er beter bijzetten dat per uur fotografie er een uur bewerking zit
Overigens als een krant je inhuurt voor één foto, dan betalen ze nooit 160 euro.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:02:28 #197
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_131780096
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:55 schreef SunChaser het volgende:

[..]

dat staat er niet duidelijk. Je kunt er beter bijzetten dat per uur fotografie er een uur bewerking zit
Overigens als een krant je inhuurt voor één foto, dan betalen ze nooit 160 euro.
Dit zijn gewoon particuliere prijzen, en met de klant maak ik een aparte offerte met hoe het helemaal moet worden en wat dat kost. De site is niet 100% af, maar moest toch wat in de lucht hebben nadat de pc was gestolen waar hij op draaide. Wel bedankt voor de tip, op de oude site had ik iets vergelijkbaars staan maar vond het rommelig overkomen. Zal het meenemen in de volgende update.

Even inhakend op de krant, sommige foto's gaan zeker wel weg voor 160,- maar dan moet je wel aankomen met een Sylvie of Rafael ;)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Redactie Frontpage woensdag 2 oktober 2013 @ 16:17:44 #198
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131780707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:02 schreef whY... het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon particuliere prijzen, en met de klant maak ik een aparte offerte met hoe het helemaal moet worden en wat dat kost. De site is niet 100% af, maar moest toch wat in de lucht hebben nadat de pc was gestolen waar hij op draaide. Wel bedankt voor de tip, op de oude site had ik iets vergelijkbaars staan maar vond het rommelig overkomen. Zal het meenemen in de volgende update.

Even inhakend op de krant, sommige foto's gaan zeker wel weg voor 160,- maar dan moet je wel aankomen met een Sylvie of Rafael ;)
Ja maar ik had het over een opdracht :)
  Redactie Frontpage woensdag 2 oktober 2013 @ 16:18:21 #199
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131780735
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:02 schreef whY... het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon particuliere prijzen, en met de klant maak ik een aparte offerte met hoe het helemaal moet worden en wat dat kost. De site is niet 100% af, maar moest toch wat in de lucht hebben nadat de pc was gestolen waar hij op draaide. Wel bedankt voor de tip, op de oude site had ik iets vergelijkbaars staan maar vond het rommelig overkomen. Zal het meenemen in de volgende update.

Even inhakend op de krant, sommige foto's gaan zeker wel weg voor 160,- maar dan moet je wel aankomen met een Sylvie of Rafael ;)
Ik noem geen prijzen op de site, ik doe dat op aanvraag
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:27:54 #200
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_131781015
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:18 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik noem geen prijzen op de site, ik doe dat op aanvraag
Verhoog je daarmee niet de drempel? Ik had een mini onderzoekje gedaan waaruit naar voren kwam dat mensen dan de site overslaan. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:38:52 #201
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131781339
Ik ben ook gelijk weg als er geen indicatie prijzen op zijn minst staan ergens
  Redactie Frontpage woensdag 2 oktober 2013 @ 17:00:57 #202
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131781992
Vooralsnog heb ik niets te klagen. Sowieso betwijfel ik het effect van mensen die binnenkomen via de site. Ik gebruik mijn site voor portfolio doeleinden
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:25:09 #203
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131788766
Zou me niet zo druk maken om een attack op je WP-site eigenlijk. ;) Je site is een visitekaartje. Niemand hoeft van een fotograaf/filmmaker te verwachten dat 'ie ook aan webdesign doet, maar hoe je je site gestalte geeft, dat geeft mensen toch een indruk van wat jij als mooi en acceptabel niveau beschouwt en vervolgens daarop tevens deels baseren of dat overeenkomt met hun visie en of jij geschikt genoeg bent voor wat zij nodig hebben.

Dan zou ik ze zelf liever een slicke 2014-looks WP-template met m'n eigen logo en content voorschotelen, dan zelf wat te gaan lopen knutselen. Zoals gezegd ben ik zelf nogal een fontnazi en heb een paar jaar als crew voor FOK! veel bannerwerk gedaan als designer en hecht zelf veel waarde aan de indruk die een site wekt. En niet om lullig over te komen, maar als ik me niet kan vinden in het design van de site, dan krijg ik meteen al vooroordelen over het foto- en video-gebeuren. En die eerste indruk wil je potentiële klanten niet meegeven dunkt me, want dan klikken ze eerst nog ff voorbij bij je concurrentie... die dan wel een WP-theme hebben genomen en hun logo erop hebben gemikt en misschien zelfs onder jouw niveau van fotografie en filmmaking zitten, maar de site gewoon veel uitnodigender is.

Maar goed. Is maar een tip. Ieder zo z'n eigen aanpak natuurlijk. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:31:37 #204
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131789063
Helemaal mee eens.
pi_131795184
Vandaag sollicitatie gehad voor freelance werk in Amsterdam. Morgen hoor ik meer. *O*
  donderdag 3 oktober 2013 @ 00:46:32 #206
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131799758
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:28 schreef hoink581 het volgende:
Vandaag sollicitatie gehad voor freelance werk in Amsterdam. Morgen hoor ik meer. *O*
tof joh! Welk bedrijf?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 03:04:50 #207
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_131800618
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:25 schreef shiznuts het volgende:
Zou me niet zo druk maken om een attack op je WP-site eigenlijk. ;) Je site is een visitekaartje. Niemand hoeft van een fotograaf/filmmaker te verwachten dat 'ie ook aan webdesign doet, maar hoe je je site gestalte geeft, dat geeft mensen toch een indruk van wat jij als mooi en acceptabel niveau beschouwt en vervolgens daarop tevens deels baseren of dat overeenkomt met hun visie en of jij geschikt genoeg bent voor wat zij nodig hebben.

Dan zou ik ze zelf liever een slicke 2014-looks WP-template met m'n eigen logo en content voorschotelen, dan zelf wat te gaan lopen knutselen. Zoals gezegd ben ik zelf nogal een fontnazi en heb een paar jaar als crew voor FOK! veel bannerwerk gedaan als designer en hecht zelf veel waarde aan de indruk die een site wekt. En niet om lullig over te komen, maar als ik me niet kan vinden in het design van de site, dan krijg ik meteen al vooroordelen over het foto- en video-gebeuren. En die eerste indruk wil je potentiële klanten niet meegeven dunkt me, want dan klikken ze eerst nog ff voorbij bij je concurrentie... die dan wel een WP-theme hebben genomen en hun logo erop hebben gemikt en misschien zelfs onder jouw niveau van fotografie en filmmaking zitten, maar de site gewoon veel uitnodigender is.

Maar goed. Is maar een tip. Ieder zo z'n eigen aanpak natuurlijk. :P
Je hebt ook helemaal gelijk! Ik zal mij over een tijdje eens storten op WP, voorlopig een paar minor changes gedaan op de site en als ik wat meer tijd heb en ook weer actief verder ga met filmmaken en fotografie zal ik het proberen om te zetten.

Wat vind jij eigenlijk van dat nieuwe google designer?

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:28 schreef hoink581 het volgende:
Vandaag sollicitatie gehad voor freelance werk in Amsterdam. Morgen hoor ik meer. *O*
Spannend!! *O* Let us know!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_131802467
Gisteravond besloten om maar eens een showreel te maken van m'n machinima werk. Voor de mensen die denken "machini-watte?", 't zijn filmpjes gemaakt met behulp van games.
Resultaat van een avondje werk: over de 5 minuten aan spul dat er mogelijk in komt en nog geen flauw idee welke muziek er onder moet :p
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:25:09 #209
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_131829244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 09:52 schreef Machinimush het volgende:
Gisteravond besloten om maar eens een showreel te maken van m'n machinima werk. Voor de mensen die denken "machini-watte?", 't zijn filmpjes gemaakt met behulp van games.
Resultaat van een avondje werk: over de 5 minuten aan spul dat er mogelijk in komt en nog geen flauw idee welke muziek er onder moet :p
Wel hier even komen showen he :D
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:27:33 #210
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_131829347
Dat is toch voornamelijk screencapture-gebeuren met misschien wat webcamfeed in een hoekje en heeft niks met dSLR-footage te maken verder, maar dan voornamelijk met editten? :P

Ken Pewdiepie en Tobuscus (Toby _O_ ) wel natuurlijk
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131835360
Heeft qua onderwerp idd meer met editen dan strikt DSLR te maken. Voornamelijk After Effects werk, dus tegen de tijd dat de showreel klaar is knal ik hem ook nog wel in dat topic. Mijn machinima filmpjes zijn over het algemeen gemaakt met World of Warcraft en geen gameplay beelden maar echte verhalen.

Voorbeeldje, zie hierrrr:
Rest is te vinden op: http://www.youtube.com/user/Fablesim (als ik die naam toch eens mocht veranderen op Youtube <_<)
  Redactie Frontpage vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:37:53 #212
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131836657
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:34 schreef Machinimush het volgende:
. Mijn machinima filmpjes zijn over het algemeen gemaakt met World of Warcraft en geen gameplay beelden maar echte verhalen.

Persoonlijk vind ik echt niets. :) Maar je kan je filmpjes beter hier kwijt FOT / VideoDumpTopic #1
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:33:40 #213
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131838104
JA DIT IS HET GROTE SENSOREN TOPIC

:)
  Redactie Frontpage vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:59:46 #214
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131838843
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:33 schreef KaMo het volgende:
JA DIT IS HET GROTE SENSOREN TOPIC

:)
Neehoor, er staan ook filmpjes gemaakt met een CC, maar WoW animatie maken is niet echt DSLR werk
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:24:32 #215
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131839484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:59 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Neehoor, er staan ook filmpjes gemaakt met een CC, maar WoW animatie maken is niet echt DSLR werk
CC? Compact Camera? Cinema Camera?
  Redactie Frontpage vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:37:19 #216
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131839783
Cunt Cam :9
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:39:36 #217
151527 KaMo
Boem, zei de bas
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:35:08 #218
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_131843770
Hahahahaha

_O- ^O^
pi_131844574
Op zich... Een kip is wel een stuk goedkoper dan een Glidecam. Moeten we alleen wel een kip zodanig genetisch manipuleren dat er een deftige DSLR op 't koppie gemonteerd kan worden :p
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:10:34 #220
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_131844793
Of kleinere camera's ontwikkelen!
pi_132030210
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 12:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nieuw issie 6 euro duurder
En toch verkocht voor de gevraagde prijs ;)

Tevens gister nog een bericht van een oud klasgenoot. Die had gezien dat ik dus bruiloften op video vast leg. En die wil dat ik zijn bruiloft in april ga vastleggen *O*

Aangezien ik de eerste gewoon gratis deed (althans alleen de kosten van de huur van de lens en statief werden vergoed) moet ik nu toch een tarief gaan bepalen. Best lastig. Je wil zo'n stel niet opschrikken met een te hoog tarief. Ik ga daar eens goed over nadenken :)
Misschien gewoon de openingsvraag stellen met: "Wat hebben jullie als budget berekend voor de bruidsvideo?"
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2013 @ 09:17:16 #222
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132030461
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

En toch verkocht voor de gevraagde prijs ;)

Mooi!
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2013 @ 09:19:10 #223
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132030491
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:


Misschien gewoon de openingsvraag stellen met: "Wat hebben jullie als budget berekend voor de bruidsvideo?"
Hmmm nee, niet handig. Bereken wat je er zelf aan zou moeten verdienen, uurprijs filmen en montage en zeg dat bedrag en doe er meteen een vriendenprijs bij met de afspraak: na goedkeuring mag ik hem gebruiken voor portfolio.
pi_132197683
Ik ben op zoek naar een adapter om Nikon (F) lenzen op een Panasonic (m43) camera te monteren.
Heb er op ebay voldoende gezien en inmiddels 1 besteld, maar dat kan nog wel even duren voor dat die er is.

Ik heb de kans om morgen een Nikon lens te testen dus wil eigenlijk morgen ergens zo'n adaptertje te halen. Weten jullie iets?
De meeste winkels hebben namelijk alleen op hun website staan dat ze er een stel hebben van dure merken. Ik wil echter geen 50 tot 100 euro uitgeven voor een adaptertje.

Iemand die in omgeving Rotterdam / Den Haag iets weet?
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:11:25 #225
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_132596556
Tja ik heb er toen ook 20/30 euro voor betaald. Als je het niet uit het buitenland haalt zijn dit toch echt de gangbare prijzen.

Oh ik heb weer een video gemaakt! Even een noodoplossing gevonden voor de hardware om te editen. Komt over twee weken op youtube, ik kan jullie wel een 'teaser' laten zien... het is meer een kick voor het topic, want het stelt niet veel voor.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:19:46 #226
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132599680
Hier nog een geinige video voor het topik.
Gaat een interessante richting op met mobieltjes.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:29:32 #227
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_132609416
Damnnnn nice!!
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:53:15 #228
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_132619866
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:19 schreef shiznuts het volgende:
Hier nog een geinige video voor het topik.
Gaat een interessante richting op met mobieltjes.
Mooi! Nu nog normaal kunnen focussen zodat je ook bewegende dingen kan filmen :D
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_132650294
Weet niet of ik dit wel moet posten want het was quick and dirty;


Ik weet er zijn aardig wat dingetjes die beter kunnen maar voel je vrij om er op te reageren.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:24:01 #230
247356 infp2009
More cowbell!
pi_132726146
...

[ Bericht 96% gewijzigd door infp2009 op 31-10-2013 10:25:27 ]
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_132726938
Ik wil een nieuwe body gaan halen. Heb momenteel een D700, maar wil/moet kunnen filmen voor school en in mijn vrije tijd.

Ik zit te denken aan een switch naar de 5D Mark III. Nu lees ik dat die tegenover de D800 niet veel beter is voor filmen.

Maw: ik twijfel erg.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:52:03 #232
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_132727237
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik wil een nieuwe body gaan halen. Heb momenteel een D700, maar wil/moet kunnen filmen voor school en in mijn vrije tijd.

Ik zit te denken aan een switch naar de 5D Mark III. Nu lees ik dat die tegenover de D800 niet veel beter is voor filmen.

Maw: ik twijfel erg.
5D M3 is met een hack wel erg lekker, dan kan je namelijk RAW draaien. Al zou ik dat niet aanbevelen aangezien de stabiliteit nog niet te garanderen valt.
  FOK!fotograaf woensdag 30 oktober 2013 @ 16:35:30 #233
364681 over_hedge
pi_132728717
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik wil een nieuwe body gaan halen. Heb momenteel een D700, maar wil/moet kunnen filmen voor school en in mijn vrije tijd.

Ik zit te denken aan een switch naar de 5D Mark III. Nu lees ik dat die tegenover de D800 niet veel beter is voor filmen.

Maw: ik twijfel erg.
Een student die even een mark 3 koopt :o Geld te veel? :P Anyway ik zou hem tweede hands kopen :P Scheelt je erg veel geld.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_132742642
Nouja ik heb een prima bijbaan en verdien ook al een centje met fotografie :)

De nieuwe body wordt natuurlijk ook deels bekostigd door de verkoop van mijn oude body. Dan is het verschil al niet zo groot meer :)

Maar niemand hier die filmt met Nikon? Sommigen, in een Facebook-groep bijvoorbeeld, zeggen dat de 5DIII helemaal niet zo super is en dat de D800 qua video erg dichtbij zit. Ik twijfel veel te veel...

Lees ook dat de D5200 (en D5300 dus ook) clean HDMI output hebben. Dus ook RAW video in principe, als je er een externe opnemer aan gooit... Keuzes keuzes keuzes

[ Bericht 12% gewijzigd door Peter_Aragorn op 30-10-2013 22:38:37 ]
pi_132747603
Zoek ff wat reviews/comparrisons op. Phillip bloom heeft er sws een, ik zou zelf geen d800 kopen denk ik.
  Redactie Frontpage donderdag 31 oktober 2013 @ 01:21:10 #236
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132748863
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:10 schreef Peter_Aragorn het volgende:


Maar niemand hier die filmt met Nikon? Sommigen, in een Facebook-groep bijvoorbeeld, zeggen dat de 5DIII helemaal niet zo super is en dat de D800 qua video erg dichtbij zit. Ik twijfel veel te veel...

Lees ook dat de D5200 (en D5300 dus ook) clean HDMI output hebben.
De III ook.

De body zal elkaar wellicht weinig ontlopen, bovendien kun je die toch eens in de zoveel tijd vernieuwen. Het is meer de keus die je maakt qua lens. Als je kiest voor een Canon gaan je lenzen langer mee dan je body dus dan blijf je bij die keus.

Verder lees je net zoveel reacties van mensen die de III kut vinden als goed vinden.
pi_132750015
Dat is waar! Het punt is: ik was helemaal set on de 5D Mark III. Nikon was toch erg slecht in video namelijk. maar zijn ze daar nog steeds wel zo slecht in?

Lenzen zijn blijvend, dat weet ik. Dat is het punt ook niet :)

quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 00:21 schreef bart13 het volgende:
Zoek ff wat reviews/comparrisons op. Phillip bloom heeft er sws een, ik zou zelf geen d800 kopen denk ik.
Why not?
pi_132753389
Ik ga me niet mengen in de discussie. Ik ken de D800 niet. Alhoewel ik zelf voor de 5D zou gaan. Maar dat komt meer omdat ik er veel dingen over zie en lees. Dus veel meer resources. (Wat ik als een pluspunt zie)

Maar grappige is dat sinds ik de bruidsvideo online heb, heel veel vraag krijg....alleen niet in video, maar of ik ook foto's maak.... :{

Ik heb er sinds gister maar aan toe gegeven. Dus als het mee zit zal ik volgend jaar ook weer daarin actief zijn. ;)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 november 2013 @ 09:53:33 #239
151126 angel008
pi_132786676
Zo sinds gisteren weer een film on-line gezet die ik voor het grootste gedeelte gefilmd hebt..

En ja het is weer pleuris herrie! :+


Blijft af en toe toch behelpen met een glidecam on stage, prefereer toch gewoon het ''handheld'' idee dan met zo'n loei van een apparaat hangen..

Elk uur de gopro verwisselen was dan weer wel super makkelijk om te doen, had een the frame gekocht en power brick eraan gekoppeld dus stroom was geen issue, bij elke set verwisseling kon ik de micro sd snel vervangen zonder al teveel te missen.

De rest van de beelden is door de andere crew gefilmd, editing is door een van de artiesten gedaan.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 november 2013 @ 11:40:53 #240
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132789079
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 08:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat is waar! Het punt is: ik was helemaal set on de 5D Mark III.
De III is gewoon perfect.
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:08:43 #241
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132803412
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:40 schreef SunChaser het volgende:

[..]

De III is gewoon perfect.
Mwah, perfect is een groot woord. Waar ik me het meest aan erger: ze hebben de digitale zoom knop om focus te checken verplaatst naar een onmogelijke plek om te drukken terwijl je hem in je handen hebt :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_132864419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:13 schreef whY... het volgende:

[..]

De statieven zouden gedekt moeten zijn ja, maar was op creditcard van mijn pa dus dat loopt nog. De leasemaatschappij doet nu alleen moeilijk over het vrijgeven van de verzekeringsvoorwaarde... dus daar loopt ik nog tegenaan.
Je hebt een DM!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_132868539
RED Scarlet winnen?www.mogaanywhere.com/video-contest

Moet je wel in Amerika wonen zie ik net :P

[ Bericht 38% gewijzigd door Boy_Snakeye op 04-11-2013 11:25:17 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_132897183
Hoe hebben jullie je spul allemaal verzekerd? Ik heb binnenkort een aantal feestvideos op de agenda en ik wil liever niet onverzekerd met mijn gear op pad.
url
  maandag 4 november 2013 @ 20:08:18 #245
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_132901399
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:42 schreef Drommelsch85 het volgende:
Hoe hebben jullie je spul allemaal verzekerd? Ik heb binnenkort een aantal feestvideos op de agenda en ik wil liever niet onverzekerd met mijn gear op pad.
Nee ;(

Zou ik ook naar moeten kijken voor dergelijke klusjes. Maar zal in praktijk lastig en duur zijn vermoed ik.
pi_132916007
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:53 schreef angel008 het volgende:
Zo sinds gisteren weer een film on-line gezet die ik voor het grootste gedeelte gefilmd hebt..

En ja het is weer pleuris herrie! :+


Blijft af en toe toch behelpen met een glidecam on stage, prefereer toch gewoon het ''handheld'' idee dan met zo'n loei van een apparaat hangen..

Elk uur de gopro verwisselen was dan weer wel super makkelijk om te doen, had een the frame gekocht en power brick eraan gekoppeld dus stroom was geen issue, bij elke set verwisseling kon ik de micro sd snel vervangen zonder al teveel te missen.

De rest van de beelden is door de andere crew gefilmd, editing is door een van de artiesten gedaan.
Heb er even door heen 'gebladerd' omdat na 4 minuten mijn interesse verloren was. Als ik van elke dj/producer moet horen waar "This is hardcore" voor staat dan haak ik al een beetje af.
Zwart-wit, is leuk, maar niet geheel.
Nee de 'docu' van Brennan boeide me eerder :P
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 november 2013 @ 15:06:25 #247
151126 angel008
pi_132925883
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 08:44 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Heb er even door heen 'gebladerd' omdat na 4 minuten mijn interesse verloren was. Als ik van elke dj/producer moet horen waar "This is hardcore" voor staat dan haak ik al een beetje af.
Zwart-wit, is leuk, maar niet geheel.
Nee de 'docu' van Brennan boeide me eerder :P
mwa van alle docu's vind ik die van brennan wel het minst (hardwell/endymion/nicky romero)

brennan is net ff te..

this is hardcore gaat dan ook niet over een artiest zelf maar meer over de scene en wat een groep wilt doen :)
pi_132929985
Iets word al snel als docu benoemt hier, zijn gewoon reportages.
pi_132976784
Voor de mensen die nog muziek en sounds nodig hebben.

http://neumannfilms.net/2013/10/31/the-daily-freebie-project/

Elke dag een gratis track. Toevallig vandaag 5 sounds :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 6 november 2013 @ 21:15:55 #250
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_132979202
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Voor de mensen die nog muziek en sounds nodig hebben.

http://neumannfilms.net/2013/10/31/the-daily-freebie-project/

Elke dag een gratis track. Toevallig vandaag 5 sounds :)
Altijd fijn, dus thanks for the share!
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 6 november 2013 @ 22:05:31 #251
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_132982399
Zoals belooft, mijn eerste 'glidecam'video en tevens even de laatste gezien de topictitel.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_132984879
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:05 schreef whY... het volgende:
Zoals belooft, mijn eerste 'glidecam'video en tevens even de laatste gezien de topictitel.
Leuk om zo evenement te filmen lijkt me. Er gebeurd vanalles.
Desalniettemin is het filmpje niet geheel interessant. 5 minuten kan zeker met zoiets, maar de muziek is het gewoon niet. Na 2 minuten begint het te irriteren. Ik had gewoon een vlot/commercieel nummer gekozen. Je verkoopt toch niks, dus het zou geen problemen moet opleveren op Youtube.
En anders zijn er genoeg websites hier genoemd met leuke tracks :)

Je glidecam shot vanaf 3:18 is top. :Y

Jammer dat je nou niet meer kan oefenen.... je kunt er zoveel mee doen, zeker met dit soort dingen met rennende kinderen :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2013 @ 22:52:32 #253
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132985140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:05 schreef whY... het volgende:
Zoals belooft, mijn eerste 'glidecam'video en tevens even de laatste gezien de topictitel.
Waarom zwartjes tussen je video, kijkt heel vervelend, gebruik dan jumpcuts.
Verder heb je de glijpersonen steeds verkeerd gekaderd
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2013 @ 22:55:26 #254
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132985270
Voor de rest, beetje saai, 5 min is lang met steeds dezelfde shots, ik mis andere dingen doen bij de padvinders, vlotten bouwen,,kampvuur
pi_132985985
^^ Dit, en die rare zwarte cuts idd. Verder stoor ik me aan de slechte belichting en blurry beelden (waarmee film je?), check dit van te voren. Met 5 minuten is het filmpje te lang, je kan absoluut wat rommelige shots eruit gooien.
url
  donderdag 7 november 2013 @ 07:49:14 #256
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_132992169
Hmm oké, even allemaal tegelijk proberen te antwoorden.

Ik schiet op 25 beelden per seconde met een framerate van 50.

Het was echt uber moeilijk om te frames ik moet volgende keer echt een wide angle lens meenemen. Degene die ik nu heb is 'kapot'. Een known issue van Canon met de iris.

Dit was m'n eerste glidecam ervaring ik heb er veel van geleerd en ik wil jullie bedanken voor de goede feedback. Ik zal oppassen met zwartjes en wat beter zoeken naar poppie nummers.

Een deel van de footage is gestolen dat verklaard de vele glidecam shots. De hand geschoten beelden stonden op een andere HD die niet meer in mijn bezit is.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_132994137
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 07:49 schreef whY... het volgende:
Ik schiet op 25 beelden per seconde met een framerate van 50.
50i bedoel je?
pi_132994171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 09:54 schreef videonatic het volgende:

[..]

50i bedoel je?
Ik gok een shutter van 1/50.
  donderdag 7 november 2013 @ 10:18:40 #259
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_132994675
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
5 minuten kan zeker met zoiets,
Mhoah, ik zou zeggen 'kill your darlings'. Had minimaal 3 minuten af gekund.
Ik ga naar huis.
pi_132994998
quote:
7s.gif Op donderdag 7 november 2013 10:18 schreef nietzman het volgende:

[..]

Mhoah, ik zou zeggen 'kill your darlings'. Had minimaal 3 minuten af gekund.
Ik bedoel eerder dat er veel gebeurd tijdens zo'n kamp. Met de juiste muziek en de juiste beelden zou je dit makkelijk 5 minuten interessant kunnen houden :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 7 november 2013 @ 11:11:36 #261
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132996474
Ja, maar dan moet je wel veel meer afwisselende beelden hebben, een hele week footage ofzo
pi_133001641
Gebruiken sommige van jullie wel eens voice-overs voor jullie video's? Sinds kort spreek ik ook voice-overs in naast het maken van video's.
pi_133003627
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:21 schreef hoink581 het volgende:
Gebruiken sommige van jullie wel eens voice-overs voor jullie video's? Sinds kort spreek ik ook voice-overs in naast het maken van video's.
laatst een keer geprobeerd met een productvideo van een schoenenwinkel. De man zelf sprak wat in over zijn winkelketen. Helaas waren de beelden gewoon niet ok. Was er zelf niet tevreden over.
Volgende maand ga ik dit met hem overdoen (heb nu een slider en een goed videostatief)
Toen opgenomen met de Zoom H1.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage donderdag 7 november 2013 @ 14:50:37 #264
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133004948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:21 schreef hoink581 het volgende:
Gebruiken sommige van jullie wel eens voice-overs voor jullie video's? Sinds kort spreek ik ook voice-overs in naast het maken van video's.
Zo min mogelijk, vind zelf een VO een zwaktebod. Voor mijn camjofilms gebruik ik ook nooit een VO

Alleen bij bedrijfsfilms kan een VO handig zijn
pi_133007053
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 14:50 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zo min mogelijk, vind zelf een VO een zwaktebod. Voor mijn camjofilms gebruik ik ook nooit een VO

Alleen bij bedrijfsfilms kan een VO handig zijn
Voor onze afgelopen productie, die we vandaar moesten presenteren, moesten we verplicht een VO gebruiken. Ook niet mijn ding denk ik, maar de VO kreeg wel alle lof.
pi_133008198
Niks mis met voice overs.
  donderdag 7 november 2013 @ 16:24:02 #267
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_133008768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 16:09 schreef videonatic het volgende:
Niks mis met voice overs.
Dit.
Ik ga naar huis.
pi_133009611
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:21 schreef hoink581 het volgende:
Gebruiken sommige van jullie wel eens voice-overs voor jullie video's? Sinds kort spreek ik ook voice-overs in naast het maken van video's.
Absoluut, maar het is het geld waard om een goede stem in te huren ipv. het zelf te doen. Tenzij je talent hebt.
url
  donderdag 7 november 2013 @ 22:28:41 #269
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_133024936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 16:45 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Absoluut, maar het is het geld waard om een goede stem in te huren ipv. het zelf te doen. Tenzij je talent hebt.
En een goede mic en goede opname apparatuur.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_133025532
Tof om te horen. De stem en opname apparatuur heb ik wel, probeer me nu mijn intonatie en articulatie te verbeteren.
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:18:09 #271
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_133050039
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:21:29 #272
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_133050156
quote:
Deze compilatie kan ik ook wel maken na elke keer dat ik een feestje film haha
pi_133057811
Even een crosspost uit het ondernemingstopic in WGR, maar aangezien hier ook een aantal zelfstandigen zitten: een interessante lezing over contracten. Zie maar wat je er mee doet :)


2011/03 Mike Monteiro | F*ck You. Pay Me. door San Francisco Creative Mornings
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  zaterdag 16 november 2013 @ 10:58:35 #274
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133312060
Heeft iemand dit


al eens nagebootst met

+

?

Lijkt me gaaf, en op normaal wegdek qua trillingen best te doen, en de kleine trillingen die er zijn kun je er in post wel uithalen :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  Redactie Frontpage zaterdag 16 november 2013 @ 13:44:46 #275
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133316119
Wie wil me aanraken?

pi_133316365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:44 schreef SunChaser het volgende:
Wie wil me aanraken?

[ afbeelding ]
Frans Bromet toch?
Ik wist dat je Stefan was! :P
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:09:52 #277
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133316748
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:58 schreef Susteren het volgende:
Heeft iemand dit
[ afbeelding ]

al eens nagebootst met
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
?

Lijkt me gaaf, en op normaal wegdek qua trillingen best te doen, en de kleine trillingen die er zijn kun je er in post wel uithalen :)
Jouw kennende koop je die shizzle gewoon ff en dan kijk je het ff aan, toch?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:44 schreef SunChaser het volgende:
Wie wil me aanraken?

[ afbeelding ]
Liever niet, ik heb smetvrees. :+
Dat is nog eens een man met een staat van dienst. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 17 november 2013 @ 17:39:28 #278
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_133347649
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:58 schreef Susteren het volgende:
Heeft iemand dit
[ afbeelding ]

al eens nagebootst met
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
?

Lijkt me gaaf, en op normaal wegdek qua trillingen best te doen, en de kleine trillingen die er zijn kun je er in post wel uithalen :)
Nee, Ryan Collony heeft het wel ooit gedaan in z'n show meen ik me te herinneren.

Erg goed gaat het niet werken, zo'n crane versterkt alleen maar alle trillingen namelijk. Misschien met een gimbal aan het uiteinde!
  zondag 17 november 2013 @ 22:44:16 #279
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133360994
quote:
10s.gif Op zondag 17 november 2013 17:39 schreef KaMo het volgende:

[..]

Nee, Ryan Collony heeft het wel ooit gedaan in z'n show meen ik me te herinneren.

Erg goed gaat het niet werken, zo'n crane versterkt alleen maar alle trillingen namelijk. Misschien met een gimbal aan het uiteinde!
Link :) ?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 17 november 2013 @ 23:00:25 #280
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133361815
Collony? :P

Zal wel Pimp your production zijn geweest?
http://vimeo.com/pimpyourproduction

- There you go:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 18 november 2013 @ 00:05:40 #281
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_133364529
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:00 schreef shiznuts het volgende:
Collony? :P
[ afbeelding ]
Zal wel Pimp your production zijn geweest?
http://vimeo.com/pimpyourproduction

- There you go:
excuses moi. Dat is inderdaad de video die ik bedoelde ja
pi_133405532
Gratis stock footage.

http://www.pond5.com/samandniko

Gewoon gratis inschrijven, geen creditcard nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:29:19 #283
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133414615
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Gratis stock footage.

http://www.pond5.com/samandniko

Gewoon gratis inschrijven, geen creditcard nodig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice, thx!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133420233
Nieuwe film is klaar. Opgenomen met een GH3 + Samyang primes + Speed Booster. Wellicht interessant om te kijken. Hoor graag meningen :)

pi_133420639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:34 schreef spaceagent het volgende:
Nieuwe film is klaar. Opgenomen met een GH3 + Samyang primes + Speed Booster. Wellicht interessant om te kijken. Hoor graag meningen :)

Haha nice! Goede short man.
Is die acteur trouwens niet van het Klokhuis? Speelt ook in Flodder mee dacht ik. Cool man.
pi_133424625
Leuke short van een old skool grap. Ik had denk ik wel het stukje dat hij hoort dat er iets metaals zogenaamd onder de grond zit wat uitgewerkt. Dus dat je 'm echt ziet zoeken, of dat ie na elke kuil weer de detector erbij pakt en dus echt weer iets hoort.

De grap dat hij met die koffers naar buiten brengt en dan z'n vrouw op straat staat vond ik echt grappig. Moest hardop lachen.

Al met al puik werk _O_

Wat is trouwens speedbooster?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:20:11 #287
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133425602
Speedbooster maakt gebruik van de hele beeldcirkel van een lens, daarmee win je dus field of view, die dichterbij fullframe komt en daardoor ook lichtsterktewinst, 'fast aperture' - 'speed booster'. Jwt. Metabones.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:44:34 #288
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_133430679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:34 schreef spaceagent het volgende:
Nieuwe film is klaar. Opgenomen met een GH3 + Samyang primes + Speed Booster. Wellicht interessant om te kijken. Hoor graag meningen :)

Leuk man! Ziet er goed uit. Ik vind alleen het spel wat groot, toneelachtig. Al werkt dat in een dergelijke comedy wel :)
pi_133430866
Leuke short spaceagent!!!
pi_133431491
Dank! Is inderdaad wat 'groot' geacteerd, maar aangezien hij alleen in het bos is vond ik dat er juist bij passen. Smaken verschillen.

Speed Booster maakt je lens wijder en sneller. Ik heb een GH3 (crop factor 2x) en die 'wordt' met de speed booster een crop factor 1.4x. Duur ding voor wat het is, maar wel gaaf!

Is inderdaad de acteur van Klokhuis / Flodder :)
  donderdag 21 november 2013 @ 01:54:04 #291
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133472960
Gaaf! Heeft iemand van jullie ervaring met een goedkope travel jib die je op een normaal statief kunt doen? Liefst <250 euro.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133473419
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:44 schreef SunChaser het volgende:
Wie wil me aanraken?

Wat voor rig gebruik jij? Voor een aankomend project wil ik toch echt een rig gaan kopen, hoe simpel ook. Aanraders?
url
pi_133475139
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 01:54 schreef Susteren het volgende:
Gaaf! Heeft iemand van jullie ervaring met een goedkope travel jib die je op een normaal statief kunt doen? Liefst <250 euro.
Travelers jibs zijn er genoeg, maar voor die prijs is het volgens mij een pittige. Degene die ik voorbij heb zien komen zitten toch gauw boven de 350 euro...
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 21 november 2013 @ 10:51:25 #294
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133477081
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Travelers jibs zijn er genoeg, maar voor die prijs is het volgens mij een pittige. Degene die ik voorbij heb zien komen zitten toch gauw boven de 350 euro...
Jep, kwam ook langs de aviator jib etc, maar 500 dollar investeer ik eerlijk gezegd liever in het begin van een leuke rig :P

Wat vinden jullie trouwens van de Filmacedemie?

http://www.carrieretijger(...)n-televisie-academie

Qua interesse is dit wel de studie die het meest bij me past natuurlijk. Vind het enorm sjiek om dagen lang dingen te onderzoeken qua filmtechnieken en apparatuur. Echter vraag ik me af of zo'n opleiding wel verstandig is om te doen?

quote:
"De opleiding staat hoog aangeschreven binnen de film- en televisiewereld. Onderzoek onder oud-studenten wijst uit dat 78 procent direct na het afstuderen betaald werk binnen het eigen vakgebied vindt. Vaste banen zijn in de filmbranche niet gebruikelijk; je verricht veel werk op freelance basis"
Dat laatste stoot me erg tegen de borst: ik wil juist liever een stabiel inkomen, zou dat mogelijk zijn in die branche? Selectie is streng (75 van de 500 gemiddeld), maar dat maakt het juist wel een uitdagende studie.

Hbo communicatie zie ik eigenlijk niet echt zitten als ik zie wat voor een niveau dat is :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 21 november 2013 @ 11:19:32 #295
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_133477951
Oud stagiair van me zit inmiddels op de filmacademie, die heeft het wel naar z'n zin. En als je een vast inkomen wil hebben moet je in vast dienstverband gaan werken he. En dat kan prima, doe ik ook. Maar inmiddels heb ik het daarnaast freelance druk genoeg om dat fulltime te gaan doen.
Ik ga naar huis.
pi_133478348
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:51 schreef Susteren het volgende:

[..]

Jep, kwam ook langs de aviator jib etc, maar 500 dollar investeer ik eerlijk gezegd liever in het begin van een leuke rig :P

Wat vinden jullie trouwens van de Filmacedemie?

http://www.carrieretijger(...)n-televisie-academie

Qua interesse is dit wel de studie die het meest bij me past natuurlijk. Vind het enorm sjiek om dagen lang dingen te onderzoeken qua filmtechnieken en apparatuur. Echter vraag ik me af of zo'n opleiding wel verstandig is om te doen?

[..]

Dat laatste stoot me erg tegen de borst: ik wil juist liever een stabiel inkomen, zou dat mogelijk zijn in die branche? Selectie is streng (75 van de 500 gemiddeld), maar dat maakt het juist wel een uitdagende studie.

Hbo communicatie zie ik eigenlijk niet echt zitten als ik zie wat voor een niveau dat is :')
De kans dat je als middelbare scholier gelijk op de filmacademie terecht komt is vrij klein. Je wordt geselecteerd op portfoliowerk. Het is slimmer eerst een andere opleiding te doen waar je dus portfolio kan bouwen en vervolgens naar de filmacademie te gaan.

Voor een stabiel inkomen moet je zeker niet die branche ingaan. Zeker op dit moment, vaste banen zijn al schaars aangezien films op project basis worden gemaakt. Natuurlijk kun je in dienst gaan bij een productiemaatschappij, maar zoals ik al zei liggen de banen niet voor het oprapen voor de beginners.

Ik zag laatst bij Cheesycam trouwens wel een traveljib voor onder de 500 euro, alleen was die niet supergroot:
http://www.linkdelight.co(...)ock-Jib-Arm-Kit.html
http://www.linkdelight.co(...)DSLR-Camcorders.html

Daarnaast zou ik eerder investeren in een slider of dolly dan een camera, omdat je die in meer gevallen kan inzetten en je kan er ook nog eens een faux-jib shot mee creëren.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:42:31 #297
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133478710
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:30 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De kans dat je als middelbare scholier gelijk op de filmacademie terecht komt is vrij klein. Je wordt geselecteerd op portfoliowerk. Het is slimmer eerst een andere opleiding te doen waar je dus portfolio kan bouwen en vervolgens naar de filmacademie te gaan.

Voor een stabiel inkomen moet je zeker niet die branche ingaan. Zeker op dit moment, vaste banen zijn al schaars aangezien films op project basis worden gemaakt. Natuurlijk kun je in dienst gaan bij een productiemaatschappij, maar zoals ik al zei liggen de banen niet voor het oprapen voor de beginners.

Ik zag laatst bij Cheesycam trouwens wel een traveljib voor onder de 500 euro, alleen was die niet supergroot:
http://www.linkdelight.co(...)ock-Jib-Arm-Kit.html
http://www.linkdelight.co(...)DSLR-Camcorders.html

Daarnaast zou ik eerder investeren in een slider of dolly dan een camera, omdat je die in meer gevallen kan inzetten en je kan er ook nog eens een faux-jib shot mee creëren.
Thanks voor de reacties. Qua opleiding ben ik echt aan het kijken in verschillende hoeken, maar de twijfel is nog steeds groot. Wil niet een verkeerde keuze maken en daarmee studietijd en geld verspillen.

Slider wil ik inderdaad ook aanschaffen, eigenlijk tegelijkertijd met de jib. Dat te denken aan een van Konova. Die 2e jib kwam ik inderdaad ook al tegen op Ebay, kan er echter maar weinig over vinden qua reviews. Zou het wat zijn denk je?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133478794
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:42 schreef Susteren het volgende:
Slider wil ik inderdaad ook aanschaffen, eigenlijk tegelijkertijd met de jib. Dat te denken aan een van Konova. Die 2e jib kwam ik inderdaad ook al tegen op Ebay, kan er echter maar weinig over vinden qua reviews. Zou het wat zijn denk je?
Ik heb geen idee, werkelijk niet.
  donderdag 21 november 2013 @ 11:46:33 #299
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133478831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:45 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, werkelijk niet.
Aanbod op linkdelight is wel flink uitgebreid zie ik :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133479296
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 november 2013 @ 13:07:21 #301
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133481007
quote:
Nja die studio jib noem ik niet echt portable :D
Tevens zit daar zo'n statief bij, wil graag gewoon m'n video tripod kunnen gebruiken om gewicht te besparen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')