een schemerlampje heeft toch ook geen randaarde? Meestal zijn het toch juist grote apparaten zoals een fituurpan e.d. die het wel hebben..quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:25 schreef ludicrous_monk het volgende:
Randaarde is niet altijd de richtlijn, met name niet bij dubbel geïsoleerde apparaten, maar met metalen behuizingen meestal wel. Het vermogen van 128 W maakt geen kont uit, het blijft 230 V wat er op staat, mocht de bedrading falen.
Een schemerlamp heeft meestal ook geen delen die onder stroom komen te staan, mocht de bedrading falen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:26 schreef Zapata het volgende:
[..]
een schemerlampje heeft toch ook geen randaarde? Meestal zijn het toch juist grote apparaten zoals een fituurpan e.d. die het wel hebben..
Geen idee maar ik was in elk geval nogal verbaasd..quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:54 schreef MellowYellow_1979 het volgende:
het is zeker niet ongebruikelijk dat keuken apparatuur zonder stekker wordt geleverd.
Mijn kookplaat oven en afzuigkap werden met enkel een losse draad geleverd.
De reden hiervan ontgaat me een beetje, heeft waarschijnlijk iets met aansprakelijkheid van de installateur te maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |