quote:die muurzit had ik ook meegekregen van mijn sportschool
Op donderdag 31 oktober 2002 22:45 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Traplopen is uitermate intensief en erg goed voor je benen.
Alberto Tomba (beroemd skier) deed als oefening met je rug tegen de muur aan zitten voor een minuutje of 20.
Hij heeft dus ook enorme bovenbenen wat je nodig hebt bij een slalom.Skien is een belasting voor veel spieren in je benen en rug/buik, dus zorg dat je goed getrained bent en een goede conditie hebt.
Doe de eerste 2 dagen rustig aan en slaap goed zodat je lichaam een beetje gewend is en ga de derde dag er vol tegenaan.
Goed eten uiteraard!
www.fitness-island.com staan ook oefeningen (niet speciaal voor skien)
bij skien belast je je spieren trouwens niet op kracht ze verrzuren dat moet je dus trainen dit kan je doen door als je met je gewichten je normale setjes doet daarna nog door gaan tot je niet meer kan met je laatste gewicht en dan zonder te stoppen iedere keer een gewichtje minder. Je zal dan zien dat je bij het laatste gewicht moeite hebt. Je kan kijken of je vooruit gaat als je meer herhalingen kan maken.
dit zijn trouwens allemaal leuk adviezen maar een paar maandjes sport school zijn natuurlijk veel beter dan train je je hele lichaam
quote:Ik ben er in 2001 geweest. Ik zou zo meegaan, om de gemiste tijd door een ongelukje in te halen, maar in mei zit ik elders op deze aardbol
Op woensdag 20 november 2002 14:29 schreef WorstKaas het volgende:
Ik wil in de afsluitweek van mei 2003 nog een weekje Valtho plannen.
Kun je niet voor niet al te veel daar zitten.
Welke sportieveling wil er mee?
't is een mooi gebied, lekker veel pistes in alle kleuren en goede off-piste mogelijkheden. Let wel op waar je off-piste gaat.. een helling oplopen met een plank (snowboard) onder je arm is best zwaar... ik spreek uit ervaring
quote:alleen van de hele dag racen krijg je moeie bene,
Op donderdag 31 oktober 2002 22:45 schreef WorstKaas het volgende:[..]
Traplopen is uitermate intensief en erg goed voor je benen.
Alberto Tomba (beroemd skier) deed als oefening met je rug tegen de muur aan zitten voor een minuutje of 20.
Hij heeft dus ook enorme bovenbenen wat je nodig hebt bij een slalom.Skien is een belasting voor veel spieren in je benen en rug/buik, dus zorg dat je goed getrained bent en een goede conditie hebt.
Doe de eerste 2 dagen rustig aan en slaap goed zodat je lichaam een beetje gewend is en ga de derde dag er vol tegenaan.
Goed eten uiteraard!
quote:Ik wil wel
Op woensdag 20 november 2002 14:29 schreef WorstKaas het volgende:
Ik wil in de afsluitweek van mei 2003 nog een weekje Valtho plannen.
Kun je niet voor niet al te veel daar zitten.
Welke sportieveling wil er mee?
2 tot 4 persoons waren er 2 weken terug nog zat.
BTW sinds er nu van die stormen zijn in frankrijk en omstreken, weet iemand of dit invloed heeft op de huidige sneeuwval.
OP het moment is het
dal: 40
top: 140
Daarnaast weet ik uit ervaring dat ik elke jaar de 2e en 3e dag enorme spier pijn heb in mijn kuiten.
Weet iemand een oefening om mijn kuiten te trainen voor het snowboarden?
maar je bent daar nu wel een btje laat mee
een maandje trainen werpt niet echt veel vruchten af
quote:Beter laat dan helemaal niet.
Op woensdag 27 november 2002 11:00 schreef Maarten999 het volgende:
zoals eerder gezegd in dit topicmaar je bent daar nu wel een btje laat mee
een maandje trainen werpt niet echt veel vruchten af
quote:omg
Op donderdag 28 november 2002 08:57 schreef Nadientje het volgende:
vorig jaar ben ik gaan snowboarden in VAl Thorens .. nou ja..een beetje, ik ging op stap de eerste avond en had een beetje gedronken en gleed uit in de sneeuw... ging gigantisch hard op mijn bek
mijn stuitje gekneusd... heb dus niet veel meer kunnen snowboarden
quote:Hoe is Les Menuires? Ik ga daar voor ik voor het eerst na toe, een skipas voor het hele gebied hebben we wel genomen.
Op zaterdag 30 november 2002 13:31 schreef Noenoe het volgende:
Heb net vandaag gehoord dat we dit jaar ook weer naar Val Thorens gaan!! Opperbeter, 2 jaar terug ook geweest, en vorig jaar in Les Menuires en wel naar Valtho geskied! Supercool en keiveel zin in!
quote:Ver lopen naar de leuke uitgaansgelegenheden heb ik gehoord van medebusreizigers op de terugreis.
Op zondag 1 december 2002 16:07 schreef Dr_Pepper het volgende:[..]
Hoe is Les Menuires? Ik ga daar voor ik voor het eerst na toe, een skipas voor het hele gebied hebben we wel genomen.
quote:Dat valt opzich wel mee hoor! Er zijn wel behoorlijk veel trappen..
Op zondag 1 december 2002 17:35 schreef Wozzy het volgende:[..]
Ver lopen naar de leuke uitgaansgelegenheden heb ik gehoord van medebusreizigers op de terugreis.
Verder is het ski-gebied heel erg mooi, dus een pas voor het hele gebied is idd aan te raden!!
quote:Daar gaat het gaat om, 's Ochtends als eerste naar boven en als laatste naar beneden.
Op zondag 1 december 2002 23:56 schreef Noenoe het volgende:[..]
Verder is het ski-gebied heel erg mooi, dus een pas voor het hele gebied is idd aan te raden!!
quote:ja nu wel... maar toen niet zo
Op vrijdag 29 november 2002 23:37 schreef Maarten999 het volgende:[..]
omg
kan je er nu wel om lachen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |