abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6073820
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 16:12 schreef Soohr het volgende:
val tho is een leuke plaats voor snowboarders, voor skiers zijn dr te weinig steile hellingen.

kben dr nu 3x geweest, alle 3 de x-en in de eerste week van mei,
super zonnetje en veel sneeuw, perfect.

alleen wordt aan het eind van de week in de middag de sneeuw wat pap bene, en dan snij ik mezelf in de bocht vast.
maar well lekkere offpiste als je durft te klimmen en om te lopen boven op de berg.

Er zijn nog meer plaatsen dan VT in de Trois Vallees. Er zijn uitstekende steile afdaling voor elk wat wils.
Ski eens naar Courchevel, Les Menuires, la Tania etc.....
pi_6074818
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 16:18 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Er zijn nog meer plaatsen dan VT in de Trois Vallees. Er zijn uitstekende steile afdaling voor elk wat wils.
Ski eens naar Courchevel, Les Menuires, la Tania etc.....

de eerste week van mei is de laatse week dat het gebied open is,
naar les menuires kan je niet meer skien . de sneeuw is daar dan al weg.
en met echt steil bedoel ik wel de steilheid van lillehammer, de olympische afdaling. dat is steil en lang,
lekker in de "hocken" en gaan maar. (wel een helmpje tegen de eventuele val)
pi_6120692
nog steeds niemand die ooit eens een keer met de kerst in valtho is geweest

ik wil graag wat info over de sneeuwcondities

vrijdag 11 oktober 2002 @ 20:10:04 #29
37834 privey
Life's a zero-sum game
pi_6235943
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 13:37 schreef Maarten999 het volgende:
Rond de kerst vond ik het de afgelopen jaren eigenlijk niet zo geweldig. Eén keer echt slechte (lees: geen) sneeuw gehad in de lage delen van het dal. Zeker in het dal van Mottaret gold dat. Op de gletscher en andere hogere delen kon je wel prima je gang gaan.

Misschien hoort het niet echt thuis in een topic over Val Thorens, maar ik kan veel mensen aanraden om een liftpas voor de gehele 3 Vallées te nemen. In het dal van Courchevel bijv. kan je prima hoog blijven en hele leuke routes doen. Dan moet je trouwens wel 's ochtends vroeg weg.

Zelf ga ik vaak liever naar het lager gelegen Les Menuires of Mottaret (middendal). Daarvandaan kom je makkelijker in de andere dalen. Keus zat in dat gebied, het is stervensgroot. Als je in Val Thorens zit, zit je niet slecht.

't Kost niets en toch altijd prijs.
pi_6256628
Hier verder

Mijn vriendin en ik willen in December naar Les Menuires in de Trois Vallees.
Wij beginnen net met skieen en willen dan ook skiles. Is dit wat of kan iemand mij wat anders aan raden?

maandag 14 oktober 2002 @ 16:09:41 #31
37834 privey
Life's a zero-sum game
pi_6275658
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 13:33 schreef HekkeySE het volgende:
Hier verder

Mijn vriendin en ik willen in December naar Les Menuires in de Trois Vallees.
Wij beginnen net met skieen en willen dan ook skiles. Is dit wat of kan iemand mij wat anders aan raden?

Als je net begint met skieën hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Of je naar Les Menuires of Val Thorens gaat, maakt daarvoor niet zoveel uit. Er zijn genoeg blauwe en niet al te moeilijke rode pistes.

Skischolen zijn ook geen probleem. In het winkelcentrum (La croisette, beneden bij de liften en terrasjes) zit in ieder geval een vestiging van de skischool (ESF).

Als je kort van tevoren beslissen kan, zou ik het af laten hangen van de sneeuw. Hier vind je een paar plaatjes van de dalen met pistes/liften.

Les Menuires & St. Martin

Val Thorens
http://www.valthorens.com/gb/gb-planpistes.swf

Veel plezier.

[edit]ff plaatje gefixt, die 2e lukt mij ook niet hoor! dat is volgens mij een flashding![/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 14-10-2002 21:40]

pi_6275724
quote:
Op zondag 22 september 2002 23:17 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Hoe weet je nou of het leuk is? Volgens mij is er echt geen ruk aan. Lekker breezers zuipen met kakkers

Al is het in Kaprun leuker.

pi_6275826
Ik ben ik dit jaar met de jaar wisseling geweest en toen was het voor mij ook de 1e keer en het was echt super!!!
En 15 Feb ga ik weer naar Val Thorens, Super groot ski gebied en leuke apres ski ook.
Maar tis er wel duur hou daar rekening mee !!

Verder zou ik zeggen enjoy

Cuore Sportivo
pi_6275917
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 16:09 schreef privey het volgende:

[..]

Als je net begint met skieën hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Of je naar Les Menuires of Val Thorens gaat, maakt daarvoor niet zoveel uit. Er zijn genoeg blauwe en niet al te moeilijke rode pistes.

Skischolen zijn ook geen probleem. In het winkelcentrum (La croisette, beneden bij de liften en terrasjes) zit in ieder geval een vestiging van de skischool (ESF).

Als je kort van tevoren beslissen kan, zou ik het af laten hangen van de sneeuw. Hier vind je een paar plaatjes van de dalen met pistes/liften.

Les Menuires & St. Martin
[ http://www.sevabel.com/plans_pistes/belleville_grand.jpg ]

Val Thorens
[ http://www.valthorens.com/gb/gb-planpistes.swf ]

Veel plezier.

Courchevel is wel reteduur!
Vorig jaar een lunch: Bord patat met cola: Fl 22.50!
Zitten daar ook van die rijke patser Amerikanen die niet kijken op een Eurootje meer of minder.
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:39:09 #35
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_6278222
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 13:37 schreef Maarten999 het volgende:

ik wil graag wat info over de sneeuwcondities

Ben 2 jaar geleden met kerst geweest. Perfecte sneew, wel niet altijd zon & 1x sneeuwstorm gehad. Was wel erg leuk, alleen waren er wel erg veel families op pad. (2x zo'n peuter omver gekegeld)
Apres Ski is wel aardig. Van wat ik uit verhalen heb gehoord, wel een van de beterein Frankrijk. Ben toen veel in Le Monde geweest.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_6288845
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:39 schreef Chielus het volgende:

[..]

Ben 2 jaar geleden met kerst geweest. Perfecte sneew, wel niet altijd zon & 1x sneeuwstorm gehad. Was wel erg leuk, alleen waren er wel erg veel families op pad. (2x zo'n peuter omver gekegeld)
Apres Ski is wel aardig. Van wat ik uit verhalen heb gehoord, wel een van de beterein Frankrijk. Ben toen veel in Le Monde geweest.

thnx man ik wor der helemaal dol van kep der zo'n zin an
pi_6307847
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 08:22 schreef Maarten999 het volgende:

[..]

thnx man ik wor der helemaal dol van kep der zo'n zin an

Ik heb ook weer erg veel zin
2e week januari gaan wij, naar een zeer mooi chalet in Lesarcs.

Misschien ga ik nog een weekendje met de kerst, weet iemand wat goedkoops?

woensdag 16 oktober 2002 @ 18:35:02 #38
37834 privey
Life's a zero-sum game
pi_6316572
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 16:23 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Courchevel is wel reteduur!
Vorig jaar een lunch: Bord patat met cola: Fl 22.50!
Zitten daar ook van die rijke patser Amerikanen die niet kijken op een Eurootje meer of minder.

Dat is ook de reden dat zoveel mensen lunch pakketjes meenemen. Dan ga je lekker buiten de piste in 't zonnetje zitten/liggen. Fors goedkoper en minstens zo lekker. Enige nadeel: je moet wel op tijd je bed uitkomen om broodjes te smeren.

Courchevel is inderdaad ook het duurdere (het is echt niet zo heel veel luxer) dal. In Courchevel blijven veel mensen inderdaad om 'gezien' te worden. Dat neemt niet weg dat er prima pistes liggen en het genoeg leuke routes heeft.

pi_6316634
Ik kom zelf al jaren in Les Trois Vallees en heb het er altijd errug tof gevonden.

oh ja ben een skiër (11 jaar lang) en snowboarder (2jaar)

zondag 20 oktober 2002 @ 18:29:41 #40
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_6377012
Als ik dit allemaal weer lees krijg ik toch wel weer zin in, ben eigenlijk niet van plan om te gaan maar moet misschien toch maar even gaan sparen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_6463897
Nog 10 weekjes werken, staat deze jongen weer op de lange latten.
Nu gaan we eerste week januari. Vorig jaar was ik eind maart: lekker warm!

2 jaar geleden was ik ook begin januari: Sommige dagen was het -25C en kon je alleen maar in de zon skien!

Doen jullie allemaal de beenspieroefeningen?

pi_6475646
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:50 schreef WorstKaas het volgende:
Nog 10 weekjes werken, staat deze jongen weer op de lange latten.
Nu gaan we eerste week januari. Vorig jaar was ik eind maart: lekker warm!

2 jaar geleden was ik ook begin januari: Sommige dagen was het -25C en kon je alleen maar in de zon skien!

ik ben al sinds de zomer bezig met mijn benen te trainen in de sportschool mijn 2 weken in valthorens zijn zonder spierpijn en limieten aan lichaam
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 16:26:39 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_6477568
Ik hoorde in de wandelgangen dat de sportvereniging van onze school ook naar Val Thorens gaat. Dat zou betekenen dat ik er ook zit eind januari/begin februari.

Volgens mij is dat niet zo erg...

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_6516715
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 16:14 schreef MarkzMan_X het volgende:
... en al die Nederlanders van het type "ik kan een woordje van buiten de deur spreken" zeggen allemaal "val thoran", terwijl dat je het gewoon op je boerenhollandsch "Val ThorENS" mag noemen
[sub]iig, zo spreken het de fransen uit. Best apart, net zoals CalavaDOS ipv CalvaDo[/sub]
tis dialect, in die streek spreken ze wat zangeriger, waardoor de laatste letter wel uitgesproken wordt, vaak nog met een bescheiden 'e'-tje erachter. Een Parijzenaar zegt wel degelijk 'Val Thoran'
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 31 oktober 2002 @ 12:28:20 #45
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_6552969
Vorig jaar was ik Les Trois Vallées, in Les Menuires, onder VT (=stuk goedkoper in zelfde gebied)
Voor goede beginners is de blauwe piste blanchot (bij Val Thorens) echt super, meestal rustig en lange bochten, perfect.

wat piste-beschrijvingen van vorig jaar (georienteerd op LM):
vakantieverslagje

ow ja, qua uitspraak: het is "val torèns", en niet "val toraahn"
-edit- ow, dat had MarkzMan_X ook al gezegd -

donderdag 31 oktober 2002 @ 12:35:55 #46
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_6553145
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:50 schreef WorstKaas het volgende:
euhm, wel veel geskeelerd afgelopen maanden. Maar wat doe je nu voor oefeningen? Buiten de sportschool dan, want van die gewicht-duw apparaten heb ik niet tot mijn beschikking.
pi_6553954
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 12:28 schreef EyE het volgende:
Vorig jaar was ik Les Trois Vallées, in Les Menuires, onder VT (=stuk goedkoper in zelfde gebied)
Voor goede beginners is de blauwe piste blanchot (bij Val Thorens) echt super, meestal rustig en lange bochten, perfect.

wat piste-beschrijvingen van vorig jaar (georienteerd op LM):
vakantieverslagje

ow ja, qua uitspraak: het is "val torèns", en niet "val toraahn"
-edit- ow, dat had MarkzMan_X ook al gezegd -

leuk verslagje brengt me op ideen over 2 maanden dus VT verslag van moi
pi_6554334
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 12:35 schreef EyE het volgende:

[..]

euhm, wel veel geskeelerd afgelopen maanden. Maar wat doe je nu voor oefeningen? Buiten de sportschool dan, want van die gewicht-duw apparaten heb ik niet tot mijn beschikking.

4000km fietsen per jaar.
3x hardlopen per week.
Diverse bovenbeenoefeningen, als je je bovenbeenspieren maar flink voelt
  donderdag 31 oktober 2002 @ 16:51:15 #49
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_6556970
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 14:02 schreef WorstKaas het volgende:
4000km fietsen per jaar.
3x hardlopen per week.
Diverse bovenbeenoefeningen, als je je bovenbeenspieren maar flink voelt
mm, ik fiets wel bijna dagelijks 20 km, ik weet ook wel dat m'n beenspieren okee zijn. Alleen, is er een manier om wat sterkere knieen te kweken? Veel traplopen ofzo?
pi_6563711
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 16:51 schreef EyE het volgende:

[..]

mm, ik fiets wel bijna dagelijks 20 km, ik weet ook wel dat m'n beenspieren okee zijn. Alleen, is er een manier om wat sterkere knieen te kweken? Veel traplopen ofzo?

Traplopen is uitermate intensief en erg goed voor je benen.
Alberto Tomba (beroemd skier) deed als oefening met je rug tegen de muur aan zitten voor een minuutje of 20.
Hij heeft dus ook enorme bovenbenen wat je nodig hebt bij een slalom.

Skien is een belasting voor veel spieren in je benen en rug/buik, dus zorg dat je goed getrained bent en een goede conditie hebt.

Doe de eerste 2 dagen rustig aan en slaap goed zodat je lichaam een beetje gewend is en ga de derde dag er vol tegenaan.
Goed eten uiteraard!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')