Jup.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:12 schreef kolan1 het volgende:
@ robin007bond:
Al geprobeerd wat hier staat: [Solved] Ethernet not working on campus-RTL8101E/RTL8102E
Moet je om te switchen van lxde naar xfce nou ook eigenlijk opnieuw installeren?quote:Op woensdag 20 november 2013 00:30 schreef Djurres het volgende:
Ik vond Lubuntu maar niets..
Nu maar over naar Xubuntu.
Als dat me nog niet bevalt ga ik kijken of mn lappie Mint aan kan..
Het zijn maar packages. Zie het als nieuwe gordijnen in je huis. Je huis staat, maar enkel het detail verander je zonder heel je huis opnieuw te hoeven herbouwen.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:40 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Moet je om te switchen van lxde naar xfce nou ook eigenlijk opnieuw installeren?
(over ubuntu heb ik hrt hier natuurlijk)
Ik wacht altijd op de uiteindelijke release maar over het algemeen verandert er nog maar weinig. Tegen de tijd dat 16 dan officieel uit is hoef je alleen maar even te updaten en dan ben je weer helemaal bij.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:39 schreef Skunk-m het volgende:
Ik gebruik linux mint 14, bevalt me allemaal nog steeds prima, maar ik was wel van plan om nu 16 er is 16 te gaan installeren..
Maar ik weet niet wat dat release candidate precies inhoud.. kan ik die nu installeren of kan ik beter wachten op de uiteindelijke release?
al sla je me doodquote:Op woensdag 20 november 2013 00:40 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Moet je om te switchen van lxde naar xfce nou ook eigenlijk opnieuw installeren?
(over ubuntu heb ik hrt hier natuurlijk)
9 van de 10 keer zijn de laatste RC en final release exact het zelfde.quote:Op woensdag 20 november 2013 07:28 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Ik wacht altijd op de uiteindelijke release maar over het algemeen verandert er nog maar weinig. Tegen de tijd dat 16 dan officieel uit is hoef je alleen maar even te updaten en dan ben je weer helemaal bij.
Maar hoe weet je dat een RC de laatste RC is?quote:Op woensdag 20 november 2013 10:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
9 van de 10 keer zijn de laatste RC en final release exact het zelfde.
Een 2de hands verhaal, bv.:quote:
Aha. Sja ik was niet op een conferentie, ik was een avondje op het huis van mijn ouders aan het passen. Wou toch even een echte computert voor mijn neus ipv een smartphone, dus maar ergens een laptop uit de kast getrokkenquote:Op woensdag 20 november 2013 11:50 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Een 2de hands verhaal, bv.:
Persoon X leent zijn laptop aan persoon Y zodat Y zn presentatie kan geven (om whatever reden; Y's eigen laptop was gejat, adapter vergeten, ..). Y sloopt gaandeweg per ongeluk (ook) de laptop van X waardoor zowel X en Y hun verhaal niet kunnen houden; niemand in de zaal had nog zin om ook zijn laptop bloot te stellen
ja weet ik ook wel, maar ubuntu is vast zo kut dat dat niet goed gaat (in de toekomst).quote:Op woensdag 20 november 2013 02:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het zijn maar packages. Zie het als nieuwe gordijnen in je huis. Je huis staat, maar enkel het detail verander je zonder heel je huis opnieuw te hoeven herbouwen.
Als dat echt het enige is snap ik niet echt waarom ubuntu meerdere releases heeft.quote:Op woensdag 20 november 2013 01:03 schreef KomtTijd... het volgende:
sudo apt-get install xubuntu-desktop
post eens de output vanquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:31 schreef robin007bond het volgende:
Onder Arch Linux heb ik echt een vreselijke packet lost. Internetverbinding is ook erg instabiel.
Het gaat om de Realtek RTL8102E/RTL8103E.
Zowel met DHCP als met een statisch IP gaat het fout. Internet doet het, maar het is erg instabiel. Een reboot naar Windows en pingen naar google.nl en je hebt na 40 pakketjes 0% verloren, terwijl het in Arch Linux altijd minstens 16%. Ik heb al de laatste updates en dergelijke. Het gaat hier overigens om een bekabelde verbinding.
Hier erger ik me natuurlijk heel erg aan.
1 | # systemctl status dhcpcd@eth0 -l |
Het enige verschil is dat je een hoop programma's dubbel hebt. Twee terminals, twee filemanagers, twee e-mail clients, enz.quote:Op woensdag 20 november 2013 19:54 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Als dat echt het enige is snap ik niet echt waarom ubuntu meerdere releases heeft.
Waarom niet gewoon 1 release "Ubuntu" met keuze uit de desktop omgevingen.
Wil met debian ook gewoon
quote:Op woensdag 20 november 2013 20:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
post eens de output van
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 | Loaded: loaded (/usr/lib/systemd/system/dhcpcd.service; enabled) Active: active (running) since Wed 2013-11-20 21:36:58 CET; 1min 53s ago Process: 272 ExecStart=/bin/dhcpcd -q -b (code=exited, status=0/SUCCESS) Main PID: 285 (dhcpcd) CGroup: /system.slice/dhcpcd.service `-285 /bin/dhcpcd -q -b |
Als het werkt: laat het zo. Het ligt niet aan drivers. Als je weer problemen krijgt, ga dan wat stoeien met ethtool, aangezien alles bij mij goed werkt heb ik daar zelf nooit gebruik van gemaakt.quote:Op woensdag 20 november 2013 21:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
dhcpcd@eth0 heb ik niet. Sowieso heeft mijn ethernet een andere naam, maar die stond ook niet achter de @. De gewone dhcpcd server wel.
Ach, het werkt nu en ik heb 0% packet loss.
Helder. Bedankt in ieder geval voor de tip.quote:Op donderdag 21 november 2013 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Als het werkt: laat het zo. Het ligt niet aan drivers. Als je weer problemen krijgt, ga dan wat stoeien met ethtool, aangezien alles bij mij goed werkt heb ik daar zelf nooit gebruik van gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |