Dat zal dan hoogstens steekproefsgewijs gaan. Maar wat wordt er precies gecontroleerd dan? Of het rekeningnummer wel correct is? Of het geen verdachte transacties zijn?quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:29 schreef poepeneesje het volgende:
Volgens mij wordt het nog menselijk gecontroleerd c.q in de gaten gehouden. Het probleem ligt in iedergeval bij Equens.
Aldus de ING:quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zal dan hoogstens steekproefsgewijs gaan. Maar wat wordt er precies gecontroleerd dan? Of het rekeningnummer wel correct is? Of het geen verdachte transacties zijn?
Bronquote:Hoe snel wordt een overschrijving via Mijn ING (internetbankieren) in het weekend en op feestdagen verwerkt?
Alle betalingen tussen Nederlandse banken lopen via het bedrijf Equens. In het weekend en op feestdagen is Equens gesloten. Dit betekent dat er dan geen betalingen worden uitgewisseld. Daarom staat het geld dat u bijvoorbeeld zaterdag overmaakt naar een rekeninghouder bij een andere bank, maandag (de eerstvolgende werkdag) op de rekening van de begunstigde.
Binnen de eigen bank werkt het allemaal prima, alleen naar een andere bank niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:47 schreef Hyperdude het volgende:
Van en naar eigen spaarrekening werkt wel.
Net getest.
Equeens is niet een of ander bedrijf.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:42 schreef Gunner het volgende:
Ben je het niet met me eens dat dit anno 2013 toch eigenlijk een beetje achterhaald is? Waar we pretenderen dat we in een 24/7 economie leven, waar de winkels op zondag open moeten, maar waar betalingen in het weekend blijven liggen omdat er een of ander bedrijf is dat de deur op slot heeft?
Dat is wat anders. Dat begrijp ik.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Binnen de eigen bank werkt het allemaal prima, alleen naar een andere bank niet.
Dat is dan ook waar het allemaal om draait. Jij bent je geld kwijt, het is nu van de bank.. PROFIT!!quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:03 schreef Peter het volgende:
Waarom schrijft d ebank het dan wel meteen van je eigen rekening af?
Nee, wel bij jou afgeschreven maar staat niet direct op de rekening van IKEAquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Dat begrijp ik.
Maar als ik nu naar de IKEA ga/moet;wordt er wel direct naar een andere (waarschijnlijk) bank overgemaakt. Toch?
Zie ik de, technische, noodzaak om in het weekeinde geen overmakingen te verwerken ook niet zo.
Technisch is er ook geen belemmering, maar zie wat Kapt-Ruigbaard zegt.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Dat begrijp ik.
Maar als ik nu naar de IKEA ga/moet;wordt er wel direct naar een andere (waarschijnlijk) bank overgemaakt. Toch?
Zie ik de, technische, noodzaak om in het weekeinde geen overmakingen te verwerken ook niet zo.
Volgens mij wordt het alleen gereserveerd.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:03 schreef Peter het volgende:
Waarom schrijft d ebank het dan wel meteen van je eigen rekening af?
Jup, kijk maar in je overzicht. Daar staat het gewoon bij.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:33 schreef Kirov het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het alleen gereserveerd.
Mag jij vinden. Maar wat jij vindt boeit niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 18:33 schreef Gunner het volgende:
Onderhoud vind ik niet echt een goed argument eigenlijk. Daar is voldoende op te verzinnen in de vorm van bijvoorbeeld backup-systemen. Alles is 24/7/365, maar als je in het weekend geld wil overmaken dan moet je ineens terug naar 1992.
Als er behoefte aan zou zijn kan het ook allemaal wel. Maar net als met post op maandag, is de vraag waarschijnlijk zo laag dat de extra kosten niet zijn gerechtvaardigd.quote:Op zondag 11 augustus 2013 18:33 schreef Gunner het volgende:
Onderhoud vind ik niet echt een goed argument eigenlijk. Daar is voldoende op te verzinnen in de vorm van bijvoorbeeld backup-systemen. Alles is 24/7/365, maar als je in het weekend geld wil overmaken dan moet je ineens terug naar 1992.
Ik ben het geheel met je eens, ik vind de excuses van onderhoud wat overdreven. Dat kan 's nachts toch ook en is er echt zoveel onderhoud te verricht dat elk weekend de boel dicht moet?quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:42 schreef Gunner het volgende:
Ben je het niet met me eens dat dit anno 2013 toch eigenlijk een beetje achterhaald is? Waar we pretenderen dat we in een 24/7 economie leven, waar de winkels op zondag open moeten, maar waar betalingen in het weekend blijven liggen omdat er een of ander bedrijf is dat de deur op slot heeft?
Het is niet alleen om onderhoud.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:17 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ik ben het geheel met je eens, ik vind de excuses van onderhoud wat overdreven. Dat kan 's nachts toch ook en is er echt zoveel onderhoud te verricht dat elk weekend de boel dicht moet?
In de tussentijd wil Equens straks wel ons betaalgedrag gaan verkopen aan derde partijen...
Valutering is sinds 2009 verboden lees ik netquote:Op zondag 11 augustus 2013 22:39 schreef Sloggi het volgende:
* Sloggi wacht op RemcoDelft die graaiende bankiers ervan beschuldigt vooruitgang tegen te houden om een paar dagen extra rente te kunnen trekken.
Oke en balansen, maar wat nog meer dan? Ze kunnen echt wel van elk willekeurig moment de data ophalen van dat specifieke moment, daarvoor hoef je echt niet de normale transacties te stoppen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 07:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is niet alleen om onderhoud.
Ze kunnen het wel voor een nacht uitlenen aan andere banken.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Valutering is sinds 2009 verboden lees ik net
Een balans opmaken terwijl er steeds geld af en bij gaat gaat niet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:09 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Oke en balansen, maar wat nog meer dan? Ze kunnen echt wel van elk willekeurig moment de data ophalen van dat specifieke moment, daarvoor hoef je echt niet de normale transacties te stoppen.
Dit begrijp ik niet, je weet toch wanneer de boekingen gedaan worden dus dan weet je toch ook voor welke balansdag ze mee moeten tellen?quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een balans opmaken terwijl er steeds geld af en bij gaat gaat niet.
Als ik geld van de Rabobank naar de ABN AMRO boek heeft ABN AMRO einde dag bedrag x tegoed van de Rabobank. Einde dag/weekend wordt dat allemaal bij elkaar opgeteld en verrekend.
Dit op een willekeurig moment doen heeft geen nut.
Lijkt mij ook, technisch gezien is dat geen enkel probleem.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet, je weet toch wanneer de boekingen gedaan worden dus dan weet je toch ook voor welke balansdag ze mee moeten tellen?
En wie betaalt aan jouw bank die rente?quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:26 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Omdat ze rente willen pakken op je geld.
Dan weet je toch niet hoeveel geld je de volgende dag in kas hebt. Heb je straks de situatie dat een bank zich rijker rekent dan dat het is.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet, je weet toch wanneer de boekingen gedaan worden dus dan weet je toch ook voor welke balansdag ze mee moeten tellen?
Dat weet je wel, want je weet ook de bedragen van de boekingen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan weet je toch niet hoeveel geld je de volgende dag in kas hebt. Heb je straks de situatie dat een bank zich rijker rekent dan dat het is.
Typisch Fok. Je stelt een vraag over geldzaken en gelijk is die persoon een pauperquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Het zijn vrijwel altijd paupers die hierover zeuren,...
Staat een nuance inquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Typisch Fok. Je stelt een vraag over geld en gelijk is die persoon een pauper
Ok. ben geen pauper namelijkquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:28 schreef Kandijfijn het volgende:
niet vereist om je op je pik getrapt te voelen.
Het moet gewoon wettelijk einde dag kloppen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat weet je wel, want je weet ook de bedragen van de boekingen.
je weet precies wat er op zou moeten staan op het eind van de dag en wat er op het eind van de dag daadwerkelijk op staat. dus het klopt altijd.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het moet gewoon wettelijk einde dag kloppen.
Niet op een zaterdag/zondag.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:48 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ze kunnen het wel voor een nacht uitlenen aan andere banken.
ja en anders stornerenquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het moet gewoon wettelijk einde dag kloppen.
Tis goed met je.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je weet precies wat er op zou moeten staan op het eind van de dag en wat er op het eind van de dag daadwerkelijk op staat. dus het klopt altijd.
Leg mij eens uit wat je NIET weet om 00:00 elke dag dan?quote:
Juist ja, maandag tm vrijdagquote:Op maandag 12 augustus 2013 14:11 schreef Kirov het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Interbank_lending_market
Ook over het weekend heen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:18 schreef miro86 het volgende:
[..]
Juist ja, maandag tm vrijdag![]()
(dus ik weet niet wat je wilt bereiken met je wiki link)
En dat moet je dus nog vrijdag doen, dus alle betalingsopdrachten op zaterdag/zondag, zoals hier het geval is, hebben daar niets mee te maken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |