abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 5 oktober 2000 @ 09:00:16 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_379325
Hoewel het streamverslag op FOK de ultieme bron van informatie voor BB2-watchers is, blijkt toch dat er achter de Casema-decoder elke dag zaken te zien zijn die de internet-streamers moeten missen. Lang niet altijd zijn die interessant natuurlijk, maar soms ook wel.

Dit topic is wat mij betreft ter aanvulling van de streams bedoeld. Mensen met een decoder kunnen (bijv.) 's ochtends de streamverslagen even checken. Als blijkt dat er jouw inziens relevante gebeurtenissen niet gecoverd zijn in de streams-topic, zet dan hier een verslagje neer..

Wil je 'LIVE' meedoen met het verslaan van BB2, dan kan dat uiteraard in de streams-topics.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator donderdag 5 oktober 2000 @ 09:16:15 #2
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_379342
En dan bijt ik zelf het spits dus maar af..

Gisteravond rond 23:00 uur hebben Kim en Ferdi een half uur met z'n tweetjes in de tuin zitten praten.

Ferdi zegt dat hij niet van plak-vriendinnen houdt, dan is het wat hem betreft snel afgelopen. Alsd hij uitgaat, wil hij lekker met vrienden kunnen feesten, en niet steeds op zijn vriendinnetje te hoeven letten.
Kim: "Nee OK, het is niet leuk om hand in hand aan de bar te kijken hoe anderen lol maken."

Ferdi noemt nog dat hij in dit huis veel vaker serieuze gesprekken heeft dan normaal (?) Ook daar hoef je bij hem niet mee aan te komen, normaal gesproken. "Ja, soms met vrienden, na heel veel drank, dan ontstaat er weleens een serieus gesprek. Maar als ik uit ben, moet je daar bij mij niet mee aankomen. Het ene oor in, het andere uit, echt hoorrrw. "
Kim, ongelovig: " Meen je dat nou?"

Daarna gaat het over BB2. Ferdi zegt dat hij gewoon gaat doen wat hij altijd deed, zodra hij het huis uit is.
Kim meent dat dit niet kan. "Mensen die gekeken hebben, tja, die kennen je toch echt wel een beetje. Dus je omgeving is best wel veranderd. En jij ook, als je dit huis uit bent."
Ferdi: "Ach misschien kijkt er niemand. Ik kan me niet voorstellen wat er leuk aan ons is.." Kim vertelt dat ze BB1 fanatiek heeft gevolgd. "Leuk, de volgende dag erover hebben wat je van wie vond.. "

Ook het nomineren komt even ter sprake. Ferdi verklaart dat hij het helemaal niet moeilijk vindt. "Maar, het wordt wel steeds lastiger naarmate je hier langer zit." Kim zegt dat ze het ook nu al lastig vindt.

Dan komt Georgie de tuin in lopen. Met een smoesje ('er staan lekkere hapjes op tafel', terwijl Annet die af en toe al kwam brengen aan F en K) lokt hij ze naar binnen. VOlgens mij is G. echt stikverliefd op K. en vond hij het maar niks dat ze zolang met F. aan het kletsen was..

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator zaterdag 7 oktober 2000 @ 11:57:24 #3
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_382677
Vrijdagavond 6-10, plm 2300, woonkamer, Bianca, Hieke, Annet, Miranda hangen op de bank. Stream 3&4. Het gaat over BB1.

Annet: Ik vond Ruud toch zo’n toffe vent.
Bianca: Weet je die blauwe sportbroek nog waar hij de hele godganse dag in rondliep, dat slobberding? Ik sprak met iemand van de selectie, en die zei dat Ruud dat ding ook de 1e selectieronde al aanhad. Van die hele club die voor de 1e ronde kwam hadden er maar twee een korte broek aan, Ruud was daar één van.
A: Die bleef echt helemaal zichzelf, die Ruud. Effe lekker knuffele..
B: Prachtige vent. Maar snuggger was-ie niet. Ik had af en toe wel zoiets, als hij weer eens een verhaal ophing, van: Ruud, volgens mij weet je totaal niet waarover je het hebt.

Koos komt langslopen en vangt dit op: ‘Over wie heb je het, over Ruud? Dan vergis je je daarin hoor. Ruud is zeker geen domme jongen.
B: Kan zijn hoor Koos, dat ik me vergis. Maar hij kwam wel vaak over als een beetje dom.
K en A: Ruud is niet dom hoor. Hij heeft gymnasium gedaan, en volgens mij ook universiteit.
B: Nogmaals, misschien klopt het niet wat ik zeg. Ik ken ‘m niet persoonlijk, ik beoordeel ‘m van een afstandje, zoals je een bekende Nederlander beoordeelt. Maar ik heb ‘m ook een keer bij Triviant gezien. Nou nou nou. Dan vroegen ze hem bijvooorbeeld in welk jaar de eerste wereldoorlog begon, en dan begon hij te mompelen "Eeeh, ja, de 1e ... de tweede dat was es ff kijke, goddomme man, maarre.. ja.. wat was de vraag ook alweer?" En dan was de tijd om. Bianca en Hieke lachen. Koos neemt het weer voor Ruud op: Ik heb die aflevering ook gezien maar hij zat wel in de eindronde.
Bianca: Ja hallo, dat kwam door Bart. Ruud vormde een koppel met Bart. In de fnale verloor hij dik.
Koos, een beetje bokkig: Ruud is slimmer dan je denkt. Je onderschat hem.

Shroomhead in het streamverslag gisteren:

>>
21:48 Ik heb het ook niet gehoord want ik val er net in, maar Bianca is beledigd en schakelt nu helemaal over in het Engels : Kimmie you owe me one!!! Kimmie i think you owe me an opolozjeeeeee! Uhjhh... Appoollodinges! [oid] Kennelijk heeft Kim iets vrij vet gezegd wat niemand verwacht had. Ze liep er zelfs vandoor en Ferdi riep iets naar de camera om haar te volgen. Ze kwam wel vrij snel weer terug, dat gaat steeds beter...
<<

Dit was geen ruzie. Bianca had het over een tv-serie o.i.d. en riep op een gegeven moment iets over "van die pubermeisjes" . Kim zat aan de andere kant van de tafel, ving dit half op, begreep de context totaal verkeerd en riepeen beetje vinnig naar Bianca: "Hoezo, vind je mij soms een pubermeisje!!?" Onmiddellijk barstte de hele tafel in lachen uit, en Ferdi riep: "Voel je je aangesproken of zo??" Kim besefte onmiddellijk haar blunder en begon te blozen als een gek. Omdat ze zo’n ontzettend rood hoofd kreeg, liep ze even bij de groep weg, maar al gauw kwam ze lachend bij de groep terug.

zaterdag 7 oktober 2000 @ 13:26:18 #4
1464 ART
FOK!member
pi_382739
Goed topic Gert. Heb dus zelf niet zo'n ding en dan zijn dit soort aanvullingen heel interessant. Ook om misverstanden als je laatste voorbeeld op te helderen.

[Dit bericht is gewijzigd door ART op 07-10-2000 16:16]

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_382852
He zwagertien! Goed topic! Als ik een topic heb dan wordt ie gelijk dichtgegooid omdat dat ook ergens anders al in kan. Werkt dat met Casema net als met Mr. Zap?
eh Beau.....ben je daar nog?
pi_382927
http://home.wanadoo.nl/goodyman/bigbrother_2000/images/stream_2000-09-17/stream_2000-09-17-013.jpg

Deze foto vond ik in het ketelhuisforum....nog niet in onze streams te zien geweest geloof ik....Wilde ik jullie toch niet onthouden

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_382935
En deze... wel een beetje oud...maar toch de moeite waard, vond ik....of vinden jullie dat ik nu teveel op blote borsten gericht ben???

http://home.wanadoo.nl/goodyman/bigbrother_2000/streamshots/2000-09-19/stream_2000-09-190000000095.jpg

pi_383028
Oeps, sorry, ik zag dat de foto van Jolanda al in haar eigen topic te bewonderen was...
pi_383574
er moet toch nog meer zijn.....letten we wel goed op????? ;0;0 ;0
pi_383595
quote:
Op 07 oktober 2000 16:25 schreef fashionably_late het volgende:
http://home.wanadoo.nl/goodyman/bigbrother_2000/images/stream_2000-09-17/stream_2000-09-17-013.jpg

Deze foto vond ik in het ketelhuisforum....nog niet in onze streams te zien geweest geloof ik....Wilde ik jullie toch niet onthouden

Waar blijven de blote mannen????
  zaterdag 7 oktober 2000 @ 22:32:09 #11
1464 ART
FOK!member
pi_383662
Heb je vanavond gekeken?
Het is het Gesprek waar het om draait
  Moderator woensdag 11 oktober 2000 @ 09:38:56 #12
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_389130
Sorry Art, ik had je reactie niet gezien. Ja ik heb gekeken, maar de streamsverslagen waren de afgelopen dagen heel uitgebreid, incl. camera 3 en 4.

Gisteren, dinsdagavond 10-10, was er nog wel een klein voorval dat niet in de verlagen staat. Niet hemelschokkend, maar misschien toch wel aardig om even te vermelden:

Robin en Koos zitten buiten. Robin klimt bovenop de schommel-stellage en gaat om zich heen zitten kijken. Niet lang daarna klinkt De Stem: of hij daar vanaf wil komen.
Robin reageert behoorlijk geïrriteerd, maar doet wat hem gevraagd wordt.
Waarschijnlijk omdat Robin zo pissig is, geeft De Stem nog een verklaring: "Robin, het is niet de bedoeling dat de stellage als uitkijkpost wordt gebruikt."
Robin schikt zich in zijn lot en begint een gesprek met Koos over zijn wielrennen.

Op de andere streams, in de huiskamer, wordt nog eventjes doorgepraat over het voorval van daarnet (zij konden de stem ook horen). Desiree: Robin krijgt wel erg vaak op zijn kop de laatste tijd hè!
Annet: Ja inderdaad ja (sic).

pi_390206
quote:
Op 07 oktober 2000 15:24 schreef vinsie het volgende:
He zwagertien! Goed topic! Als ik een topic heb dan wordt ie gelijk dichtgegooid omdat dat ook ergens anders al in kan. Werkt dat met Casema net als met Mr. Zap?
Hai Vinsie, ja dat klopt. ik heb dus zelf Mister Zap. en had zelf al smakelijk kunnen lachen om het zingen van Ferdi en georgie. Echt dat was prachtig. Daarvoor deden ze . Dont worry, be Happy en iedere keer begon de een met een zin en dan eindigde de ander. Hele leuke tv maar te lang om alles uit te zenden.
Wat je ook niet ziet of leest in de streams is het hoofd van Desiree soms. Ze let nog steeds erg op wat Robin doet. ik geloof eergisteren toen was hij "nep ruzie aan het maken met Bianca aan de eettafel. Desiree zat in het bank gedeelte en ik zag haar continu die kant op kijken.En wat jullie niet horen (wees blij!) is georgie die continu roept "Kimmie" aaargh irritant hoor.

Ook ik vind dit een leuk topic. Ik heb een tijd full time moeten werken maar dat is nu afgelopen en dan kan ik wat vaker kijken dus als ik eens wat zie wat niet in de streams staat (weinig) dan kom ik wel even hier.

zondag 29 oktober 2000 @ 12:58:37 #14
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_426441
28-10-2000 || 21:55 uur
Over vreemdgaan...

Koos zit op zijn praatstoel. "Ik vind het heel leuk als ik aandacht krijg van vrouwen. Ik zou er van willen profiteren. Maar dat doe ik niet omdat ik een vaste relatie heb."

Bianca lacht en zegt: "Ga je ons weer verrassen net als gisteravond?" (Koos heeft bekend dat hij, om het maar eens op z’n 'Ferdiaans' te zeggen, herhaaldelijk heeft lopen 'masten' in het BB-huis, red.) Kim wil hier echter niks van weten en roept: "Koos ben je uitgesproken?", om hierna spontaan een nieuwe stelling in de groep te gooien: "Stel, je hebt vier jaar verkering en je liefje heeft gezoend met een ander." Georgie reageert stellig. "Voor mij is het direct over en uit. Het vertrouwen is weg. En bij elke ruzie komt het ook weer boven." Robin: "Het vertrouwen is er wel want ze zegt het je toch eerlijk?"

Het gesprek neemt een andere wending. "Wat is vreemdgaan eigenlijk?" Volgens Ferdi en Kim is zoenen al vreemdgaan. Bianca: "Ik weet niet of ik iemand waar ik veel van houd, kwijt zou willen raken door een zoen. Maar ik heb zelf wel een keer gezoend met een getrouwde man." Ferdi heeft ook wel eens gezoend met een getrouwde vrouw. De groep keuvelt verder over vreemdgaan...

Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
  Moderator zondag 29 oktober 2000 @ 13:26:19 #15
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_426486
Petje af Harry, dat jij je het bestaan van dit topic uberhaupt nog wist te herinneren.

Solliciteer jij naar moderator of zo, je zou een goeie zijn!

zondag 29 oktober 2000 @ 13:34:23 #16
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_426501
Teveel eer Gert !

Ik zit reeds een aantal weken ziek thuis, en heb daarom ruim tijd om vooral op dit FOK!forum aanwezig te zijn.

Heb de 'drive' om zoveel als mogelijk over BB2 hier te verzamelen, zodat een ieder perfekt geinformeerd blijft.

Geniet ervan zou ik zeggen...

zondag 29 oktober 2000 @ 23:36:08 #17
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_427802
29-10-2000 || 22:11 uur

Al blij met een pepernoot

Robin en Desiree missen Ed om Ed. Georgie mist Ed, omdat hij tenminste wel grappige verhalen had en een beetje spanning in huis bracht. Annet zegt niet dat ze Ed mist, maar vindt dat er nu wel weer eens iets leuks mag gebeuren.

"Van mij mag een van de oud-bewoners wel een dagje langskomen. Ruud of zo lijkt me leuk. Lekker knuffelen." Robin begint direct aan een uitgebreide immitatie van de Brabantse knuffelbeer.

"Oh, dat zou echt leuk zijn, het is nu wel een beetje saai hier", verzucht Annet. En dan gaat Bianca verder in haar boek. Annet leest wat in de een of andere boeiende folder die over de schutting is gegooid. "Nieuw-Weerdingen", leest ze hardop voor. "Jeetje, daar heb ik kennissen." Dan moet Annet het briefje gaan inleveren in de dagboekkamer. Het blijkt informatie van buitenaf en ze moet het inleveren. "Jeetje", zegt Hieke, "We zijn al blij met een pepernoot die de tuin in wordt gegooid."

Dan gaat Robin maar een potje pingpongen met Hieke. Koos ligt in zijn favoriete houding op de bank en Bianca leest rustig verder, Annet gaat verder aan haar breiwerkje. Kimmie lakt haar nageltjes. "De verveling slaat toe in het Big Brother-huis", zegt Annet. En dan begint Koos maar weer eens over Ed.

Zie: Commentaar: saai, saaier, saaist

Y.P.

Van de BB-site

zondag 29 oktober 2000 @ 23:41:44 #18
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_427815
29-10-2000 || 22:06 uur

Ergernis en irritatie

Georgie en Bianca liggen op het tweepersoonsbed in de slaapkamer. Bianca vraagt wat er is. "Het is hier zo saai", begint Georgie: "Ik hoop dat de nieuwe weekopdracht in elk geval leuk is. Wat dat betreft mis ik Ed wel. Toen gebeurde er tenminste wat. En als hij ingen zei waar ik het niet mee eens was dan luisterde ik gewoon even niet. Maar het was wel lachen met hem, nu is het weer saai."

Bianca vraagt hem wat hem nu precies dwarszit. "Ik kan me gewoon verschrikkelijk ergeren aan bepaalde mensen, snap je wat ik bedoel?", zegt Georgie. Bianca knikt. "Wat zit je dwars dan? Je weet dat je tegen mij alles kan zeggen", zegt ze. Georgie aarzelt even. "Oh, de camera's zeker", vraagt Bianca. Georgie knikt. "Er moet gewoon wat gebeuren, maar er gebeurt hier niks. Ik mis hier iets. En dat je niet kan zeggen: bekijk het allemaal maar, de mazzel."

Alsjeblieft, denk eens na!

Bianca probeert hem op te beuren. "Maar de lol om hier te zijn, is dat niet voldoende? Dat heb ik tenminste. En als dat gevoel nog steeds overheerst vergeleken met het gevoel 'wat doe ik hier', dan hou ik het nog wel vol." Georgie schudt zijn hoofd. "Ik irriteer me soms aan bepaalde mensen. Zes weken is lang hoor, om met zulke mensen te zitten. Soms krijg ik echt kotsneigingen. Alsjeblieft, denk eens na! Een aantal mensen gedraagt zich zo anders, dan denk ik: 'godsamme, waarom zien ze het nou niet?' Daar kan ik me zo aan ergeren. Jezus mina, horen ze nou echt niet wat er wordt gezegd? God, dan denk ik: 'jongens, jongens'.", zegt hij geërgerd. Bianca: "Ik kan bij jou niet zien aan wie jij je ergert." Georgie knikt. "Oh, ik doe ook gewoon normaal tegen ze. Kijk, het zal geen vriend van me worden, maar ik laat ze wel in hun waarde. Maar als ik dat dan doe, dan denk ik: 'oh, jongen of meisje, waarom zeg je dat? My god!' Er lopen hier een paar makke schapen rond." Bianca knikt instemmend.

Waar ben je bang voor?

Georgie ratelt verder: "En sommigen zijn gewoon een wolf in schaapskleren, ken je dat?" Bianca probeert hem een beetje te kalmeren: "Sommigen zien het wel, maar je moet toch met zo iemand verder. En ik gooi het er gewoon uit. Waar ben jij dan bang voor?" Georgie denkt even na: "Dat ik mensen kwets, dat ik ze niet in hun waarde laat. Daarom zeg ik er niks van. Ik ben niet iemand die gaat stoken, zo van: hoor je dan niet wat die en die zegt tegen jou?" Bianca vraagt of hij bang is voor ruzie. Georgie: "Oh nee, helemaal niet. Het is niet tegenover mij, maar tegenover anderen. Ik zie dingen gebeuren. Als iemand in een dip zit en die krijgt aandacht, dan zit een ander opeens ook in een dip. Zo van: de aandacht gaat nu naar een ander. Die persoon wil dan ook aandacht, herken je dat?" Bianca knikt. "Misschien zit ik er wel helemaal naast, ik luister gewoon graag. Daarom zit ik graag boeken te lezen, als ik een uur lees, dan is het weer klaar. Het interesseert me niks als iemand zegt: hij ligt de hele dag op bed", zegt Georgie.

Nomineren is geen spel

Hij is even stil en gaat dan verder: "Daarom trekken Ferdi en ik zoveel naar elkaar toe, hij begrijpt me gewoon. Iemand zei tegen mij: je moet heel egoïstisch zijn, anders red je het niet. En dat is het hem juist, ik ben hier niet om vriendjes te maken. Iemand vindt mij aardig of niet, het interesseert me geen flikker. En dan maar genomineerd worden. Sommigen zeggen dat het allemaal een spel is. Maar nomineren is geen spel, je nomineert omdat je iemand minder aardig vindt natuurlijk." Bianca vindt dat Georgie vaker voor zijn mening moet uitkomen: "We hebben toch niets te verliezen, lieve schat? Het enige wat er kan gebeuren, is dat we naar huis gaan." Georgie knikt en kijkt al iets opgewekter. "Ik vind het wel lekker dat ik er zo over kan praten met je. Dat kan ik niet met Ferdi, en ook niet met Kim. Ik kan het nu lekker even kwijt en blijkbaar ben ik dus niet de enige in bepaalde dingen", zegt hij opgelucht. Zijn bui is over, samen met Bianca gaat hij naar de woonkamer.

J.O.

Van de BB-site

zondag 29 oktober 2000 @ 23:44:18 #19
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_427819
29-10-2000 || 20:54 uur

Opstand in het huis?

De bewoners hebben net het toetje op. Het is tijd voor napraten. De discussie komt op de keer dat Big Brother de prijs van het douchemuntje verhoogde, omdat de energieprijzen waren gestegen. Ed vond dat de bewoners daartegen in opstand hadden moeten komen.

Ferdi, die met een half oor meeluistert en geen idee heeft waar het over gaat, zegt: "Dat vond ik nou weer helemaal nergens op slaan." Bianca vindt dat Ed een goed punt had. Ook Robin vindt dat Ed gelijk had. "Ik weet niet meer waar het over ging, maar hij had geen gelijk", zegt Ferdi.

Koos: "Zoals hij het uitlegde, was ik het met hem eens." Ferdi wil nu wel weten waar het over gaat: "Wat zei hij dan?" Bianca legt het uit. "Dat we in opstand zouden moeten komen als ze zeggen dat de prijs omhoog gaat. Dat we bij elkaar gaan zitten en tegen Big Brother zeggen: dit is de stemming van ons, we zijn het er niet mee eens." Ferdi haalt zijn schouders op. "Het werkt toch niet", zegt hij. Robin: "Dat weet je dus niet." Bianca gaat verder. "Hummie heeft het toch ook gezegd, we zitten maar en accepteren alles. Toen Ed begon over de houtprijs en de douchemuntjes, daar had hij gelijk in. We hadden met een tegenvoorstel moeten komen."

Koos knikt. "Hij wou ook dat we wat zuiniger met energie zouden omgaan. Ik heb het uitgebreid met hem over het rijke Westen gehad. Zijn laatste boodschap was: we kunnen beter wat minder hout gebruiken", zegt hij. Ferdi: "Dat hebben we toch ook gedaan?" Bianca: "Dat was wel raak ja, dat Ed zei dat we er niet tegenin gingen. Dat ze zeiden: dit zijn de regels. Dat we accepteren dat de prijs van een douchemuntje zomaar omhoog ging vanwege gestegen energieprijzen. We moeten daar inderdaad tegenin gaan."

De rest van de bewoners doet al niet meer mee aan de discussie. Er moet namelijk afgewassen worden.

J.O.

Van de BB-site

maandag 30 oktober 2000 @ 00:21:13 #20
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_427885
29-10-2000 || 19:15 uur

Groet aan Ed

Zaterdagochtend heeft Robin met Ed af gesproken dat hij Ed zal groeten op momenten dat hij hem mist.

Vanavond staat hij zo maar uit het niets op. "Even Ed groeten", roept hij tegen niemand in het bijzonder. Hij gaat een camera zoeken die een goed shot kan maken. Met zijn duim omhoog roept hij: "He Ed, kanjer."

En weg is hij weer, terug naar de keuken. Ferdi kijkt hem na alsof hij een totale lijpo ziet. Zijn mond hangt er zelfs bij open. Toch zegt hij niets, net als zijn medebewoners overigens.

Van de BB-site

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 30-10-2000 00:24]

maandag 30 oktober 2000 @ 10:44:17 #21
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428129
30-10-2000 || 10:00 uur

Rustige ochtend

Met meer moeite dan normaal staat Bianca vandaag op. Wel als eerste, maar ze is niet goed uitgeslapen. Strompelend begeeft zij zich naar de badkamer. Als ze wat meer wakker is geworden, kan ze beginnen aan de dagelijkse ochtendklusjes.

Eén van die klusjes is het verzorgen van de huisdieren. Sinds de komst van de geit komen de kippen er aardig bekaaid vanaf. Ook vandaag krijgt Cindy veel meer aandacht. Ze krijgt te eten en wordt geborsteld.

De geit wil er meteen van profiteren en probeert achter Bianca aan naar binnen te lopen. Zover laat Bianca het echter niet komen. Blatend staat Cindy voor de achterdeur te wachten, maar niemand haalt haar naar binnen. Uiteindelijk blaast de harde wind de geit maar terug in haar eigen hok.

Bianca is dan al 's ochtends vroeg begonnen met het voorspellen van haar toekomst. Het is nog altijd stil in het huis. Met haar ogen door de vermoeidheid half dichtgeknepen, legt ze de tarot-kaarten voor haar neer. Om tien uur volgen Annet en Kim het voorbeeld van Bianca. Ook zij staan op. "Waarom blijf je niet lekker in bed liggen", wil Bianca weten. Annet houdt echter ook van vroeg opstaan en laat zich niet ompraten. Kim wel. Zij zoekt snel weer haar warme bed op.

R.v.Z.

Van de BB-site

maandag 30 oktober 2000 @ 14:09:09 #22
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428510
30-10-2000 || 12:00 uur

Niet pluis in BB-huis

"Het is niet pluis in het Big Brother-huis", begint Annet. Hieke, Bianca en Koos luisteren aandachtig toe. Annet doelt op de relatie tussen Kim en Georgie. Kim wilde gisteren iets zonder Georgie doen. Daar was hij helemaal niet blij mee. De 'ochtendploeg' bespreekt dit vandaag.

De koffiedrinkers zijn vandaag als eerste op. Kim en Georgie zijn het onderwerp van gesprek. Koos: "Ik moet eerst nog wel eens zien of het wat wordt tussen die twee." De anderen zijn het eens met Koos. "Georgie zegt wel tegen mij dat hij smoorverliefd is", vervolgt hij.

De laatste weken zijn Kim en Georgie veelvuldig samen te zien. Vaak is dit het initiatief van Georgie. De laatste paar dagen wil Kim echter ook wat meer tijd voor zichzelf, om bijvoorbeeld rustig een boek te kunnen lezen. Bianca heeft dit, net als de anderen al opgemerkt: "We zien allemaal dat Georgie diegene is die heel aanhankelijk is." Hieke: "Dat vind ik ook heel knap dat hij zich zo durft op te stellen."

Toch twijfelt het kwartet of de relatie tussen de twee verstandig is. Koos: "Kim is nog zo jong." Hij is van mening dat het leeftijdsverschil tussen de twee veel te groot is. Volgens Bianca valt dit wel mee. "In zijn doen en laten is hij nog wel een kleine jongen", vindt zij. Hieke: "Maar hij zegt ook dat hij al klaar is voor kinderen." Koos nog eenmaal: "En seksueel is hij ook nog wel extremer dan anderen. In zijn ideeën althans. Hij is ook wel in voor allerlei variaties. En dan denk ik: o jee, Kim die weet nog niet eens van toeters en blazen."

Koos, Annet, Hieke en Koos blijken niet heel erg optimistisch gestemd over de relatie van Kim en Georgie. Bianca: "Ik denk dat het uiteindelijk wel een beetje zal doodbloeden in het huis." De anderen zijn het ermee eens. "Dat ze nu bijvoorbeeld samen in één bed zijn gaan slapen, dat is het druppeltje. Nu zijn ze echt de hele tijd samen", vervolgt ze.

"Zou het wat worden tussen Kim en Georgie....Kijk morgen weer naar Big Brother", zegt Annet hardop. Hierna voegt zij er aan toe: "Ik denk het niet." Koos: "Het zou wel knap zijn van Georgie." Annet weet niet of het wel verstandig is. "Ik weet nog wel dat Georgie mij vroeg wat ik ervan vond. Toen heb ik gezegd dat ik Kim er wel eerlijk in vond. Kim weet gewoon nog niet of het verliefdheid is. Ze kan beter wachten, dan Georgie hoop geven en na die tijd ermee stoppen. Dan krijg je veel meer een klap."

R.v.Z.

Van de BB-site

maandag 30 oktober 2000 @ 16:41:03 #23
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428874
30-10-2000 || 12:30 uur

Noodweer teistert bewoners

Eerder op de ochtend heeft Bianca een begin gemaakt om de sperziebonen uit de moestuin te halen. Na de koffie wil ze verder werken. Hieke denkt er echter niet over om mee te helpen. Zij is te verkouden om in die harde wind te werken. Annet voelt er wel iets voor.

Annet houdt van dit weer. Aan Bianca vertelt ze dat ze er echt van kan genieten. En dus vertrekken de twee de tuin in. Hier waait de wind hard en blaast de twee bijna omver. Annet en Bianca laten zich echter niet kennen en beginnen dapper in de moestuin te werken.

Het blijft echter niet bij de harde storm. Na een tijdje begint het te stortregenen. Annet maakt er eerst een grapje van. Ze begint te dansen en zingen: "I'm singin' in the rain..." Al snel ontdekt ze dat dit niet echt verstandig is. Haar kleren worden helemaal doorweekt. Bianca werkt in eerste instantie hard door.

Ondertussen staan Ferdi en Robin ongelovig naar buiten te kijken. Ze kunnen niet begrijpen dat de twee in de tuin blijven met dit slechte weer. Binnen de kortste keren staat de hele tuin blank. Na een tijdje wordt het ook Annet en Bianca te gek. Ze vluchten onder het afdakje bij de oven. Het regent te hard om een kort sprintje naar de keuken te nemen.

"Die zijn echt gek in de kop", mompelt Hieke vlak voordat de twee drijfnatte bewoners terug de keuken in rennen. Lachend komen zij binnen. Ze kunnen wel van dit weer genieten. Toch ruilen ze hierna hun natte kleren snel om voor droge.

R.v.Z.

Van de BB-site

maandag 30 oktober 2000 @ 17:46:19 #24
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_429068
30-10-2000 || 12:19 uur

Georgie blijft tobben

Georgie en Kim worden wakker in het tweepersoonsbed. Ze babbelen wat over ditjes en datjes. Dan is even stil en zegt Georgie opeens: "Ik heb het nog steeds moeilijk." Kim kijkt hem aan. "Nog steeds?", vraagt ze. "Oh, vanaf het begin al. Je bent niet vrij om te gaan en staan waar je wil", zegt Georgie. Kim is het daar mee eens. Ze vindt het wel een uitdaging om te zien hoe lang ze het volhoudt. "Maar ik kan je vertellen dat ik het absoluut niet voor het geld doe, het is meer: hoe lang ga ik dit in vredesnaam volhouden", zegt ze. Georgie ziet het meer als een strijd tegen zichzelf.

Ik erger me aan suck-ups

Kim vraagt Georgie waar hij nou precies mee zit. "Met sommige mensen, het gezeik hier", antwoordt Georgie. Kim vraagt nog even door. "Waar irriteer je je dan aan?" Georgie probeert het uit te leggen. "Aan suck-ups, ken je dat?" Kim kijkt verbaasd. "Is dat een lul ofzo?", vraagt ze. "Nee, dat is een slijmbal. Iedereen hier praat in elkaars straatje, sommigen althans. Die zeggen wat mensen willen horen", legt Georgie uit. Kim: "Ik heb het niet zo hoor, dat gevoel. Ik kan me niemand voor de geest halen. Natuurijk zeg je wel eens iets om iemand een goed gevoel te geven, maar of dat slijmen is? Ik kan me er niet druk om maken, hoor." Georgie blijft het proberen: "En daarom was ik dus gisteren chagrijnig, omdat ik daar over nadacht."

Zeg gewoon: de mazzel

Kim schudt haar hoofd. "Maar dan ga je sneller dingen zien en interpreteer je dingen verkeerd. Je moet niet alles willen horen", zegt ze. Georgie: "Maar als je stil bent en je probeert een boek te lezen, dan word je afgeleid. Dan ga je luisteren en dan ga je je irriteren." Kim vindt dit niet de juiste opstelling. "Je moet om jezelf te beschermen je er niet te druk om maken. Zolang het niet over mezelf gaat, kan het me niet interesseren. Ik kan er niet op letten en ik wil er niet op letten." Georgie blijft ermee zitten: "Het is toch ook niet raar dat je je irriteert na zeven weken? Je zit de hele tijd op elkaars lip hier!", zegt hij. Kim: "Ja, dat heb ik ook wel eens, maar dan zeg ik gewoon: de mazzel. Je moet gewoon weglopen of zelf een gesprek beginnen ofzo." Het onderwerp heeft voor haar lang genoeg geduurd, het is tijd om op te staan.

J.O.

Van de BB-site

maandag 30 oktober 2000 @ 22:31:07 #25
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_429921
30-10-2000 || 20:19 uur

Jullie zijn onze slaafjes

Aan tafel voert Ferdi het hoogste woord. Hij maakt grappen over de drie 'helpers'. Ferdi: "Voor de komende 28 uur zijn jullie onze baboes." (Indische slaven red.) Iedereen ligt plat van het lachen. Ferdi: "Ik wil een Big Mac en een sunday ijsje." Robin vult hem aan. "Ik wil een kaas-ijsje." Kaas-ijsje? Daar heeft de rest nog nooit van gehoord.

De 'recordbrekers' zijn benieuwd wat Big Brother met 'de helpers' in de dagboekkamer heeft besproken. Robin: "Jullie krijgen gewoon werkslofjes." Kim en Annet lachen. Koos daarentegen reageert nogal laconiek. Hij heeft net een gesprek met Big Brother in de dagboekkamer gehad over zijn eventuele vertrek.

De bewoners wachten af. Ze praten over het lezen. Ferdi wordt al ellendig bij het idee. "Geachte bewoners, jullie moeten nu beginnen" grapt Georgie. Robin doet mee: "Wat zou ik graag mijn plaats af willen staan. Ik vind het niet belangrijk om in het...uhuh...hoe heet dat boek al weer...te komen." Ferdi is van mening dat het eerlijker was geweest, als Big Brother eerst de opdracht had gegeven, voordat iedereen drie namen moest kiezen. Koos: "Wat vind ik het jammer, ik heb het meest gelezen hier."

De zes voorlezers en hun 'slaafjes' staan in de startblokken om te beginnen aan hun missie voor de komende achtentwintig uur. Big Brother verzoekt Koos, Kim en Annet om het leesgerei in de dagboekkamer op te halen.

A.E.

Van BB-site

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')