Varkentje wassen
Bianca epileert met een pincet de rug van Georgie. "Hij is zó'n ijdeltuit", zegt ze tegen Ferdi, die toekijkt. De overtollige haartjes trekt ze één voor één uit. Georgie laat het commentaar gelaten over zich heen komen. Hij is allang blij dat Bianca het voor hem wil doen.
Tijdens het epileren komt de tattoo op het schouderblad van Georgie goed in beeld. Het is een heel klein varkentje. Georgie heeft al eens eerder gezegd dat hij een hekel heeft aan lichaamshaar. De gipsopgracht was een mooie gelegenheid om zijn borsthaar af te scheren, iets wat hij thuis elke dag doet. Nu is dus zijn rug aan de beurt. Bianca doet het vol overgave. Dit varkentje zal zij wel eens eventjes wassen!
R.V.

Bron : http://www.big-brother.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 02-12-2000 21:31]
Surprise!
Big Brother begint nu toch wel aan te dringen dat de bewoners op zoek moeten naar de kokertjes met aanwijzingen die Bart deze week heeft verstopt. Het is onderdeel van een verrassing, die de bewoners alleen krijgen als ze alle kokertjes vinden. Georgie heeft er vanmiddag al eentje gevonden achter één van de camera's. Maar er zijn nog veel meer!
Big Brother heeft de bewoners eerder op de dag niet voor niets opgedragen de camera's schoon te maken. Dat heeft Georgie nu ook door. Robin krijgt in de dagboekkamer te horen dat de kokertjes ieder één letter bevatten, waarvan ze een woord moeten maken. Alleen als ze alle letters hebben gevonden, gaat de voorraadkamer open.
S-u-r-p- -i-s-e
Direct gaat iedereen druk zoeken. De kokertjes duiken op de vreemdste plaatsen op. In de jas van Koos, in de gieter, tussen de oude bierflesjes... Bart heeft er zelfs eentje verstopt tussen de lingerie van Desiree. Wat het woord moet zijn, is al snel duidelijk. 'S-U-R-P- -I-S-E' hebben de bewoners al. Maar er ontbreekt nog een letter die eerst nog gevonden moet worden. Naar alle waarschijnlijkheid heeft Bart 'm in de kachel verstopt. Maar dát weten de bewoners niet. Bart heeft geen half werk verricht, dat wordt wel duidelijk
Paniekvoetbal
"Nope", zegt Bianca, terwijl ze een gipsen beeld door elkaar rammelt. "Damn!" Langzamerhand begint de spanning toe te nemen. "Het moet ergens zijn!", roept ze wanhopig uit. Desiree smeekt of Big Brother 'alsjeblieft' de voorraadkamer open wil doen. Volgens haar kán het bijna niet anders of de laatste letter ligt daar ergens. In de kachel heeft nog steeds niemand gekeken. Georgie heeft het zoeken dan alweer opgegeven. Hij is er bij gaan zitten en slaat het paniekvoetbal van de anderen met meewarige blikken gade. Robin hoort muziek van buiten en probeert wanhopig te achterhalen welke bekende artiest vanavond voor hen komt spelen. Hij kan ook niet weten dat buiten de hekken een fan zijn geluidsinstallatie op tien heeft gezet.
"Hier moet het zijn", roept Koos vanuit de keuken. "Hij seint met de camera." Robin is inmiddels in de tuin aan het zoeken. ALs Bianca hem komt assisteren, frommelt hij stiekem snel een papiertje weg. Bianca ziet het en denkt dat het de ontbrekende letter is. "Wat heb je daar? laat eens zien", zegt ze lachend. Robin rent snel naar binnen. Desiree pakt hem beet en haalt het papiertje uit zijn handen. Het blijkt een grap te zijn. Lachend rent Robin de tuin weer in met Desiree achter hem aan.
Na ruim een uur zoeken is het laatste ontbrekende kokertje nog niet gevonden. En zonder deze ontbrekende schakel geen surprise. De bewoners zoeken dus naarstig verder.
R.V.
Onder iedere kruk?
Als de bewoners anderhalf uur hebben gezocht, krijgt Hieke in de dagboekkamer een brief met aanwijzingen. Hoewel, aanwijzingen? Hieke leest voor: "...Jullie mogen zoeken in hoeken en gaatjes, achter gordijnen en in alle laatjes. Onder elke stoel en iedere kruk, maar maak bij het zoeken absoluut niets stuk." Uit de brief blijkt tevens dat de bewoners tot maandagmiddag 5 uur de tijd hebben om het ontbrekende kokertje te vinden.
Met deze wetenschap in het achterhoofd storten de bewoners zich op de aanwezige krukken. Maar het levert jammer genoeg niks op. Koos heeft het zoeken dan al opgegeven. Robin vindt hem in de slaapkamer met een boek. "Moet jij niet meezoeken Koos?", vraagt Robin. "Da's toch hartstikke leuk man!" Koos vindt dat hij zijn best heeft gedaan. "Tsja, volgens mij vált er ook niet zo veel meer te zoeken", zegt Robin een beetje moedeloos. "Precies", antwoordt Koos. En hij verdiept zich weer in zijn boek.
Maar Robin kan het toch niet laten. "Ik begrijp het niet", fluistert hij zachtjes. Om even later iedereen op het verkeerde been te zetten met een enthousiast 'Hee!'. Bianca is inmiddels zó gebrand op het vinden van de laatste letter, dat ze met alle macht de koelkast van de muur rukt. Ferdi haalt intussen de kluskamer overhoop. De hoop op een feestje is inmiddels vervlogen. Desiree heeft al in de voorraadkamer mogen zoeken, maar is daar ook al niet veel wijzer geworden. De bewoners blijven zitten met een brandende vraag. Want wat is nou de verrassing?
R.V.
Desiree open boek
De hele middag is Desiree druk in de weer met het maken van een surprise voor Bianca. Ze heeft ook een leuk idee voor een cadeau. Maar al snel blijkt dat geheimhouden niet haar sterkste punt is. Bianca ontdekt namelijk snel dat Desiree haar lootje heeft getrokken voor sinterklaasavond.
Desiree heeft van closetrollen en papiermaché een honkbalknuppel gemaakt. Ze wil Bianca een brief van thuis geven. Desiree krijgt echter later op de dag te horen dat dit niet mag. Ze zal op zoek moeten gaan naar een nieuw cadeau.
En zo zit Desiree met surprise, maar zonder cadeau. Als Bianca haar vraagt waar ze mee bezigh is geweest, geeft Desiree schoorvoetend toe dat ze bezig was met een cadeau voor haar. "Ik wilde een briefje van thuis voor jou in de surprise doen, maar dat mocht niet", verklapt ze.
De verrassing is nu weg. Desiree heeft het niet lang geheim kunnen houden. Maar volgens Bianca was dit toch wel onmogelijk geweest. "Jij bent sowieso een open boek voor mij", vertelt Bianca haar. "Ik vind het ontzettend lief van je dat je daar aan denkt", complimenteert Bianca haar. "Jij ziet altijd precies wat iemand nodig heeft." Nu moet Desiree op zoek naar een nieuw cadeau. En ze heeft geen idee wat. "Ik pak wel wat badschuim van jou", zegt ze lachend.
Tijdens het maken van de honkbalknuppel heeft Desiree zich al verontschuldigd voor de surprise. "Als jullie je afvragen wat dit is, het is een honkbalknuppel", zegt zij als ze het ronde langwerpige voorwerp in haar handen heeft. "Als je het ziet, zal je je wel afvragen wat het is."
Dan komt ook Hieke uit de tuin lopen. Ze wil de was ophangen in het hok, waar de surprise voor Bianca ligt. Al snel wordt duidelijk dat er wel degelijk verwarring over de surprise kan ontstaan en dat Desiree er goed aan doet om op sinterklaasavond uit te leggen wat het voorstelt. Hieke lachend: "Goed gedaan! Waar had je gisteren ook alweer zin in?" Ze staat in de kluskamer en bekijkt het langwerpige voorwerp. Desiree onzeker: "Lijkt hij ook wel een beetje?" Volgens Hieke is het treffend. "Jazeker", zegt ze, "en het is functioneel."
Nu wordt Bianca steeds nieuwsgieriger naar wat het is. "Volgens mij snap ik hem al een beetje", zegt ze. Maar volgens Desiree kan dit niet. "Oh mijn god", stamelt Bianca uit. "Exciting." Hieke ziet het komische er echter wel van in: "Zo'n cadeautje had ik aan het begin dat ik hier zat wel willen hebben. Gossiemossie man. Behoorlijke, hè."
R.v.Z.
Maar ja iedereen heeft andere prioriteiten he.
Doei
KOES
Harry, ik lees ze nog steeds met veel plezier!!
De bedoeling is dat we hier op dit geweldige forum een zo compleet beeld proberen te creeren rondom het BB gebeuren.
Dit topic moet je in dit geheel zien als een aanvulling op de befaamde streamverslagen van FOK!
Een monoloog...
Ja, o.k. ik ben de gek, maar weet van velen dat het gewaardeerd wordt.
Heb er de tijd voor.
Mooi toch ?
(Thanx FL
.)
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 03-12-2000 20:51]
Nieuwe ideeën voor goede doel
Spektakel moet er komen. Tenminste, dat is wat Bianca hoopt. Samen met haar medebewoners heeft zij gisteren het idee opgevat om een nieuwe actie voor het goede doel te beginnen. De opbrengst moet opnieuw naar het nog te bouewen kindertehuis in Almere gaan. Gisteren zijn de eerste ideeën al bedacht. Vandaag denkt Bianca door.
Samen met Georgie bedacht Bianca gisteren dat het leuk zou zijn om een concert te organiseren. Zij wilde dan wel een organisatiebureau in de hand nemen. Op deze manier moesten artiesten als Jody Bernal of Gordon naar het Big Brother-huis worden gehaald.
Vandaag denkt Bianca verder. Ze heeft een nieuw idee. Het lijkt haar leuk om iets met voetballers te doen. Bianca: "We vragen aan een voetbalclub of ze met een doel deze kant op willen komen." Maar ze wil wel bekende voetballers hebben. Samen met Desiree bedenkt ze mogelijke keepers. "We kunnen Edwin van der Sar vragen", stelt ze voor. Desiree: "Ow, dat doet hij wel." Volgens Bianca is ook oud-keeper Hans van Breukelen een optie.
Toch besluit zij later dat het beter is om alle amateurkeepers in Nederland op te roepen. Volgens haar hebben ze dan meer kans op succes. Robin zit erbij te lezen en luistert met een half oor naar wat Bianca en Desiree te vertellen hebben. Hij lijkt niet erg enthousiast. "Wat vind jij ervan?", wil ze van Robin weten. Robin mompelt "Mwoah", en leest weer verder.
Toch vraagt Desiree zich even later af of het allemaal wel haalbaar is. De bewoners mogen namelijk geen contact met de buitenwereld hebben. Ze denkt dan ook dat het niet zal mogen om mensen de tuin in te laten komen. Volgens Bianca is dat geen probleem: "Als Tatjana het mag, dan mogen anderen ook."
R.v.Z.
Geen Karin Bloemen
"Allrightie then", zegt Bianca. Ze zit vol energie en komt met het ene lumineuze idee na het andere. Ook Robin laat zich niet onbetuigd en samen hebben ze bijna het hele programma voor het concert al rond. De datum is al geprikt op volgende week zaterdag en wat hen betreft, staat ook de playlist al gedeeltelijk vast.
Alle ideeën worden door Robin en Bianca meteen op een lei gekalkt met een stuk krijt. "T-shirts en stiften moeten we hebben", zegt Bianca gedreven. Ze denkt dat er makkelijk zevenduizend mensen op het terrein kunnen. Ook de wervende tekst heeft Bianca al klaar. 'Laat je verrassen en steun het kindervakantiehuis in Almere.'
Bianca besluit Koos ook een kans te geven: "Wie wil jij, Koos?" "Nou, Karin Bloemen lijkt me wel wat!", zegt Koos enthousiast. "Ik heb haar een keer gezien in een theater en...." Dan grijpt Bianca in. "Nee, Koos, dat kan echt niet. Die past er niet tussen." Koos is het er niet mee eens. "Ja, maar...", sputtert hij tegen met een verontwaardigd gezicht: "Je vergist je in haar. Het is één en al rock wat ze zingt. Ik verbaasde me er echt over dat ze zo'n heel andere kant had."
Maar het mag niet baten. "Ze is wel goed", zegt Robin. "Maar ze past niet in het totaalplaatje." Koos is nog steeds niet overtuigd. Maar Bianca en Robin zijn onverbiddellijk. Robin verandert van onderwerp en zegt dat hij Marco Borsato wel wil hebben. "Ik hou erover op", zegt Koos geïrriteerd. "Maar je vergist je in Karin Bloemen. Ze is de enige artiest voor wie ik een goed woordje wil doen." Koos probeert het nog een paar keer door te zeggen dat Karin Bloemen hem echt wist te verbazen. Maar Robin en Bianca wilen er niks van weten. "Dat verbaasde, dat moeten we helemaal niet hebben, Koos", zegt Robin. "Zoals wij denken, denken waarschijnlijk een heleboel mensen", zegt Bianca. Robin valt haar bij. Koos heeft het nakijken.
Gordon, Jody Bernal, Abel, Kane, Krezip en Anouk. De bewoners zien het al helemaal zitten. Georgie wil DJ Marc uit Spetters uitnodigen en een bekende leverancier van een alcoholisch drankje vragen als sponsor. En een bekende fabrikant van een pepdrankje wil volgens hem ook wel meewerken. "Die gasten komen zo met een hele bus, die doen daar niet moeilijk over", zegt hij stellig.
Koos bemoeit zich dan al niet meer met het benfietconcert. "Zeg, even iets heel anders", oppert hij. "Hoe doen we dat met het brood?" Maar niemand luistert. Het benefietconcert is nu even belangrijker.
R.V.
Alc. drankje = Corona
Pepdrankje = Redbull
Red.
mijn dank geldt overigens meerdere verslaggeef-monniken hier.
En momenteel blijkt wel weer dat dit topic aanvullende info geeft:
momenteel een lege kamer en tuin op de streams; al heeeel lang
Dus ga zo door Harry
Zolang het gewaardeerd wordt ga ik door.
Rustig begin
De dag komt maar moeizaam op gang in het huis. Ferdi is inmiddels wel actief en probeert een gesprek aan te knopen met Koos, maar die leest een boek. Veel meer dan "Mwoh" en "Hmmm" komt er niet uit. Ferdi loopt dan maar naar de tuin. "Baila baila, muchacha", zingt hij.
In de tuin kijken Ferdi en Bianca samen naar de kippen. Bianca vindt het schatjes. "Lovely", zegt ze. Als Ferdi weer binnen is, ziet Robin dat hij een wond aan zijn duim heeft. "Yep, met de kaasschaaf", zegt Ferdi. "Ik had trek in een plakje mensenvlees."
Bianca overhandigt Hieke een kop koffie: "Mademoiselle", zegt ze hoffelijk. De dames gaan aan de keukentafel zitten, waar Desiree ook is neergestreken met een vergiet vol appels, die ze aan het schillen is. Robin is er ook bij gaan zitten. Desiree en Bianca besluiten het onderwerp 'verliefdheid' verder uit te diepen. "Je wordt toch heel snel verliefd, zei je?" Desiree mompelt wat voor zich uit, terwijl ze nog maar een appeltje schilt. "Nou, valt ook wel mee hoor." Bianca moet er heel hard om lachen. "Er zit ook wel verschil in bij mij", analyseert Desiree, terwijl ze het klokhuis uit de appel steekt. "Qua heftigheid, bedoel je?", vraagt Bianca. "Ik vind het wel een wel een belangrijk gevoel", zegt Desiree. "Nou, ik hoef nooit meer verliefd te worden, hoor. Ik vind het zo'n rotgevoel", doet Robin een duit in het zakje. Desiree giechelt. "Het kán heel mooi zijn", zegt Bianca. "Maar als je niet bij elkaar kan zijn, tsja... Ik heb weken gekend... Pff, nou, die gingen als een slak voorbij."
Dan gaat Bianca weer over met haar 'business'. Ze is nog steeds bezig met haar project. "Het kost die bedrijven niks als ze meedoen, dat kunnen ze allemaal afschrijven. En je doet het voor Big Brother. Ja, ik denk dat wij dat echt onderschatten. We hebben geen idee hoeveel geld daarin omgaat. Vorig jaar kostte het acht miljoen om tussen die reclames te komen, dat kon alleen een grote bierbrouwerij betalen."
R.V.
Van eierdop tot blote borstjes
De groep is opnieuw in de dagboekkamer geweest. De actie voor het goede doel laat hen niet los. De hele dag zijn ze er al mee bezig. Naast alle plannen voor het benefietconcert is er een nieuw idee geboren. Het veilen van hun eigen bezittingen, inclusief handtekeningen.
Het brainstormen kan beginnen. Bianca: "Zoek gewoon iets dat je kan weggeven. Bijvoorbeeld een onderbroek ofzo. Met een persoonlijke boodschap van Bianca." Desiree moet lachen. "Wat moeten ze nou met een onderbroek?", vraagt ze. Maar in tweede instantie lijkt het idee haar niet zo gek. "Ja, wat ik toen aan had met die fotosessie", denkt Desi verder. "Of gesigneerde tafeltennisbatjes", oppert Bianca. "En we moeten heel Nederland aanspreken. 'Hallo Nederland, we hebben voor het kindertehuis bedden, keukengerei en beddengoed nodig.' Misschien zijn er mensen die dingen beschikbaar stellen", zegt Desiree. "We gaan niet voor een centje maar voor een gulden", vindt Bianca.
Ze wordt steeds enthousiaster. "Maar straks komen mensen met troep aanzetten, dat moeten we niet hebben. We moeten speelgoedfabrikanten aanspreken", gaat Bianca verder. Desiree kijkt speurend om zich heen, op zoek naar spulletjes die ze beschikbaar kan stellen voor de veiling. "Of onze damstenen", zegt ze. "Geeft Robin zijn Ferrari ook weg?", vraagt Koos. "Nou, daar is 'ie niet zo happig op", weet Bianca. Desiree zit nog steeds met het probleem dat ze niks weet weg te geven. "Ik heb hier niks, geen petjes ofzo", zegt ze vertwijfeld. "Ach, je hebt de raarste dingen die je kan weggeven", zegt Bianca. "Mijn tennisracket?", oppert Koos. "Of een van deze kussens", zegt Bianca en klopt op de bank. "Ik lever mijn BB koffertje niet in hoor. Die vind ik zelf veel te mooi", zegt Desiree.
Bianca zit boordevol ideeën: "Een verwenpakketje met badparels. Of de eierdoppen. Of de vlaggen, waarom niet?" Desiree weet zeker dat de actie gaat slagen. "Er zal heus wel een idioot zijn die er een tientje voor betaalt. Als ik kijk naar vorig jaar was ik waarschijnlijk ook zo stom geweest", lacht ze. Ferdi heeft ook een goed idee. "Of mijn zender! Big Brother, ik ga mijn zender veilen", zegt hij. Desiree: "En dan handtekeningen op de vlaggen. Of die foto's die daar hangen", zegt ze en wijst naar de polaroids op de muur. "Dat vind ik een goed idee", zegt Hieke. "Die verkopen wel hoor, denk je niet?", vraagt Desiree. "Die foto van ons, Bianc", zegt Hieke, doelend op de erotische foto van de twee dames. "Maar dan wil ik wel dat het bieden begint bij 200 gulden!", roept Bianca. "Twee Big Brother-bewoonsters met blote borstjes tegen elkaar aan, damn! Ik wil niet dat een of andere gek ze voor een tientje krijgt."
J.O.
Hoor wie klopt daar kinderen
Ferdi en Robin doen in de keuken de afwas. De rest hangt een beetje op de bank in de woonkamer. Opeens klinkt er een vreemd geluid vanuit de tuin.
"Wat is dat?", roept Bianca verschrikt uit. Iedereen rent naar buiten. De pepernoten vliegen de bewoners om de oren. "Sinterklaas! Pepernoten!", roept Georgie. Hieke raapt een blauwe envelop van de grond. "Wat is het? Wat is het?", vraagt Bianca. "Beste bewoners, de surprises staan in de voorraadkamer", leest Hieke voor. "Yeah!", roept iedereen uitgelaten. De groep rent naar de voorraadkamer. Bianca rukt de deur open. De hele ruimte staat vol met pakjes. "Ohhh", zegt Hieke, diep onder de indruk. "Een vlieger!", roept Koos.
De bewoners halen de pakjes uit de voorraadkamer en leggen ze in de kamer. Bianca graait in de grote jutezakken en keert ze drie keer binnenstebuiten om toch vooral geen cadeautje te missen. "Er is voor iedereen een cadeau man", zegt ze blij. "Jeetje, wat leuk. Wat is dit leuk", zegt Hieke. "Gaaf!", roept Desiree uit. "Oké, zitten", beveelt Bianca. "Jezus, marsepein!", roept Robin.
"Laten we even alles rustig eruit halen", stelt Bianca voor. Ze legt alle pakjes op en rond de tafel. Ferdi begrijpt het niet helemaal. "Het is toch vier december, of ligt dat nou aan mij?", vraagt hij. Hij zet een Sinterklaasliedje in. "Sinterklaas, wie kent hem niet...", zingt hij vrolijk. Het uitpakken van de cadeautjes moet nog even wachten. De afwas moet eerst worden gedaan. Hieke en Bianca doen zich alvast tegoed aan de pepernoten. Dan is de afwas gedaan, en is het uitpaktijd!
J.O.
Dank u wel, Sinterklaas!
Het is tijd om de pakjes uit te pakken. Hieke pakt eerst het cadeautje voor iedereen uit. Het blijkt Ganzenbord te zijn. "Oh, leuk", zegt Hieke. Vooral Georgie is blij met het spel, gezien zijn voorliefde voor spelletjes.
Bianca maakt als eerste haar pakje open. Het blijkt een oud stoeltje te zijn, dat ze zelf kan opknappen. Dan is Robin aan de beurt. Hij leest het gedichtje voor. "Mooi gedicht, hè?", zegt Hieke bewonderend. Robin pakt het vreemde pakket uit. "Een kinderfietsje!", roept Georgie. Iedereen ligt helemaal dubbel van het lachen. "Hé, maar het is wel mijn maat", zegt Robin blij en maakt een proefrondje op het kleine fietsje. "Je voorband is lek", merkt Georgie op. "De achterband ook, maar dan heb ik wat te doen", zegt Robin. "Echt jouw size. Ik zie hem al crossen", lacht Ferdi. "Echt, hartstikke leuk. Thanks Sint en Piet!", roept Robin blij uit. Het volgende cadeau is voor Hieke. Ze leest het gedichtje voor. Het pakje bevat ingrediënten voor het maken van een pop voor Indy. "Ik word er een beetje warm van. Dank je wel Sinterklaas, hier kan ik wel wat van maken. En dat gedicht vind ik supermooi", zegt Hieke blij.
Het is de beurt aan Georgie. Zijn gedichtje gaat over Kimmie, dat hij nu naar haar toe kan vliegen. Georgie pakt het langwerpige pakje uit. "Een vishengel? Damn, damn. Een vlieger! En dat gedicht over Kimmie, moet ik me vanavond weer wentelen in mijn verdriet", lacht Georgie. Desiree is nu aan de beurt. Haar gedicht gaat erover dat ze in het huis liefde en een sterke arm zocht, en er meer dan één vond. Dees kan hier wel om lachen. "Nou, dan hoef ik ook niet te vragen wat er op televisie is geweest", giechelt ze. Haar cadeautje blijkt een knuffelbeer te zijn. "Nu moet je er twee tegelijk vasthouden", lacht Georgie. "En hoe noemen we hem?", vraagt Ferdi. "Bart!", stelt Georgie lachend voor. Ondertussen heeft Koos zijn pakketje in zijn handen. Zijn gedicht zegt dat het een pakketje voor in bed is, omdat hij Elsjes armen mist. "Een nieuwe onderbroek?", vraagt Ferdi. Het blijkt een kruik te zijn. "Lekker voor mijn koude voeten", zegt Koos tevreden. Ferdi is de laatste. Hij pakt zijn cadeau uit. Een enorme klomp klei is zijn verrassing. "Dit ga je toch niet menen, jongens. Klei, top", zegt hij. "Dank u wel, Sinterklaas!", roept iedereen.
Maar er is nog meer. Er ligt ook een stapel ingepakte boeken op tafel. Iedereen pakt één voor één zijn pakje uit. "Jetset Callgirls!", roept Georgie lachend. Robin is helemaal door het dolle heen. "'Hee lullo' van Jiskefet. Dit is echt tof, super!", roept hij. Desiree moet hard lachen om haar boek. "Waarom mannen niet luisteren", leest ze voor. Koos: "Hartstikke mooi Sinterklaas, want ik was er bijna doorheen." Ook Ferdi is blij met zijn thriller. "Leuk, top man", zegt hij blij. De bewoners zijn dik tevreden met alle verrassingen. "En morgen weer!", besluit Koos vrolijk.
J.O.
Sint snel vergeten
Na de consternatie door de komst van Sinterklaas, komen de bewoners weer snel tot de orde van de dag. Het megafeest moet nog altijd worden georganiseerd. En dus verdwijnen Georgie en Robin snel de dagboekkamer in om hun oproepjes te maken. Hieke en Desiree blijven achter in de rommel.
Het feest is zoveel belangrijker namelijk dan het inpakpapier, gedichten en de cadeaus, die nog allemaal verspreid door het huis heen liggen. Voor Hieke en Desiree maakt dit niet uit. Die hebben na alle drukte alleen nog maar oog voor de gedichten. Ze lijken daar blijer mee dan de knuffelbeer en de stofjes voor de pop, die zij hebben gekregen.
Met een glimlach op hun gezicht lezen zij de gedichtjes nog eens door. Desiree: "Wel hele mooie gedichten", zegt ze tegen Hieke. "Die hang ik thuis boven mijn bed." Ook Hieke is er blij mee. Haar gedichtje ging over het 'lieve kleine meisje', niemand minder dan haar dochter Indy. Hieke: "Moet je lezen, hier moet je bijna van huilen." Ze geeft het gedicht aan Desiree, die het op haar beurt nog eens over leest.
De twee zijn erg te spreken over de gedichten. "Die was heel mooi", zeggen ze na het lezen van elk gedicht. Ondertussen zijn Robin, Georgie, Bianca en Ferdi al weer over gegaan tot de orde van de dag. De Sint is nu niet zo heel belangrijk. Alles draait om het megafeest van zaterdagmiddag.
R.v.Z.
Vol verwachting klopt ons hart
Het is vijf december, Sinterklaasavond. Maar in huize Big Brother is daar nog weinig van te merken.
Koos, Hieke, Bianca en Georgie zitten al uren aan de keukentafel te klaverjassen. Ferdi en Robin hebben net hun potje voetbal afgerond. Desiree zit met Balou op de bank in haar nieuwe boek 'Waarom mannen niet luisteren' te lezen. Dit boek heeft ze gisteren van de Big Brother-Sint cadeau gekregen.
Maar vanavond zal er wel degelijk Sinterklaas gevierd worden. De hele week zijn de bewoners druk in de weer geweest met het in elkaar knutselen van surprises. Georgie heeft een gipsen hart gemaakt, Ferdi een poppenbedje. Koos heeft zich uitgeleefd op een klomp klei en heeft een Big Brother-plakkaat gemaakt. Vanavond zullen de bewoners de surprises aan elkaar geven. Omdat een heerlijk avondje zonder lekkers geen heerlijk avondje is, heeft Bianca de hele middag in de keuken gestaan om banketletters te maken. Grote lappen deeg en spijs zijn tot letters gevormd en liggen op dit moment in de oven goudbruin te worden. En ondertussen doet iedereen zich tegoed aan pepernoten en marsepein.
J.O.
Dank u, Sinterklaasje!
Het is vijf december en donker buiten. De cameralamp schijnt door de ruiten. Sinterklaas viert de groep dit jaar niet thuis, maar wel in het Big Brother-huis. De bewoners zitten bij elkaar, voor surprises zijn ze helemaal klaar. Een week lang hebben ze hard gewerkt, de oplettende kijker heeft het gemerkt. En na al die creativiteit, is het nu eindelijk uitpaktijd!
Voor Hieke is het eerste pak. De Friese hunnybun gaat uit haar dak. Want zij krijgt een enorm shaggie van Sint, iets wat zij echt geweldig vindt. Een gigantische sigaret met cadeautje erin, gekregen van niemand minder dan Robin. De peuk zit vol met snoep en thee, Hieke is er reuze blij mee. Ook Georgie wordt door Sint bedacht. Hij krijgt iets wat hij niet verwacht. Van Ferdi krijgt Sjors een klein bed en gedicht, omdat hij zo vaak in zijn bedje ligt. Eerst met Kimmie en nu met pijn in zijn nek, Georgie vindt het cadeau te gek. Sjors ligt helemaal in een deuk: "Gaaf Fer, toppie. Echt superleuk." Het is tijd dat Robin uitpakken gaat. Hij krijgt van Koos een 'Big Brother-plakkaat'. Robin leest, zodra hij begint, dat Koos denkt dat hij Big Brother wint. Voor Koos is Robin de grote held, die er vandoor gaat met al het geld. Robin moet wennen aan dit idee, maar met zijn cadeau is hij erg tevree.
Voor Ferdi is cadeau nummer vier. Bianca, de maker, heeft veel plezier. "Top", zegt Ferdi en lacht van pret: de doos zit vol oud frituurvet. Maar het blijken echte schaakstenen te zijn. "Jeetje, Bianc. Top zeg, echt heel fijn." En wat Ferdi nog niet weet, een schaakbord maakt de verrassing compleet. Ferdi is blij en vindt het 'supertof', ook de andere bewoners zijn vol lof. Desiree is nu aan de beurt. Haar wangetjes zijn rood gekleurd. Vol verwachting klopt haar hart, misschien krijgt zij van Sint wel Bart? Hoewel Dees door Sint Georgie goed wordt verwend, krijgt zij helaas geen echte vent. Georgie maakte 'geen hart van goud, maar hopelijk wel met een leuke inhoud'. De surprise is wit, van gips en klein: het blijkt een hart met inhoud te zijn. Het cadeau is een chocoletter 'D', en Dees is er ontzettend blij mee.
Voor Bianca is het zesde cadeau. Het papier gaat eraf in rap tempo. Het is een knuppel van gips, en een muts voor het koken. En een douchemunt om het water wat warmer te stoken. Desiree geeft het Bianca cadeau, Bianca is blij: "Dit vind ik echt zó!" Koos krijgt nu zijn cadeau van Sint. Hieke is benieuwd wat hij ervan vindt. Koos leest eerst voor uit het gedicht, dan maakt hij het pak open dat naast hem ligt. Het is een bierflesje van klei, dat past bij zijn bierliefhebberij. Ook met een kaart van een naakte meid, wordt Opa Koos door Hieke verblijd. Maar wacht, voor Koos is er nog meer: een potje inkt met ganzenveer. Cadeaus en gedicht laten Koos niet onberoerd, hij is zelfs een beetje ontroerd.
Het heerlijk avondje is voorbij. Met de pakjes zijn de bewoners erg blij. Sinterklaas gaat weer naar huis, over een paar weken zijn de bewoners ook weer thuis. Maar wat Sint en zijn Pieten zeker weten, deze Sint zullen ze niet snel vergeten!
J.O.
R. : Hee Bianca... Lekker broekje hoor
Niet gezellig, wel gezellig
Half elf. Robin speelt en knuffelt beer Balou in de tuin. Ondertussen vliegt er een vliegtuigje boven het BB-huis. Robin pakt het berepootje vast en zwaait zich een ongeluk. Totdat Big Brother aan hem vraagt of hij de bewoners kan wekken. Hij strubbelt eerst een beetje tegen maar Big Brother trekt hem uiteindelijk over de streep.

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 06-12-2000 12:19]
Geplaatst door LionHeart - woensdag 6 december 2000 10:36
Robin is zojuist door de redactie gevraagd de rest wakker te maken. Hij heeft daar eigenlijk niet zo veel zin in zo te horen, want hij probeert BB zover te krijgen dat ie het zelf doet.
R: 'Jij hebt zo'n zwoele stem, zeggen de dames altijd, jij hebt vast veel meer succes dan ik.'
BB zegt dat Robin het toch maar moet doen, en hij mag hem wel de schuld geven.
Bianca sprint meteen uit bed, als Robin voorzichtig de kamer binnenkomt. Voor de rest laat hij iedereen liggen.
Geplaatst door RedNax - woensdag 6 december 2000 10:36
Robin: Kom je er uit
Robin: Het is helemaal niet gezellig alleen
Bianca: Je hebt toch balou
Robin: Sigaretje roken
Bianca: Heb ze ook al haar kleren aan?
Bianca kruipt uit bed en verlaat de slaapkamer
* Dit gebeurde er werkelijk gebeurde
Zo spannend
De exit van aanstaande donderdag houdt niet alleen Koos bezig. Ook Bianca en Hieke vinden het reuze spannend. Wie oh wie zal het huis verlaten?
Tijdens het brood bakken bespreken de dames de exit. Hieke: "Ik vind het nu wel heel spannend worden." Bianca: "Ja, ik ook, hoor. Stel dat je maatje er tussen zit." Hieke: "Godverdikkies." De dames hebben allebei geen idee wie van de drie het gaat worden.
Hieke: "Ik weet niet wat het publiek van Koos vindt. Hij is toch wat ouder." Bianca heeft ook geen idee. "Maar Ferdi en Robin zijn geliefd bij de meiden en dat heeft Koos niet. Het publiek mag ongelimiteerd bellen. En die meiden bellen wel." Hieke: "Ik weet het niet. Maar het is zo spannend." Bianca: "Ik zal blij zijn als het over is." Hieke: "Moet je nagaan, je slaapt gewoon slecht door deze dingen, het komt alle zo dichtbij."
A.E.
Koos leest voor uit eigen werk
Bianca zit op de bank met Balou. Ze is de zitting van haar stoeltje aan het naaien. Robin zit een eindje verder op. Hij doet wat oefeningen met zijn gewichten, die hij een tijd geleden heeft gekocht van zijn zakgeld. Er wordt niets gezegd. Beiden concentreren zich op hun werk.
Dan komt Koos ook de woonkamer in lopen. In zijn hand heeft hij een boekje. Het is het reisverslag over de USA, dat Koos samen met zijn vriend John heeft gemaakt. Koos wil Bianca en Robin graag wat voorlezen uit het boekje. Robin vindt het reuze interessant. Als Koos even stopt, omdat Ferdi wat komt vragen, maant Robin Koos verder te lezen. "Kom op Koos, lees nog eens een stukje voor", zegt hij. Maar Koos wil eerst verder vertellen over de foto’s die John allemaal gemaakt heeft. Dan leest hij verder: "Na pier 34 zijn we naar de 46-street gelopen…" Robin wil de foto’s van dichterbij bekijken en gaat naast Koos zitten. "Heeft hij die foto’s echt zelf gemaakt?",vraagt Robin. "Ja, ja", zegt Koos weer. Hij leest een nieuw stukje voor. Af en toe stopt hij om extra uitleg te geven over hetgeen ze gezien en beleefd hebben.
Koos vertelt ook dat hij in San Fransisco is geweest. "Lees daar eens een stukje van voor, Koos", zegt Bianca. Ze is er zelf ook geweest en wil graag weten wat Koos erover geschreven heeft. Aan Bianca vraagt hij of ze dingen herkent. "Zeker", zegt Bianca. "Ik ben er volgens mij ook dezelfde periode geweest dan jij." Dan komt Ferdi weer aanlopen. Hij heeft Bianca's hulp nodig bij het brood. Bianca wil wel komen, als Koos op Balou wil passen. Koos knikt, staat op en neemt de plaats van Bianca in. Nu kan Koos in stilte verder lezen, terwijl Robin zich weer volledig op zijn oefeningen concentreert.
A.V.
Knuffelen met Balou
Hieke heeft Koos verlost van Balou en is zelf op de bank gaan liggen. Ze krijgt meteen commentaar van Robin: "Jij weet je ook altijd te drukken, he?" Hieke weet niet precies wat Robin bedoelt. "Hoezo dat dan?" Robin: "Als je op Balou moet passen ben je weg." Maar Hieke legt aan Robin uit dat ze zich graag wilde wassen en aankleden. Robin verklaart dat hij maar een grapje maakte. Meteen daarna gaat hij weer verder met zijn oefeningen. Hieke zoekt troost bij Balou. Ze knuffelt hem af en toe en kruipt helemaal in zijn dikke armen. Vanuit zijn ooghoeken slaagt Robin het hele zaakje gade.
Even later staat hij op en loopt op Hieke en de beer af. Hij neemt de linkerpoot van Balou in de hand en begint Hieke ermee te aaien. "Aai, Hieke. Aai. Lieve Hieke." Hieke vindt het heerlijk. Dan lijkt Robin ergens van te schrikken want hij roept ineens heel hard. "Hieke, Jezus." "Wat is er, Robin?" Hieke heeft een paar grijze haren. "Oh, neen. Dat meen je niet. Het gaat ook zo hard hier. Wil je ze eruit trekken?" Hoe goed Robin ook zijn best doet, hij krijgt de haren niet te pakken. "Dat lukt zo niet hoor. Ik geef het op." Hieke vindt het jammer. "Nou ja. Stop je nu al?", probeert ze nog, maar Robin houdt het echt voor gezien en loopt al richting de keuken. Dan pakt Hieke haar boek maar weer op. Ze is 'Lydia' aan het lezen, een boek dat ze van Sinterklaas heeft gekregen. De rest van de bewoners is stilletjes uit de woonkamer weggeglipt en Hieke blijft alleen achter
A.V.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |