abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135878229
Eens, triest vooral. Verder was de vader uit beeld. Deze jongen heeft hulp nodig. In de gevangenis bleef die wel clean en stabiel wat kwam door de structuur. Verder leek die mij onschuldig.
pi_135987453
Ik heb net deze gekeken. Vond het zeker de moeite waard :)

Gaat over een alcoholverslaafde

maandag 27 januari 2014 @ 22:45:44 #154
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136031112
Fijn topic!

Ik probeer me verwoed leuke docu's te herinneren maar deze is even zo uit het hoofd (misschien al voorbij gekomen), was ooit te zien na een thema-avond van de VPRO volgens mij. Gaat over slapeloosheid en is een heel interessant document van een filmmaker die daar zelf aan lijdt.
Als slechte slaper (vooral het inslapen) vond ik dit heel boeiend. Het is een vrij extreme vorm waar deze man aan lijdt en je ziet dus ook de gevolgen voor zijn sociale leven en gezinsleven als ik het me goed herinner.

pi_136039026
Van het weekend een leuke docu op Netflix zitten kijken, van 2011 dus waarschijnlijk al eens geplaatst :

Kon alleen een trailer vinden :@
pi_136041251
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:56 schreef Mansjester het volgende:
Ik heb net deze gekeken. Vond het zeker de moeite waard :)

Gaat over een alcoholverslaafde

Heftig deze. Vanavond Stephen Fry: Out there op tv op Ned2 23:00
pi_136041680
Deze heb ik van de week gekeken: "The Sextortion of Amanda Todd "

Amanda Todd pleegt op 15 jarige leeftijd zelfmoord na 2 jaar digitaal lastig te zijn gevallen, gechanteerd en zelfs lichamelijk te zijn mishandeld. Dat door 1 onhandige handeling op haar 13de. Haar filmpje waarin ze haar verhaal dmv briefjes uit de doeken doet gaat na haar overlijden als een lopend vuurtje over de wereld rond en is inmiddels meer dan 20 miljoen keer bekeken. Zelfs na haar dood gaat het getreiter door op de memorial Facebook pagina waardoor deze uiteindelijk ook gesloten moet worden.

Wat zijn sommige mensen soms immens slecht :{
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_136059225
Voor wie het interessant vind.

pi_136133132
Drugs Inc. over drugs in Seatlle:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.documentairenet.nl/review/drugs-inc-wasted-seattle/
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:22:46 #160
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_136153421
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:43 schreef Mansjester het volgende:
Drugs Inc. over drugs in Seatlle:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.documentairenet.nl/review/drugs-inc-wasted-seattle/
Molly is dus gewoon MDMA
pi_136153446
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:22 schreef Burrito het volgende:

[..]

Molly is dus gewoon MDMA
Klopt. Dat zeggen ze toch ook? :)
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:24:16 #162
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_136153476
Ze noemen het een nieuwe partydrug in dat verhaal, ik was nieuwsgierig daarom maar het bleek dus gewoon MDMA te zijn, niet nieuw.
pi_136153596
quote:
99s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:24 schreef Burrito het volgende:
Ze noemen het een nieuwe partydrug in dat verhaal, ik was nieuwsgierig daarom maar het bleek dus gewoon MDMA te zijn, niet nieuw.
Ik denk omdat het in Amerika een relatief nieuwe drug is, dat gelijk opkomt met de Dance muziek daar :)
pi_136708360
quote:
Alles lijkt de 22-jarige topsnowboarder Kevin Pearce voor de wind te gaan: hij scoort de ene triomf na de ander, maakt kans op deelname aan de Olympische Spelen en weet zijn rivaal Shaun White steeds vaker te verslaan. Tot hij op oudjaarsdag 2009 ten val komt bij een riskante sprong.

Kevin loopt ernstig hersenletsel op en ligt tien dagen in coma. Maar zodra het herstel is ingezet, wil Kevin maar één ding: terug naar het freestyle snowboarden. Filmmaker Lucy Walker vertelt via familiefilmpjes, home video’s en spectaculaire wedstrijdbeelden over het groeiende succes van de supersportieve Kevin, tot aan zijn dramatische val.

Na drie maanden revalidatie in het ziekenhuis registreert Walker aan de keukentafel de discussie tussen Kevin en zijn familie, die niet begrijpt waarom hij zijn leven opnieuw op het spel wil zetten. En wat is precies het effect van hersenletsel? Maar Kevin weet het zeker: “Ik wil dat gevoel terug.”

Collega-actiesporters vertellen bij beelden van hun dramatische ongelukken over het ernstige letsel dat ze daarbij opliepen. De film staat daarmee stil bij de ethiek van topsport: moeten sporters tegen zichzelf worden beschermd? Zijn we als publiek niet verantwoordelijk als we steeds extremere en gevaarlijke capriolen willen zien?
http://www.documentairenet.nl/review/2doc-crash-reel/

^O^
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:32:10 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136710795
Ik probeer deze ergens vandaan te rippen:

http://www.wadeinthewaterdoc.com/trailer.html
quote:
Through a passionate mixture of private videos, uncensored interviews and school-day adventures, the children of New Orleans notoriously violent Central City neighborhood have created a riveting portrait of childhood at the heart of an ongoing American crisis. No one set out to make a film: six months after Katrina, filmmakers Elizabeth Wood and Gabriel Nussbaum moved to New Orleans with a free art program, intended to help students creatively express their thoughts in response to the chaos of the storm. Their documentary-film class at Singleton Charter School at the local YMCA invited students to take video-cameras home and tell their stories on their own terms. The results quickly transcended the classroom. 300 hours of deeply personal video-tape
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_136710851
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:27 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik denk omdat het in Amerika een relatief nieuwe drug is, dat gelijk opkomt met de Dance muziek daar :)
Net zo nieuw als in Nederland.

Drugs Inc overdrijft altijd.
pi_136870059
Zit net deze te kijken. Geen idee of ie hier al eens genoemd is, maar ik vind em echt sterk en leuk!

http://www.hollanddoc.nl/(...)ire/n/nederwiet.html

In Nederland mag wat tot voor kort nergens op de wereld mocht. Blowen. In een coffeeshop. En dan het liefst een joint van Nederwiet.

De coffeeshop was dertig jaar lang het symbool van Nederlands unieke tolerantie en vrijheid. Maar sinds enkele jaren lijkt de wietbranche zijn onschuld te hebben verloren. Het gedoogbeleid dat de voordeur van de coffeeshop tot een gewone winkeldeur maakt, heeft namelijk niet voorzien in een goede regeling van productie en aanvoer van de handel: de achterdeur. En daarmee staat de coffeeshop feitelijk op de grens van de boven- en de onderwereld.

De Teledoc Nederwiet stapt dóór de achterdeur van de coffeeshop de onderwereld in. Een wereld waar niets met zekerheid te zeggen valt. Maar waar idealisme en genot het langzaam lijken af te leggen tegen hebzucht en geweld. Het enige wat zeker is, is dat de prijs van Nederwiet blijft stijgen. En dat er dus steeds meer mee te verdienen is. Dat maakt de toestand zorgelijk. De politie zet steeds harder in op het bestrijden van de teelt en probeert de plant letterlijk met wortel en tak uit te roeien. Maar de vraag is of dat niet juist de prijzen opdrijft.

Nederwiet is een film van Maaik Krijgsman (See You in Vegas) en Hans Pool (Van Dis in Afrika). De film toont het even hilarische als zorgwekkende kat-en-muisspel dat door kwekers, coffeeshophouders, politie en rechters wordt gespeeld rond de achterdeur van de coffeeshop. Maar waar gaat het eigenlijk om? Een plantje. Veredeld onkruid. En iedereen weet wat het spreekwoord zegt over onkruid.
pi_136891100
Super interessante docu op youtube gezien over Russische urban climbers/train surfers. Het is wel in het Duits, maar dat zal voor niet iedereen een probleem zijn.

dinsdag 25 februari 2014 @ 11:26:30 #169
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_137120229
Simon Schama: the story of the jews.

Interessant 5-delig overzicht van de geschiedenis van het Jodendom, compleet en op een prachtige en boeiende manier verteld door Simon Schama.

Kan ze niet allemaal vinden maar hier zijn er al 3:

http://www.dailymotion.co(...)lievers-ep2_creation
http://www.dailymotion.co(...)f-faith-ep3_creation
http://www.dailymotion.co(...)rainbow-ep4_creation
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_137181432
Ik heb eigenlijk niks met snowboarden, maar vond dit een mooie docu.

The Crash Reel:

Alles lijkt de 22-jarige topsnowboarder Kevin Pearce voor de wind te gaan: hij scoort de ene triomf na de ander, maakt kans op deelname aan de Olympische Spelen en weet zijn rivaal Shaun White steeds vaker te verslaan. Tot hij op oudjaarsdag 2009 ten val komt bij een riskante sprong. Kevin loopt ernstig hersenletsel op en ligt tien dagen in coma. Maar zodra het herstel is ingezet, wil Kevin maar één ding: terug naar het freestyle snowboarden. Filmmaker Lucy Walker vertelt via familiefilmpjes, home video’s en spectaculaire wedstrijdbeelden over het groeiende succes van de supersportieve Kevin, tot aan zijn dramatische val. Na drie maanden revalidatie in het ziekenhuis registreert Walker aan de keukentafel de discussie tussen Kevin en zijn familie, die niet begrijpt waarom hij zijn leven opnieuw op het spel wil zetten. En wat is precies het effect van hersenletsel? Maar Kevin weet het zeker: "Ik wil dat gevoel terug." Collega-actiesporters vertellen bij beelden van hun dramatische ongelukken over het ernstige letsel dat ze daarbij opliepen. De film staat daarmee stil bij de ethiek van topsport: moeten sporters tegen zichzelf worden beschermd? Zijn we als publiek niet verantwoordelijk als we steeds extremere en gevaarlijke capriolen willen zien?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1395865
pi_137199267
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:54 schreef Reismeis het volgende:
Ik heb eigenlijk niks met snowboarden, maar vond dit een mooie docu.

The Crash Reel:

Alles lijkt de 22-jarige topsnowboarder Kevin Pearce voor de wind te gaan: hij scoort de ene triomf na de ander, maakt kans op deelname aan de Olympische Spelen en weet zijn rivaal Shaun White steeds vaker te verslaan. Tot hij op oudjaarsdag 2009 ten val komt bij een riskante sprong. Kevin loopt ernstig hersenletsel op en ligt tien dagen in coma. Maar zodra het herstel is ingezet, wil Kevin maar één ding: terug naar het freestyle snowboarden. Filmmaker Lucy Walker vertelt via familiefilmpjes, home video’s en spectaculaire wedstrijdbeelden over het groeiende succes van de supersportieve Kevin, tot aan zijn dramatische val. Na drie maanden revalidatie in het ziekenhuis registreert Walker aan de keukentafel de discussie tussen Kevin en zijn familie, die niet begrijpt waarom hij zijn leven opnieuw op het spel wil zetten. En wat is precies het effect van hersenletsel? Maar Kevin weet het zeker: "Ik wil dat gevoel terug." Collega-actiesporters vertellen bij beelden van hun dramatische ongelukken over het ernstige letsel dat ze daarbij opliepen. De film staat daarmee stil bij de ethiek van topsport: moeten sporters tegen zichzelf worden beschermd? Zijn we als publiek niet verantwoordelijk als we steeds extremere en gevaarlijke capriolen willen zien?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1395865
Deze was mooi inderdaad :)

SPOILER
pi_137199405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:43 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Deze was mooi inderdaad :)

SPOILER
SPOILER
pi_137199468
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:47 schreef Reismeis het volgende:

[..]

SPOILER
Hij was al in post 164 genoemd. Maar maakt niet uit, mooi dat je hem goed vond :P
pi_137199691
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:48 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Hij was al in post 164 genoemd. Maar maakt niet uit, mooi dat je hem goed vond :P
Haha, ik heb dus zelfs nog terug gekeken in dit topic om te kijken of ie al niet genoemd was omdat ie op tv is uitgezonden, maar post 164 dus gemist.

Maar mooie docu. Vond het mooi om te zien dat hij zich op een gegeven moment realiseerde: ik kan helemaal niet meer wedstrijden snowboarden en dat hij daar uiteindelijk in berust na een moeilijk proces. Vond ik knap. En dat iemand zo gepassioneerd met iets bezig is, vond ik mooi om te zien.
pi_137199785
En kom er nu dus ook pas achter dat jij die had gepost. Ik ben er lekker bij vandaag...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')