abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5920189
FIFA: aantal duels per speler begrenzen

LONDEN - De wereldvoetbalbond FIFA wil een grens gaan stellen aan het aantal duels dat een voetballer in een seizoen kan spelen.

De bond denkt aan het instellen van een limiet. Als een speler die heeft bereikt, mag hij niet meer in actie komen.

De voorzitter van het medisch onderzoekscentrum van de FIFA in Zurich, professor Jiri Dvorak, sprak als eerste over de plannen in een vraaggesprek met de Engelse krant The Observer.

Oververmoeidheid

Dvorak verwijst vooral naar het afgelopen WK in Japan en Zuid-Korea. Daar kwamen sterren als Zinedine Zidane en David Beckham niet of nauwelijks aan spelen toe door oververmoeidheid of blessures.

"Er zijn regels voor het maximumaantal uur dat een vrachtwagenchauffeur mag rijden, maar niet voor de belasting die een voetballer mag hebben. Als je daarvoor regels opstelt, helpt ze dat fitter en gezonder te blijven." Spelers van Europese topclubs spelen per seizoen al snel meer dan zeventig wedstrijden.

"Op het WK hebben we gezien dat enkele spelers die iedereen aan het werk wil zien, niet in staat waren te spelen", zegt Dvorak in het interview. "Steeds meer spelers raken geblesseerd bij acties waarbij ze geen contact hebben met een tegenstander: een teken van overbelasting."

Onderzoek

De FIFA gaat eerst in Europa gedegen onderzoek doen naar de belasting van topspelers. Aan de hand van de resultaten kan de FIFA een maximum vaststellen. Invoering van de nieuwe regel zou voor de aanvang van de kwalificatiereeks (medio 2004) voor het WK van 2006 in Duitsland moeten gebeuren.

Lekker, betaal je als club 10miljoen euro per jaar aan salaris aan een speler, mag hij maar 30 wedstrijden spelen.
Kunnen ze niet beter een WK spelen met minder teams, minder teams in de CL of zoiets, dan krijg je vanzelf minder wedstrijden, en dus minder belasting voor de spelers.

zondag 22 september 2002 @ 17:44:52 #2
35041 SpaceCake
Verder als Glacius.
pi_5920263
Wat een kutidee.
quote:
Op zondag 22 september 2002 17:41 schreef BobRooney het volgende:
Kunnen ze niet beter een WK spelen met minder teams, minder teams in de CL of zoiets, dan krijg je vanzelf minder wedstrijden, en dus minder belasting voor de spelers.
Inderdaad. Gewoon die Champions League bijvoorbeeld terugbrengen naar 16 teams en alléén de kampioenen laten meedoen. Dat WK lijkt me niet zo'n ramp, eens in de twee jaar wordt een dergelijk evenement gehouden.

Maarja, als je ziet hoeveel wedstrijden die clubs in Engeland spelen... Competitie met 20+ teams, League Cup, FA Cup, Europese wedstrijden en zo...

pi_5920541
quote:
.........

Onderzoek

De FIFA gaat eerst in Europa gedegen onderzoek doen naar de belasting van topspelers. Aan de hand van de resultaten kan de FIFA een maximum vaststellen. Invoering van de nieuwe regel zou voor de aanvang van de kwalificatiereeks (medio 2004) voor het WK van 2006 in Duitsland moeten gebeuren.

Het is tevens natuurlijk wel heel erg raar dat spelers die 2x in de week 1,5 uur spelen met een abnormaal salaris geholpen worden, en dat er ook mensen zijn die 80 uur in de week werken.

pi_5920622
Ach, wat een gelul.

Overbelasting, asjeblieft zeg.

Laat de FIFA maar eens een voorbeeld nemen aan de onvermoeibare Erik Zabel. Die rijdt het hele jaar alles en overal.

zondag 22 september 2002 @ 18:13:05 #5
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_5920751
de FIFA is totaal de weg kwijt........
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  zondag 22 september 2002 @ 18:14:45 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_5920767
fifa
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 22 september 2002 @ 18:14:53 #7
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_5920769
Ik heb liever dat ze een salary cap invoeren

¤ 2 mln p/j om tegen een balletje aan te trappen lijkt mij wel voldoende

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  Trouwste user 2022 zondag 22 september 2002 @ 18:16:30 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_5920785
Ja Ronaldo je mag vanavond niet meedoen tegen Barcelona.

Je hebt er al 63 wedstrijden opzitten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_5920826
Ik vind het wel wat hebben dat idee.

(Behalve wedstrijden hebben ze ook nog trainingen.)

Maar als ze al een blessure hebben zitten ze die nooit goed uit en heb je een slepende blessure of zelfs uiteindelijk chronisch. De top spelers zullen elke keer opgesteld worden (behalve bij Man United met wissel systeem) en dus een grote druk hebben op jaarbasis. Volgend voordeel is dat er meer mensen zijn bij een team.

[b]Op donderdag 29 augustus 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:[/b][br]Is dit het nieuwe beleid van Fok? Alle herrieschoppers mod maken en hersenspoelen tot softy....
pi_5920902
quote:

"Er zijn regels voor het maximumaantal uur dat een vrachtwagenchauffeur mag rijden, maar niet voor de belasting die een voetballer mag hebben.

Er is een groot verschil tussen dat wat een vrachtwagenchauffeur verdient en wat een voetballer verdient
pi_5920950
quote:
Op zondag 22 september 2002 18:19 schreef Trammelant het volgende:
Volgend voordeel is dat er meer mensen zijn bij een team.
en de clubs dus nog minder geld over houden ,voor grote teams met meer dan genoeg spelers mischien te doen ,maar voor de kleintjes ....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zondag 22 september 2002 @ 18:44:26 #12
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_5921126
quote:
"Er zijn regels voor het maximumaantal uur dat een vrachtwagenchauffeur mag rijden, maar niet voor de belasting die een voetballer mag hebben.
Dit heeft meer te maken met de veiligheid op de weg
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_5921187
quote:
Op zondag 22 september 2002 18:26 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen dat wat een vrachtwagenchauffeur verdient en wat een voetballer verdient

Misschien moet er in het voetbal alleen betaald worden op prestaties ofzo...
  zondag 22 september 2002 @ 18:49:00 #14
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_5921197
Strak plan FIFA
Ik voorzie dat er tijdens het WK 2006 geen sterspeler meer beschikbaar is ivm het al overschreden aantal te spelen wedstrijden in een seizoen
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
  zondag 22 september 2002 @ 18:51:39 #15
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_5921234
quote:
Op zondag 22 september 2002 18:04 schreef Leatherface het volgende:
Ach, wat een gelul.

Overbelasting, asjeblieft zeg.

Laat de FIFA maar eens een voorbeeld nemen aan de onvermoeibare Erik Zabel. Die rijdt het hele jaar alles en overal.

Dubieus geval
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een half seizoen vol in de aanval rijden of een heel seizoen in iemands wiel hangen
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_5921691
quote:
Op zondag 22 september 2002 18:51 schreef CAZZO het volgende:

[..]

Dubieus geval
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een half seizoen vol in de aanval rijden of een heel seizoen in iemands wiel hangen

Nu weet ik dat jij en Spankeronie nou niet bepaald gecharmeerd zijn van Zabel, maar ik vind het toch wel het vermelden waard dat ie zoveel koersdagen maakt. Ondanks dat het dus een spurter is en dus minder energie verspilt als een aanvaller.

Om dan een aanvallende renner op te noemen die ook veel koersen rijdt: Erik Dekker, zolang hij natuurlijk niet geblesseerd is

Nu weer ontopic:

Het is een belachelijk plan van de FIFA. Topploegen als Real Madrid en Bayern spelen zeker 60 a 70 wedstrijden per seizoen, ervan uitgaande dat ze ver raken in de CL en de nationale bekercompetities.

Dat zou, wanneer het maximum op 30 wedstrijden wordt gesteld, dus zo ongeveer betekenen dat ze om de week met een andere opstelling moeten spelen. Of de ene seizoenshelft alleen die kern spelers gebruiken en de andere seizoenshelft een andere kern spelers.

En dan heb ik het nog niet over seizoenen met een EK of WK. Dan zouden alle toplanden hun, met alle respect, tweede garnituur op moeten stellen.

pi_5923805
En als we eens 4 jaar terugkijken, is er zoveel veranderd qua aantal wedstrijden Meer Champions League wedstrijden en verder Toen was dit gezeik er niet en leek iedereen fit tijdens het WK...
pi_5929823
Achterlijk idee...
pi_5931743
quote:
Op zondag 22 september 2002 18:16 schreef tong80 het volgende:
Ja Ronaldo je mag vanavond niet meedoen tegen Barcelona.

Je hebt er al 63 wedstrijden opzitten.

Als Ronaldo ooit 63 wedstrijden in een seizoen speelt, eet ik mijn schoenen op...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_5931834
Zullen we de tour de France dan ook maar over 3 maanden uitspreiden?
O en de NHL, daar gaan ze dan zeker 3 jaar over 1 competitie doen?

Dit FIFA idee is, zoals traditiegetrouw bijna elk idee van hun hand, volkomen waanzin.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_5931892
quote:
Op zondag 22 september 2002 18:04 schreef Leatherface het volgende:

Of russische tennissers. .

Ik denk dat Vieira een brief geschreven heeft. .

O+. Ripley. O+.
pi_5931924
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:13 schreef Smike het volgende:
Ik denk dat Vieira een brief geschreven heeft. .
Samen met Romario. Die moest laatst zelfs iemand neerslaan om ff wat rust te kunnen krijgen.

serieus ontopic:
Wat denken ze van het hele idee omdraaien: dus minder wedstrijd per seizoen organiseren.

Gewoon de CL weer de CHAMPIONS League maken, met alleen maar de kampioenen, en gewoon weer werken volgens het systeem uit 1995 (toen speelde Ajax 11 wedstrijden om de beker te winnen, is dit jaar al 17 wedstrijden geworden voor de finalisten!). En dus ook niet teams die uit de CL uitvallen bij de UEFA-Cup laten instromen..

En bijvoorbeeld een maximum stellen aan het aantal clubs in één divisie. Dus niet dat er in Nederland 18 spelen, en in Spanje 22 (wat een tijdje terug zo was, is inmiddels 20 dacht ik), want dat scheelt dan ook al weer 8 wedstrijden!

Dit idee is dikke bagger

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_5931999
Eindelijk een geweldig idee. Dan kan de gewone jongen ook weer eens meeballen, omdat de supersterren aan hun max. zit.

Ik ga alvast mijn voetbalschoenen uit de kast halen en wachten op het telefoontje van Ronald of Bert.

maandag 23 september 2002 @ 13:22:10 #24
30919 mitt
Michael Corleone
pi_5932025
Idd dit plan schiet niet echt op... Vieira heeft die brief vast wel zelf geschreven.. mja in Engeland hebben ze behalve competitie 2 bekercompetities en dan nog Europees, dat schiet idd niet zo op...kunnen ze ook beter de League Cup eruit gooien..
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_5932105
Dit systeem zou voetballers die goed voor zichzelf zorgen (en dus wel heel veel wedstrijden kunnen spelen) benadelen, net als clubs die goed voor hun spelers zorgen.

Stel dat de fitste speler in de competitie in staat is 50 wedstrijden per seizoen te spelen. Als je de limiet lager legt, benadeel je deze speler en zijn club. Hij kan immers meer dan ie mag. Misschien had die club juist wel een beleid om een beetje zuinig met de spelers om te gaan. Dat beleid gaat bij dit systeem op de helling. Ook lekker voor de speler: had ie net selectie voor de nationale 11 afgedwongen, zijn zn bonnetjes op

Slaapt winter
en zomer
pi_5932162
Belachelijk plan, dit alleen maar weer in het voordeel van de grote clubs die een selectie van 30 man hebben, en gewoon 2 top elftallen op kunnen stellen. kleinere clubs, waaronder de Nederlandse top clubs gaan dan weer die aansluiting missen met de echte top.

Beter is, de CL weer inkrimpen, allen de kampioenen en een EK en WK net zoals bij ijshockey, dus voor A, en B landen een apart toernooi, hoef je al de kwalificatiewdstrijden niet meer te spelen en kan elk land aan het eind toernooi meedoen.

pi_5932180
Ik ben het wel eens met de stelling dat er teveel wedstrijden zijn. Kijk maar naar de competitie weekend in NL spelen en dan door de weeks nog even loodzware wedstrijden in de CL. Dan nog ff de beker erbij...tis gewoon teveel.
Dat spelers teveel verdienen ben ik met je eens, maar dat zal niets af doen aan de wedstrijden, een speler kan niet meer spelen als ie opeens 2 keer zoveel verdient ofzo.

Idd de Cl weer exclusief maken, niets geen 3 clubs per land, dat slaat echt nergens op.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_5932328
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:30 schreef HeatWave het volgende:
Idd de Cl weer exclusief maken, niets geen 3 clubs per land, dat slaat echt nergens op.
Tuurlijk wel! hoe meer Nederlandse clubs, hoe meer kans dat een Nederlandse club succes gaat hebben ...
pi_5932344
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:29 schreef Luni het volgende:
Belachelijk plan, dit alleen maar weer in het voordeel van de grote clubs die een selectie van 30 man hebben, en gewoon 2 top elftallen op kunnen stellen. kleinere clubs, waaronder de Nederlandse top clubs gaan dan weer die aansluiting missen met de echte top.
Precies, jij hebt het door...
pi_5932359
quote:

of 4 clubs...
pi_5932379
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:29 schreef Luni het volgende:
Zo had ik het zelf nog geeneens bekeken....maar dat is inderdaad ook zo.
pi_5932397
quote:

Als je de eerste pouleronde vervangt door een afvalronde scheelt het al 4 wedstrijden.

Ik dacht dat ze dat ook weer wilden invoeren.

O+. Ripley. O+.
pi_5935052
quote:
Op maandag 23 september 2002 13:44 schreef Smike het volgende:

[..]

Als je de eerste pouleronde vervangt door een afvalronde scheelt het al 4 wedstrijden.

Ik dacht dat ze dat ook weer wilden invoeren.

Vanaf volgend seizoen wordt het NA de 1e ronde overgegaan op het oh zo leuke knock out systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')