abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_130282204
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:07 schreef c-u-t-e het volgende:
@Kvd: Omdat ik die troep nooit meer drink haha :p Dus OF ze geven me dat spul waarbij je minder moet drinken of ik doe helemaal niks.. Ja erg he haha.. En ze mogen wel iets meer pijnstilling geven, maar de pijn kan ik nog wel mee omgaan opzich. Alleen die colofort is zo'n verschrikking dat ik dat nooit meer drink.

@Mirjam: Wat verrot! :o Wat zijn die verzekeraars ook een #$%@!!!

En voor de rest die zich zo rot voelen heel veel sterkte :(

Ik heb vandaag een gesprek gehad met mn internist. In eerste instantie gewoon een controle bezoekje. Maar toen ik daar kwam begon ze direct acties op te noemen. Mijn klachten horen niet bij Colitis. Ik heb namelijk de ene week enorm veel bloedverlies,kramp,slijm etc etc en de week erna kan ik klachtvrij zijn. En dat gaaaaat maar door. Ook heb ik zowat chronische bloedarmoede, dus ze weet dat ik echt vaak en veel bloedverlies, ook al toont het darm onderzoek dat het rustig is.

Dusssss ik krijg een Ct-scan van mijn dunne darm. Ik probeerde er nog onderuit te komen, want ik wil nu echt een keer EVEN een pauze van al die onderzoeken en dingen. Maar ze beloofde dat als dit onderzoek niks opleverde, ze me dan met rust zou laten omdat ze dan ook niet meer wist waar ik dan wel last van heb. Prima. Heb dus een recept met een zooitje laxeermiddelen gekregen, ijzer tabletten voor een paar weken en vlak voor mijn ct-scan mag ik nog een lekkere fles zooi drinken.
Nu hopen dat het er allemaal normaal uitziet, en dat ik dan even een poosje vrij mag zijn van al die onderzoeken.

Iemand anders hier al eens een ct-scan gehad voor de darmen?
Ik moet zeggen dat ik dat toch best erg vind.
Je wilt weten wat er aan de hand is (neem ik aan) en daar horen zulke onderzoeken gewoon bij.
Wat doe je als je zoontje (geloof ik) straks misschien medicatie, druppels ofzo nodig heeft en zijn hoofd afwendt of gaan huilen. Ga je het dan ook maar niet geven omdat hij het niet wil?

Sommige dingen zijn gewoon nodig en moet je leren . Ik hou ook niet van pillen (kokhalzen), maar als het nodig is, dan neem ik ze wel. Ik moet kokhalzen en kan gaan spugen van dik vloeibare dingen (zoals yoghurt/vla/pudding, dankzij jarenslag spugen door migraine). Maar als de ontlasting niet gaat, dan eet ik wel lijnzaad in yoghurt of neem ik psyliumvezels, terwijl dat een dikke substantie wordt.

Om heel eerlijk te zijn, ik lees dat je een liter tot anderhalve liter contravloeistof moet drinken voor een CT-scan. Als ik zie hoe je over de colofort denkt, dan vraag ik me af of je dat binnen een uur naar binnen gaat krijgen :@

Daarnaast snap ik de heisa om de colofort niet. Volgens mij maken mensen elkaar (en zichzelf) helemaal gek op internet daarover. En ja, ik heb het zelf ook gedronken.

Sorry, maar ik moest het even kwijt :@
pi_130282370
Ik snap je heel goed hoor. Ik heb daarentegen verder nergens moeite mee.
Ik slik de grootste pillen gewoon door, hoe beroerd je je er soms ook door voelt.
Ze mogen me zo vaak als ze willen een naald in mn lichaam steken.
Ze mochten me zonder morren opereren. Alles kan. Ik doe het wel.

Het enige waar ik tegenop zie ik dus het drinken van vieze dingen. Daar kan ik niet tegen.
En mag ik als mens dus ook best zeggen dat ik daar een keer genoeg van krijg.
En ja, daarom probeerde ik ook onder die ct-scan uit te komen. Niet omdat dat onderzoek
me erg lijkt, absoluut niet. Maar omdat ik dan weer troep moet drinken.

En tsjah, ik zou het prettig vinden als je niet mijn zoontje erbij haalt haha.
Ik weet heel goed hoe ik daarmee om moet gaan bij hem.
pi_130282422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:40 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik dat toch best erg vind.
Je wilt weten wat er aan de hand is (neem ik aan) en daar horen zulke onderzoeken gewoon bij.
Wat doe je als je zoontje (geloof ik) straks misschien medicatie, druppels ofzo nodig heeft en zijn hoofd afwendt of gaan huilen. Ga je het dan ook maar niet geven omdat hij het niet wil?

Sommige dingen zijn gewoon nodig en moet je leren . Ik hou ook niet van pillen (kokhalzen), maar als het nodig is, dan neem ik ze wel. Ik moet kokhalzen en kan gaan spugen van dik vloeibare dingen (zoals yoghurt/vla/pudding, dankzij jarenslag spugen door migraine). Maar als de ontlasting niet gaat, dan eet ik wel lijnzaad in yoghurt of neem ik psyliumvezels, terwijl dat een dikke substantie wordt.

Om heel eerlijk te zijn, ik lees dat je een liter tot anderhalve liter contravloeistof moet drinken voor een CT-scan. Als ik zie hoe je over de colofort denkt, dan vraag ik me af of je dat binnen een uur naar binnen gaat krijgen :@

Daarnaast snap ik de heisa om de colofort niet. Volgens mij maken mensen elkaar (en zichzelf) helemaal gek op internet daarover. En ja, ik heb het zelf ook gedronken.

Sorry, maar ik moest het even kwijt :@
ik snap cute wel, ze hoeft niet enkel onderzoeken omtrent haar darmen te ondergaan, kan me wel voorstyellen dat je er ff klaar mee bent
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:47:23 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_130282423
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:40 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik dat toch best erg vind.
Je wilt weten wat er aan de hand is (neem ik aan) en daar horen zulke onderzoeken gewoon bij.
Wat doe je als je zoontje (geloof ik) straks misschien medicatie, druppels ofzo nodig heeft en zijn hoofd afwendt of gaan huilen. Ga je het dan ook maar niet geven omdat hij het niet wil?
Ja ik vind het ook echt bullshit. Jezus christus, een CT scan, mens, wees blij dat ze uit willen zoeken wat er aan de hand is in plaats van te jankzakken.

quote:
Sommige dingen zijn gewoon nodig en moet je leren . Ik hou ook niet van pillen (kokhalzen), maar als het nodig is, dan neem ik ze wel. Ik moet kokhalzen en kan gaan spugen van dik vloeibare dingen (zoals yoghurt/vla/pudding, dankzij jarenslag spugen door migraine). Maar als de ontlasting niet gaat, dan eet ik wel lijnzaad in yoghurt of neem ik psyliumvezels, terwijl dat een dikke substantie wordt.
Dat. Je wil toch een oplossing? Nou zeik dan niet en bijt door die zure appel heen :{w

quote:
Om heel eerlijk te zijn, ik lees dat je een liter tot anderhalve liter contravloeistof moet drinken voor een CT-scan. Als ik zie hoe je over de colofort denkt, dan vraag ik me af of je dat binnen een uur naar binnen gaat krijgen :@
Nee. Dat spul is GOOR :P Johannes broodpitmeel. Heb het 3 maanden geleden gehad, ook voor de CT. Ik kreeg het niet weg (was ook ziek en kots misselijk) en had minder moeite met de moviprep _O- Maar het is nodig, dus niet zeiken en zuipen.

quote:
Daarnaast snap ik de heisa om de colofort niet. Volgens mij maken mensen elkaar (en zichzelf) helemaal gek op internet daarover. En ja, ik heb het zelf ook gedronken.
Nou ja, moviprep is gewoon echt goooooooooooor! :o

quote:
Sorry, maar ik moest het even kwijt :@
Ik ook. Echt hoor wat een gejank om niks :{
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_130282547
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:47 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik snap cute wel, ze hoeft niet enkel onderzoeken omtrent haar darmen te ondergaan, kan me wel voorstyellen dat je er ff klaar mee bent
Dat bedoel ik niet, het ging mij even puur om de colofort. Ik heb het verder niet over onderzoeken.
pi_130282723
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen moviprep, colofort, kleanprep?
Zijn dat dezelfde dingen, alleen andere naam?
pi_130282963
Wauw.. Ik dacht dat je hier gewoon even je ei kwijt mocht.. Maar niet dus xD
pi_130283024
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:02 schreef c-u-t-e het volgende:
Wauw.. Ik dacht dat je hier gewoon even je ei kwijt mocht.. Maar niet dus xD
Jawel, dat mag zeker.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130283337
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:07 schreef c-u-t-e het volgende:
@Kvd: Omdat ik die troep nooit meer drink haha :p Dus OF ze geven me dat spul waarbij je minder moet drinken of ik doe helemaal niks.. Ja erg he haha.. En ze mogen wel iets meer pijnstilling geven, maar de pijn kan ik nog wel mee omgaan opzich. Alleen die colofort is zo'n verschrikking dat ik dat nooit meer drink.

@Mirjam: Wat verrot! :o Wat zijn die verzekeraars ook een #$%@!!!

En voor de rest die zich zo rot voelen heel veel sterkte :(

Ik heb vandaag een gesprek gehad met mn internist. In eerste instantie gewoon een controle bezoekje. Maar toen ik daar kwam begon ze direct acties op te noemen. Mijn klachten horen niet bij Colitis. Ik heb namelijk de ene week enorm veel bloedverlies,kramp,slijm etc etc en de week erna kan ik klachtvrij zijn. En dat gaaaaat maar door. Ook heb ik zowat chronische bloedarmoede, dus ze weet dat ik echt vaak en veel bloedverlies, ook al toont het darm onderzoek dat het rustig is.

Dusssss ik krijg een Ct-scan van mijn dunne darm. Ik probeerde er nog onderuit te komen, want ik wil nu echt een keer EVEN een pauze van al die onderzoeken en dingen. Maar ze beloofde dat als dit onderzoek niks opleverde, ze me dan met rust zou laten omdat ze dan ook niet meer wist waar ik dan wel last van heb. Prima. Heb dus een recept met een zooitje laxeermiddelen gekregen, ijzer tabletten voor een paar weken en vlak voor mijn ct-scan mag ik nog een lekkere fles zooi drinken.
Nu hopen dat het er allemaal normaal uitziet, en dat ik dan even een poosje vrij mag zijn van al die onderzoeken.

Iemand anders hier al eens een ct-scan gehad voor de darmen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:07 schreef c-u-t-e het volgende:
@Kvd: Omdat ik die troep nooit meer drink haha :p Dus OF ze geven me dat spul waarbij je minder moet drinken of ik doe helemaal niks.. Ja erg he haha.. En ze mogen wel iets meer pijnstilling geven, maar de pijn kan ik nog wel mee omgaan opzich. Alleen die colofort is zo'n verschrikking dat ik dat nooit meer drink.

@Mirjam: Wat verrot! :o Wat zijn die verzekeraars ook een #$%@!!!

En voor de rest die zich zo rot voelen heel veel sterkte :(

Ik heb vandaag een gesprek gehad met mn internist. In eerste instantie gewoon een controle bezoekje. Maar toen ik daar kwam begon ze direct acties op te noemen. Mijn klachten horen niet bij Colitis. Ik heb namelijk de ene week enorm veel bloedverlies,kramp,slijm etc etc en de week erna kan ik klachtvrij zijn. En dat gaaaaat maar door. Ook heb ik zowat chronische bloedarmoede, dus ze weet dat ik echt vaak en veel bloedverlies, ook al toont het darm onderzoek dat het rustig is.

Dusssss ik krijg een Ct-scan van mijn dunne darm. Ik probeerde er nog onderuit te komen, want ik wil nu echt een keer EVEN een pauze van al die onderzoeken en dingen. Maar ze beloofde dat als dit onderzoek niks opleverde, ze me dan met rust zou laten omdat ze dan ook niet meer wist waar ik dan wel last van heb. Prima. Heb dus een recept met een zooitje laxeermiddelen gekregen, ijzer tabletten voor een paar weken en vlak voor mijn ct-scan mag ik nog een lekkere fles zooi drinken.
Nu hopen dat het er allemaal normaal uitziet, en dat ik dan even een poosje vrij mag zijn van al die onderzoeken.

Iemand anders hier al eens een ct-scan gehad voor de darmen?
Ik heb paar maand geleden nog zo een ct-scan gehad. Dat spul om te drinken is niets mis mee vind ik. Misschien een klein smaakje aan, maar absoluuts niet ergs.
Ik kreeg verder ook op de moment nog iets in mijn infuus waar ik het nogal warm van kreeg en een of ander slang langs achter waardoor er ook een vloeistof liep. Dat was het minste prettig, duidelijk..

Ik snap dat die onderzoeken tegensteken. Ik heb nu vrijdag de derde keer coloscopie op een 6 weken tijd, maar wat moet dat moet! Tis de enige manier om iets te weten te komen om nadien beter te kunnen worden, zo bekijk ik het altijd.
pi_130283405
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:02 schreef c-u-t-e het volgende:
Wauw.. Ik dacht dat je hier gewoon even je ei kwijt mocht.. Maar niet dus xD
Dat mag je zeker, maar ik mag dat dan ook neem ik aan.

En het is niet alleen naar jou toe gericht. Maar je zegt zelf 'erg he', daarom spring ik er even op in.

Het is niet iets wat alleen met jou te maken heeft, ik zie iedereen zo reageren op de drankjes. En ik geloof dus echt dat iedereen elkaar dat zit aan te praten. Ik heb zelf niks opgezocht over de colofort, heb een vriendin laten kijken en tips aan mij laten doorgeven. Juist om niet beïnvloed te worden.
Maar vaak zie ik hier gebeuren dat mensen enorm negatief over de drankjes praten en daardoor andere mensen ook dingen aanpraten.
pi_130283515
@Hollocene: Ja, dat is ook zo hoor.
En zoals ik al zei, het gaat me echt niet om die ct-scan opzich.
En ik drink dat spul echt wel, of ik er nou beroerd van word of niet.
(die colofort kwam er gewoon weer uit, daar kon ik niks aan doen. Dat anderen het niet erg vinden om te drinken, kan ik weinig aan doen).

@Mirjam: Dankje dat je het begrijpt.

@Kvd: Je vroeg zelf (uit nieuwschierigheid) waarom ik dat onderzoek niet wou. Dan geef ik daar eerlijk antwoord op en dan barsten jullie opeens totaal los :p

Maar goed, ik kan gelukkig wel wat kritiek hebben. Verbaasde me er alleen over dat anderen wel over hun ziekte mogen klagen en ik niet over mijn afgunst voor smerige drankjes.
pi_130283597
Nee, ik trek me vaak niks aan van wat anderen ervan vonden.
Net als met bijwerkingen. Iedereen die ik ken word ziek van bijvoorbeeld antibiotica, ik niet. Ook al hoor ik er zoveel negatieve dingen over, ik ga er niet direct vanuit dat ikzelf precies zo ga reageren.

Dat drinken gedoe heb ik al mn hele leven. Niet alleen omdat het hier en daar gezegd word ;) Snap je
pi_130283641
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:18 schreef c-u-t-e het volgende:
@Hollocene: Ja, dat is ook zo hoor.
En zoals ik al zei, het gaat me echt niet om die ct-scan opzich.
En ik drink dat spul echt wel, of ik er nou beroerd van word of niet.
(die colofort kwam er gewoon weer uit, daar kon ik niks aan doen. Dat anderen het niet erg vinden om te drinken, kan ik weinig aan doen).

@Mirjam: Dankje dat je het begrijpt.

@Kvd: Je vroeg zelf (uit nieuwschierigheid) waarom ik dat onderzoek niet wou. Dan geef ik daar eerlijk antwoord op en dan barsten jullie opeens totaal los :p

Maar goed, ik kan gelukkig wel wat kritiek hebben. Verbaasde me er alleen over dat anderen wel over hun ziekte mogen klagen en ik niet over mijn afgunst voor smerige drankjes.
Ik was ook nieuwsgierig. En het was niet de bedoeling dat je je door mijn antwoord daarop het idee hebt dat je er aangevallen voelt ofzo. Sorry als dat wel het geval is.
pi_130283727
Nou nee hoor, jou reactie viel me nog wel mee! Ik zag het alleen niet aankomen. Even goede forum-vrienden (ofzo haha).

Alleen met mijn zoontje schoot misschien een beeetje verkeerd, maar dat heb ik wel vaker als mensen mijn zoontje erbij halen als het om opvoeden gaat ofzo. Dat bedoelde ik verder ook niet rot ofzo hoor.
pi_130296745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:18 schreef c-u-t-e het volgende:
@Hollocene: Ja, dat is ook zo hoor.
En zoals ik al zei, het gaat me echt niet om die ct-scan opzich.
En ik drink dat spul echt wel, of ik er nou beroerd van word of niet.
(die colofort kwam er gewoon weer uit, daar kon ik niks aan doen. Dat anderen het niet erg vinden om te drinken, kan ik weinig aan doen).

@Mirjam: Dankje dat je het begrijpt.

@Kvd: Je vroeg zelf (uit nieuwschierigheid) waarom ik dat onderzoek niet wou. Dan geef ik daar eerlijk antwoord op en dan barsten jullie opeens totaal los :p

Maar goed, ik kan gelukkig wel wat kritiek hebben. Verbaasde me er alleen over dat anderen wel over hun ziekte mogen klagen en ik niet over mijn afgunst voor smerige drankjes.
Ik heb heel de discussie niet gevolgd. Ik reageerde gewoon op je vraag wie ervaring heeft met die ct-scan.

Succes ermee!!
pi_130297571
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:12 schreef Hollocene het volgende:
Heb net van de huisarts tramadol 150 mg gekregen ipv 100 dat ik dan 2 x daags zou moeten nemen. Hopelijk werkt dat iets beter. Zijn er onder jullie die daar ervaring mee hebben?
Heb tramadol gehad toen ik in t zhuis lag met een longembolie. Kan weinig zeggen over de effectiviteit (omdat ik ook morfine(achtige) spuiten, diclofenac en paracetamol kreeg). Maar van de eerste keer tramadol werd ik misselijk en moest ik spugen. Daarna was mijn lijf eraan gewend. Weet niet welke dosering ik had, maar heb begrepen dat dat een redelijk normale bijwerking is.
pi_130299358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:55 schreef kvd het volgende:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen moviprep, colofort, kleanprep?
Zijn dat dezelfde dingen, alleen andere naam?
Van Kleanprep en Colofort moet je 4 liter drinken, van Moviprep 2 liter en 2 liter water erbij. Alle 3 de middelen zijn van globaal dezelfde samenstelling, namelijk macrogol en electrolyten. Ook Movicolon is van dezelfde bestanddelen gemaakt.

Dus ja, het zijn dezelfde dingen met een andere naam.

En nu lurk ik weer verder :@
pi_130340743
Er staat op de site van RTlNieuws een stukje over een nieuw soort medicijnen voor Crohn, maar hij wil de pagina niet openen bij mij
pi_130341315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:41 schreef kvd het volgende:
Er staat op de site van RTlNieuws een stukje over een nieuw soort medicijnen voor Crohn, maar hij wil de pagina niet openen bij mij
Hoop voor patienten met ziekte van Crohn

Voor duizenden patiënten die de ziekte van Crohn hebben, gloort hoop. Een nieuw geneesmiddel gaat de ziekte effectiever en veiliger te lijf.

Het nieuwe geneesmiddel met de werkzame stof Vedolizumab gaat ontstekingen in de darmen effectiever en veiliger te lijf dan de huidige generatie medicijnen die wordt voorgeschreven. Vandaag verschijnen de uitkomsten in het medische vakblad New England Journal of Medicine.

Ongeveer 35.000 Nederlanders hebben de ontstekingsziekte. Per jaar wordt de diagnose ziekte van Crohn bij ruim 1000 nieuwe patiënten gesteld.

De stof Vedolizumab blijkt een antistof die alleen werkt waar ze moeten werken, namelijk in de darmen, en lijkt geen resistentie op te bouwen. Dat blijkt uit het grootste wereldwijde onderzoek ooit gehouden onder patiënten met darmziekten.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)met-ziekte-van-crohn

Interessant! Zou het voor CU ook werken?
pi_130344023
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:00 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Hoop voor patienten met ziekte van Crohn

Voor duizenden patiënten die de ziekte van Crohn hebben, gloort hoop. Een nieuw geneesmiddel gaat de ziekte effectiever en veiliger te lijf.

Het nieuwe geneesmiddel met de werkzame stof Vedolizumab gaat ontstekingen in de darmen effectiever en veiliger te lijf dan de huidige generatie medicijnen die wordt voorgeschreven. Vandaag verschijnen de uitkomsten in het medische vakblad New England Journal of Medicine.

Ongeveer 35.000 Nederlanders hebben de ontstekingsziekte. Per jaar wordt de diagnose ziekte van Crohn bij ruim 1000 nieuwe patiënten gesteld.

De stof Vedolizumab blijkt een antistof die alleen werkt waar ze moeten werken, namelijk in de darmen, en lijkt geen resistentie op te bouwen. Dat blijkt uit het grootste wereldwijde onderzoek ooit gehouden onder patiënten met darmziekten.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)met-ziekte-van-crohn

Interessant! Zou het voor CU ook werken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.nejm.org/doi/f(...)?query=featured_home

Hele lap tekst, ik kan er niet veel wijs uit worden. Jij misschien wel. :P
I see peas of green, red roses too....
pi_130344954
2 onderzoeken:
1: 274 mensen die niet weten of ze de vedolizumab hebben of een placebo, in week 0 en 2 een prik
2: 521 mensen die een prik krijgen waarop staat dat het vedolizumab is, maar waarbij dat niet zeker is (kan ook placebo zijn), ook in week 0 en 2.
In week 6 een evaluatie.

Daarna gedurende de rest van het jaar onderhoudstherapie, wat inhield dat de groep mensen die reageerden op de vedolizumab verder gingen met of de inname hiervan of kregen een placebo.Mensen kregen dit om de 4 of om de 6 weken

Resultaat:
Na 6 weken
- bij 47.1% van de vedolizumabgroep waren klachten afgenomen (volgens de Mayo Clinic score )
- bij 25,5% van de placebogroep waren de klachten afgenomen.

Na 52 weken
- bij de groep die elke 8 weken vedolizumab kreeg was bij 41.8% de ziekte in remissie
- bij de groep die elke 4 weken vedolizumab kreeg, was bij 44.8% de ziekte in remissie
- bij de groep die elke 8 weken een placebo kreeg, was bij 26.1% de ziekte in remissie
- bij de groep die elke 4 weken een placebo kreeg, was bij 29.1% de ziekte in remissie
De bijwerkingen waren zowel in de vedolozumab-als placebogroep hetzelfde.

Conclusie:
Vedolizumab was effectiever was dan placebo voor colitis ulcerosa (en dus niet Crohn)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:40:51 #97
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130346074
Ja, ik las het ook, een familie van de 'mab'-jes, oftewel de Anti-TNF :P Die breken idd in ergens op de cyclus van de ontsteking. Geen genezing maar idd wel fijn dat ze nu een variant hebben die voor CU goed lijkt te werken.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_130392819
Deze voormiddag nogmaals coloscopie gehad omdat de vorige blijkbaar niet zo goed gelukt was.
Heb achteraf de beelden gezien en het bleek een waar slagveld te zijn in mijn dikke darm. Nu toch de diagnose Crohn gekregen en deze namiddag al meteen het eerste remicade infuus gekregen omdat de ontstekingen zo zwaar waren. Hopen dat dit snel werkt!

Ik kon kiezen tussen remicade en humira maar heb toch voor de remicade gekozen omdat dit iets sneller zou werken.

Heb tijdens de coloscopie vandaag blijkbaar geroepen van de pijn en toen hebben ze mij maar platgespoten. Weet er helemaal niets meer van, heerlijk!
pi_130393334
Je had eerst CU? (volgens de arts). En toch Crohn? Jemig wat verrot dat het zo erg ontstoken is :o
Hopelijk slaan de medicijnen snel aan. Heel veel sterkte en beterschap.. :(
pi_130393345
Dat moest een zielig poppetje zijn.. Snap deze poppetjes niet zo goed haha
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')