abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:33:37 #276
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130782336
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:16 schreef Ascarona het volgende:
Zoals verwacht, niet geslaagd voor het ingangsexamen geneeskunde Belgie.

Kennis en inzicht in de wetenschappen KIW 9,83 op 20
Informatie verwerken en verwerven IVV 9,53 op 20
Totaal 19,36 op 40

1 Vraag bij scheikunde of Natuurkunde open moeten laten, verder had ik geheel onverwacht echt super veel fouten gemaakt bij het patienten gesprek gedeelte? Dat waarvan ik overtuigd was dat ik zou scoren heb ik echt hard gefaald. Beetje jammer :'(.

Ik ga ff flink balen als iemand me zoekt.
Balen, het geluk bij het ongeluk wat je hebt is dat je niet alleen op de IVV ben gezakt, je moet immers op beide 10 hebben minimaal toch? (doet je gemoedsrust iets goed misschien, anders had je het jezelf helemaal kwalijk genomen denk ik).
pi_130782375
Nah zo'n type ben ik eigenlijk toch wel dat ik het mezelf kwalijk neem. Echt sneu gewoon hoe ik ben gezakt.

Jaartje Biologie it is!
pi_130801556
22 in totaal, minimaal 10 per onderdeel.

Ach, een jaar biologie is misschien wel interessanter en een betere basis, zie dat je goede cijfers haalt, dat je je goed voorbereidt voor een decentrale selectie en je kan volgend jaar starten met wat vrijstellingen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130801692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:34 schreef Ascarona het volgende:
Nah zo'n type ben ik eigenlijk toch wel dat ik het mezelf kwalijk neem. Echt sneu gewoon hoe ik ben gezakt.

Jaartje Biologie it is!
Biologie waar? Misschien vind je het wel zo leuk dat je blijft *)
pi_130801699
Echo van de blaas: scheren of niet?
  woensdag 4 september 2013 @ 08:06:15 #281
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_130803112
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:23 schreef samthegreat5 het volgende:
Haha nee, daar kijk je wel doorheen met een klodder van die gel.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_130804573
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:34 schreef Ascarona het volgende:

Jaartje Biologie it is!
Misschien een nuttige tip: zet geneeskunde ff uit je hoofd en focus je op bio, anders ga je een rotjaar krijgen.
En gebruik dit jaar om je cv te builden zodat je komend jaar hoe dan ook toegelaten wordt. Danwel middels decentrale selectie, danwel in België. Dus ook daarvoor voorbereiden zodat je niet zakt.

Ik snap hoe je je voelt, heb het zelf ook gehad. Op 6/100 gezakt in België (heel wat jaren geleden) toen wat anders gaan studeren en met deze mindset een topjaar gehad. Was superleuk en vrienden ontmoet waar ik nu +/- 8 jaar later nog steeds mee omga

Dus bovenstaande tip kan ik je aanbevelen, het heeft voor mij heel goed uitgepakt. Jaar daarop decentraal geselecteerd.
pi_130804601
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:23 schreef samthegreat5 het volgende:
Dat zouden die mensen thuis zelf moeten doen, iew
pi_130804668
Wat een shitochtend is dit trouwens. Kom ik supergaar uit m'n nachtdienst (ja, we waren alweer aan de beurt :') ), lig ik nu in bed en kan met geen mogelijkheid slapen omdat mijn buurman zit te boren. Zin om in m'n short naar buiten te rennen en die boor uit z'n hand te grissen
  woensdag 4 september 2013 @ 10:00:02 #285
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_130804999
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat zouden die mensen thuis zelf moeten doen, iew
ik denk dat hij bedoelt dat hij zélf een echo van z'n blaas krijgt en vraagt of hij zn onderbuik moet scheren ;)
pi_130807042
Help!
Voor een opdracht moet ik een DD van 4 diagnoses opstellen bij onderstaande casus, maar ik kom er even écht niet uit. Verder dan atriumfibrilleren en thyreotoxicose kom ik namelijk niet.
Natuurlijk weet ik dat ik niet mijn huiswerk door jullie moet laten maken, maar kan iemand me even een 'aha-erlebnis' geven aub?

Mijn dank is groot!

Casus:
Patiënte vertelt dat zij de afgelopen twee weken hartkloppingen ervaart. Deze zijn volgens haar niet continu aanwezig. Hierbij is zij soms wat licht in het hoofd, ze is niet flauwgevallen en heeft er geen pijn op de borst bij. Zij wordt sinds 10 jaar behandeld voor een hypothyreoïdie met 175 mcgr thyrax. Twee jaar geleden is bij haar een type II diabetes vastgesteld met hypertensie. Hiervoor wordt zij behandeld met metformin 500 mgr 1x daags, daarnaast gebruikt ze hydrochloorthiazide 25 mgr 1x daags en simvastatin 40 mgr 1x daags. Ze rookt 2 sigaretten per dag en drinkt ongeveer 10 kopjes koffie per dag. In haar familie komen, zover zij weet, geen aangeboren ritmestoornissen voor. Haar lengte is 167 cm bij een gewicht van 70 kilo.
  woensdag 4 september 2013 @ 11:30:51 #287
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_130807580
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:11 schreef christiman het volgende:
Help!
Voor een opdracht moet ik een DD van 4 diagnoses opstellen bij onderstaande casus, maar ik kom er even écht niet uit. Verder dan atriumfibrilleren en thyreotoxicose kom ik namelijk niet.
Natuurlijk weet ik dat ik niet mijn huiswerk door jullie moet laten maken, maar kan iemand me even een 'aha-erlebnis' geven aub?

Mijn dank is groot!

Casus:
Patiënte vertelt dat zij de afgelopen twee weken hartkloppingen ervaart. Deze zijn volgens haar niet continu aanwezig. Hierbij is zij soms wat licht in het hoofd, ze is niet flauwgevallen en heeft er geen pijn op de borst bij. Zij wordt sinds 10 jaar behandeld voor een hypothyreoïdie met 175 mcgr thyrax. Twee jaar geleden is bij haar een type II diabetes vastgesteld met hypertensie. Hiervoor wordt zij behandeld met metformin 500 mgr 1x daags, daarnaast gebruikt ze hydrochloorthiazide 25 mgr 1x daags en simvastatin 40 mgr 1x daags. Ze rookt 2 sigaretten per dag en drinkt ongeveer 10 kopjes koffie per dag. In haar familie komen, zover zij weet, geen aangeboren ritmestoornissen voor. Haar lengte is 167 cm bij een gewicht van 70 kilo.
Probeer je niet blind te staren op alle details uit het verhaal. Niet alles is relevant. Verder is mijn belangrijkste tip dat je het jezelf makkelijk kunt maken door systematisch te denken. begin bijvoorbeeld met onderscheid te maken tussen interne en externe factoren: iets dat het lichaam zelf veroorzaakt (hart, bloedvaten, vullingstoestand) en iets dat van buitenaf kan komen (leefstijl, medicijnen, intoxicaties). Kan je dan zelf nog iets bedenken?
In de spoiler vind je mijn DD als je uitgedacht bent ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130807655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:45 schreef _Lily_ het volgende:
Wat een shitochtend is dit trouwens. Kom ik supergaar uit m'n nachtdienst (ja, we waren alweer aan de beurt :') ), lig ik nu in bed en kan met geen mogelijkheid slapen omdat mijn buurman zit te boren. Zin om in m'n short naar buiten te rennen en die boor uit z'n hand te grissen
Oordopjes FTW!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_130807683
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:30 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Probeer je niet blind te staren op alle details uit het verhaal. Niet alles is relevant. Verder is mijn belangrijkste tip dat je het jezelf makkelijk kunt maken door systematisch te denken. begin bijvoorbeeld met onderscheid te maken tussen interne en externe factoren: iets dat het lichaam zelf veroorzaakt (hart, bloedvaten, vullingstoestand) en iets dat van buitenaf kan komen (leefstijl, medicijnen, intoxicaties). Kan je dan zelf nog iets bedenken?
In de spoiler vind je mijn DD als je uitgedacht bent ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks, dit bevestigt een hoop van mijn vermoedens!
  woensdag 4 september 2013 @ 12:18:46 #290
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_130809007
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:34 schreef christiman het volgende:

[..]

Thanks, dit bevestigt een hoop van mijn vermoedens!
wat dacht jij dan? Als je je gedachtengang post kunnen we je beter helpen en dan heb je er in de toekomst ook nog wat aan bij andere opdrachten ;)
pi_130809206
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:00 schreef Pluizel het volgende:

[..]

ik denk dat hij bedoelt dat hij zélf een echo van z'n blaas krijgt en vraagt of hij zn onderbuik moet scheren ;)
hehehe ja, dat is wat ik bedoelde.
pi_130809512
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:18 schreef Pluizel het volgende:

[..]

wat dacht jij dan? Als je je gedachtengang post kunnen we je beter helpen en dan heb je er in de toekomst ook nog wat aan bij andere opdrachten ;)
Op basis van wat literatuur had ik al min of meer dezelfde dingen in m'n hoofd, maar ik dacht dat dat allemaal onderbouwing was voor de diagnose AF. Zodoende kwam ik niet aan 4 DD's.

Nogmaals dank en zal ik zeker doen! ;)
pi_130819435
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

hehehe ja, dat is wat ik bedoelde.
Hngg... 150 cc residueel urinevolume in de blaas nadat ik had geürineerd na de eerste echo, dat was wel op een volle (scratch that: ERG volle) blaas van 1000 cc.

Toen ik wegliep nog op een WC wat uitgeplast en thuis nog, weet niet zeker of dat bij elkaar 150 cc was. Hng.

Hoe groot is de kans dat een huisarts een RT doet en verkeerd inschat dat de prostaat niet vergroot is of ontstoken? Niet groot lijkt me bij zo'n routine procedure. Zou het ook nog psychologisch kunnen zijn?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:31:12 #294
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_130819662
150 is niet zo heel gek veel. en een RT is géén rocketscience. en verder mogen we het hier niet hebben over jouw blaasproblematiek helaas :s)
pi_130819805
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:31 schreef Pluizel het volgende:
150 is niet zo heel gek veel. en een RT is géén rocketscience.
RT is inderdaad geen rocketscience, dus dat is uitgesloten.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:31 schreef Pluizel het volgende:
en verder mogen we het hier niet hebben over jouw blaasproblematiek helaas :s)
Anders krijgen we MoBlo weer op onze kop ;(
pi_130822119
Wat is normaal gesproken het maximale volume van een blaas? Hebben grotere mensen normaal gesproken ook een evenredig grotere blaas?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130822299
Dacht dat een volle blaas zo'n 600 tot 800 ml is ofzo en dat je urinatiedrang begint te voelen op 150 ml.
pi_130822683
Zou overigens verklaren waarom ik overal krampen begon te voelen met 1 liter urine in m'n blaas :')
pi_130822925
Wij brengen een verblijfscatheter is bij volume's boven de 500cc. Als patiënten tussen de 400cc en 500cc in hun blaas hebben en niet kunnen urineren gaat er een speedycath in en uit :P
pi_130824002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:52 schreef Ace1 het volgende:
Wij brengen een verblijfscatheter is bij volume's boven de 500cc. Als patiënten tussen de 400cc en 500cc in hun blaas hebben en niet kunnen urineren gaat er een speedycath in en uit :P
Nou, het dubbele zat dus in mijn blaas :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')