abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129807878
Moeilijk hoor Sola.
Ik zou denken aan picto's maken om voor haar duidelijk maken wat er die dag gedaan wordt, wanneer en met wie. Zodat ze ervaart dat er op bepaalde dagen dezelfde mensen en kinderen zijn. Wellicht vind je dit al tever doorschieten na autisme aanpak.
pi_129811566
Stapje terug kan al een week of maandkalender zijn? Voor O heb ik nu een maandkalender hangen want ze was rond haar verjaardag in de war door veel feestjes en jarigen. Zo had ze overzicht...
Ik teken bv bloemetjes voor de dagen dat ze naar de opvang ga.. En caravannetjes voor de dagen dat we op vakantie gaan met een autootje erbij op de eerste en laatste dag.
Sowieso voor veel peuters fijn denk ik?

( heb een leuke gevonden gratis te downloaden als iemand wil kan ik t linkje opzoeken?)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:43:21 #28
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_129811981
sola, klinkt heftig idd!
ik herken sommige dingen van Eli (klassiek autisme), maar zeker niet alles.
Ik xal even vanuit zijn perspectief dingen benoemen, dan kan je jouw situatie daaraan toetsen.
Hij blijft wel goed aan tafel zitten, al moeten de etenswaren gescheiden zijn en elkaar niet aanraken.
Introductie van vast voedsel was geen probleem. Hij heeft wel een fase gehad waarbij hij sommige soorten eten weigerde, waarschijnlijk door het andere mondgevoel.
Hij kan zich heel goed concentreren, bijvoorbeeld op puzzels.
Gebrek aan fantasie en oogcontact herken ik wel.
Hij heeft ook wel fases waarin hij redelijk geobsedeerd is door een onderwerp. Nu is het treinen, maar toen hij kleiner was heeft hij een tijd bijvoorbeeld alleen met puzzels gespeeld.
Hij begint nu pas te praten tijdens zijn spel.
Ala hij ergens is, kan hij zich best snel aan de nieuwe omgeving aanpassen. Maar dat is ook gegroeid met de jaren.
We hebben tijdens de diagnostiek geleerd (toen was hij ruim 3) dat hij sterk visueel is ingesteld. Hij is niet talig, maar als je er plaatjes bij zet, pakt hij het goed op.
Hij was pas zindelijk met 3 jaar 10 maanden.

Als je verder vragen hebt, mijn pm staat open. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:33:39 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129830739
Wie de julianatoren voor thomas de trein overwoog. Ik zou het heroverwegen.

Al 10km voor het park in de file, mega klein en super druk. Overal heeeel lang in de rij, te weinig stoelen bij de eetgelegenheden waar je ook ruim een half uur in de rij staat. Als klapper duurt de thomas show 15 minuten.
Ik ben blij dat ik kortingsbonnen had want in de vakantie echt de 20 euro al vanaf twee jaar niet waard.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129831176
Ik vond de Julianatoren vorig jaar ook vreselijk in de zomervakantie. Véél te klein, volledig volgepropt met attracties. Ik werd er acuut claustrofobisch van. Het is wat mijn betreft alleen de moeite waard op een rustige dag buiten de weekends en vakanties én als je een kortingsbon hebt.

Sola, wat knap dat jullie een traject zijn ingegaan met jullie dochter. Voor zover ik het lees hebben jullie goed gehandeld, ik haal er zeker ook autistische dingen uit. Maar jonge kinderen zijn ook heel grillig. Wij kregen op school een kind binnen met dergelijke kenmerken en die bloeide op school helemaal op. Maar wat ik al zei, ik vind het heel goed dat jullie het zien, erkennen en haar zo goed mogelijk willen begeleiden. Succes met het hele traject!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:30:56 #31
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_129832887
Wij gaan morgen met Lientje naar dierenpark Wissel in Epe. Lientje is behalve de kinderboerderij nog niet naar een pretpark oid geweest dus ik ben heel benieuwd hoe ze het zal ervaren. Ze is nu sinds kort zover dat ze haar middagslaap kan overslaan als dat een dagje handig is, dus dat is wel fijn op zo'n dag. Het lijkt me een redelijk kleinschalig park, mooi voor een eerste dagje uit leek mij.

@Sola, wat een verhaal.... wat goed dat je ermee bezig bent, het lijkt me helemaal niet makkelijk om zoiets te zien bij je eigen kind en niet weten wat er exact aan scheelt.
pi_129833810
Sola, misschien is dit leuk:

Een zitzak die gevuld wordt met alle knuffels van je kind.

http://www.babyandkidspla(...)/boon-otto-opbergzak

Of een krijt-/tekenbord?

http://www.babyandkidspla(...)t-en-tekenbord-tafel

Onze bijna-3-jarige krijgt trouwens een fietsje. :)

O+

BJ, dat huisje is echt GE-WEL-DIG. Wij waren op vakantie op een Landalpark en daar stond 'het huis van Bollo de beer', ook zo'n klein huisje helemaal ingericht. E vond het fantastisch. Het is hier geen optie ivm verhuizing en mijn man vindt het nogal een sta in de weg, maar volgend jaar ga ik al vanaf januari het idee inweken...

[ Bericht 23% gewijzigd door Cantare op 08-08-2013 16:04:48 ]
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:07:52 #33
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129836176
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:33 schreef laziness het volgende:
Wie de julianatoren voor thomas de trein overwoog. Ik zou het heroverwegen.

Al 10km voor het park in de file, mega klein en super druk. Overal heeeel lang in de rij, te weinig stoelen bij de eetgelegenheden waar je ook ruim een half uur in de rij staat. Als klapper duurt de thomas show 15 minuten.
Ik ben blij dat ik kortingsbonnen had want in de vakantie echt de 20 euro al vanaf twee jaar niet waard.
Bedankt voor de recensie. Ik ga wel wat anders met em doen
pi_129844379
Ik ben begonnen met een maandkalender, maar dat is nog te onoverzichtelijk merk ik. Dus ik wil een weekkalender gaan maken en misschien ook wel een dagkalender. Alleen vraag ik me dan af of ik nog wel spontaan boodschappen kan doen. Denk het wel, want dat vind Amy geen probleem.

die knuffelopbergzakloungedibg is tof Cantare! Die ga ik onthouden.

Davina, het eten zelf is hier nog niet echt een probleem. Wat je schrijft herken ik wel van mijn broertje met eten. Alhoewel ze eigenlijk altijd maar een ding eet van haar bord. Of haar groente of haar vlees of haar aardappels, dat idee. Maar ze eet wel weer spaghetti. Ik vind het fijn om de voorbeelden van Eli te lezen, dankjewel.

we hebben nu alles klaar staan voor haar verjaardag morgen. We vieren het zondag samen met mijn verjaardag, dan staat ze niet heel de dag zo in de picture. En we houden het rustig.

jammer dat Thomas de trein zo tegen viel Lazi. Hij had er veel zin toch?
pi_129845091
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Lamb29 het volgende:
Stapje terug kan al een week of maandkalender zijn? Voor O heb ik nu een maandkalender hangen want ze was rond haar verjaardag in de war door veel feestjes en jarigen. Zo had ze overzicht...
Ik teken bv bloemetjes voor de dagen dat ze naar de opvang ga.. En caravannetjes voor de dagen dat we op vakantie gaan met een autootje erbij op de eerste en laatste dag.
Sowieso voor veel peuters fijn denk ik?

( heb een leuke gevonden gratis te downloaden als iemand wil kan ik t linkje opzoeken?)
Wij hebben een week magneet bord voor gewoon zeg maar (en voor ons ook handig haha)

Heb je voor mij die link?
pi_129845803
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:45 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Wij hebben een week magneet bord voor gewoon zeg maar (en voor ons ook handig haha)

Heb je voor mij die link?
http://hellocuteness.com/freebies/2013-calendars/

Dit is um... Vrolijk maar toch overzichtelijk omdat er geen gedoe door de vakjes heen loopt
Ietsjes naar beneden scrollen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_129846091
Cantare die fiets heeft onze peuter ook. Hij is echt tof hè! Niet zo'n typisch roze/paars schreeuwerig ding, ik heb een beetje een aversie tegen dat soort fietsjes. :@

Wij hebben op vakantie drie "dagen", ochtenden of middagen, in toverland doorgebracht. Onze peuter vond het fantastisch en ze mocht in erg veel attracties. We hebben echt genoten. O+ Nu laatste nachtje in ons vakantiehuisje slapen en dan morgen op naar huis. Ik kan niet wachten, want ik heb altijd heimwee. :X
pi_129847769
Heerlijk Nikki.. Binnenkort gaan wij naar een vakantiepark naast de efteling O+
We hebben een proefabo ... Nu al zin in

En dat fietsje is idd erg leuk! Wij hebben er 1 van marktplaats gehaald en het was idd erg moeilijk om geen roze/paarse schreeuwlelijkerd te vinden... Ook niet helemaal gelukt want hij is dat toch deels ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_129850810
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cantare die fiets heeft onze peuter ook. Hij is echt tof hè! Niet zo'n typisch roze/paars schreeuwerig ding, ik heb een beetje een aversie tegen dat soort fietsjes. :@
Precies de reden dat ik deze gekozen heb. ;) Welke maat heeft jouw dochter? Deze is 12 inch. We hebben wel even getwijfeld omdat ze daar niet heel lang op zal kunnen, maar aangezien het niet echt een motorisch wonder is, durfden we ook niet groter. Nja, gelukkig kan de jongste er over 2 jaar ook op. Dat is ook wel een van de redenen dat we nieuw hebben gekocht i.p.v. tweedehands.
pi_129850918
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:28 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben begonnen met een maandkalender, maar dat is nog te onoverzichtelijk merk ik. Dus ik wil een weekkalender gaan maken en misschien ook wel een dagkalender. Alleen vraag ik me dan af of ik nog wel spontaan boodschappen kan doen. Denk het wel, want dat vind Amy geen probleem.

die knuffelopbergzakloungedibg is tof Cantare! Die ga ik onthouden.

Davina, het eten zelf is hier nog niet echt een probleem. Wat je schrijft herken ik wel van mijn broertje met eten. Alhoewel ze eigenlijk altijd maar een ding eet van haar bord. Of haar groente of haar vlees of haar aardappels, dat idee. Maar ze eet wel weer spaghetti. Ik vind het fijn om de voorbeelden van Eli te lezen, dankjewel.

we hebben nu alles klaar staan voor haar verjaardag morgen. We vieren het zondag samen met mijn verjaardag, dan staat ze niet heel de dag zo in de picture. En we houden het rustig.

jammer dat Thomas de trein zo tegen viel Lazi. Hij had er veel zin toch?
Fijne verjaardag!

Die knuffelzitzak kopen we voor de verjaardag van de jongste, samen met een ballenbaanachtig ding waar ze echt mee kan spelen. Vind 'm ook erg tof.

Een maandkalender zou mijn peuter denk ik echt niet kunnen overzien. Een week vind ik al vrij lang. Wij hebben (nog) geen kalender voor haar maar als ik met haar praat, loop ik hooguit 1 of 2 dagen vooruit op de feiten. Vindt ze overigens wel erg prettig, ze weet graag wat er gaat gebeuren.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:13:57 #41
244125 laziness
pi_129868885
Mijn peuter is zo'n echt jongetje.
Hij sleept de hele dag met auto's en treinen. Hij verzamelt de stoplichten en seinen uit zijn knopjespuzzels en stelt deze op tegen de muur zodat de auto's en treinen er langs kunnen rijden en moeten stoppen.
Hij leert alle merken van zijn auto's uit zijn hoofd. Hij heeft het 15x in een uur over hoe de brandweermannen als het alarm gaat langs de paal naar beneden glijden. Hij struikelt over zijn woorden om dat steeds maar weer te vertellen. 'Mama, mama' en dan komt er weer een verhaal over de brandweer.
Ik had een infoboek over de brandweer uit de bieb gehaald en het wordt elke avond van voor naar achter en terug bekeken en het elke avond voorlezen er van komt mijn neus al uit :P
Om maar niet te spreken over hoe vaak we brandweerman Sam kijken en ik die stomme Norbert niet uit kan staan.
Pokke joch zit ook in de app van brandweerman Sam -O-

Maar hij is zo leuk, mijn kind *O* *O*

Zijn favoriete bezigheid in de speeltuin is trouwens, hoe kan het ook anders 'brandweermannen'

vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:13:44 #42
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129875817
Lazi wat heerlijk om eens gelezen over O. En brandweerman Sam is herkenbaar :') . Ik heb gescoord bij mn zoon: bij marks land Spencer voor 3 euro een brandweerman Sam shirt voor em besteld.
pi_129875835
Ik weet niet eens wie of wat brandweerman Sam is :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_129875897
Echt een jongen die O.
Ik heb dus echt een meid die nu met baby opkomst en baby op de opvang heel veel met d'r pop rondloopt, die ze wiegt en een fles geeft. Heel lief knuffelt en over het koppetje aait.
En ze hello kitty gevonden. Ze wil alleen nog maar een hello kitty slaapshirt aan. Want daar staat een poes O+ op
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:31:26 #45
244125 laziness
pi_129876397
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet eens wie of wat brandweerman Sam is :D
Houden zo :P

Heeft Dot geen voorkeuren voor het één of ander?

Wat lief fr. Hopelijk is ze straks net zo lief voor de baby ;)
pi_129876446
Hier is het toto voor en toto na.
Ik weet eigenlijk niet wat ik liever heb het zandkasteel of brandweer Sam.
Ik hoop ook dat ze straks lief voor de baby is, ik verwacht wel wat jaloezie bij Ean.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 09-08-2013 20:39:37 ]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:35:48 #47
244125 laziness
pi_129876582
De toto fase hadden wij ook maar is weer over. Heb nog een toto knuffel werkeloos in de hoek liggen.

Sam is beter te trekken dan die stomme zaza en koos trouwens inderdaad
pi_129876709
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:35 schreef laziness het volgende:
De toto fase hadden wij ook maar is weer over. Heb nog een toto knuffel werkeloos in de hoek liggen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:35 schreef laziness het volgende:

Ik vrees dat het hier nog wel even blijft. In de winter kijkt ze bij de opvang ook het zandkasteel
Ik droom er gewoon over he dag toto dag sassa dag koning koos.
Vriend was gisteren verontwaardigd dat er een hele uitzending over het suikerfeest was. Het is toch een NL programma zei hij
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:40:23 #49
244125 laziness
pi_129876816
De Nederlandse samenleving is multicultureel hoor :D
pi_129876933
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:40 schreef laziness het volgende:
De Nederlandse samenleving is multicultureel hoor :D
Dat weet ik wel. en ik verwacht dat het veel gekeken wordt op peuterspeelzalen in achterstandswijken. Maar vriend is niks gewend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')