abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129769367
Beste fokkers,
Zijn er mensen die ervaring hebben met Calco? (dan heb ik het over werknemers, opdrachtgevers, etc.)
Ik heb namelijk een aanbieding liggen, maar er weerhouden een aantal zaken deze te tekenen.
-Het startsalaris ligt niet echt hoog (maar daar kan ik mij in vinden aangezien je nog opgeleid wordt)
-een verschrikkelijke amortisatieregeling van 18.000 euro met duur van 22 maanden (zonder vermindering naar rato)
- het is geen echte detachering, je komt terecht op een klus van 22 maanden en blijft daar (idealiter naar calco's concept) zitten. Oftewel, heeeel onzeker wat je de rest van je leven gaat doen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:59:22 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_129769756
Volgens mij wil jij dit niet.
Je noemt niks positiefs.
So we just called him Fred
pi_129770089
Ik zie ze wel eens rijden op de snelweg.
Ze halen me altijd in ;(
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Eindredactie Games dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:07:37 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129770166
Maar wat is het startsalaris?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_129770593
Is gewoon een bedrijf dat zijn geld uit Detavast haalt. Ze zetten je neer en bevalt je bij de werkgever dan werk je voortaan bij de werkgever..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_129771063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij wil jij dit niet.
Je noemt niks positiefs.
dit zijn enkele onzekerheden die ik probeer af te vangen naar ervaringen hier. Stel dat ik daar een baantje krijg op 1 of andere servicedesk van een opdrachtgever.. tja, ze laten je dan niet op de bank zitten. Dat is toch wel een grote verspilling van je kansen en ambitie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:07 schreef donald_dick het volgende:
Maar wat is het startsalaris?
ik weet niet of dat netjes is om dat hier te vermelden. conform markt voor startende IT'er
pi_129794658
nog geen oud medewerkers die na 4 jaar nog steeds op hetzelfde salaris(& functie) zitten?
of juist iemand een positief verhaal?
  Eindredactie Games woensdag 7 augustus 2013 @ 16:12:25 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_129794764
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:27 schreef wubabuba het volgende:

[..]

ik weet niet of dat netjes is om dat hier te vermelden. conform markt voor startende IT'er
Dat is altijd zo dooddoener. Ik neem aan dus tussen de 2200 en 2500 ?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_129794870
quote:
4s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:12 schreef donald_dick het volgende:
Dat is altijd zo dooddoener. Ik neem aan dus tussen de 2200 en 2500 ?
nette gok ja,
(dan moet je wel in opdracht zijn om dat te halen trouwens, dan zit er een bonus bij.. 200 euro t.o.v. bankzitten)
pi_129796102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:08 schreef wubabuba het volgende:
Beste Fokkers,

enige tijd heb ik rondgespeurd in de Foksalaris 201* om een beetje rond te neuzen wat een normaal salaris zou zijn. Wat een bedragen, ik snap daar echt niks van. Ik heb een WO opleiding gedaan (3j bachelor 2j master) in de richting van natuurkunde/medisch gebied. Toch ga ik liever de 'business' in dan het onderzoek, wat een logische stap zou zijn geweest na de studie.

Ik heb 2 aanbiedingen liggen, maar weet niet waar ik uit moet kiezen. De één is wat zekerder met minder salaris, en de ander is wat onzekerder met wat meer.
(lees: 2200,- + lease en vaste werkplek tegenover 2400+lease in detachering, beiden op gebied van IT. Dit is bruto + onkostenvergoeding). Zelf heb ik weinig ervaring met IT, dus word 'on-the-job' opgeleid als het ware. Ooit wil ik liever (later) in de business komen (consultancy/ analist), maar heb niet het gevoel dat ik terecht kan bij bijvoorbeeld de big-4. Wel cum laude afgestudeerd, maar geen bestuurservaring of buitenland ervaring. En daarnaast nog niet de connecties binnen die bedrijven. (ik ben wel sociaal en communicatief, in tegenstelling tot veel andere exacte afstudeerders).

Nadeel van de baan met het iets extra salaris is dat het een detacheringsconstructie is waarbij je het liefst maar bij 1 opdrachtgever komt te werken die je na verloop van tijd overneemt. Althans, dat is de bedoeling. Oftewel, je hebt geen flauw idee waar je terecht komt en wat je doorgroeimogelijkheden zijn.De anders heeft minder salaris, en ook kan ik het eerste jaar niet echt rekenen op verhoging.

Heeft fok een mening over carrièrekansen van een beta zonder bestuurservaring en dat soort (kijk ik kan nu online bier bestellen bij de appie en administratie in een excelsheetje knallen) nevenactiviteiten?, en of de aanbiedingen die ik heb gekregen reëel zijn?
waarom noem je het dan wel in je andere topic (gok ik zomaar)? 2400+lease dus?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_129801074
Beste wubabuba,

Ik werk sinds maart 2013 bij Calco en ben sinds een paar maanden ambassadeur voor het bedrijf, waarvoor ik diverse fora en social media regelmatig check. Vandaar dat ik op jouw issue reageer.

Om maar direct op je vragen te reageren. Je startsalaris groeit aanzienlijk snel, omdat je loon ieder halfjaar door middel van een beoordelingsgesprek stijgt. Maar dat ligt dus aan je eigen prestaties. Ook heb je te maken met een inzetbonus en onkostenvergoeding bij inzet. Daarnaast heb je bij je lease-auto een leuke constructie, waarbij je ieder jaar recht hebt op 15.000 kilometer vrije kilometers (zonder daar extra voor te betalen)!

De amortisatieregeling is er enkel om jou ervan te weerhouden om naar een concurrent te stappen, niet om jou vast te houden. Dat houd in dat als de IT toch niets voor jou is, de amortisatieregeling niet van toepassing is.

Als het dan gaat om misschien wel je grootste zorg, 'een vaste klus van 22 maanden', dan is dat per situatie zeer verschillend:
- er doet zich namelijk weleens de situatie voor, dat iemand na inzet niet op de juiste plek zit. Als dit duidelijk wordt, dan wordt er weer gekeken naar een nieuwe mogelijkheid.
- enkele opdrachten zijn voor een bepaalde tijd van bijvoorbeeld 10 maanden, waardoor je per definitie weer een nieuwe opdracht nodig hebt bij een andere of misschien wel dezelfde werkgever.
- na de 22 maanden kun je kiezen om bij Calco in dienst te blijven om verder gedetacheerd te worden bij (waarschijnlijk) een nieuwe werkgever.
- als starter heb je (in het algemeen) nog weinig ervaring en dan zijn de 22 maanden bij één opdrachtgever erg fijn om veel te kunnen leren (ook in diepte van de materie).
- daarnaast is het bij de opdrachtgever vaak ook mogelijk om de breedte in te stappen en veel dingen op te pakken (zolang jij dat maar duidelijk aangeeft)
- naast je opdracht wordt je begeleidt door een fieldmanager, waarbij je samen nog veel vorm kan geven aan de start van je carrière (zoals o.a. nieuwe cursussen volgen)
- tot slot heb je zeker veel invloed op de keuze van de betreffende klus, door aan te geven wat je graag wil doen en door goed te laten zien wie je bent. Zo ben er zelf dus bij hoe jij je carrière start.

Als het onduidelijk is of als je nog meer vragen heb, dan hoor ik graag van je.
Every problem has a gift for you in its hands.
pi_129808524
Goed en dat was de reclame. Nu terug naar de werkelijkheid :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_165322540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:15 schreef OrGoHome het volgende:
Beste wubabuba,

Ik werk sinds maart 2013 bij Calco en ben sinds een paar maanden ambassadeur voor het bedrijf, waarvoor ik diverse fora en social media regelmatig check. Vandaar dat ik op jouw issue reageer.
Als dit echt is, dan is dit wel de reden om niet in zee te gaan met dat bedrijf.
  woensdag 14 september 2016 @ 18:45:39 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165322586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef wubabuba het volgende:
-een verschrikkelijke amortisatieregeling van 18.000 euro met duur van 22 maanden (zonder vermindering naar rato)
Dat is absoluut onredelijk. Zeker voor je eerste baan.

Reken maar dat, onder deze condities, je accountmanager schijt aan je heeft als jij aangeeft dat je een ander project wilt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165323100
quote:
De amortisatieregeling is er enkel om jou ervan te weerhouden om naar een concurrent te stappen, niet om jou vast te houden.
Je moet er maar opkomen.
pi_165323227
quote:
Daarnaast heb je bij je lease-auto een leuke constructie, waarbij je ieder jaar recht hebt op 15.000 kilometer vrije kilometers (zonder daar extra voor te betalen)!
Wat is daar 'leuk' aan?

Een normaal bedrijf heeft geen limiet op prive kilometers en laat zijn werknemers daar al zeker niet voor bij betalen.

Deze regeling is vooral leuk voor de werkgever.
pi_165333344
quote:
De amortisatieregeling is er enkel om jou ervan te weerhouden om naar een concurrent te stappen, niet om jou vast te houden.
Die is leuk!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165333356
Lease bak van de zaak zonder bijtelling, opleiding betaald, en 'te weinig salaris'

Goede starter mentaliteit. Niet investeren in je eigen kapitaal maar meteen ¤¤¤
pi_165334688
Jullie beseffen dat dit topic uit 2013 komt toch? En dat een aantal dingen mogelijk achterhaald is?

(ik heb verder geen ervaring met of belang bij dit bedrijf)
pi_165336785
quote:
0s.gif Op [b]woensdag 7 augustus 2013 [/b]19:15 schreef OrGoHome het volgende:
Beste wubabuba,

Je kan wel op minder dan een half jaar doorgroeien naar Ambassadeur, wat stopt je.
pi_165350380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:44 schreef vaduz het volgende:

[..]

Als dit echt is, dan is dit wel de reden om niet in zee te gaan met dat bedrijf.
Waarom bump je een topic van 3 jaar geleden 😩😩😩
pi_165358642
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:31 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Waarom bump je een topic van 3 jaar geleden 😩😩😩
Dat was ik niet. Ik zie net dat ze de post van degene die de boel gekickt heeft hebben verwijderd. Daardoor lijkt het dus nu dat ik de boel gekickt heb, maar dit topic is dus gekickt door iemand die te melden had dat het betreffende bedrijf racistisch is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')