dit zijn enkele onzekerheden die ik probeer af te vangen naar ervaringen hier. Stel dat ik daar een baantje krijg op 1 of andere servicedesk van een opdrachtgever.. tja, ze laten je dan niet op de bank zitten. Dat is toch wel een grote verspilling van je kansen en ambitie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:59 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij wil jij dit niet.
Je noemt niks positiefs.
ik weet niet of dat netjes is om dat hier te vermelden. conform markt voor startende IT'erquote:
Dat is altijd zo dooddoener. Ik neem aan dus tussen de 2200 en 2500 ?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:27 schreef wubabuba het volgende:
[..]
ik weet niet of dat netjes is om dat hier te vermelden. conform markt voor startende IT'er
nette gok ja,quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:12 schreef donald_dick het volgende:
Dat is altijd zo dooddoener. Ik neem aan dus tussen de 2200 en 2500 ?
waarom noem je het dan wel in je andere topic (gok ik zomaar)? 2400+lease dus?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:08 schreef wubabuba het volgende:
Beste Fokkers,
enige tijd heb ik rondgespeurd in de Foksalaris 201* om een beetje rond te neuzen wat een normaal salaris zou zijn. Wat een bedragen, ik snap daar echt niks van. Ik heb een WO opleiding gedaan (3j bachelor 2j master) in de richting van natuurkunde/medisch gebied. Toch ga ik liever de 'business' in dan het onderzoek, wat een logische stap zou zijn geweest na de studie.
Ik heb 2 aanbiedingen liggen, maar weet niet waar ik uit moet kiezen. De één is wat zekerder met minder salaris, en de ander is wat onzekerder met wat meer.
(lees: 2200,- + lease en vaste werkplek tegenover 2400+lease in detachering, beiden op gebied van IT. Dit is bruto + onkostenvergoeding). Zelf heb ik weinig ervaring met IT, dus word 'on-the-job' opgeleid als het ware. Ooit wil ik liever (later) in de business komen (consultancy/ analist), maar heb niet het gevoel dat ik terecht kan bij bijvoorbeeld de big-4. Wel cum laude afgestudeerd, maar geen bestuurservaring of buitenland ervaring. En daarnaast nog niet de connecties binnen die bedrijven. (ik ben wel sociaal en communicatief, in tegenstelling tot veel andere exacte afstudeerders).
Nadeel van de baan met het iets extra salaris is dat het een detacheringsconstructie is waarbij je het liefst maar bij 1 opdrachtgever komt te werken die je na verloop van tijd overneemt. Althans, dat is de bedoeling. Oftewel, je hebt geen flauw idee waar je terecht komt en wat je doorgroeimogelijkheden zijn.De anders heeft minder salaris, en ook kan ik het eerste jaar niet echt rekenen op verhoging.
Heeft fok een mening over carrièrekansen van een beta zonder bestuurservaring en dat soort (kijk ik kan nu online bier bestellen bij de appie en administratie in een excelsheetje knallen) nevenactiviteiten?, en of de aanbiedingen die ik heb gekregen reëel zijn?
Als dit echt is, dan is dit wel de reden om niet in zee te gaan met dat bedrijf.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:15 schreef OrGoHome het volgende:
Beste wubabuba,
Ik werk sinds maart 2013 bij Calco en ben sinds een paar maanden ambassadeur voor het bedrijf, waarvoor ik diverse fora en social media regelmatig check. Vandaar dat ik op jouw issue reageer.
Dat is absoluut onredelijk. Zeker voor je eerste baan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:50 schreef wubabuba het volgende:
-een verschrikkelijke amortisatieregeling van 18.000 euro met duur van 22 maanden (zonder vermindering naar rato)
Je moet er maar opkomen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:15 schreef OrGoHome het volgende:
De amortisatieregeling is er enkel om jou ervan te weerhouden om naar een concurrent te stappen, niet om jou vast te houden.
Wat is daar 'leuk' aan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:15 schreef OrGoHome het volgende:
Daarnaast heb je bij je lease-auto een leuke constructie, waarbij je ieder jaar recht hebt op 15.000 kilometer vrije kilometers (zonder daar extra voor te betalen)!
Die is leuk!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:15 schreef OrGoHome het volgende:
De amortisatieregeling is er enkel om jou ervan te weerhouden om naar een concurrent te stappen, niet om jou vast te houden.
Je kan wel op minder dan een half jaar doorgroeien naar Ambassadeur, wat stopt je.quote:Op [b]woensdag 7 augustus 2013 [/b]19:15 schreef OrGoHome het volgende:
Beste wubabuba,
Ik werk sinds maart 2013 bij Calco en ben sinds een paar maanden ambassadeur voor het bedrijf, waarvoor ik diverse fora en social media regelmatig check. Vandaar dat ik op jouw issue reageer.
Waarom bump je een topic van 3 jaar geleden 😩😩😩quote:Op woensdag 14 september 2016 18:44 schreef vaduz het volgende:
[..]
Als dit echt is, dan is dit wel de reden om niet in zee te gaan met dat bedrijf.
Dat was ik niet. Ik zie net dat ze de post van degene die de boel gekickt heeft hebben verwijderd. Daardoor lijkt het dus nu dat ik de boel gekickt heb, maar dit topic is dus gekickt door iemand die te melden had dat het betreffende bedrijf racistisch is.quote:Op donderdag 15 september 2016 21:31 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Waarom bump je een topic van 3 jaar geleden 😩😩😩
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |