http://www.telegraaf.nl/v(...)t_kinderloos___.htmlquote:'Intelligente vrouw blijft kinderloos'
AMSTERDAM -
Veel vrouwen verkiezen een ombekommerd leven vaak boven het huisje-boompje-beestje-plaatje, terwijl andere vrouwen in de wieg zijn gelegd voor het moederschap. Een nieuw studie toont aan dat de drang om een kindje op de wereld te zetten, afhangt van het IQ van de vrouw.
Al decennialang krijgen hoogopgeleide vrouwen op latere leeftijd kinderen dan de lager opgeleide vrouwen. Het toenemende aantal last-minute moeders zou te maken kunnen hebben met het IQ van deze vrouwen, aldus onderzoeker Satoshi Kanawa uit Londen. Hij legde dit fenomeen onder de loep en ontdekte dat de drang om kinderen op de wereld te zetten, daalt met een kwart bij elke 15 extra IQ punten.
Bewuste keuze
Het aantal kinderloze vrouwen is sinds 1990 bijna verdubbeld. Onder de 45-jarigen heeft één op de vijf geen kinderen. Dit aantal loopt op naar 43 procent als we kijken naar kinderloze vrouwen met een diploma op zak. Uit een andere studie, uitgevoerd door de onderzoekers van de Universiteit van York, blijkt dat geluk niet samenhangt met het krijgen van kinderen. Dit zou volgens experts een reden kunnen zijn waarom veel vrouwen bewust kiezen voor een bestaan zonder kinderen.
Kinderloze sterren
Dit verschijnsel duikt ook op onder Hollywoodsterren. Zo maken Oprah Winfrey, Cameron Diaz en Eva Mendes er geen geheim van dat zij geen kinderen willen baren. “Ik leid dit leven omdat ik geen kinderen heb”, vertelt Camerion Diaz. Maar ook actrice Eva Mendes is stellig over het krijgen van kinderen. “Ik wil geen kinderen. Ik hou van slapen en ik maak mij overal zorgen om.”
Ja, maar zoiets staat ons dus echt te wachten als het op deze manier doorgaat.quote:
Het nadeel van een populistische partij is dat je er juist veel volk voor nodig hebt. Ik zou een ander soort partij kiezen!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:15 schreef Pokkelmans het volgende:
Het aantal kinderen dat iemand krijgt blijkt gemiddeld genomen ook nog eens omgekeerd evenredig te zijn aan de intelligentie. Over tien jaar een populistische partij oprichten om ons te wapenen tegen de tsunami aan IQ-lozen die ons land overspoelt.
Dat heb ik inderdaad niet zo doorgedacht...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het nadeel van een populistische partij is dat je er juist veel volk voor nodig hebt. Ik zou een ander soort partij kiezen!
Sociale zekerheid. Nu kun je het je als tokkie veroorloven om 15 kinderen op de wereld te zetten. Tweehonderd jaar geleden niet, omdat jij en je hele gezin dan kwam te verhongeren. Die goede oude tijd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:17 schreef Senor__Chang het volgende:
Als het domme gedeelte van de bevolking afstierf, waarom lopen er dan nog zoveel rond
Ja, vandaar mijn vraag.. Als ze 200 jaar geleden afstierven, hoe komt het dan dat ze nu de zowat de meerderheid lijken te vormen? Aangezien we slechts een aantal decennia een fatsoenlijk sociaal vangnet hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Sociale zekerheid. Nu kun je het je als tokkie veroorloven om 15 kinderen op de wereld te zetten. Tweehonderd jaar geleden niet, omdat jij en je hele gezin dan kwam te verhongeren. Die goede oude tijd.
Tot pakweg 1900 of zo ging het gemiddelde iq per generatie 1/100-ste puntje omhoog of zo. Nu dendert het met 10 punten per generatie gemiddeld omlaag. Dat wil niet zeggen dat er niet nog steeds behoorlijk veel rondlopen. Maar in 1900 was men gemiddeld wel slimmer dan 200.000 jaar geleden waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:17 schreef Senor__Chang het volgende:
Als het domme gedeelte van de bevolking afstierf, waarom lopen er dan nog zoveel rond
Bell-curve:quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, vandaar mijn vraag.. Als ze 200 jaar geleden afstierven, hoe komt het dan dat ze nu de zowat de meerderheid lijken te vormen? Aangezien we slechts een aantal decennia een fatsoenlijk sociaal vangnet hebben.
Omdat ze fokken als konijnen. Mensen met een benedengemiddeld tot laag IQ krijgen eerder kinderen en ook meer kinderen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, vandaar mijn vraag.. Als ze 200 jaar geleden afstierven, hoe komt het dan dat ze nu de zowat de meerderheid lijken te vormen? Aangezien we slechts een aantal decennia een fatsoenlijk sociaal vangnet hebben.
Dat zal wel meevallen met de technologische ontwikkelingen waarbij we de richting opgaan van het kunstmatig verhogen van het IQ met een flink aantal punten. Van de gehele bevolking welteverstaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot pakweg 1900 of zo ging het gemiddelde iq per generatie 1/100-ste puntje omhoog of zo. Nu dendert het met 10 punten per generatie gemiddeld omlaag. Dat wil niet zeggen dat er niet nog steeds behoorlijk veel rondlopen. Maar in 1900 was men gemiddeld wel slimmer dan 200.000 jaar geleden waarschijnlijk.
Dat ligt eraan hoe we dat gaan doen. Gaan we dat doen via manipulatie van erfelijke factoren dan wel. Gaan we dat doen met technische hulpmiddelen, beter eten, etc, dan is de mens effectief misschien wel slimmer, maar inherent helemaal niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:24 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen met de technologische ontwikkelingen waarbij we de richting opgaan van het kunstmatig verhogen van het IQ met een flink aantal punten. Van de gehele bevolking welteverstaan.
Het gemiddelde is altijd 100 hè.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tot pakweg 1900 of zo ging het gemiddelde iq per generatie 1/100-ste puntje omhoog of zo. Nu dendert het met 10 punten per generatie gemiddeld omlaag. Dat wil niet zeggen dat er niet nog steeds behoorlijk veel rondlopen. Maar in 1900 was men gemiddeld wel slimmer dan 200.000 jaar geleden waarschijnlijk.
Die ken ik ja, maar ook de 'dommere' kant van die curve zal stijgen wanneer het gemiddelde dat doet. De verdeling blijft dus hetzelfde. Overigens zijn tokkies in Nederland internationaal gezien ook nog zo dom niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bell-curve:
[ afbeelding ]
Je zult altijd een behoorlijk percentage minder slimmen hebben. De vraag is of ze werkelijk zo dom zijn. Relatief gezien, ten opzichte van een aap bijvoorbeeld, zijn Tokkies juist best wel slim.
Daarom hoop ik op het eerstequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe we dat gaan doen. Gaan we dat doen via manipulatie van erfelijke factoren dan wel. Gaan we dat doen met technische hulpmiddelen, beter eten, etc, dan is de mens effectief misschien wel slimmer, maar inherent helemaal niet.
Nee. Als je nagaat dat Nederland een van de slimmere landen is, en wat je dan ziet wanneer je in een gewone straat rondloopt, kun je niet anders stellen dan dat het diep, dieptriest gesteld is met het IQ van de mensheid.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:26 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Die ken ik ja, maar ook de 'dommere' kant van die curve zal stijgen wanneer het gemiddelde dat doet. De verdeling blijft dus hetzelfde. Overigens zijn tokkies in Nederland internationaal gezien ook nog zo dom niet.
Kan. 2 Tokkies ook een genie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:27 schreef DroogDok het volgende:
2 slimme mensen kunnen ook een dom kind krijgen.
genieën zullen altijd de uitzondering blijven, net als mensen die de 100 meter onder de 9,8 seconden kunnen lopen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Als je nagaat dat Nederland een van de slimmere landen is, en wat je dan ziet wanneer je in een gewone straat rondloopt, kun je niet anders stellen dan dat het diep, dieptriest gesteld is met het IQ van de mensheid.
Je zou ook kunnen zeggen dat wel pas aan het begin staan van een ontwikkeling en dat er nog heel veel te winnen valt. Dat de menselijke intelligentie in potentie erg hoog kan zijn hebben we kunnen zien aan allerlei genieen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |