Nou, even ter verduidelijking. Er zit denk ik wel een verschil tussen feestvakanties op b.v. Ibiza, een festival in Sziget en leuke vakanties zonder te feesten, festivals in Nederland zoals Dancevalley.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:32 schreef erikkll het volgende:
[..]
Stel jij houdt van festivals (ik hou daar wel van, namelijk) en je vriendin houdt niet van festivals. Wat moet je dan? Ik zou persoonlijk nooit vreemdgaan en dus ook niet op een festival. Ik vind dat m'n vriendin mij daarin moet vertrouwen en zou het erg onredelijk vinden als ze daar vraagtekens bij zet, ja.
Ja dat zei ik al, het kan zijn dat je een vrouw vindt die bereid is hier genoegen mee te nemen. Mij lijkt het niet zo'n prettige gedachte zo'n gehoorzame partner te hebben.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:33 schreef maktgalen het volgende:
[..]
Het doet wel terzake.. je kan namelijk al vroeg aangeven hoe jij over bepaalde dingen denkt, je kan vroegtijdig aangeven wat jij wel vind kunnen en niet. Als je dat pas gaat doen als ze haar koffer aan het inpakken is.. dan geef je haar niet echt de kans om erover na te denken en zich af te vragen of dit het dan wel voor haar is.
Ja klopt, ik praat graag met mijn vriendin als ze naar een festival in Sziget wilt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Jij moet serieus praten met je vriendin als ze naar een festival gaat? En als je dat niet doet gaat ze wel vreemd?
Neuk je een robot?
Het gaat er niet om dat je elkaar gehoorzaamt, dat klinkt zo afschuwelijk. Het gaat erom dat je manier van denken een beetje met elkaar overeen komt. Zodanig overeen dat het je niet ongelukkig maakt of dat je er geen problemen mee hebt. Als dat het geval is dan ervaar je het ook niet als dat de één de ander moet gehoorzamen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat zei ik al, het kan zijn dat je een vrouw vindt die bereid is hier genoegen mee te nemen. Mij lijkt het niet zo'n prettige gedachte zo'n gehoorzame partner te hebben.
Mij lijkt het niks, een relatie beginnen met een setje voorwaarden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:40 schreef maktgalen het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je elkaar gehoorzaamt, dat klinkt zo afschuwelijk. Het gaat erom dat je manier van denken een beetje met elkaar overeen komt. Zodanig overeen dat het je niet ongelukkig maakt of dat je er geen problemen mee hebt. Als dat het geval is dan ervaar je het ook niet als dat de één de ander moet gehoorzamen.
Maar als je zegt "je mag best met je vriendin op vakantie, maar als je dat doet is het uit" is natuurlijk niet echt "mogen" he? Dan verplicht je haar gewoon te kiezen tussen jou en iets anders wat ze graag wil. Ben benieuwd hoever je daarmee gaat komen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:40 schreef maktgalen het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je elkaar gehoorzaamt, dat klinkt zo afschuwelijk. Het gaat erom dat je manier van denken een beetje met elkaar overeen komt. Zodanig overeen dat het je niet ongelukkig maakt of dat je er geen problemen mee hebt. Als dat het geval is dan ervaar je het ook niet als dat de één de ander moet gehoorzamen.
"Een setje voorwaarden" vind ik wel een wat negatieve schetsing van het idee. Het ligt er maar net aan wat jij zelf wilt. Ik kan me eigen totaal niet vinden in de voor mij extreem vrije gedachten van tegenwoordig.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij lijkt het niks, een relatie beginnen met een setje voorwaarden.
En als zij nou zegt, ik wil met mijn vriendin naar het festival in Sziget.. en als je dat niet accepteert dan is het uit. Precies hetzelfde toch?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar als je zegt "je mag best met je vriendin op vakantie, maar als je dat doet is het uit" is natuurlijk niet echt "mogen" he? Dan verplicht je haar gewoon te kiezen tussen jou en iets anders wat ze graag wil. Ben benieuwd hoever je daarmee gaat komen.
Ik vind twee vriendinnen die naar Sziget willen nou niet echt extreem.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:47 schreef maktgalen het volgende:
[..]
"Een setje voorwaarden" vind ik wel een wat negatieve schetsing van het idee. Het ligt er maar net aan wat jij zelf wilt. Ik kan me eigen totaal niet vinden in de voor mij extreem vrije gedachten van tegenwoordig.
Oke, ik vind het wel iets teveel van het vrije. Maar goed, gelukkig is iedereen anders.. anders zou er niet op ieder potje een dekseltje passen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind samen met je vriendin naar Sziget willen nou niet echt extreem.
Tjow. Een weekje festival met een vriendin is toch gewoon leuk? Daar is niks extreem vrij's aan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:47 schreef maktgalen het volgende:
[..]
"Een setje voorwaarden" vind ik wel een wat negatieve schetsing van het idee. Het ligt er maar net aan wat jij zelf wilt. Ik kan me eigen totaal niet vinden in de voor mij extreem vrije gedachten van tegenwoordig.
Dan laat je haar niet vrij, dan zet je haar voor het blok.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef maktgalen het volgende:
[..]
En als zij nou zegt, ik wil met mijn vriendin naar het festival in Sziget.. en als je dat niet accepteert dan is het uit. Precies hetzelfde toch?
Tuurlijk is het leuk.. voor degene die gaat dan.. daar twijfel ik niet aan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:51 schreef erikkll het volgende:
[..]
Tjow. Een weekje festival met een vriendin is toch gewoon leuk? Daar is niks extreem vrij's aan.
Net als dit. Wat zou er moeten gebeuren dan? Als ze vreemdgaat kom je er toch wel achter en kun je het alsnog uitmaken. Zelfde resultaat.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef maktgalen het volgende:
Het is hetzelfde als wanneer ze met wat vriendinnen 2 weken naar Ibiza gaat. Pff, ja best.. maar daarna ga ik
Ja maar hallo.. het hele leven bestaat uit keuzes maken. Misschien dat de twee dan toch niet zo goed bij elkaar passen als dat ze dachten? Waarom zou de 1 wel moeten toegeven en de ander niet? Ik krijg een beetje het gevoel dat er maar 1 persoon concessies moet doen, en dat is de boo-man die niet vrij genoeg is.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:52 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan laat je haar niet vrij, dan zet je haar voor het blok.
Kom je er toch wel achter...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:53 schreef erikkll het volgende:
[..]
Net als dit. Wat zou er moeten gebeuren dan? Als ze vreemdgaat kom je er toch wel achter en kun je het alsnog uitmaken. Zelfde resultaat.
Ehm. Tja. Ik ga ervan uit dat mijn vriendin eerlijk tegen mij is, en ik ga er ook van uit dat ze niet vreemdgaat.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:56 schreef maktgalen het volgende:
Dat is een aanname, dat hoeft natuurlijk niet eens zo te zijn. En ja dan kun je nu zeggen wat niet weet wat niet deert..
Als dat soort dreigementen erbij komen dan houdt het al heel snel op, maar dan is het niet omdat ze weg wil naar een festival.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef maktgalen het volgende:
[..]
En als zij nou zegt, ik wil met mijn vriendin naar het festival in Sziget.. en als je dat niet accepteert dan is het uit. Precies hetzelfde toch?
Nee, dit is te zwart/wit.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:57 schreef simmu het volgende:
wat een onzin. als iemand vreemd wil gaan doen ze dat toch wel hoor, daar zullen ze echt niet speciaal voor naar een buitenlandse funvakantie gaan.
ts; je vertrouwt je vriendin of je vertrouwt haar niet. zo simpel is het. zonder meer heb je geen zeggenschap over een ander. hier of elders, ongeacht de omstandigheden
Daarover verschillen wij dan geheel van mening. Als je een goede relatie hebt acht ik de kans helemaal niet 'zeer aannemelijk'.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:04 schreef maktgalen het volgende:
dan is de kans gewoon zeer aannemelijk dat er wat gebeurt.
Als jouw vriendin echt van je houd.. ga daar dan maar niet van uit. Want dan zal ze er alles voor over hebben om bij jou te kunnen blijven. En als ze maar denkt dat het haar zal lukken om het te verbergen.. dan probeert ze dat om problemen te voorkomen. Zo zijn mensen toch...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:59 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ehm. Tja. Ik ga ervan uit dat mijn vriendin eerlijk tegen mij is, en ik ga er ook van uit dat ze niet vreemdgaat.Zoals je zegt praat je met elkaar en ik ben zeker op zoek naar iemand die eerlijk en open is. Dat vind ík namelijk belangrijk, zodat ik niet een ander hoef te beperken in haar ontwikkeling en plezier.
Dan weet ze dat ze het gewoon kan vertellen zonder dat het uitgaat. Ik kan best accepteren dat ze een fout heeft gemaakt, niemand is perfect. Als ze vreemdgaat en ik kom er achter dat ze het mij niet heeft verteld, daarentegen, dan is dat geen fout maar dan is dat gewoon doorlopend bedonderen/bedriegen. Dat vind ik veel erger.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:06 schreef maktgalen het volgende:
Want dan zal ze er alles voor over hebben om bij jou te kunnen blijven.
Maar toch blijft de angst bestaan dat je de fout niet zal accepteren, dat gebeurt namelijk heel vaak.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dan weet ze dat ze het gewoon kan vertellen zonder dat het uitgaat. Ik kan best accepteren dat ze een fout heeft gemaakt, niemand is perfect. Als ze vreemdgaat en ik kom er achter dat ze het mij niet heeft verteld, daarentegen, dan is dat geen fout maar dan is dat gewoon doorlopend bedonderen/bedriegen. Dat vind ik veel erger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |