abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129786931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:32 schreef erikkll het volgende:

[..]

Stel jij houdt van festivals (ik hou daar wel van, namelijk) en je vriendin houdt niet van festivals. Wat moet je dan? Ik zou persoonlijk nooit vreemdgaan en dus ook niet op een festival. Ik vind dat m'n vriendin mij daarin moet vertrouwen en zou het erg onredelijk vinden als ze daar vraagtekens bij zet, ja.
Nou, even ter verduidelijking. Er zit denk ik wel een verschil tussen feestvakanties op b.v. Ibiza, een festival in Sziget en leuke vakanties zonder te feesten, festivals in Nederland zoals Dancevalley.

Ik vind ook dat je elkaar de ruimte moet geven, maar die ruimte is niet onbeperkt. Ik zou zelf geen problemen hebben als mijn vriendin met wat vrienden naar een festival hier in Nederland gaat waar ik niet bij ben. Ik zou wel problemen hebben met een feestvakantie van 2 weken of het beruchte Sziget festival in Hongarije.
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 12:36:50 #127
137949 Disana
pi_129786935
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:33 schreef maktgalen het volgende:

[..]

Het doet wel terzake.. je kan namelijk al vroeg aangeven hoe jij over bepaalde dingen denkt, je kan vroegtijdig aangeven wat jij wel vind kunnen en niet. Als je dat pas gaat doen als ze haar koffer aan het inpakken is.. dan geef je haar niet echt de kans om erover na te denken en zich af te vragen of dit het dan wel voor haar is.
Ja dat zei ik al, het kan zijn dat je een vrouw vindt die bereid is hier genoegen mee te nemen. Mij lijkt het niet zo'n prettige gedachte zo'n gehoorzame partner te hebben.
pi_129786957
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:35 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij moet serieus praten met je vriendin als ze naar een festival gaat? En als je dat niet doet gaat ze wel vreemd?
Neuk je een robot?
Ja klopt, ik praat graag met mijn vriendin als ze naar een festival in Sziget wilt.

Jij vind een briefje op de tafel voldoende begrijp ik?
pi_129787011
Ik heb behoord dat sziget de Hongaarse tegenhanger is van de Italiaanse bunga bunga feesten.
Succes TS!
jaaaa wat gaan we hier neerzetten
pi_129787030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat zei ik al, het kan zijn dat je een vrouw vindt die bereid is hier genoegen mee te nemen. Mij lijkt het niet zo'n prettige gedachte zo'n gehoorzame partner te hebben.
Het gaat er niet om dat je elkaar gehoorzaamt, dat klinkt zo afschuwelijk. Het gaat erom dat je manier van denken een beetje met elkaar overeen komt. Zodanig overeen dat het je niet ongelukkig maakt of dat je er geen problemen mee hebt. Als dat het geval is dan ervaar je het ook niet als dat de één de ander moet gehoorzamen.
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 12:43:33 #131
137949 Disana
pi_129787123
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:40 schreef maktgalen het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat je elkaar gehoorzaamt, dat klinkt zo afschuwelijk. Het gaat erom dat je manier van denken een beetje met elkaar overeen komt. Zodanig overeen dat het je niet ongelukkig maakt of dat je er geen problemen mee hebt. Als dat het geval is dan ervaar je het ook niet als dat de één de ander moet gehoorzamen.
Mij lijkt het niks, een relatie beginnen met een setje voorwaarden.
pi_129787278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:40 schreef maktgalen het volgende:

[..]

Maar als je zegt "je mag best met je vriendin op vakantie, maar als je dat doet is het uit" is natuurlijk niet echt "mogen" he? Dan verplicht je haar gewoon te kiezen tussen jou en iets anders wat ze graag wil. Ben benieuwd hoever je daarmee gaat komen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129787288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Mij lijkt het niks, een relatie beginnen met een setje voorwaarden.
"Een setje voorwaarden" vind ik wel een wat negatieve schetsing van het idee. Het ligt er maar net aan wat jij zelf wilt. Ik kan me eigen totaal niet vinden in de voor mij extreem vrije gedachten van tegenwoordig.
pi_129787343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar als je zegt "je mag best met je vriendin op vakantie, maar als je dat doet is het uit" is natuurlijk niet echt "mogen" he? Dan verplicht je haar gewoon te kiezen tussen jou en iets anders wat ze graag wil. Ben benieuwd hoever je daarmee gaat komen.
En als zij nou zegt, ik wil met mijn vriendin naar het festival in Sziget.. en als je dat niet accepteert dan is het uit. Precies hetzelfde toch?
  † In Memoriam † woensdag 7 augustus 2013 @ 12:50:00 #135
137949 Disana
pi_129787354
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:47 schreef maktgalen het volgende:

[..]

"Een setje voorwaarden" vind ik wel een wat negatieve schetsing van het idee. Het ligt er maar net aan wat jij zelf wilt. Ik kan me eigen totaal niet vinden in de voor mij extreem vrije gedachten van tegenwoordig.
Ik vind twee vriendinnen die naar Sziget willen nou niet echt extreem.
pi_129787397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind samen met je vriendin naar Sziget willen nou niet echt extreem.
Oke, ik vind het wel iets teveel van het vrije. Maar goed, gelukkig is iedereen anders.. anders zou er niet op ieder potje een dekseltje passen.
pi_129787404
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:47 schreef maktgalen het volgende:

[..]

Tjow. Een weekje festival met een vriendin is toch gewoon leuk? Daar is niks extreem vrij's aan. :{
pi_129787430
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef maktgalen het volgende:

[..]

En als zij nou zegt, ik wil met mijn vriendin naar het festival in Sziget.. en als je dat niet accepteert dan is het uit. Precies hetzelfde toch?
Dan laat je haar niet vrij, dan zet je haar voor het blok.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129787434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:51 schreef erikkll het volgende:

[..]

Tjow. Een weekje festival met een vriendin is toch gewoon leuk? Daar is niks extreem vrij's aan. :{
Tuurlijk is het leuk.. voor degene die gaat dan.. daar twijfel ik niet aan.
pi_129787467
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef maktgalen het volgende:
Het is hetzelfde als wanneer ze met wat vriendinnen 2 weken naar Ibiza gaat. Pff, ja best.. maar daarna ga ik
Net als dit. Wat zou er moeten gebeuren dan? Als ze vreemdgaat kom je er toch wel achter en kun je het alsnog uitmaken. Zelfde resultaat.
pi_129787529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:52 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dan laat je haar niet vrij, dan zet je haar voor het blok.
Ja maar hallo.. het hele leven bestaat uit keuzes maken. Misschien dat de twee dan toch niet zo goed bij elkaar passen als dat ze dachten? Waarom zou de 1 wel moeten toegeven en de ander niet? Ik krijg een beetje het gevoel dat er maar 1 persoon concessies moet doen, en dat is de boo-man die niet vrij genoeg is.
pi_129787563
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:53 schreef erikkll het volgende:

[..]

Net als dit. Wat zou er moeten gebeuren dan? Als ze vreemdgaat kom je er toch wel achter en kun je het alsnog uitmaken. Zelfde resultaat.
Kom je er toch wel achter...

Dat is een aanname, dat hoeft natuurlijk niet eens zo te zijn. En ja dan kun je nu zeggen wat niet weet wat niet deert.. maar zo denk IK niet.
pi_129787591
wat een onzin. als iemand vreemd wil gaan doen ze dat toch wel hoor, daar zullen ze echt niet speciaal voor naar een buitenlandse funvakantie gaan.

ts; je vertrouwt je vriendin of je vertrouwt haar niet. zo simpel is het. zonder meer heb je geen zeggenschap over een ander. hier of elders, ongeacht de omstandigheden
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129787660
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:56 schreef maktgalen het volgende:
Dat is een aanname, dat hoeft natuurlijk niet eens zo te zijn. En ja dan kun je nu zeggen wat niet weet wat niet deert..
Ehm. Tja. Ik ga ervan uit dat mijn vriendin eerlijk tegen mij is, en ik ga er ook van uit dat ze niet vreemdgaat. :') Zoals je zegt praat je met elkaar en ik ben zeker op zoek naar iemand die eerlijk en open is. Dat vind ík namelijk belangrijk, zodat ik niet een ander hoef te beperken in haar ontwikkeling en plezier.
pi_129787707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:49 schreef maktgalen het volgende:

[..]

Als dat soort dreigementen erbij komen dan houdt het al heel snel op, maar dan is het niet omdat ze weg wil naar een festival.
Mijn vrouw wil graag nog een meerdaags festival doen ergens, ik heb daar geen trek in dus ze wil nog eens met een vriendin weg. Echt absoluut geen probleem en dan maakt het niet uit of het Lowlands is of Sziget (waar we samen heen zijn geweest). Kwestie van vertrouwen, andersom ga ik ook een lang weekend weg met vrienden (wel naar een spellenbeurs, dus de kans dat daar wat gebeurt is minder dan 0 maar toch...)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_129787829
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:57 schreef simmu het volgende:
wat een onzin. als iemand vreemd wil gaan doen ze dat toch wel hoor, daar zullen ze echt niet speciaal voor naar een buitenlandse funvakantie gaan.

ts; je vertrouwt je vriendin of je vertrouwt haar niet. zo simpel is het. zonder meer heb je geen zeggenschap over een ander. hier of elders, ongeacht de omstandigheden
Nee, dit is te zwart/wit.

Mensen zijn niet zwart/wit, mensen zijn onlogisch.. we zijn primitieve wezens en als we op de juiste momenten met de juiste ingredienten geprikkeld worden.. dan is de kans gewoon zeer aannemelijk dat er wat gebeurt. En meestal hebben ze er dan nog spijt van ook daarna, omdat dan de geile bui vertrokken is.
pi_129787883
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:04 schreef maktgalen het volgende:
dan is de kans gewoon zeer aannemelijk dat er wat gebeurt.
Daarover verschillen wij dan geheel van mening. Als je een goede relatie hebt acht ik de kans helemaal niet 'zeer aannemelijk'.
pi_129787888
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:59 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ehm. Tja. Ik ga ervan uit dat mijn vriendin eerlijk tegen mij is, en ik ga er ook van uit dat ze niet vreemdgaat. :') Zoals je zegt praat je met elkaar en ik ben zeker op zoek naar iemand die eerlijk en open is. Dat vind ík namelijk belangrijk, zodat ik niet een ander hoef te beperken in haar ontwikkeling en plezier.
Als jouw vriendin echt van je houd.. ga daar dan maar niet van uit. Want dan zal ze er alles voor over hebben om bij jou te kunnen blijven. En als ze maar denkt dat het haar zal lukken om het te verbergen.. dan probeert ze dat om problemen te voorkomen. Zo zijn mensen toch...
pi_129787913
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:06 schreef maktgalen het volgende:
Want dan zal ze er alles voor over hebben om bij jou te kunnen blijven.
Dan weet ze dat ze het gewoon kan vertellen zonder dat het uitgaat. Ik kan best accepteren dat ze een fout heeft gemaakt, niemand is perfect. Als ze vreemdgaat en ik kom er achter dat ze het mij niet heeft verteld, daarentegen, dan is dat geen fout maar dan is dat gewoon doorlopend bedonderen/bedriegen. Dat vind ik veel erger.
pi_129787989
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:07 schreef erikkll het volgende:

[..]

Dan weet ze dat ze het gewoon kan vertellen zonder dat het uitgaat. Ik kan best accepteren dat ze een fout heeft gemaakt, niemand is perfect. Als ze vreemdgaat en ik kom er achter dat ze het mij niet heeft verteld, daarentegen, dan is dat geen fout maar dan is dat gewoon doorlopend bedonderen/bedriegen. Dat vind ik veel erger.
Maar toch blijft de angst bestaan dat je de fout niet zal accepteren, dat gebeurt namelijk heel vaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')