Dat. En dan koelen ze goed.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:27 schreef Ra-z het volgende:
de slang afdekt? de slang naar buiten leiden bedoel je hoop ik?
Ik bedoel het raam waar de slang uithangt afdekken zodat er geen warme lucht naar binnen komtquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:27 schreef Ra-z het volgende:
de slang afdekt? de slang naar buiten leiden bedoel je hoop ik?
dan werkt het perfect.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:29 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik bedoel het raam waar de slang uithangt afdekken zodat er geen warme lucht naar binnen komt
Dat dus.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:31 schreef erikkll het volgende:
Maar als je er 600 euro voor over hebt... koop dan een split unit?
Ja, die is ook lekker makkelijk te monteren en ik weet niet of de woningbouwvereniging er zo blij mee isquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:31 schreef erikkll het volgende:
Maar als je er 600 euro voor over hebt... koop dan een split unit?
Wou het met een deken doenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:34 schreef eleusis het volgende:
Werkt gewoon goed, maar hoe dek je het af?
binnen unit ophangen, leidingen naar buiten. Buiten unit ophangen, leidingen aansluiten. Klaar is kees. is in een uurtje of 3 goed te doen, mits fatsoenlijk gereedschap.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:32 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ja, die is ook lekker makkelijk te monteren en ik weet niet of de woningbouwvereniging er zo blij mee is
dit is hoe je het moet doen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:30 schreef jogy het volgende:
Probleem met die dingen is dat wanneer je de slang naar buiten gooit het raam open staat waardoor de airco niet goed werkt. Kan je eventueel verhelpen door een houten plaat te kopen de grootte van het raam waar je de slang uit wil hangen en daar een gat in te zagen zodat het wel geīsoleerd blijft. Vermoed ik dan.
Klopt, dit heb ik in mijn vorige appartementje zo gedaan. MDF plaat op maat zagen, 2 schuifjes erop om het vast te zetten, gat erin waar je de slang op aansluit en klaar.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:30 schreef jogy het volgende:
Probleem met die dingen is dat wanneer je de slang naar buiten gooit het raam open staat waardoor de airco niet goed werkt. Kan je eventueel verhelpen door een houten plaat te kopen de grootte van het raam waar je de slang uit wil hangen en daar een gat in te zagen zodat het wel geīsoleerd blijft. Vermoed ik dan.
Even een gemiddelde airco rond de prijsklasse van TS: Verbuik bij koeling 1450 wattquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:05 schreef El_Liberaliste het volgende:
Wat doet zo'n airco met je energierekening?
Ik betaalde een all-in prijs, dus maakte mij niet zoveel uit. Maar ze vreten wel stroom!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:05 schreef El_Liberaliste het volgende:
Wat doet zo'n airco met je energierekening?
Aannemende dat je berekening in de buurt zit, is het best een duur grapje nog als je het per maand uitrekent..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:09 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Even een gemiddelde airco rond de prijsklasse van TS: Verbuik bij koeling 1450 watt
Ervan uitgaande dat de airco zo'n 8 uur per dag staat te koelen, is dat 11.600 watt ofwel 11,6 kWh per dag.
Bij een gemiddelde energieprijs per kWh van 22ct kost het je per dag ¤2,50 aan energie.
Denk ik.
Aannemende dat het best een duur grapje is per maand, moet je wel rekening houden met het aantal dagen dat je daadwerkelijk de airco nodig hebt. Het is maar net hoe zuinig je er zelf mee omspringt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:26 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Aannemende dat je berekening in de buurt zit, is het best een duur grapje nog als je het per maand uitrekent..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |