abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5916272
DIt topic naar aanleiding van een "discussie"tussen mij en mijn vriend.
Stel dat je partner voor een 1/2 jaar naar het buitenland gaat, bijvoorbeeld op stage, zou dat dan een reden zijn om de relatie te verbreken. Je partner wil echt dolgraag die stage doen, maar jij weet dat je het absoluut niet aankan een jaar zonder haar/hem. Wat zou je doen? Haar proberen niet te laten gaan? Het uit te maken? Of zou je proberen om haar een fijne tijd te gunnen en je eigen gevoel even "achterwege" te laten?
De meningen hierover waren hier nogal verdeeld

Dat wordt nog wat als ik besluit om volgende jaar 20 weken naar Frankrijk te gaan voor mijn eind stage...

Goed gek!
  zondag 22 september 2002 @ 12:11:00 #2
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_5916285
De meningen zijn nogal verdeeld omdat het ook per stel verschilt, heel erg afhankelijk van de relatie.

Denk niet dat je er een algemene regel bij kan plaatsen.

/-=]
|o-0
~~~`
pi_5916300
quote:
Op zondag 22 september 2002 12:08 schreef Dientjuh het volgende:
DIt topic naar aanleiding van een "discussie"tussen mij en mijn vriend.
Stel dat je partner voor een 1/2 jaar naar het buitenland gaat, bijvoorbeeld op stage, zou dat dan een reden zijn om de relatie te verbreken. Je partner wil echt dolgraag die stage doen, maar jij weet dat je het absoluut niet aankan een jaar zonder haar/hem. Wat zou je doen? Haar proberen niet te laten gaan? Het uit te maken? Of zou je proberen om haar een fijne tijd te gunnen en je eigen gevoel even "achterwege" te laten?
De meningen hierover waren hier nogal verdeeld

Dat wordt nog wat als ik besluit om volgende jaar 20 weken naar Frankrijk te gaan voor mijn eind stage...

Over het algemeen sneuvelen realaties als je naar het buitenland op stage gaat. Niet alleen omdat je elkaar moet missen maar ook omdat je in een totaal andere wereld zit.
pi_5916305
Mwoah heel moeilijk.. grin ik denk niet dat ik die van mij liet gaan.. hahah en als ie echt moest zou ik mee denk ik
Nee ik weet het echt niet.. ik weet iig wel dak niet zo lang zonder die van mij zou kunnen maar ik hoop dattik nooit voor zown rot dillema kom te staan
Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
pi_5916311
Frankrijk is dan nog niet eens zo heel ver weg. Kan je rustig af en toe een weekendje naar huis rijden (mits je een auto hebt).
pi_5916316
ik zou het echt niet weten, het ligt aan zoveel dingen.

Hoe oud je bent, hoe serieus je samen bent, hoe lang je al iets met elkaar hebt, hoe GOED het gaat op het moment.

Ik zou er persoonlijk ECHT NIET tegen kunnen. Ik had voorheen een vriendin op afstand, paar 100 km verderop.
Dit was echt VRESELIJK soms, na 2 weken ben je écht toe om elkaar weer te zien, dus stel je voor hoe een halfjaar kan zijn.

Andersom zou ik ook niet weten of ik van mijn vriendin zou verwachten dat ze op me zou wachten dat halve jaar..

Ik denk dat ik uiteindelijk het gewoon een tijdje zou aanzien om te kijken of ik er tegen zou kunnen en dan na een maand kijken of je zo door wil gaan of niet, hoe moeilijk dat ook kan zijn.

pi_5916318
1. Als je niet een half jaartje zonder elkaar kunt is het m.i. per definitie al een ongezonde relatie.

2. Je moet nooit iemand tegenhouden om iets te doen wat hij/zij graag wil doen omwille van een relatie. Een relatie zou een verrijking van je leven moeten zijn, niet een beperking.

zondag 22 september 2002 @ 12:20:33 #8
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_5916350
quote:
Op zondag 22 september 2002 12:13 schreef jochem8 het volgende:
Frankrijk is dan nog niet eens zo heel ver weg. Kan je rustig af en toe een weekendje naar huis rijden (mits je een auto hebt).
Zelfs zonder auto is het nog heel goed te doen. De trein en in sommige gevallen het vliegtuig is zeker betaalbaar. Natuurlijk, het is niet mogelijk (lees: betaalbaar) om elkaar elk weekend te zien, maar ik denk dat het wel kan om elkaar 1 keer in de maand op te zoeken (en dna een weekendje te blijven).
Naar mijn idee is het wel moeilijk om 6 maanden zo weinig contact te hebben (op telefoon na en dat is tegenwoordig ook goed te doen, zeker met carrier-selectbedrijven), maar bij lange na niet onmogelijk. Het geduld is denk ik best wel op te brengen, zeker als jullie voor elkaar willen gaan! Succes
pi_5916373
quote:
Op zondag 22 september 2002 12:14 schreef Aernout het volgende:
1. Als je niet een half jaartje zonder elkaar kunt is het m.i. per definitie al een ongezonde relatie.

2. Je moet nooit iemand tegenhouden om iets te doen wat hij/zij graag wil doen omwille van een relatie. Een relatie zou een verrijking van je leven moeten zijn, niet een beperking.

1. Kijk het gaat er bij mij om dat ik liever niet zonder hem wil zijn Maar ja dat kan aan mij liggen.. ben al te blij dat ik hem heb gevonden en wil zo veel mogelijk tijd met hem door brengen wat voor het zelfde geld is het morgen het einde van de wereld. Ik wil elke dag gewoon lekker kunnen genieten.. Dus bij mij is het meer van ik wil niet een half jaar zonder dan niet kunnen. Jij zou toch ook liever samen met je relatie zijn dan zonder? of denk ik nu raar?

2. Tuurlijk niet maar je kunt er toch altijd over praten om een gouden midden weg te vinden.. Ik zeg altijd maar zo een relatie is een compromi der geuren En een relatie is in zekere zin wel een beperking want je beperkt je tot 1 persoon.. Toch? (tenzij je niet monogaam bent aangelegd natuurlijk)

Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
  zondag 22 september 2002 @ 12:27:20 #10
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5916393
Ik zou eerst proberen om mee te gaan...als dta niet kan om een of andere reden, zou ik proberen hem hier te houden.
Als hij dta niet zou willen denk ik toch dat ik het uitmaak...ik kan niet zo lang met onzekerheid zitten enz. Dat zou mezelf niet ten goede doen ben ik bang...
To infinity…and beyond!
pi_5916772
6 maanden, een eeuwigheid

To be continued..

De resultaten van fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek in de psychologie worden vrijwel geheel aan het zicht onttrokken door de vloedgolf van quasi-wetenschappelijke drek, die door voodoo-psychologen over ons is uitgestort. -Hans Crombag-
pi_5917032
quote:
Op zondag 22 september 2002 12:27 schreef ivetje het volgende:
Ik zou eerst proberen om mee te gaan...als dta niet kan om een of andere reden, zou ik proberen hem hier te houden.
Als hij dta niet zou willen denk ik toch dat ik het uitmaak...ik kan niet zo lang met onzekerheid zitten enz. Dat zou mezelf niet ten goede doen ben ik bang...
Hier begrijp ik geen hout van.
Eerst ben je bereid je eigen dingen volledig aan de kant te zetten. Als dat niet mogelijk is, zet je je partner aan de kant.

Zoals ik jouw post lees, gaat het je dan niet om die ene persoon voor wie je exclusieve gevoelens koestert.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 22 september 2002 @ 13:50:44 #13
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5917231
quote:
Op zondag 22 september 2002 13:35 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hier begrijp ik geen hout van.
Eerst ben je bereid je eigen dingen volledig aan de kant te zetten. Als dat niet mogelijk is, zet je je partner aan de kant.

Zoals ik jouw post lees, gaat het je dan niet om die ene persoon voor wie je exclusieve gevoelens koestert.

Is er verder een keus dan Ik zou echt alles op alles zetten om met hem mee te kunnen ,maar als dat niet kan dan kan het gewoon niet. Nix aan te doen dan...
Ik zou het dan denk ik gewoon uit maken ja...hoeveel moeite me dat ook zou kosten. Een jaar is lang...heel lang. Zeker als je niet bij elkaar bent. Het ligt er denk ik wel aan hoe ver hij weg zit...amerika is bijvoorbeeld moeilijker als beglië ofzo...daar kan je nog regelmatig heen. Het zou gewoon een moeilijke keus zijn...maar een jaar lang onzekerheid en je niet happy voelen is ook niet echt leuk dus...
To infinity…and beyond!
  zondag 22 september 2002 @ 14:00:53 #14
19105 Noayla_
Love me tender
pi_5917371
quote:
Op zondag 22 september 2002 12:27 schreef ivetje het volgende:
Dat zegt heel veel over hoe jij je relatie en jezelf binnen die relatie ziet..
Liefde =liefde, hoe ver iemand op dat moment ook bij je vandaan is.

Als je weet dat het gevoel goed is en je vertrouwt je partner waarom zou je dan een einde aan de relatie maken? Ook als iemand hier is zou je je een eigen leven moeten nastreven naast dat met je partner.

Iemand proberen te dwingen hier te blijven omdat jij de tijdelijke afstand niet aan zou kunnen vind ik niet getuigen van ultieme liefde.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  zondag 22 september 2002 @ 14:03:52 #15
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_5917401
quote:
Op zondag 22 september 2002 12:14 schreef Aernout het volgende:
Als je elkaar het vertrouwen niet gunt voor een half jaar dan is dat wel ongezond. Maar ik denk dat je verder moet kijken. Je wilt tenslotte toch ook bij elkaar zijn. Je gaat niet bij je partner langs omdat je die niet vertrouwt, maar omdat je van hem/haar houdt en je graag bij hem/haar wilt zijn.
Het hoeft dus niet per definitie een ongezonde relatie te zijn vind ik
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 22 september 2002 @ 14:05:28 #16
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_5917419
Ik ben zelf samen met een andere jongen 7 maanden naar de VS geweest. Hij had een vriendin thuis (ik dus niet).

Hun heeft de relatie het overleefd.

Ik heb dus in de VS een vriendin gekregen in die periode en het is tot op heden nog altijd aan.

het valt wel vies tegen hoor, zo lang zo ver bij elkaar vandaan zijn.

Live from the USA
pi_5917449
quote:
Op zondag 22 september 2002 13:50 schreef ivetje het volgende:
Is er verder een keus dan
Jawel, er is wel degelijk een andere keus. Je eigen leven leiden . En het is geweldig als dat parallel kan lopen met dat van je geliefde. Maar vergeet niet dat jijzelf ook een individu bent.

Ik zou absoluut niet staan te juichen als mijn lover een half jaar naar het buitenland zou gaan, maar ik zou niet zomaar hier alles opgeven om met hem mee te gaan. Toch weet ik bijna zeker dat mijn relatie een dergelijke scheiding zou overleven.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_5925439
ook een goede relatie is geen garantie van succes... weet ik sinds kort uit eigen ervaring.

naar mijn idee is goed en veelvuldig contact wel een van de succes verhogende factoren. Je moet overigens wel realistisch blijven... maar het KAN zeer zeker heel goed.

zondag 22 september 2002 @ 23:34:03 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5926426
Ik denk dat ik 't zou kunnen. maar dan wil ik ook zekerheid dat hij voor mij kiest en voor mij gaat en dat ik niet n half jaar voor niks wacht. Verder zou ik idd ook proberen om mee te kunnen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 22 september 2002 @ 23:34:56 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5926442
quote:
Op zondag 22 september 2002 14:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jawel, er is wel degelijk een andere keus. Je eigen leven leiden .

Ik denk dat dat nu juist ivetjes probleem is...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_5937012
Waarschijnlijk gaat het uit ja! Ik werk nu al 3 maanden in het buitenland en het is echt totaal different met nederland. Maar als degene dat wil mag je dat niet tegenhouden vind ik. ennnn.... Dan zal blijken of jullie genoeg van elkaar houden. BTW Frankrijk???? autootje.. rijden... je bent er zo! je kan toch om het wekeend daarheen crossen oid?
"Ne pas de probleme" zullen ze in frankrijk zeggen!
pi_5937371
1/2 jaar! wat dacht je van 11 maanden?

Mijn vriendin kreeg de eens in je leven kans om 11 maanden te gaan rondreizen in oa azie en Australie en ondanks het feit dat ik niet meekon ging ze toch. Ik had haar ook niet willen tegenhouden maar het is wel heel erg moeilijk. Van de zomer ben ik haar een maand op wezen zoeken in Australie en alles was nog 100%. Nu moet ik nog 3.5 maand wachten en het begint heel erg moeilijk te worden. We sms'en/mailen/MSN/bellen elke dag zo'n beetje maar ik ben elke dag een beetje banger. Niet dat ik haar op zich niet vertrouw maar ik weet wat IK voel en ook IK kom af en toe in de verleiding. Kan je nagaan als zij dat heeft....

Maar goed, het is al die tijd goed gegaan, ik moet maar sterk zijn denk ik. Maar het is erg slopend.

Het kan wel, maar het eist veel van je, HEEL veel........

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 6 januari 2003 @ 15:14:16 #23
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_7738380
Ik zit in dezelfde situatie, heb sinds een kleine 2 maanden een vriendin. Zit op dezelfde school, in dezelfde klas. Ik moet nu dus in Mei voor 5 maanden naar Frankrijk voor stage. Ik wil haar echt graag houden en wil proberen om haar een paar keer over te laten komen. Ze moet zelf ook in die periode stage lopen, maar gewoon op een reisbureau in Nederland. Ze zegt zelf dat ik het moet doen, omdat ik het ook heel graag wil. Maar wil haar niet kwijt. Aaah wat moet ik nou..
The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
pi_7738535
Ik zit momenteel voor 5 maanden (nog 3 weken te gaan) in Noorwegen en heb mijn vriendin nog thuis zitten. Het is heel moeilijk om te zeggen of die relatie kan stand houden tijdens bv een buitenlandse stage.
In mijn geval is er geen probleem en kunnen we het allebei volhouden. Nu had ik voor dat ik weg ging al meer dan 4 jaar een relatie met mijn vriendin.
Ook belangrijk hoe je tegen over je relatie staat. Als je allebei echt wilt dat de relatie stand houdt tijdens die 5-6 maanden, dan kan dat. Een groot punt is ook het vertrouwen in elkaar. Heb vertrouwen dat de andere van je blijft houden en niet vreemd gaat of gewoon de gevoelens voor je verliest.

Wat voor mij heel apart was, was de Kerstdagen. Mijn vriendin kwam uit Nederland over en het was een heel apart gevoel toen ik haar weer voor het eerst zag en vasthield. Het gevoel van elkaar aanraken was ik helemaal kwijt en het leek weer helemaal nieuw.

Mijn vriendin dacht ook niet dat ze het aan zou kunnen dat ik een tijd weg was, maar ik denk dat het onze band alleen maar heeft sterker gemaakt.

maandag 6 januari 2003 @ 15:28:13 #25
42446 Gehaktbal
A New Found Glory
pi_7738645
Als mn vriendin (diek nie heb ) naar et buitenland zou gaan voor 20 weken, zou ik et gewoon volhouden.
Hangt af per persoon, relaties betekenen voor mij meer dan misschien een ander.. ik ben al niet zo'n vrouwen versierder, echt super aantrekkelijk ben ik ook niet, en vreemd gaan komt niet in mijn woordenboek voor..

Ik zou et er wel voor over hebben, en misschien is 20 weken wat veel, maar daar zit een vakantie in en dan zou ik d'r opzoeken.. hoeverweg et ook mag zijn.... je moet et geld enkel hebben

Nice guys finish last. You're running out of gas...Your sympathy will get you left behind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')