Dat wordt nog wat als ik besluit om volgende jaar 20 weken naar Frankrijk te gaan voor mijn eind stage...
Denk niet dat je er een algemene regel bij kan plaatsen.
quote:Over het algemeen sneuvelen realaties als je naar het buitenland op stage gaat. Niet alleen omdat je elkaar moet missen maar ook omdat je in een totaal andere wereld zit.
Op zondag 22 september 2002 12:08 schreef Dientjuh het volgende:
DIt topic naar aanleiding van een "discussie"tussen mij en mijn vriend.
Stel dat je partner voor een 1/2 jaar naar het buitenland gaat, bijvoorbeeld op stage, zou dat dan een reden zijn om de relatie te verbreken. Je partner wil echt dolgraag die stage doen, maar jij weet dat je het absoluut niet aankan een jaar zonder haar/hem. Wat zou je doen? Haar proberen niet te laten gaan? Het uit te maken? Of zou je proberen om haar een fijne tijd te gunnen en je eigen gevoel even "achterwege" te laten?
De meningen hierover waren hier nogal verdeeldDat wordt nog wat als ik besluit om volgende jaar 20 weken naar Frankrijk te gaan voor mijn eind stage...
Hoe oud je bent, hoe serieus je samen bent, hoe lang je al iets met elkaar hebt, hoe GOED het gaat op het moment.
Ik zou er persoonlijk ECHT NIET tegen kunnen. Ik had voorheen een vriendin op afstand, paar 100 km verderop.
Dit was echt VRESELIJK soms, na 2 weken ben je écht toe om elkaar weer te zien, dus stel je voor hoe een halfjaar kan zijn.
Andersom zou ik ook niet weten of ik van mijn vriendin zou verwachten dat ze op me zou wachten dat halve jaar..
Ik denk dat ik uiteindelijk het gewoon een tijdje zou aanzien om te kijken of ik er tegen zou kunnen en dan na een maand kijken of je zo door wil gaan of niet, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
2. Je moet nooit iemand tegenhouden om iets te doen wat hij/zij graag wil doen omwille van een relatie. Een relatie zou een verrijking van je leven moeten zijn, niet een beperking.
quote:Zelfs zonder auto is het nog heel goed te doen. De trein en in sommige gevallen het vliegtuig is zeker betaalbaar. Natuurlijk, het is niet mogelijk (lees: betaalbaar) om elkaar elk weekend te zien, maar ik denk dat het wel kan om elkaar 1 keer in de maand op te zoeken (en dna een weekendje te blijven).
Op zondag 22 september 2002 12:13 schreef jochem8 het volgende:
Frankrijk is dan nog niet eens zo heel ver weg. Kan je rustig af en toe een weekendje naar huis rijden (mits je een auto hebt).
quote:1. Kijk het gaat er bij mij om dat ik liever niet zonder hem wil zijn
Op zondag 22 september 2002 12:14 schreef Aernout het volgende:
1. Als je niet een half jaartje zonder elkaar kunt is het m.i. per definitie al een ongezonde relatie.2. Je moet nooit iemand tegenhouden om iets te doen wat hij/zij graag wil doen omwille van een relatie. Een relatie zou een verrijking van je leven moeten zijn, niet een beperking.
2. Tuurlijk niet maar je kunt er toch altijd over praten om een gouden midden weg te vinden.. Ik zeg altijd maar zo een relatie is een compromi der geuren En een relatie is in zekere zin wel een beperking want je beperkt je tot 1 persoon..
Toch? (tenzij je niet monogaam bent aangelegd natuurlijk)
To be continued..
quote:Hier begrijp ik geen hout van.
Op zondag 22 september 2002 12:27 schreef ivetje het volgende:
Ik zou eerst proberen om mee te gaan...als dta niet kan om een of andere reden, zou ik proberen hem hier te houden.
Als hij dta niet zou willen denk ik toch dat ik het uitmaak...ik kan niet zo lang met onzekerheid zitten enz. Dat zou mezelf niet ten goede doen ben ik bang...
Zoals ik jouw post lees, gaat het je dan niet om die ene persoon voor wie je exclusieve gevoelens koestert.
quote:Is er verder een keus dan
Op zondag 22 september 2002 13:35 schreef Moonah het volgende:[..]
Hier begrijp ik geen hout van.
Eerst ben je bereid je eigen dingen volledig aan de kant te zetten. Als dat niet mogelijk is, zet je je partner aan de kant.Zoals ik jouw post lees, gaat het je dan niet om die ene persoon voor wie je exclusieve gevoelens koestert.
quote:Dat zegt heel veel over hoe jij je relatie en jezelf binnen die relatie ziet..
Op zondag 22 september 2002 12:27 schreef ivetje het volgende:
Ik zou eerst proberen om mee te gaan...als dta niet kan om een of andere reden, zou ik proberen hem hier te houden.
Als hij dta niet zou willen denk ik toch dat ik het uitmaak...ik kan niet zo lang met onzekerheid zitten enz. Dat zou mezelf niet ten goede doen ben ik bang...
Als je weet dat het gevoel goed is en je vertrouwt je partner waarom zou je dan een einde aan de relatie maken? Ook als iemand hier is zou je je een eigen leven moeten nastreven naast dat met je partner.
Iemand proberen te dwingen hier te blijven omdat jij de tijdelijke afstand niet aan zou kunnen vind ik niet getuigen van ultieme liefde.
quote:Als je elkaar het vertrouwen niet gunt voor een half jaar dan is dat wel ongezond. Maar ik denk dat je verder moet kijken. Je wilt tenslotte toch ook bij elkaar zijn. Je gaat niet bij je partner langs omdat je die niet vertrouwt, maar omdat je van hem/haar houdt en je graag bij hem/haar wilt zijn.
Op zondag 22 september 2002 12:14 schreef Aernout het volgende:
1. Als je niet een half jaartje zonder elkaar kunt is het m.i. per definitie al een ongezonde relatie.
Hun heeft de relatie het overleefd.
Ik heb dus in de VS een vriendin gekregen in die periode en het is tot op heden nog altijd aan.
het valt wel vies tegen hoor, zo lang zo ver bij elkaar vandaan zijn.
quote:Jawel, er is wel degelijk een andere keus. Je eigen leven leiden
Op zondag 22 september 2002 13:50 schreef ivetje het volgende:
Is er verder een keus dan
Ik zou absoluut niet staan te juichen als mijn lover een half jaar naar het buitenland zou gaan, maar ik zou niet zomaar hier alles opgeven om met hem mee te gaan. Toch weet ik bijna zeker dat mijn relatie een dergelijke scheiding zou overleven.
naar mijn idee is goed en veelvuldig contact wel een van de succes verhogende factoren. Je moet overigens wel realistisch blijven... maar het KAN zeer zeker heel goed.
quote:Ik denk dat dat nu juist ivetjes probleem is...
Op zondag 22 september 2002 14:07 schreef Moonah het volgende:[..]
Jawel, er is wel degelijk een andere keus. Je eigen leven leiden
.
Mijn vriendin kreeg de eens in je leven kans om 11 maanden te gaan rondreizen in oa azie en Australie en ondanks het feit dat ik niet meekon ging ze toch. Ik had haar ook niet willen tegenhouden maar het is wel heel erg moeilijk. Van de zomer ben ik haar een maand op wezen zoeken in Australie en alles was nog 100%. Nu moet ik nog 3.5 maand wachten en het begint heel erg moeilijk te worden. We sms'en/mailen/MSN/bellen elke dag zo'n beetje maar ik ben elke dag een beetje banger. Niet dat ik haar op zich niet vertrouw maar ik weet wat IK voel en ook IK kom af en toe in de verleiding. Kan je nagaan als zij dat heeft....
Maar goed, het is al die tijd goed gegaan, ik moet maar sterk zijn denk ik. Maar het is erg slopend.
Het kan wel, maar het eist veel van je, HEEL veel........
Wat voor mij heel apart was, was de Kerstdagen. Mijn vriendin kwam uit Nederland over en het was een heel apart gevoel toen ik haar weer voor het eerst zag en vasthield. Het gevoel van elkaar aanraken was ik helemaal kwijt en het leek weer helemaal nieuw.
Mijn vriendin dacht ook niet dat ze het aan zou kunnen dat ik een tijd weg was, maar ik denk dat het onze band alleen maar heeft sterker gemaakt.
Ik zou et er wel voor over hebben, en misschien is 20 weken wat veel, maar daar zit een vakantie in en dan zou ik d'r opzoeken.. hoeverweg et ook mag zijn.... je moet et geld enkel hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |