Met de auto is het ongeveer 50 km en ruim een half uur. Mijn scooter verbruikt 1 liter op ruim 30 km dus dan is het lekker voordelig en de tijd valt mee.quote:
Zonder helm uiteraard. "Want dat hoeft toch niet met een blauwe kentekenplaat."quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:49 schreef Catch22- het volgende:
Met de scooter zodat je wel kan drinken?
O, wacht
Dit,quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Het duurt zo lang als jij er over doet. Valt moeilijk in te schatten voor mensen die de route niet kennen.
Het is namelijk heel erg afhankelijk van:
- Aantal kruispunten
- Aantal rotondes
- Welk deel op de weg en welk deel op het fietspad
- Aantal verkeerslichten
- Of de brug open staat
- Of de spoorbomen gesloten zijn
- Hoeveel je door de bebouwde kom rijdt
- Hoe druk het op de weg is
enz, enz, enz.
Is het 40 km rechtdoor door de Flevopolder dan kun je het in ca. 3 kwartier afleggen als je zo veel mogelijk volgas rijdt. Zit het traject vol afremmende situaties kan het zomaar 1,5 uur duren.
OP veiliggesteldquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:47 schreef r0dawa het volgende:
Morgen heb ik een feestje en hier wou ik graag op mijn scooter heen ipv auto.
De afstand die ik moet afleggen is ongeveer 40 km. De wegen bestaan uit proinciewegen, fietspaden, landweggetjes.
Op de meeste wegen kan ik dus wel harder dan 40 kmh rijden denk ik.
Mijn scooter mag 25 maar kan ruim 60.
Hoelang zou ik er ongeveer over doen om deze afstand af te leggen? Misschien zijn hier mensen die vaker van dit soort tochten op scooter/brommer maken.
Met een normale fiets is het ruim 2 uur fietsen
Toch maar met de auto dus. Die heeft tenminste nog een kreukelzone, veel veiliger.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:41 schreef StateOfMind het volgende:
Waarom wou je in eerste instantie de auto laten staan? Zodat je kan drinken? En dan maar met de scooter gaan?
Overdrijven is ook een vak.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:58 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Dit,
Heb vaak op de brommer ( Yamaha fs1 ) van Breda naar Vlissingen gereden ( 110 km ) en was er altijd binnen anderhalf uur. Het is één rechte weg. Brommer was niet opgevoerd.
Jij neemt zomaar aan dat het aannames zijnquote:
Die Yamaha's reden in die tijd standaard 70 KM/h. En het was iets langer dan anderhalf uur.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:56 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak.
Altijd binnen anderhalf uur, dus de gemiddelde snelheid is minimaal 73 km/h.
Met een niet opgevoerde brommer.
De buitenlandse varianten ja, als je er hier een kocht en de prop eruit haalde haalde die 60 met moeitequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:03 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Die Yamaha's reden in die tijd standaard 70 KM/h. En het was iets langer dan anderhalf uur.
iddquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:41 schreef StateOfMind het volgende:
Waarom wou je in eerste instantie de auto laten staan? Zodat je kan drinken? En dan maar met de scooter gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |