abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129705841
Vraagje;

Als arme student heb ik het niet zo breed en maakte zojuist dan ook het volgende mee; bij het tanken bij een onbemand tankstation sloeg ineens de pomp af, ws. omdat het saldo van mijn rekening een minimaal bedrag had bereikt.
Nu is mijn vraag; wanneer ik bijvoorbeeld instel dat ik 1000 euro krediet wil op mijn betaalrekening, slaat de pomp dan ook af wanneer het bedrag dat minimale bedrag bereikt heeft?
En hoe zit dat bij bemande tankstations? Stel mijn saldo is + 5 euro. Kan ik dan wanneer ik 1000 euro rood mag staan tanken en pinnen voor bijvoorbeeld 80 euro ?

Wie weet hoe dat precies zit. Liefst mensen met ervaring ;)
UNOX
pi_129705890
Gewoon zorgen dat je niet rood staat knurft. Als je autorijden niet kunt betalen dan ga je maar fietsen.
pindazakje
pi_129705937
de pomp weet jouw saldo nooit!

wat ze doen is voor een vast bedrag (vaak 100 euro ofzo) reserveren
dus je moet minimaal die 100 euro op je rekening hebben staan, ookal tank je maar voor minder.

als je klaar bent met tanken wordt het daadwerkelijk getankte bedrag verekend met de reservering.
Dit gaat zo geautomatiseerd dat je deze reservering eigenlijk noot op je bankafschrift/internetoverzicht terugziet

al gaat het soms fout in het buitenland en dan krijg je de klaagtopics dat er een groot bedrag afgeschreven is bij het tanken: later wordt het dan meestal alsnog weer teruggestort ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_129706076
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 08:52 schreef Leipo666 het volgende:

dus je moet minimaal die 100 euro op je rekening hebben staan, ookal tank je maar voor minder.

als je klaar bent met tanken wordt het daadwerkelijk getankte bedrag verekend met de reservering.
Dit gaat zo geautomatiseerd dat je deze reservering eigenlijk noot op je bankafschrift/internetoverzicht terugziet

al gaat het soms fout in het buitenland en dan krijg je de klaagtopics dat er een groot bedrag afgeschreven is bij het tanken: later wordt het dan meestal alsnog weer teruggestort ;)
Bij onbemande pompen klopt dit inderdaad. Ze reserveren omdat je vooraf moet pinnen een bepaald bedrag. En volgens mij kun je bij dit soort pompen niet pinnen als je saldo negatief is, ook al kun je rood staan.
Mijn vraag is echter of je wel kunt tanken bij bemande pompen, aangezien je pas na het tanken betaald en ze dus niets reserveren.

Subvraag; Weet iemand toevallig ook of je in het buitenland kan pinnen als je rood mag staan ?
UNOX
pi_129706091
1 keer gehad dat ik net rood kwam te staan bij pinnen bij bemande pomp: dus dat moet kunnen ;)

(anders heeft rood kunnen staan ook niet zoveel nut)

buitenland weet ik niet: ik zorg dat ik geld heb als ik op vakantie ga :P
pi_129706110
Als student zijn een auto hebben. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_129706892
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:03 schreef knakworst3d het volgende:

[..]

Bij onbemande pompen klopt dit inderdaad. Ze reserveren omdat je vooraf moet pinnen een bepaald bedrag. En volgens mij kun je bij dit soort pompen niet pinnen als je saldo negatief is, ook al kun je rood staan.
Mijn vraag is echter of je wel kunt tanken bij bemande pompen, aangezien je pas na het tanken betaald en ze dus niets reserveren.

Subvraag; Weet iemand toevallig ook of je in het buitenland kan pinnen als je rood mag staan ?
Bij een onbemande pomp wordt er inderdaad een bedrag gereserveerd van je rekening. Hierbij maakt het niet uit wat de limiet van je rekening is, als jij 1000 euro rood mag staan en je staat 950 in de min, dan kan je nog voor 50 euro tanken en dan slaat de pomp automatisch af.

Bij bemande pompen (of eigenlijk bij elke pin transactie) mag je soms tot 5 euro over je limiet heen gaan, maar dit hangt ook af van het totaal bedrag. De exacte regels hierbij weet ik niet, aangezien hier meerdere variabelen bij komen kijken.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_129706974
quote:

[..]

Tuurlijk kun je tanken dan, je kan bij een bemande pomp ook voor 30 euro tanken als je niet rood kan staan en nog maar 5 euro op je rekening hebt :D

Je kan alleen niet betalen :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_129707075
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:52 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Bij een onbemande pomp wordt er inderdaad een bedrag gereserveerd van je rekening. Hierbij maakt het niet uit wat de limiet van je rekening is, als jij 1000 euro rood mag staan en je staat 950 in de min, dan kan je nog voor 50 euro tanken en dan slaat de pomp automatisch af.

dat is niet mijn ervaring :N
toen ik een keer nog 20 euro op mijn rekening had + dat ik 1000 rood mocht staan kon ik mooi niet tanken bij de onbemande pomp hier in de buurt.
ik moet daar echt minimaal 50 euro op mijn rekening hebben staan om te mogen tanken

(en dan sta je daar met een enduro motor waar maar voor 10 euro aan benzine in die mini tank kan :') )
pi_129707170
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:01 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

toen ik een keer nog 20 euro op mijn rekening had + dat ik 1000 rood mocht staan kon ik mooi niet tanken bij de onbemande pomp hier in de buurt.
ik moet daar echt minimaal 50 euro op mijn rekening hebben staan om te mogen tanken

(en dan sta je daar met een enduro motor waar maar voor 10 euro aan benzine in die mini tank kan :') )
Dat vind ik vreemd en moet je zeker eens navraag over doen bij je bank, want je hebt gewoon nog beschikking over geld op je rekening, de bank geeft namelijk niet je saldo door, maar geeft alleen door of de reservering van het geld kan (meestal 100 euro) en zo niet, hoeveel er dan wel gereserveerd kan worden.

Als jij +30 euro hebt en een limiet van -1000 dan moet die 100 euro gewoon gereserveerd kunnen worden. In mijn studententijd heb ik dat heel veel gedaan.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_129707707
quote:
13s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:07 schreef HSG het volgende:
Een oordeel hebben terwijl je niet weet waarom :')
UNOX
pi_129707780
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:01 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

En daar had ik dus vanmorgen last van bij de onbemande pomp, al heb ik momenteel nog geen krediet op mijn rekening staan ( kan dus niet rood staan ). Wat ik heb begrepen als je dit googled dan kun je bij onbemande pompen NOOIT tanken als je rood staat. Alleen bij een plus saldo.

Maar bij een bemande pomp is pinnen dus geen probleem als je 300 euro rood staat bij een krediet van 1000 ? Antwoord zal vrij simpel zijn, maar toch twijfel ik omdat ze misschien voor tankstations andere afspraken gemaakt hebben (ofzo).

Vreemd ook dat er andere regels zijn bij bemande en onbemande stations.
UNOX
pi_129707802
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:34 schreef knakworst3d het volgende:

Vreemd ook dat er andere regels zijn bij bemande en onbemande stations.
dat is logisch omdat je bij onbemande pomp vooraf moet betalen en bij bemande pomp achteraf ;)
pi_129707861
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:35 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat is logisch omdat je bij onbemande pomp vooraf moet betalen en bij bemande pomp achteraf ;)
Maar toch..... Ik weet dat ik doordram nu, maar het is opzich wel vreemd. Wanneer je een krediet zou hebben tot 1000 euro dan zouden ook onbemande tankstations je moeten kunnen laten tanken bij een saldo in de min. En dat is volgens mij niet zo. Ze kunnen namelijk geen saldo reserveren wanneer je in de min staat. Op de één of andere manier.
UNOX
pi_129707905
ik denk dat banken het niet toestaan dat een pomp een reservering doet binnen je kredietbestedingsgebiedgedeelte ( :P )

betalen in je kredietgedeelte is een hele andere handeling
pi_129710710
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:39 schreef Leipo666 het volgende:
ik denk dat banken het niet toestaan dat een pomp een reservering doet binnen je kredietbestedingsgebiedgedeelte ( :P )

betalen in je kredietgedeelte is een hele andere handeling
Ok. Thanks voor de reactie(s).
Dan moet ik me maar even een beperkt krediet aanvragen, voor het geval dat. En dan tanken bij een bemande pomp ;)
UNOX
pi_129712825
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:34 schreef knakworst3d het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen als je dit googled dan kun je bij onbemande pompen NOOIT tanken als je rood staat. Alleen bij een plus saldo.

Dit klopt niet, ik heb een periode gehad dat ik altijd in het rood stond. Nooit problemen gehad aan zowel een bemande en onbemande pomp.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_129715217
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:30 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dit klopt niet, ik heb een periode gehad dat ik altijd in het rood stond. Nooit problemen gehad aan zowel een bemande en onbemande pomp.
Hier hetzelfde
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:33:25 #19
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129719221
Is het nou zou moeilijk dat als je geen geld hebt je gewoon maar niet kan tanken? Dan kan je wel leuk een tot ¤1000 kredietje nemen maar daar schiet je geen malle moer mee op. Je rijdt zeker in zo'n sjonnie pauper bak :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129719322
Ik heb wel eens 10 euro getankt bij een onbemande pomp terwijl ik maar 12 euro ofzoiets op m'n rekening had staan :')
pi_129731073
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:33 schreef Woods het volgende:
Is het nou zou moeilijk dat als je geen geld hebt je gewoon maar niet kan tanken? Dan kan je wel leuk een tot ¤1000 kredietje nemen maar daar schiet je geen malle moer mee op. Je rijdt zeker in zo'n sjonnie pauper bak :')
Obvious troll is obvious.
UNOX
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:04:25 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_129732689
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 08:52 schreef Leipo666 het volgende:

pomp weet je bedrag wel! als jij 20 euro er op hebt staan stopt hij ook bij max van je saldo. ook bij 16,75 enz enz..

dus de pomp ziet dat je bijv maar max 20 euro er op hebt staan en reserveerd dat dus en stopt als er 20 euro getankt is. of net bij 19,50
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:05:14 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_129732737
quote:
13s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:07 schreef HSG het volgende:
1tje maar? :')
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 07:38:22 #24
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_129743535
quote:

[..]

moet jij niet eens naar een bank en daar deze vragen voorleggen?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_129743636
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:36 schreef Bluurgh het volgende:
Ik heb wel eens 10 euro getankt bij een onbemande pomp terwijl ik maar 12 euro ofzoiets op m'n rekening had staan :')
Dat inderdaad...

Ik kan niet het precieze bedrag tanken wat op mijn rekening staat, maar wel een paar euro eronder.
Dus als ik 30 euro op mijn rekening heb staan, kan ik voor 25-28 euro tanken.

Dus er wordt er niks gereserveerd :N.
Zou ook een beetje van de zotte zijn als je niet eens zou mogen tanken voor het geld wat je hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')