Bij onbemande pompen klopt dit inderdaad. Ze reserveren omdat je vooraf moet pinnen een bepaald bedrag. En volgens mij kun je bij dit soort pompen niet pinnen als je saldo negatief is, ook al kun je rood staan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:52 schreef Leipo666 het volgende:
de pomp weet jouw saldo nooit!
wat ze doen is voor een vast bedrag (vaak 100 euro ofzo) reserveren
dus je moet minimaal die 100 euro op je rekening hebben staan, ookal tank je maar voor minder.
als je klaar bent met tanken wordt het daadwerkelijk getankte bedrag verekend met de reservering.
Dit gaat zo geautomatiseerd dat je deze reservering eigenlijk noot op je bankafschrift/internetoverzicht terugziet
al gaat het soms fout in het buitenland en dan krijg je de klaagtopics dat er een groot bedrag afgeschreven is bij het tanken: later wordt het dan meestal alsnog weer teruggestort
Bij een onbemande pomp wordt er inderdaad een bedrag gereserveerd van je rekening. Hierbij maakt het niet uit wat de limiet van je rekening is, als jij 1000 euro rood mag staan en je staat 950 in de min, dan kan je nog voor 50 euro tanken en dan slaat de pomp automatisch af.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:03 schreef knakworst3d het volgende:
[..]
Bij onbemande pompen klopt dit inderdaad. Ze reserveren omdat je vooraf moet pinnen een bepaald bedrag. En volgens mij kun je bij dit soort pompen niet pinnen als je saldo negatief is, ook al kun je rood staan.
Mijn vraag is echter of je wel kunt tanken bij bemande pompen, aangezien je pas na het tanken betaald en ze dus niets reserveren.
Subvraag; Weet iemand toevallig ook of je in het buitenland kan pinnen als je rood mag staan ?
Tuurlijk kun je tanken dan, je kan bij een bemande pomp ook voor 30 euro tanken als je niet rood kan staan en nog maar 5 euro op je rekening hebtquote:Op maandag 5 augustus 2013 09:03 schreef knakworst3d het volgende:
[..]
Bij onbemande pompen klopt dit inderdaad. Ze reserveren omdat je vooraf moet pinnen een bepaald bedrag. En volgens mij kun je bij dit soort pompen niet pinnen als je saldo negatief is, ook al kun je rood staan.
Mijn vraag is echter of je wel kunt tanken bij bemande pompen, aangezien je pas na het tanken betaald en ze dus niets reserveren.
dat is niet mijn ervaringquote:Op maandag 5 augustus 2013 09:52 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Bij een onbemande pomp wordt er inderdaad een bedrag gereserveerd van je rekening. Hierbij maakt het niet uit wat de limiet van je rekening is, als jij 1000 euro rood mag staan en je staat 950 in de min, dan kan je nog voor 50 euro tanken en dan slaat de pomp automatisch af.
Dat vind ik vreemd en moet je zeker eens navraag over doen bij je bank, want je hebt gewoon nog beschikking over geld op je rekening, de bank geeft namelijk niet je saldo door, maar geeft alleen door of de reservering van het geld kan (meestal 100 euro) en zo niet, hoeveel er dan wel gereserveerd kan worden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:01 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is niet mijn ervaring
toen ik een keer nog 20 euro op mijn rekening had + dat ik 1000 rood mocht staan kon ik mooi niet tanken bij de onbemande pomp hier in de buurt.
ik moet daar echt minimaal 50 euro op mijn rekening hebben staan om te mogen tanken
(en dan sta je daar met een enduro motor waar maar voor 10 euro aan benzine in die mini tank kan)
En daar had ik dus vanmorgen last van bij de onbemande pomp, al heb ik momenteel nog geen krediet op mijn rekening staan ( kan dus niet rood staan ). Wat ik heb begrepen als je dit googled dan kun je bij onbemande pompen NOOIT tanken als je rood staat. Alleen bij een plus saldo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:01 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is niet mijn ervaring
toen ik een keer nog 20 euro op mijn rekening had + dat ik 1000 rood mocht staan kon ik mooi niet tanken bij de onbemande pomp hier in de buurt.
ik moet daar echt minimaal 50 euro op mijn rekening hebben staan om te mogen tanken
(en dan sta je daar met een enduro motor waar maar voor 10 euro aan benzine in die mini tank kan)
dat is logisch omdat je bij onbemande pomp vooraf moet betalen en bij bemande pomp achterafquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:34 schreef knakworst3d het volgende:
Vreemd ook dat er andere regels zijn bij bemande en onbemande stations.
Maar toch..... Ik weet dat ik doordram nu, maar het is opzich wel vreemd. Wanneer je een krediet zou hebben tot 1000 euro dan zouden ook onbemande tankstations je moeten kunnen laten tanken bij een saldo in de min. En dat is volgens mij niet zo. Ze kunnen namelijk geen saldo reserveren wanneer je in de min staat. Op de één of andere manier.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is logisch omdat je bij onbemande pomp vooraf moet betalen en bij bemande pomp achteraf
Ok. Thanks voor de reactie(s).quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:39 schreef Leipo666 het volgende:
ik denk dat banken het niet toestaan dat een pomp een reservering doet binnen je kredietbestedingsgebiedgedeelte ()
betalen in je kredietgedeelte is een hele andere handeling
Dit klopt niet, ik heb een periode gehad dat ik altijd in het rood stond. Nooit problemen gehad aan zowel een bemande en onbemande pomp.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:34 schreef knakworst3d het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen als je dit googled dan kun je bij onbemande pompen NOOIT tanken als je rood staat. Alleen bij een plus saldo.
Hier hetzelfdequote:Op maandag 5 augustus 2013 13:30 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dit klopt niet, ik heb een periode gehad dat ik altijd in het rood stond. Nooit problemen gehad aan zowel een bemande en onbemande pomp.
Obvious troll is obvious.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:33 schreef Woods het volgende:
Is het nou zou moeilijk dat als je geen geld hebt je gewoon maar niet kan tanken? Dan kan je wel leuk een tot ¤1000 kredietje nemen maar daar schiet je geen malle moer mee op. Je rijdt zeker in zo'n sjonnie pauper bak
pomp weet je bedrag wel! als jij 20 euro er op hebt staan stopt hij ook bij max van je saldo. ook bij 16,75 enz enz..quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:52 schreef Leipo666 het volgende:
de pomp weet jouw saldo nooit!
wat ze doen is voor een vast bedrag (vaak 100 euro ofzo) reserveren
dus je moet minimaal die 100 euro op je rekening hebben staan, ookal tank je maar voor minder.
als je klaar bent met tanken wordt het daadwerkelijk getankte bedrag verekend met de reservering.
Dit gaat zo geautomatiseerd dat je deze reservering eigenlijk noot op je bankafschrift/internetoverzicht terugziet
al gaat het soms fout in het buitenland en dan krijg je de klaagtopics dat er een groot bedrag afgeschreven is bij het tanken: later wordt het dan meestal alsnog weer teruggestort
moet jij niet eens naar een bank en daar deze vragen voorleggen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:03 schreef knakworst3d het volgende:
[..]
Subvraag; Weet iemand toevallig ook of je in het buitenland kan pinnen als je rood mag staan ?
Dat inderdaad...quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:36 schreef Bluurgh het volgende:
Ik heb wel eens 10 euro getankt bij een onbemande pomp terwijl ik maar 12 euro ofzoiets op m'n rekening had staan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |