abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 augustus 2013 @ 17:49:22 #1
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_129684294
Maar, ik weet niet precies in welk topic ik dit moet plaatsen.

Ik loop al jaren met het idee van een nieuwe behandelmethode m.b.t. obesitas specifiek gericht op uitwonende studenten. Ik denk dat er nog veel te veranderen valt aan de huidige beschikbare behandelingsplannen.
Nu studeer ik bijna af, en wil ik graag meer informatie op doen over het feit of het behandelplan haalbaar, uitvoerbaar en werkzaam is. Een zeer belangrijk onderdeel vind ik daarbij de wensen van studenten met overgewicht zelf.

Ik zou daarom graag wat individuele gesprekken willen hebben met studenten, in het echt of via internet, of mensen die de komende 2 jaar gaan studeren en kampen met overgewicht die mij hun mening zouden willen geven over het inhoudelijke aspect van het behandelplan. Persoonlijke informatie over wie je bent hoef ik niet, enkel je mening. Maar ik kan ze moeilijk op straat aan gaan spreken... ' he! Ik zie dat je dik bent! Mag ik je wat vragen?'

Zijn er hier toevallig mensen die zouden willen bijdragen aan mijn behandelplan?
pi_129684402
Ja, ik! (eet niet alleen frikandellen hoor, maar ben wel chubby als hell)
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_129684431
Ik heb nog iemand voor dit topic. Momentje.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  zondag 4 augustus 2013 @ 17:54:55 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129684496
Je "behandelmethode" baseerd die op een sterk gereduceerde Kcal inname?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 17:55:14 #5
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129684507
je laat ze naar school rennen?
  zondag 4 augustus 2013 @ 17:55:50 #6
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_129684529
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Je "behandelmethode" baseerd die op een sterk gereduceerde Kcal inname?
Neen het is geen dieet. Het is in de vorm van begeleiding.
  zondag 4 augustus 2013 @ 17:56:40 #7
45206 Pietverdriet
pi_129684560
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 17:55 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

En hoe ga je dan hun gewicht omlaag krijgen?
  zondag 4 augustus 2013 @ 17:58:58 #8
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129684630
kogels van snijden
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:04:21 #9
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_129684814
Begeleiding om te leren een nieuwe levensstijl toe te passen, en anders om te gaan met emoties, in een enigszins gecontroleerd omgeving (een studentenhuis) samen met lotgenoten. Voor studenten is gekozen omdat die doorgaans al een nieuwe levensstijl moeten aangaan (studie, op zichzelf wonen). Dit is een mooi moment om andere wijzigingen door te voeren.
Tevens geeft een studie een mooi tijdsbestek. 4 jaar om geleidelijk af te vallen, op een natuurlijke manier.

Het idee is, dat mensen in een studentenhuis op kamers kunnen komen wonen in de stad waar ze studeren. Hier word samen gekookt, gegeten en gesport. Men gaat allen hetzelfde door, en kan elkaar stimuleren en ondersteunen. Ook is er begeleiding om om te gaan met eventuele onderliggende redenen van onbeheerst eten. Het doel is om bij het behalen van het diploma, ook geleidelijk een nieuwe levensstijl eigen gemaakt te hebben, en eventuele nieuwe gedragingen geleerd te hebben hoe anders om te gaan met emoties (als dat relevant is voor de specifieke student).

Mijn vragen gaan voornamelijk over hoe gecontroleerd het moet zijn, in hoeverre studenten open staan voor eventuele verplichtingen (zoals samen sporten), wat het zou mogen kosten, en andere tips of valkuilen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:05:29 #10
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129684849
oh dus als ik wil fietsen en de ander wil benchen gaan we voetballen, lekker geforceerd leuk doen

wat een vreselijk slecht plan _O_
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:06:05 #11
45206 Pietverdriet
pi_129684863
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:11:32 #12
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_129685055
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:05 schreef Life2.0 het volgende:
oh dus als ik wil fietsen en de ander wil benchen gaan we voetballen, lekker geforceerd leuk doen

wat een vreselijk slecht plan _O_
Ik heb niks gezegd over dat er geen keuze is welke sport je beoefend.
Alsnog zal er ook gezamenlijk gesport worden.
Dat is ook gewoon heel het eieren eten wat je nu benoemt... als je niet bereid bent offers te maken dan verandert er ook niks uiteraard.
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:13:05 #13
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129685114
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:11 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ik heb niks gezegd over dat er geen keuze is welke sport je beoefend.
Alsnog zal er ook gezamenlijk gesport worden.
Dat is ook gewoon heel het eieren eten wat je nu benoemt... als je niet bereid bent offers te maken dan verandert er ook niks uiteraard.
dus ik moet rondjes om hem gaan fietsen dan? :')
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:14:34 #14
45206 Pietverdriet
pi_129685161
Je zoekt gewoon een studentenhuis waar je kan gaan wonen zonder dat je frituurstudenten als huisgenoten hebt?
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:22:00 #15
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_129685458
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Stop is met haten? Ga gewoon weg als het je niet bevalt.
Centrum van het universum ben ik..
pi_129685802
Tijdens mijn studententijd van 85kg naar 70-72kg gegaan (191cm) :)
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:38:39 #17
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_129686088
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet tot de doelgroep behoort ;)

Het is voornamelijk gericht op mensen die zelf al veel hebben geprobeerd om af te vallen, maar zich beseffen dat ze een stok achter de deur nodig hebben. Of zich beseffen dat ze in hun eigen omgeving niet de stimulatie kunnen vinden. Mensen die zich beseffen dat ze hun levensstijl moeten en kunnen veranderen, maar in hun eentje de eerste periode niet doorkomen.
Net zoals rokers die wel eens bij zichzelf denken 'kon ik maar 3 maanden op vakantie naar een land waar tabak verboden is, dan had ik geen keus en lukte het stoppen'. of ' had ik maar enkel mensen in mijn omgeving die ook niet rookte, dan was het makkelijker'.

Het is niet de bedoeling dat het een dieet-kamp word. Het is belangrijk dat het leuk blijft, anders werkt het niet. Elkaar stimuleren om in je vrije tijd met elkaar leuke dingen te doen die meer inspanning kosten dan computeren, zoals een dagje kanoën, dansen in de disco, paintballen, het bos bezoeken, zwemmen etc. is leuk, je leert mede-studenten kennen in een wellicht nieuwe stad EN je bent stiekem bezig met jezelf een actievere levensstijl aan te meten.

Dat is de doelgroep. Mensen die een nieuwe start willen, dit in een leuke stimulerende omgeving willen doen zonder de voordelen van het student-zijn te verliezen, maar wel beseffen dat ze een steuntje in de rug (en af een toe een goedbedoelde trap onder de hol) nodig hebben.
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:48:03 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129686431
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:38 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ik denk dat jij niet tot de doelgroep behoort ;)

Het is voornamelijk gericht op mensen die zelf al veel hebben geprobeerd om af te vallen, maar zich beseffen dat ze een stok achter de deur nodig hebben. Of zich beseffen dat ze in hun eigen omgeving niet de stimulatie kunnen vinden. Mensen die zich beseffen dat ze hun levensstijl moeten en kunnen veranderen, maar in hun eentje de eerste periode niet doorkomen.
Net zoals rokers die wel eens bij zichzelf denken 'kon ik maar 3 maanden op vakantie naar een land waar tabak verboden is, dan had ik geen keus en lukte het stoppen'. of ' had ik maar enkel mensen in mijn omgeving die ook niet rookte, dan was het makkelijker'.

Het is niet de bedoeling dat het een dieet-kamp word. Het is belangrijk dat het leuk blijft, anders werkt het niet. Elkaar stimuleren om in je vrije tijd met elkaar leuke dingen te doen die meer inspanning kosten dan computeren, zoals een dagje kanoën, dansen in de disco, paintballen, het bos bezoeken, zwemmen etc. is leuk, je leert mede-studenten kennen in een wellicht nieuwe stad EN je bent stiekem bezig met jezelf een actievere levensstijl aan te meten.

Dat is de doelgroep. Mensen die een nieuwe start willen, dit in een leuke stimulerende omgeving willen doen zonder de voordelen van het student-zijn te verliezen, maar wel beseffen dat ze een steuntje in de rug (en af een toe een goedbedoelde trap onder de hol) nodig hebben.
dus gewoon een dieetkamp "maar dan leuk"(proberen ze dat niet allemaal)
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:56:00 #19
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_129686725
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus gewoon een dieetkamp "maar dan leuk"(proberen ze dat niet allemaal)
Ik weet niet wat jouw visie van een 'dieet' is.
Maar ik geloof er meer in om geleidelijk af te vallen door jezelf een andere levensstijl aan te meten, jarenlang gezond eten en bewegen en na een 4 jaar een stabiel resultaat te zien, dan focussen om zo snel mogelijk af te vallen en te snijden in een gezond calorie-inname.
Een crash-dieet helpt niet. Daar verander je gewoonten niet mee en hoe je omgaat met negatieve gevoelens.
  zondag 4 augustus 2013 @ 18:57:31 #20
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129686778
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:56 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jouw visie van een 'dieet' is.
Maar ik geloof er meer in om geleidelijk af te vallen door jezelf een andere levensstijl aan te meten, jarenlang gezond eten en bewegen en na een 4 jaar een stabiel resultaat te zien, dan focussen om zo snel mogelijk af te vallen en te snijden in een gezond calorie-inname.
een specifieke hoeveelheid en soort eten.

wat er niet in gaat hoeft er niet af...
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:01:32 #21
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129686926
weetje wat zo grappig is, dat jij begint met 'je offers moet maken' en daarna begint over 'de drempel zo hoog is'

juist voor dikkertjes die vrede met zichzelf hebben genomen is die drempel te hoog, je moet die drempel verlagen, niet door meer dikkertje bij elkaar te zetten en de zweep erover, maar ze te realiseren dat ZIJ te dik zijn en er maar EEN iemand is die daar iets aan kan doen
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:08:24 #22
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_129687176
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:57 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

een specifieke hoeveelheid en soort eten.
Je kunt enorm en divers eten als je gezond eet.
Het scheelt al bergen als je zaken met suiker schrapt en voorbewerkt voedsel.
Is dat diëten? Ik vind van niet. Je moet namelijk kijken naar wat je wel mag eten. Op zoek naar zaken die je enorm lekker vind en gezond zijn, en, ook al kost het eventueel meer, jezelf hiermee belonen en verwennen.
Bij mij is dat asperges, een mango, witlof, een watermeloen, garnalen met knoflook, peterseliesoep, een goede biefstuk, verse spinazie, mosselen,een virgin mary, courgette-zalm koekjes, en zo heeft iedereen wel zaken die hij/zij erg lekker vind en die gezond eten toch nog leuk maken.
Ik zondig ook wel eens. In het weekend neem ik een glas bier en een paar plakjes worst. Heerlijke dure worst. Te lekker en te duur om naar binnen te proppen, perfect om een paar stukjes te nemen en te genieten.
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:12:13 #23
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_129687310
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:01 schreef Life2.0 het volgende:
weetje wat zo grappig is, dat jij begint met 'je offers moet maken' en daarna begint over 'de drempel zo hoog is'

juist voor dikkertjes die vrede met zichzelf hebben genomen is die drempel te hoog, je moet die drempel verlagen, niet door meer dikkertje bij elkaar te zetten en de zweep erover, maar ze te realiseren dat ZIJ te dik zijn en er maar EEN iemand is die daar iets aan kan doen
Dat is ook het uiteindelijke doel. Echter werkt de mens niet zo simpel dat het een kwestie is van het ze melden. Dan zou iedereen braaf en perfect zijn en in de hemel belanden.
Iedereen met een verslaving, gedragsprobleem of levensstijlprobleem is doorgaans vrij goed op de hoogte dat ze zelf de enigste zijn die er iets aan kunnen doen, echter is bij de stap naar uitvoering vaak een duwtje in de rug nodig.
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:19:12 #24
45206 Pietverdriet
pi_129687538
Wat in jouw incentive TS? Wat krijg jij hieruit?
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:20:30 #25
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_129687586
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat in jouw incentive TS? Wat krijg jij hieruit?
Voldoening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')