abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129674948
Goedemiddag!

Ik moet gordijnrails ophangen, maar ben nog in dubio over de afstand van de rails tot de muur. Ik las op het internet dat je deze normaal ongeveer 7 centimeter van de muur moet bevestigen. Nu is het zo dat de vensterbank nog extra uitsteekt bij mij, alsook de verwarming (de verwarming steekt nog uit verder dan de vensterbank zelfs). Nu las ik dat je dan de lengte moet meten van het meest uitstekende deel - in mijn geval dus de verwarming - en daar 7 centimeter bij moet optellen.

Voor mijn gevoel komt de gordijnrail dan wel erg ver naar binnen te hangen - een centimeter of 25. In vorige huizen hingen de rails niet veel meer dan 1-2 centimeter van het meest uitstekende deel af. Het gordijn kwam daar dan weliswaar tegen de vensterbank aan, maar het is niet alsof de gordijnen dan slecht hangen. Hoe dan ook lijkt 7 centimeter me wat veel. Heeft iemand hier ervaring mee of is het toch echt aan te raden de gordijnrails zo ver naar binnen te hangen?

De gordijnrails wordt overigens aan het plafond bevestigt: de gordijnen hangen van plafond tot vloer (dus ook voor de vensterbank en verwarming).

Bij voorbaat dank!
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:13:38 #2
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_129675059
Ik heb inmiddels ontdekt dat gordijnen (als dat de enige zijn) voor de verwarming onhandig zijn. Je verwarmt dan, als de gordijnen goed isoleren, vooral de buitenlucht en niet je huis..
pi_129675115
quote:
6s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:13 schreef DABAMaster het volgende:
Ik heb inmiddels ontdekt dat gordijnen (als dat de enige zijn) voor de verwarming onhandig zijn. Je verwarmt dan, als de gordijnen goed isoleren, vooral de buitenlucht en niet je huis..
Dat begrijp ik; ik doe de gordijnen pas dicht als de verwarming uit staat. Die beslissing is hoe dan ook al gemaakt, dus het gaat nu puur om de afstand waarop ik de gordijnrails moet ophangen :).
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:17:05 #4
52191 DABAMaster