Ik heb zoeen 70-300 Tamron en volgens mij stabiliseert die niet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:01 schreef LasTeR het volgende:
Ik zie dat de canon lens IS (image stabilization) heeft wat me met een zoomlens geen overbodige luxe lijkt. Weet niet hoe dat met de Tamron modellen zit.
goed plan meerdere prime's kosten lang niet zoveel als ts zijn eerste keus, een 70-300.quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:50 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Heb je de zoom echt nodig? Anders is het misschien beter om een vaste lens te kopen die lichtsterker is, en misschien ook nog scherpere plaatsje oplevert.
Het ligt inderdaad wel aan je eisen. Die van mij waren hoog toen, daarom had ik de 70-200 F4 L lens. Maar zelf die vond ik middelmatig, zeker zodra het wat minder licht was.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:09 schreef mentalpower het volgende:
[..]
goed plan meerdere prime's kosten lang niet zoveel als ts zijn eerste keus, een 70-300.
ik zou me niet echt druk maken zolang je geen high performance nodig hebt.
zelf heb ik een 100-300 5.6 uit de tijd dat we nog batavieren hadden, maar hij doet wat hij moet doen.
dingen dichterbij halen met voor mij acceptable kwaliteit.
Ik heb nog de vorige Tamron 70-300 budget-telezoom. Afgezien van de beperkingen die dit type lens met zich meebrengen (lichtsterkte, AF-snelheid) heb ik het slechte ervan op de een of andere manier nog niet kunnen ontdekken. Het lensje is best wel scherp voor zijn geld en geeft hele leuke close-focus-mogelijkheden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:15 schreef mitchelll0181 het volgende:
Op heel veel reviews komen die budget 70-300 lensjes er meestal heel slecht uit..
Nee, nog niet aan gedachtquote:Op maandag 5 augustus 2013 09:13 schreef DonJames het volgende:
Heb je al aan de 55-250 gedacht? Prima lens mét beeldstabilisatie, en nog goedkoper ook.
Jup je haalt het onderwerp iets minder dichtbij.quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:18 schreef Funkel het volgende:
[..]
Nee, nog niet aan gedachtKan natuurlijk ook. Die zoomt dan iets minder ver, of zie ik het dan verkeerd?
Zijn eventueel tweedehands ook voor een prikkie te krijgen.quote:
En dat heb je al gauw als je maar net begint.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:41 schreef andreas612 het volgende:
canon variant is zeker het beste, maar als je de 70-200 al tegen vond vallen kan je 'm beter niet kopen(aangezien dat één van canon's betere lenzen is, of het lag aan jezelf, dat kan ook).
ja, maar jij bent niet TS, en met je 'hoge eisen' (dus geen beginner.. ? ) zou die 70-200 dus moeten voldoen, maar dat deed ie niet dus het lag aan jou.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:43 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
En dat heb je al gauw als je maar net begint.
Ik bedoelde dat als je net begint er veel fout kan gaan in plaats van dat het aan de lens ligt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja, maar jij bent niet TS, en met je 'hoge eisen' (dus geen beginner.. ? ) zou die 70-200 dus moeten voldoen, maar dat deed ie niet dus het lag aan jou.
Probeer alleen maar te zeggen dat de 70-200 niet gelijk in een kwaad daglicht gezet hoeft te worden omdat 1 persoon er een mindere ervaring mee hebt. 'T is mijn op eena favo lens.
70-210 is echt nogal een verschil hoorquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:51 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat als je net begint er veel fout kan gaan in plaats van dat het aan de lens ligt.
Ik was ook een relatieve beginner maar ik wou wat meer kwaliteit, maar dat maakte weinig uit eigenlijk. Ik had toen de voorloper, de 70-210 usm 3.5-4.5, maar die lens is wat lastiger vanwege een uitschuifbare lens, maar verder deed hij niet veel onder voor de beroemde L-lens
Ik heb ze dus beide gehad, maar vond het verschil zeker niet schrikbarend, behalve dan het gevoel wat je had met de L-lensquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:53 schreef andreas612 het volgende:
[..]
70-210 is echt nogal een verschil hoor
70-200 is big ballin'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |