Dat heb ik ook inderdaad, ik moet hier ( zit nu bij mijn vriend) 6 trappen op lopen om boven te komen en moet dan echt heel erg op adem komen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:15 schreef Franknfurter het volgende:
Vroeger chronische bronchitis en nu gewone astmaAls ik op de fiets zit en door het bos heen fiets slaat het op mn longen en zit ik per direct te hijgen alsof ik een marathon met een paard op mn rug heb gerend in 1 uur.
Hoe 'kom je aan' COPD op zo'n jonge leeftijd? Ik associeer het met verstokte rokers op leeftijd.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:10 schreef snakelady het volgende:
Zelf heb ik COPD en momenteel last van een longonsteking.
Ik heb nu wel goede medicatie gekregen waardoor ik wat beter kan ademen.
Ik gebruik nu een Ventolin discus, Prednisolon en Amoxicilline.
Gewoon een verzamelpunt voor mensen met een longaandoening, dus als het even tegen zit dat ze er met lotgenoten over kunnen praten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:06 schreef twiFight het volgende:
Wat is het doel van dit topic? Wil je dat iedereen zijn longaandoening en medicijnen opsomt?
Mijn moeder heeft het ook dus waarschijnlijjk ook erfelijk belast en daarnaast was ik ook een verstokte roker.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe 'kom je aan' COPD op zo'n jonge leeftijd? Ik associeer het met verstokte rokers op leeftijd.
Lijkt me duidelijk toch gezien alle andere verzameltopics over een aandoening.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:15 schreef twiFight het volgende:
Ik vroeg me slechts af wat je doel was, aangezien je geen vraag stelt en geen stelling deponeerd, maar slechts informatie post. Als dat mij zuur maakt, soit.
Dat kan ik me voorstellen, medicatie heeft toch ook een effect op je lijjf.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:10 schreef Thomas2301 het volgende:
Ik heb astma. Dat is rond mijn 10e ontdekt. Ik heb het hele atopische syndroom, zo maar te zeggen; allergieën en eczeem erbij. Ik gebruik dagelijks (2x) medicatie in de vorm van symbicort. In het verleden heb ik allerlei dingen medicatie gehad (ventolin, serevent), maar dit lijkt toch beter te werken. In mijn jeugd nam mijn moeder me wel mee naar een homeopaat, van wie ik acuut met alles moest stoppen. Dat had niet zo'n briljant effect, licht uitgedrukt.
Later nog onder begeleiding van mijn eigen kinderarts proberen te stoppen, maar ook niet succesvol helaas.
In het dagelijks leven heb ik er gelukkig geen last van, ik kan gewoon sporten en dergelijke. Ik gebruik alleen liever geen medicatie dan wel.
Ja inderdaad, en daarnaast ook gewone de hele routine... Het klinkt misschien wat zeikerig, maar vroeger hoefde ik alleen mijn tanden te poetsen. Ik heb als bijwerking ook eens een orale schimmelinfectie gehad, met ook nog los eczeem. Dan ben je naast het inhaleren ook nog even aan het smeren. Al ben ik wel erg therapietrouw. Van andere bijwerkingen heb ik gelukkig geen last gehad.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen, medicatie heeft toch ook een effect op je lijjf.
Ik moet nu alleen deze kuur af maken en daarna hoef ik ventolin alleen te gebruiken als ik daar behoefte aan heb.
Klinkt bekend. In de maanden september t/m maart/april heb ik nergens last van, maar in de zomermaanden gebruik ik mijn Bricanyl gemiddeld 3 tot 4 keer per dag. Ik kan dan ook door de simpelste dingen kortademig worden zoals niezenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 04:02 schreef snakelady het volgende:
Ik heb altijjd ventolin bij me, heb wel een keer gehad dat het over de datum raakte zo lang had ik het niet gebruikt.
Maar nu gebruik ik het zeker 4x per dag.
Ook klote lijkt me als het geen echte naam heeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:54 schreef Shaggy8675 het volgende:
Hier ook een longpatiënt
Gebruik dagelijks, Dagelijks Alvesco en Ventolin voor wanneer nodig
Officieel diagnose is long/luchtwegaandoening. Geen Astma, geen bronchitis, geen COPD, maar een soort combo van alles en niets.. meer dan 1.5 jaar bezig geweest met onderzoeken maar geen korte naam voor wat ik heb, maar we hebben het wel haha.
Veel last met temperatuursverschillen, luchtvochtigheid etc. Bepaalde stoffen die irriteren als geurkaarsen etc. Kortademig.
Soms geen vuiltje aan de lucht, soms een doffe ellende...
Ach, als mensen er over beginnen zeg ik dat het een vorm van astmatische bronchitis is, dan hebben ze iig iets wat men begrijpt. Mij maakt het niet zoveel uit. Ik ben blij dat ik na jaren van testen en medicijnen proberen nu eindelijk iets heb wat gewoon goed werkt ( Alvesco ) Het word niet erger, mijn longen worden eens in het jaar/2 jaar een keertje op de foto gezet maar alles ziet er verder goed uit.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 00:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ook klote lijkt me als het geen echte naam heeft.
Wat mij is verteld is dat helder bloed geen kwaad kan, dan is er idd gewoon een adertje gesprongen of iets dergelijks, maar is het oud bloed dan moet je wel aan de bel gaan trekken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 00:39 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ach, als mensen er over beginnen zeg ik dat het een vorm van astmatische bronchitis is, dan hebben ze iig iets wat men begrijpt. Mij maakt het niet zoveel uit. Ik ben blij dat ik na jaren van testen en medicijnen proberen nu eindelijk iets heb wat gewoon goed werkt ( Alvesco ) Het word niet erger, mijn longen worden eens in het jaar/2 jaar een keertje op de foto gezet maar alles ziet er verder goed uit.
Heel soms heb ik periodes waarin ik vreselijk moet hoesten over langere tijd, dan komt er soms bloed mee, maar dat schijnt geen kwaad te kunnen, meer dat ik iets kapot hoest.
Toen de ziekte kwam opzetten had ik enorme hoestbuien, tot braken aan toe. Enorm benauwd, ribben gekneusd van het hoesten, spit in de rug van het hoesten. Was echt bizar. Enorm veel pijn op de spieren en longen. Dus nu ben ik echt wel blij dat dat ver over is. Heel soms een paar keer per jaar zo'n periode van een week of zo, en dan weer "normaal"
En stomen? Dat wil soms nog wel eens helpen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:10 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
Ik zit/lig weer lekker benauwd te wezen en zit echt al over de max qua ventolin heen maar het wordt er niet minder van
Nee, ik weet het. Maar het is toch iedere keer weer slikken als je bloed opgeeft. Proppen slijm tot daar aan toe, maar bloed is weer zoietsquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 00:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat mij is verteld is dat helder bloed geen kwaad kan, dan is er idd gewoon een adertje gesprongen of iets dergelijks, maar is het oud bloed dan moet je wel aan de bel gaan trekken.
Gekneusde ribben had ik nu met de longontsteking ook gehad van het vele hoesten, dat is gewoon klote.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |