abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11927560
nee ik ook niet
Mijn vriendjes en vriendinnetjes houden gelukkig ook (wel) van Muse dussss ik zit gebakken now all I need is matthew bellamy!
pi_11937539
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 23:01 schreef queenbee het volgende:
*kwijl, kwijl*
MUSE fans!!!!!
this makes me very happy

(heeft zin in 6 november!!!!!!!(en hopelijk 1 september...jullie ook ineens allemaal OOR-lid?)

Ikke wel.... ... nou maar hopen dat ik een kaartje krijg....
pi_11938578
wanneer hoor je of je een kaartje hebt weten te bemachtigen?
pi_11958362
had met OOR gemaild: "Ze snel mogelijk. Maar nu weten wij op de redactie ook nog niks. De afhandeling van de actie geschiedt door onze distributeur, Betapress."
pi_12253352
Er zijn nu toch al aardig wat tracks van Absolution gelekt. Op Soulseek vind ik nu de volgende:

03 Time is running out.mp3 (de clip schijnt al op MTV2 geweest te zijn, dit is een audiorip ervan, dus goede kwaliteit)
05 Stockholm Syndrome.mp3 (als eerste gelekt, nu ook prima kwaliteit)
06 Falling Away with You.mp3
08 Hysteria.mp3
09 Blackout.mp3
10 Butterflies & Hurricanes.mp3 (met een paar skips)
11 Endlessly.mp3
12 Thoughts Of A Dying Atheist.mp3

Nou, dit wordt een plaat van Queen-grootheid Bellamy zingt in Butterflies & Hurricanes dat-ie de beste wil zijn, nou, dat gaat 'm aardig af, wat een wereldnummer! Fenomenale riffs, volkomen gestoorde piano.. De andere tracks klinken wat anoniemer (Hysteria is fijn!), maar wel typisch Muse. De uitschieter is imho nog altijd Time is running out. Zeker geen revolutionair andere plaat dus, maar wel een verdomd goeie, tenzij de voortekenen bedriegen

pi_12253874
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 15:59 schreef Echoes het volgende:
wanneer hoor je of je een kaartje hebt weten te bemachtigen?
quote:
31/07/03

We hebben ontzettend veel inzendingen gehad. Volgende week zullen ze ingevoerd worden. Aan het einde van volgende week zullen diegene die helaas geen kaartje hebben kunnen bemachtigen een brief krijgen.

Zie http://www.oor.nl/OorNL/custom/muse.htm
pi_12255404
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 09:08 schreef harmonichunk het volgende:
Jongens jongens wat hij in plug in baby doet kan theoretisch helemaal niet. Hij gebruikt nameiljk een mineur en majuer toonladder door elkaar, vandaar dat ie zo anders klinkt, maar daarom is het juist zo masterlijk bedacht, omdat het toch vet klinkt idd VET NUMMER ^o^
[..]
riff is gebaseerd op harmonisch mienur toonladder hoor.

k vind Time is Running out ERRUG goed, vooral die bas op het begin en
dat spooky pianootje. Stockholm Syndrome rockt weer iets meer
maar die vink persoonlijk tot nu toe iets minder.

Tot 6 November! ( 6 nov. was het toch he? )

intelligence is in the eye of the beholder
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:49:53 #208
3498 Barb
Graduated Fool
pi_12257677
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 13:10 schreef doender het volgende:
Tot 6 November! ( 6 nov. was het toch he? )
Jeps
Heb gisteren gehoord dat een vriend van een vriend kaartjes heeft gehaald en dus ook voor mij,

*blij*

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_12307013
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 09:05 schreef harmonichunk het volgende:
Nee man die riff is juist makkelijk.

WEet je welke riff lastig is zijn solo in New born, niet zijn studiosolo maar zijn live solo is lastig

download, maar ff : Muse- New Born Live Werchter
[..]

stoer download ik deze video: zie ik mezelf int publiek
anyway hier ook een erg grote fan
kan niet wachten om wat nieuws te horen
house of rising sun en can't take my eyes al gehoord maar nog steeds hongerig
jammer dat er zoveel fake troep is

EDIT: album is op Internet gereleased
wat ik klote vind van Muse dat ze nieuwe eikelige copy protection hebben gebruikt xCP van IBM, nu mag ik uit boycot principes de cd niet kopen
Rippen lukt toch wel, het moest nu alleen 1 speed via digi out
dus het werkt alleen maar extra irritatie op, staat Muse niet te prijzen ook al hebben ze er misschien niets over te zeggen

[Dit bericht is gewijzigd door Tonton op 09-08-2003 12:56]

pi_12311619
kwam net tegen dat er een nieuw album uitkomt

meteen ff zoeken of er al topics over waren

Net Time is running out gedownload

Heel mooi nummer

ben beniewt naar de rest

Wanneer komt ie precies uit?
Is er al een Cover bekent?

pi_12323152
Ik ook grote muse fan,

Heb alle 3 de albums, en nog wat live concerten van 3voor12.nl geript !

zijn er nog kaartjes voor het optreden?

pi_12323403
1 September de release date van het vierde (derde studio) album van MUSE : Absolution blijblij , nog ff wachten dus ahum...

Hier de tracklist
01-muse-intro
02-muse-apocalypse_please
03-muse-time_is_running_out
04-muse-sing_for_absolution
05-muse-stockholm_syndrome
06-muse-falling_away_with_you
07-muse-interlude
08-muse-hysteria
09-muse-blackout
10-muse-butterflies_and_hurricanes
11-muse-tsp
12-muse-endlessly
13-muse-thoughts_of_a_dying_atheist
14-muse-ruled_by_secrecy

Kan weer niet anders dat dit album roeleert/gaat roeleren
Op naar 6 November Ahoy' Rotturdam

Oh ja joh?
pi_12323973
Album is al uitgelekt.trok hem net ff uit een newsgroup. Is weer een super album maar naar mijn idee niet het beste. Moet er natuurlijk ook weer een beetje inkomen. vaker luisteren dus maar.
it's better to burn out than to fade away...
pi_12336343
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 17:58 schreef lammegiraf het volgende:
Album is al uitgelekt.trok hem net ff uit een newsgroup. Is weer een super album maar naar mijn idee niet het beste. Moet er natuurlijk ook weer een beetje inkomen. vaker luisteren dus maar.
Ik heb de advanced rip van de newsgroup nu ook gedownload.
Het is helaas een heel slchte rip...
Geeft stereo aan, maar klinkt toch echt als mono...(hij klinkt TE mono, en niet helder genoeg..)
Dus doe alvast ff geen moeite, maar wacht op een goede rip (of de cd)
pi_12343618
vreemd...is een acceptabele rip...althans, klinkt goed door mn audigy2.
it's better to burn out than to fade away...
pi_12343766
welke newsgroup?
pi_12344055
Ik heb hier ook een keurige rip binnen van het album, en hij staat de hele dag al op. Het album begint steeds meer te groeien. Ik vind 'm echt super!

En natuurlijk kopen he als ie uit is?

pi_12345110
Absolution roeleert!
pi_12348761
Hele album is nu inderdaad gelekt. Let erop dat de kwaliteit van de mp3's die op het web te vinden is sterk wisselt. Als je rond de 1:45 in Butterflies & Hurricanes onregelmatigheden hoort, heb je de veelverspreide matige versie die je niet moet hebben. Er zijn al perfecte rips.

Ik wil trouwens wel wat meer weten over die xCP kopieerbeveiliging. Volgens het artikel in de link heb je er speciale hardware voor nodig. Lijkt me sterk dat de officiele release met zoiets zal zijn uitgerust, los van het feit dat het zinloos is; je ziet immers dat het album toch al gelekt is...

pi_12356241
Ik heb het album nu ook eens intensief beluisterd.

Wat me nu na 3 albums wel op begint te vallen is dat Muse een wel erg duidelijke voorkeur heeft voor bepaalde accoordenschema's. Ze 'bezondigen' zich dan ook een aantal maal aan het herhalen van eerder gebruikte schema's.
Luister voor de lol maar eens naar de piano in het begin van 'New Born' en daarna naar de instrumentale gedeeltes in het midden van 'Apocalypse please'. En dat is maar 1 van de vele voorbeelden.

Niettemin vind ik wel dat de melodieen mooi en eigen genoeg zijn om er mee weg te komen. Zelfs al zijn veel nummers nieuwe variaties op al eerder bedachte melodielijnen, het is weer een erg goed album.

Mijn favoriete nummer op dit moment is 'Thoughts of a dying atheist'. Een van de simpelere recht toe recht aan nummers, maar erg mooi.

Van de meer hoogdravende nummers vind ik 'Apocalypse please' en 'Butterflies en hurricanes' erg mooi.

Qua ballads zit er geen 'Unintended' tussen, maar datzelfde gold ook voor OOS.
Er zit trouwens geen slecht nummer tussen.

pi_12356329
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 15:18 schreef skanimal het volgende:

[..]

Ik heb de advanced rip van de newsgroup nu ook gedownload.
Het is helaas een heel slchte rip...
Geeft stereo aan, maar klinkt toch echt als mono...(hij klinkt TE mono, en niet helder genoeg..)
Dus doe alvast ff geen moeite, maar wacht op een goede rip (of de cd)

Ik weet trouwens niet of er meer rips op usenet rondzwerven. Maar mijn rip is perfect (uit de indie groep), 192Kb stereo.
pi_12358614
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:32 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik weet trouwens niet of er meer rips op usenet rondzwerven. Maar mijn rip is perfect (uit de indie groep), 192Kb stereo.

ik heb hem gewoon van mp3mediaworld.net, ook 192 kbs...
album klinkt echt super, nog beter dan oos..
pi_12359560
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 14:28 schreef Lamon het volgende:

Wat me nu na 3 albums wel op begint te vallen is dat Muse een wel erg duidelijke voorkeur heeft voor bepaalde accoordenschema's. Ze 'bezondigen' zich dan ook een aantal maal aan het herhalen van eerder gebruikte schema's.
Luister voor de lol maar eens naar de piano in het begin van 'New Born' en daarna naar de instrumentale gedeeltes in het midden van 'Apocalypse please'. En dat is maar 1 van de vele voorbeelden.

Wat mij vooral veel opvalt is dat golvende pianolijntje dat vaak terug komt. Maar misschien bedoel je dat ook wel in New Born. Ik kan me zo 1,2,3 niet herinneren of er ook een dergelijke pianoriedeltje in dat nummer zit.
Hmmzz....
pi_12360734
Er was een nummer waar ik duidelijk een melodielijn terug herkende, maar dat vind ik verwaarloosbaar. Ik vind het nieuwe album juist heel orgineel, en onvergelijkbaar met Showbiz en/of OoS!
pi_12484757
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 21:52 schreef lammegiraf het volgende:
vreemd...is een acceptabele rip...althans, klinkt goed door mn audigy2.
jou audigy2 heeft hier helemaal nix mee te maken...

Je hebt goede rrips, en goede rips....
Die van mij zijn ook allemaal 192 hoor

[edit[
YES nu eindelijk een goede (niet advaned)rip!
van mp3mediaworld.....lekker zeg!

[Dit bericht is gewijzigd door skanimal op 16-08-2003 19:45]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')