abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2003 @ 14:11:33 #101
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_9316659
quote:
Op zondag 23 maart 2003 13:47 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dooddoener of niet, luister eens een paar Radiohead-songs en je snapt het gelijk... Muse is een blauwdruk van Radiohead.

Hoezo? Omdat de zanger net zo hoog kunnen zingen? Dan kun je ook zeggen dat Muse een aftreksel van Jeff Buckley is.

Radiohead is een stelletje depressieve zelfmoordexhibitionisten (c) AudreyHepburn, Muse is lekker energiek, bombastisch en rockend. .

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_9316834
En Matthew Bellamy is zo gek als een druif. Maar dat is okee. Hij heeft meer energie in zijn pinknagel dan Tom Yorke ooit zal hebben, voor mijn gevoel.

"Mijn Tom Yorke ! Wat doe je nu !" Whehehe. .

It's my party and I'll cry if I want to.
pi_9316985
quote:
Op zondag 23 maart 2003 14:11 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat de zanger net zo hoog kunnen zingen? Dan kun je ook zeggen dat Muse een aftreksel van Jeff Buckley is.

Radiohead is een stelletje depressieve zelfmoordexhibitionisten (c) AudreyHepburn, Muse is lekker energiek, bombastisch en rockend. .

Al die nummers op Showbiz, vooral Muscle Museum, zouden zo van The Bends af kunnen komen. En die nummers met die overgangen zijn allemaal gebaseerd op Paranoid Android.

En Bellamy moet beduidend meer moeite doen dan Jeff Buckley qua stem, getuige dat gehijg... Maar goed, je mag Muse best leuk vinden, erg origineel is het allemaal echter niet.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9317150
de bends en showbizz hebben bijna niks met elklaar te maken, en muscle museum al helemaal niet... Ik snap echt niet hoe je aan zon vergelijking komt, en jouw beargumentatie dat alle nummers met een overgang van paranoid android afstammen klopt ook niet.
pi_9317308
Tja, als je het niet wilt horen, dan niet he...
www.thuisuiteten.nl
  zondag 23 maart 2003 @ 14:44:57 #106
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9317367
Radiohead en Muse zijn beiden zwaar okay. Maar ik zie toch niet zo veel overeenkomsten.

Die laatste single van Saybia lijkt b.v. veelveelveel meer op radiohead.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 23 maart 2003 @ 14:51:26 #107
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_9317507
quote:
Op zondag 23 maart 2003 14:44 schreef I.R.Baboon het volgende:

Die laatste single van Saybia lijkt b.v. veelveelveel meer op radiohead.

Of iets als Starsailor.
  zondag 23 maart 2003 @ 14:55:46 #108
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_9317594
Toen showbiz net uit was heb ik regelmatig gehad dat ik die cd op had staan en er mensen vroegen 'welke Radiohead cd dat was'. Blijkbaar hebben Muse en Radiohead dus toch wel wat van elkaar weg...
  zondag 23 maart 2003 @ 14:58:01 #109
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_9317647
quote:
Op zondag 23 maart 2003 14:55 schreef menjo het volgende:
Toen showbiz net uit was heb ik regelmatig gehad dat ik die cd op had staan en er mensen vroegen 'welke Radiohead cd dat was'. Blijkbaar hebben Muse en Radiohead dus toch wel wat van elkaar weg...
Mja, er waren ook mensen bij Media Markt die vroegen welke CD van Kane er op stond toen we U2 hadden draaien. . Dat zegt dus niks. .
  zondag 23 maart 2003 @ 14:59:27 #110
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_9317681
quote:
Op zondag 23 maart 2003 14:58 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Mja, er waren ook mensen bij Media Markt die vroegen welke CD van Kane er op stond toen we U2 hadden draaien. . Dat zegt dus niks. .

Of misschien zegt dat wel dat Kane heel erg probeert zo te klinken als U2 .
pi_9317717
quote:
Op zondag 23 maart 2003 14:55 schreef menjo het volgende:
Net zoals Michael Jackson en Ani di Franco allebei zwart haar hebben.
Net zoals Kurt Cobain en Hitler allebei dood zijn.
Net zoals Katja Schuurman en de bandleden van At The Drive In allebei krullen hebben.

.

It's my party and I'll cry if I want to.
pi_9317940
Op Showbiz zijn er best veel overeenkomsten tussen Radiohead en Muse te trekken. Ik denk dat ze ook best wel door Radiohead beïnvloed zijn. Op Origin gaan ze echter een hele andere richting op. Muse heeft een heel eigen gitaargeluid en mede door de nerveuze zang ook op dat gebied inmiddels een zeer eigen geluid.

En de persoon die zei dat Mathew Bellamy meer moeite moest doen voor het zingen van Jeff Buckley getuige het gehijg: dat is puur een kwestie van zangtechniek en het zegt niets over bereik of over hoeveel moeite je ermee hebt. Het gaat wel ten koste van stabiel zingen, dat zeker.

Hmmzz....
pi_9342123
Nou, ik vind dat gehijg erg lelijk. Vooral op nummer 3 van Showbiz is het zeer storend.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 24 maart 2003 @ 17:19:31 #114
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_9342575
Ik heb vandaag de Hullabaloo DVD gekocht. Ik ben onder de indruk van hun live performance (beter laat dan nooit)
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  maandag 24 maart 2003 @ 20:15:05 #115
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_9347057
mag ik even jullie muse kennis testen?

Ik was zaterdagavond uit en toen hoorde ik een heel coole versie van een heel cool oud nummer en pas halverwege hoorde ik dat het dus muse was, en het was heel mooi gezongen.
Eerst had ik het idee dat het een soort punkversie was met een normaal begin, omdat dat altijd gedraaid word, maar toen bleek dus dat het gewoon muse was.
Het was ook een heel lief liedje maar ik heb een geheugen als een zeef dus ik heb echt geen idee welk nr dat nou was.
Kan IEMAND mij helpen?

succes

I'm just a girl in the world.
  maandag 24 maart 2003 @ 20:21:39 #116
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_9347290
Ik wordt een beetje moet van de vergelijking Muse - Radiohead...en dan neem ik aan dat je Radiohead's "oude" werk zoals the Bends bedoelen. Dat lijkt in het niets, en Kid A en Amnesiac al helemaal niet, op Muse. Misschien komen de nummers Electioneering, My Iron Lung en Just nog een beetje in de buurt, maar verder vind ik Muse een stuk harder en rauwer overkomen dan Radiohead.
pi_9349117
quote:
Op maandag 24 maart 2003 20:15 schreef annoh het volgende:

Ik was zaterdagavond uit en toen hoorde ik een heel coole versie van een heel cool oud nummer en pas halverwege hoorde ik dat het dus muse was, en het was heel mooi gezongen.
Eerst had ik het idee dat het een soort punkversie was met een normaal begin, omdat dat altijd gedraaid word, maar toen bleek dus dat het gewoon muse was.
Het was ook een heel lief liedje maar ik heb een geheugen als een zeef dus ik heb echt geen idee welk nr dat nou was.
Kan IEMAND mij helpen?

succes

waarschijnlijk is het feeling good, een cover van een of ander nummer.
pi_9349193
quote:
Op maandag 24 maart 2003 20:15 schreef annoh het volgende:

Kan IEMAND mij helpen?

succes

Ik weet vrijwel zeker dat het I Can't Get My Eyes Off You Is. Te vinden als b-side op de In Your World / Dead Star single.
Hmmzz....
pi_9349204
quote:
Op maandag 24 maart 2003 17:03 schreef methodmich het volgende:
Nou, ik vind dat gehijg erg lelijk. Vooral op nummer 3 van Showbiz is het zeer storend.
Nou, dan luister je niet.
Hmmzz....
  maandag 24 maart 2003 @ 23:01:06 #120
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_9351635
quote:
Op maandag 24 maart 2003 21:25 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ik weet vrijwel zeker dat het I Can't Get My Eyes Off You Is. Te vinden als b-side op de In Your World / Dead Star single.

Volgens Annoh was het die inderdaad ja
  dinsdag 25 maart 2003 @ 15:23:45 #121
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_9363816
quote:
Ben ik het toch wel mee eens, de zang in Muse is lelijk daarom ben ik geen fan . Maar op zich instrumental enzo vind ik het erg goed .
pi_9390057
Hebben jullie Muse's versie van House of the Rising Sun al gehoord? Is een nummer dat ze voor een Warchild CD hebben geschreven. Ook een heel erg relaxed nummer geworden!
pi_9503071
MUSE is beste liveact van het moment!!!!

NOG EEN FAN HIERO!!!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  dinsdag 1 april 2003 @ 09:03:52 #124
31430 Random_hero
BRAAAAAAGH!
pi_9503155
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:10 schreef Rickman_ het volgende:
Hebben jullie Muse's versie van House of the Rising Sun al gehoord? Is een nummer dat ze voor een Warchild CD hebben geschreven. Ook een heel erg relaxed nummer geworden!
Hij klinkt idd erg relaxt!

Hebben jullie The Small Print al gehoord? Die komt waarschijnlijk op hun nieuwe album

pi_9511114
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 16:10 schreef Rickman_ het volgende:
Ja, ik heb 'm al vele malen beluisterd, doch jammergenoeg nog nergens kunnen vinden in de platenzaken, .
Is it washable?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')