Een Yongnuo flitser is prima, nog geen 100 euro voor een model zonder TTL (volledig manueel), 130 voor een TTL-model. Nog een flash triggersetje erbij van een paar tientjes en je bent klaar!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:12 schreef fyah het volgende:
Ik heb altijd de ingebouwde flash van mijn SLR gebruikt, maar nu zou ik graag met een off-camera flash werken (die ook wel eens op de hot shoe gaat natuurlijk). Echter vind ik het moeilijk om een keuze te maken, dus ik zal opsommen wat ik er van verwacht:
- Indoor en outdoor portretfotografie met een 85mm lens
- Remote triggering (losse externe trigger nodig?)
- Werken op mijn EOS 650D
- Minder dan 200 euro kosten.
- TTL is niet zo belangrijk, het moet wel een manual mode hebben
- kunnen kantelen
2 mensen raadden me al een Canon Speedlite 430 aan, maar die is ca 250 euro. heb ik voor pakweg 150-200 euro niet iets gelijkaardigs of is die 430 echt zijn geld waard, hands down? En wat voor remote trigger raden jullie aan? Ik lees goede dingen over goedkope ebay modellen, so?
de 650d heeft een flashtriggerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:10 schreef DonJames het volgende:
. Nog een flash triggersetje erbij van een paar tientjes en je bent klaar!
Maar wta je bespaard op aanschaf van een flitser ben je vervolgens kwijt voor de aanschaf van een setje triggers. Al heb ik persoonlijk meer vertrouwen in radio triggers van in master/slave via de pop up flash, in veel gevallen functioneert dat prima en is het helemaal gratis (althans, daar heb je al voor betaald bij de aanschaf van de body.quote:
Oh wacht, mijn Yongnuo heeft trouwens wel een optische slave-functie. Die gebruik ik alleen nooit, omdat ik dan licht heb vanaf een plek waar ik het niet wil hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:36 schreef Uncle het volgende:
[..]
Maar wta je bespaard op aanschaf van een flitser ben je vervolgens kwijt voor de aanschaf van een setje triggers. Al heb ik persoonlijk meer vertrouwen in radio triggers van in master/slave via de pop up flash, in veel gevallen functioneert dat prima en is het helemaal gratis (althans, daar heb je al voor betaald bij de aanschaf van de body.
Dus mijn advies zou ook zijn om een flits te kopen die je kunt triggeren met de pop-up flash.
Je kunt de flitsbijdrage van de masterflash op 0 zetten... dan heeft die flitser geen licht bijdrage op de foto en dient dat licht enkel als commandosignaal naar de slaves!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Oh wacht, mijn Yongnuo heeft trouwens wel een optische slave-functie. Die gebruik ik alleen nooit, omdat ik dan licht heb vanaf een plek waar ik het niet wil hebben.
Ah, zo leer je nog eens watquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:59 schreef Uncle het volgende:
[..]
Je kunt de flitsbijdrage van de masterflash op 0 zetten... dan heeft die flitser geen licht bijdrage op de foto en dient dat licht enkel als commandosignaal naar de slaves!
doe ik vanavond zekerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:48 schreef Stefan het volgende:
check je boekjeIk weet alleen dat t werkt met mijn canonflitser
bij de 650D is er ook een functie de flits gewoon uit te zettenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:59 schreef Uncle het volgende:
[..]
Je kunt de flitsbijdrage van de masterflash op 0 zetten... dan heeft die flitser geen licht bijdrage op de foto en dient dat licht enkel als commandosignaal naar de slaves!
canon speedlite 430 ex2 besteld samen met een reflective+diffusing umbrella en statief. als het daar niet mee lukt dan zoek ik wel een andere hobby.quote:
Mooi altijd dat als er nieuwe triggers zijn dan is de eertse test op youtube dat men gaat kijken tot hoeveel meter bereik de triggers hebben...quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:13 schreef x-tremed het volgende:
Hij is getest tot 700m als trigger maar dat heb ik niet getest en denk ook niet dat dat heel vaak nodig is.
ik zie het nut er ook niet van in om vanuit groningen in amsterdam te kunnen flitsenquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:24 schreef Uncle het volgende:
[..]
Mooi altijd dat als er nieuwe triggers zijn dan is de eertse test op youtube dat men gaat kijken tot hoeveel meter bereik de triggers hebben...![]()
Voor remote camera triggering in sommige situaties handig, remote flash >100m wordt zo sporadisch gebruikt in de wereld dat ik er altijd maar om moet lachen
zo gaan die dingenquote:Op maandag 5 augustus 2013 02:38 schreef Stefan het volgende:
2 dagen eerder en je had cashback gehad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |