abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:05:15 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_129617443
quote:
:') , :'), :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_129617464
fc neuzenvreugd _O- _O- _O-
Feyenoord Rotterdam
pi_129620768
Op het moment dat Ronald Koeman vrijdag werd gevraagd of Feyenoord klaar is voor de competitiestart, liet de trainer eerst zijn gevoel spreken. Dat gevoel vertelde hem, mede ingegeven door de prima generale repetitie tegen Getafe CF, dat zijn elftal er zondag zal staan. De gelouterde oefenmeester weet echter als geen ander dat uit de voorbereiding geen conclusies verbonden kunnen worden. ‘We moeten zondag bewijzen dat we er klaar voor zijn’, sprak Koeman in De Kuip.

Nu de voorbereiding van zes weken erop zit, liet de trainer weten blij te zijn dat de fase aanbreekt waarin het om de punten gaat. ‘Als speler had ik wel eens moeite om me op te laden voor oefenwedstrijden’, glimlachte hij. ‘Nu de competitiestart voor de deur staat, neemt ook de spanning toe. Daar lopen we niet voor weg. We hebben veel gedaan in de voorbereiding en de groep is er fit uitgekomen. Van mij mag het beginnen.’

Voor Koeman is het dit seizoen een grote uitdaging om na de prima prestaties van de afgelopen twee seizoenen opnieuw het maximale uit de groep te halen. Het was voor de trainer dan ook een genoegen om te zien dat een aantal spelers dat vorig seizoen minder aan bod kwam zich in de voorbereiding nadrukkelijk aandiende. ‘Zij zitten dicht tegen het elftal aan’, bevestigde Koeman. ‘Dat geeft ons de mogelijkheid om per wedstrijd te bekijken wat het elftal nodig heeft. In mijn keuzes zal ik rekening houden met het fitheid, maar ook met het type tegenstander. We zullen meer gaan rouleren, zonder dat het een rommeltje wordt.’

Voor de wedstrijd tegen PEC Zwolle van aankomende zondag zit Koeman in elk geval ruim in zijn keuzes. Daryl Janmaat liet de training van vrijdag weliswaar aan zich voorbij gaan, maar de verwachting is dat dat zijn inzetbaarheid niet in gevaar brengt. Alleen de langer geblesseerde Jean-Paul Boëtius, Joey Sleegers (niet fit) en de geschorste Elvis Manu zullen in Zwolle zeker niet van de partij zijn.

DE TEGENSTANDER

PEC Zwolle verraste afgelopen seizoen vriend en vijand. Als kampioen van de Jupiler League keerde de ploeg in 2012 weliswaar trots terug op het hoogste niveau, de algemene verwachting was dat die rentree niet langer dan één seizoen zou duren. Onder leiding van trainer Ard Langeler sloeg het elftal de status van gedoodverfde degradatiekandidaat echter snel van zich af, om zich gaandeweg de competitie steeds meer te ontpoppen tot een van de grootste verrassingen van het seizoen.

Met de uiteindelijke elfde plaats finishte PEC keurig in de middenmoot, terwijl heel Zwolle tot eind februari mocht dromen van een bekerstunt. Die prestaties werden bewerkstelligd met fris en verzorgd voetbal, waarmee de ploeg het menig eredivisieteam meer dan lastig maakte. Uitschieter was de sensationele 1-3 zege in Eindhoven op PSV, terwijl in het eigen IJsseldelta Stadion Feyenoord op de pijnbank werd gelegd.

Gevolg van die prestaties is dat er dit seizoen serieus rekening zal worden gehouden met PEC. Daarin schuilt wellicht de grootste uitdaging voor nieuwe trainer Ron Jans. Voor hem ligt de taak weggelegd om de vorig jaar opgebouwde status te bevestigen. Daarbij kan hij rekenen op de inzet van onder meer Kamohelo Mokotjo en Guyon Fernandez. De oud-Feyenoorders lijken prima versterkingen voor PEC, dat anderzijds met onder meer routinier Arne Slot en spits Denni Avdic twee gewaardeerde krachten zag vertrekken.

Zonder dat tweetal kende PEC een uitstekende voorbereiding op het nieuwe seizoen. Alle oefenwedstrijden werden gewonnen en vooral de overwinningen op N.E.C. en het Duitse Werder Bremen zullen de Zwolse burger moed geven. Hoe groot de waarde is van die foutloze oefencampagne moet aankomende zondag blijken, al kan voorzichtig worden geconcludeerd dat PEC er klaar voor is. Feyenoord is gewaarschuwd.

PEC Zwolle – Feyenoord
Zondag 4 augustus om 16.30 uur in het IJsseldelta Stadion

Scheidsrechter: Gözübüyük

Vorige ontmoetingen

Uit:
17/02/2013 PEC Zwolle – Feyenoord 3-2
28/09/2003 FC Zwolle – Feyenoord 0-3
20/04/2003 FC Zwolle – Feyenoord 1-3
25/11/1988 PEC Zwolle – Feyenoord 2-4
15/01/1988 PEC Zwolle – Feyenoord 1-1

Thuis:
15/09/2012 Feyenoord – PEC Zwolle 2-0
28/02/2008 Feyenoord – FC Zwolle 2-1 (KNVB beker)
16/05/2004 Feyenoord – FC Zwolle 7-1
10/11/2002 Feyenoord – FC Zwolle 2-0
07/05/1989 Feyenoord – PEC Zwolle 1-1
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 17:56:26 #154
357045 Grifte
Feijenoord
pi_129621029
Heb er zin in, lekker in het zonnetje zondag, al is de tijd wel kut. Maar gewoon pakken die lui.

Ook benieuwd naar de standaardsituaties (vooral tegen) dit jaar :)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 18:22:45 #155
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_129621728
2-1 Zwolle, 2x Fernandez inclusief assist Mokotjo. Typisch een Feyenoord scenario.
pi_129622882
quote:
Scheidsrechter: Gözübüyük
Thuisfluiter waar ik geen hoge pet van op heb.
pi_129623187
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 18:22 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
2-1 Zwolle, 2x Fernandez inclusief assist Mokotjo. Typisch een Feyenoord scenario.
Snelle Fernandez counterend tegen de trage Mathijsen.
Ik kan nu al niet wachten.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_129623566
Opeens zijn we bang voor Fernandez?

Al zou het wel typisch-Feyenoord zijn, ja.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_129624538
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:25 schreef Muto het volgende:
Opeens zijn we bang voor Fernandez?

Al zou het wel typisch-Feyenoord zijn, ja.
Fernandez de Feyenoorder, nee.
Fernandez de counter spits tegenover een trage verdediger, ja.
pi_129624667
Nou, de competitie begint eindelijk weer.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:15:26 #161
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_129627768
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:01 schreef PIETR het volgende:
Beter start hij zondag in de basis.
Italiaanse chocola aanval _O_
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:36:33 #162
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_129628745
Wel hinderlijk dat Manu er tegen die Juden er nog niet bij is
pi_129628880
quote:
Arne Slot verwacht dat Feyenoord het komende zondag in de seizoensouverture heel lastig krijgt met PEC Zwolle. Dat zegt de oud-speler, die vorig seizoen nog met de Zwollenaren met 3-2 won van de Rotterdammers, in de voetbaltalkshow FC Rijnmond. \'Ik weet niet of het een verrassing is als PEC Zwolle van Feyenoord wint,\' zegt Slot.
Volgens de oud-Spartaan, momenteel scout en jeugdtrainer bij PEC Zwolle, heeft de ploeg van trainer Ron Jans een goede voorbereiding achter de rug. 'Dat is hoopgevend. Ik heb echt hoge verwachtingen van het nieuwe seizoen. Het team is deze zomer sterker geworden,' doelt Slot onder andere op de komst van oud-Feyenoorder Kamohelo Mokotjo. 'PEC Zwolle is beter dan vorig jaar.'
Slot verwacht daarom dat Feyenoord op de openingsdag van de competitie een zware dobber krijgt aan Jans’ elftal. ‘Feyenoord heeft vorig jaar verschillende uitwedstrijden verloren en Zwolle speelt leuk voetbal. Daarnaast spelen wij op kunstgras, niet iedere ploeg houdt daarvan. De supporters in Zwolle houden rekening met een overwinning. Maar we moeten eerlijk zijn, Feyenoord heeft op elke positie betere spelers.’
http://www.fr12.nl/nieuws(...)eyenoord-wint--.html
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:59:22 #164
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_129629737
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef StraatSoldaat het volgende:
Wel hinderlijk dat Manu er tegen die Juden er nog niet bij is
Inderdaad zou hem graag tegen de joden zien spelen, Heeft er zo een tyfus hekel aan en is een beetje gek, Mooi voor spektakel. Manu gaat op joduh jacht !
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:14:12 #165
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_129638321
Ik word een beetje moe van al dat gelul. Daar bedoel ik Feyenoord mee. Ik ben hart en nieren voor Feyenoord maar het is altijd wat. Dan dit en dan dat. We zijn geen titelkandidaat, we hebben geen geld, bla bla. Ze moeten gewoon werken/vechten. Alsjeblieft geen woorden maar daden. Niet naar anderen kijken maar er gewoon 100% inzet, meer niet. Ik zie Feyenoord nog steeds als een topclub en wanneer ze verliezen (vorig seizoen) komt het gewoon door hun eigen mentaliteit. Ik ben dan ook geen trainer. Maar dat media gedoe komt mij neus uit.
pi_129640591
Kan niet wachten tot de wedstrijd. :P Goede spanning weer.

P.s. Forum laadt niet echt meer. Alles grijs en plaatjes laden helemaal niet. :? Wazig...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_129640621
Leuk hoor al die verhalen over pec-Feyenoord van vorig jaar. Maar zelfs een lamlendig spelend Feyenoord creëerden daar een handvol kansen. Mag toch hopen dat men wel wat heeft opgestoken van vorig jaar en Zwolle vanaf minuut 1 geen kans geeft.
#12 is not for sale!
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:30:49 #169
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_129641611
Wanneer komt de documontaire 'The other side of the heart is white' uit? Ben heel benieuwd. Trailer zag er goed uit.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_129647558
JanDirkStouten twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 14:46:11 We hebben aanwijzingen dat Koeman met Martins Indi centraal en Nelom links achterin begint. #pecfey reageer retweet
pi_129648051
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 01:39 schreef Antaris het volgende:
Ik word een beetje moe van al dat gelul. Daar bedoel ik Feyenoord mee. Ik ben hart en nieren voor Feyenoord maar het is altijd wat. Dan dit en dan dat. We zijn geen titelkandidaat, we hebben geen geld, bla bla. Ze moeten gewoon werken/vechten. Alsjeblieft geen woorden maar daden. Niet naar anderen kijken maar er gewoon 100% inzet, meer niet. Ik zie Feyenoord nog steeds als een topclub en wanneer ze verliezen (vorig seizoen) komt het gewoon door hun eigen mentaliteit. Ik ben dan ook geen trainer. Maar dat media gedoe komt mij neus uit.
Het is toch gewoon zo dat Feyenoord de laatste 20 jaar maar 2 keer kampioen is geworden?
De media heeft gelijk, Feyenoord heeft een nieuw stadion nodig, als we structureel mee willen doen om de titel.
pi_129648056
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 15:18 schreef Grifte het volgende:
JanDirkStouten twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 14:46:11 We hebben aanwijzingen dat Koeman met Martins Indi centraal en Nelom links achterin begint. #pecfey reageer retweet
Zou ook logischer zijn met Fernandez in de punt van de aanval.
pi_129648068
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 15:45 schreef Cara het volgende:

[..]

Zou ook logischer zijn met Fernandez in de punt van de aanval.
Fernandez start waarschijnlijk nog niet in de aanval. Benson volgens mij
pi_129648075
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 15:45 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Fernandez start waarschijnlijk nog niet in de aanval. Benson volgens mij
Bron?
pi_129648115
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 15:46 schreef Cara het volgende:

[..]

Bron?
Ron Jans heeft zelf gezegd dat er maar 1 'aankoop' in de basis staat, ga er vanuit dat dat Mokotjo is.

Aanval van PEC zal wel Mokthar - Benson - Saymak zijn. Zal even zoeken of er meer te vinden is.

Hm, lees op twitter dat het dit kan zijn
Boer; Van Polen, Van der Werff, Broerse, Achenteh; Mokotjo, Klich; Saymak, Drost, Mokhtar; Benson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')