In alle aspecten van hun leven? Hmm, ik weet het niet. Met welke andere aspecten wil je het vergelijken? Hebben we het dan ook over gedrag dat voortkomt uit verslaving en dat leidt tot stank, vervuiling, overlast en gezondheidsschade voor jezelf en je omgeving?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:20 schreef mane het volgende:
Iemand kan een heel gedisciplineerd leven leiden maar toch dat ene sigaretje niet kunnen laten. Dat bedoel ik als ik je vraag of je verwacht dat mensen altijd (in alle aspecten van hun leven) wilskrachtig en consequent zijn.
Dat is puur een gevolg. Het zegt weinig over de ernst van de verslaving. En wie berokkent de maatschappij uiteindelijk meer schade, de alcoholverslaafde werknemer die zich wederom ziek meldt of de nicotineverslaafde die ook z'n kinderen vergiftigt? Ik zou het zo niet weten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik wanneer ik 10x alcohol gedronken heb 's ochtends, ik smiddags niet functioneer. Bij 10 sigaretten natuurlijk nog gewoon wel.
De alcoholverslaafde. Die stopt op zeker moment met functioneren en wordt een last voor de samenleving. Die nicotineverslaafde betaalt extraveel belasting en gaat lekker vroeg dood.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is puur een gevolg. Het zegt weinig over de ernst van de verslaving. En wie berokkent de maatschappij uiteindelijk meer schade, de alcoholverslaafde werknemer die zich wederom ziek meldt of de nicotineverslaafde die ook z'n kinderen vergiftigt? Ik zou het zo niet weten.
Ook als alcoholist ben je toch meer een overlast dan als roker?quote:
Maar ben je dan ook gestopt, Ringo? De laatste keer pafte je er nog lustig op los.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:39 schreef Ringo het volgende:
Ik ben blij dat er nog mensen roken. Ik snuffel graag even aan de scherpzoete rook van hun sigaret en laat hen de rest van het vuile werk opknappen.
In de Oude Mol heb je beslist gerookt. Maar dat is dan ook al weer meer dan een jaar geleden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef Ringo het volgende:
Anderhalf jaar geleden. Mijn vriendin wilde stoppen vóór haar veertigste en aldus geschiedde. Ik ben met haar weer begonnen met roken en ook deze keer was ik heel volgzaam.
(Al zou het goed kunnen dat ik die ene keer in de Oude mol wel heb gerookt, gewoon omdat het kon. Ik geloof dat ik nu een sigaret wel zou weigeren. D.w.z. in elk geval tot na het vijfde biertje)
Ik ook niet en het is in mijn ogen ook een vreemde vraag.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is puur een gevolg. Het zegt weinig over de ernst van de verslaving. En wie berokkent de maatschappij uiteindelijk meer schade, de alcoholverslaafde werknemer die zich wederom ziek meldt of de nicotineverslaafde die ook z'n kinderen vergiftigt? Ik zou het zo niet weten.
Ik wilde wel, maar kon niet!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de Oude Mol heb je beslist gerookt. Maar dat is dan ook al weer meer dan een jaar geleden.
Helaas was er geen animo afgelopen juni.
Goed stukkie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:44 schreef Ringo het volgende:
Ik ga zometeen JAM's youtubelinkje bekijken.
Mijne:
Het valt me nu pas op. Als het ook nog eens op 10 oktober 2010 geweest was, dan misschien niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:58 schreef Gellius het volgende:
Ben ik de enige die niet meer durft te posten vanwege IR's perfecte posttijdstip van 10:00:00? Ik durf nauwelijks op 'invoeren' te drukken, zo ademstokkend esthetisch is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |