quote:De stoffen die vrijkomen bij bakken en braden zouden schadelijker zijn dan meeroken. Een wandeling door een smogwolk in Peking is gezonder dan een uurtje boven dampende pannen.
Uit onderzoek van het Energy Department’s Lawrence Berkeley National Laboratory blijkt dat keukendampen vol schadelijke stoffen zitten, die niet goed worden weggezogen. Een kwart van de huizen met een gasfornuis heeft een slechtere luchtkwaliteit dan het centrum van Londen op de zwaarste smogmomenten. Met name de stikstofdioxide die een gasfornuis uitstoot, overschrijdt de veiligheidsnormen met 55 tot 70%. Maar in keukens worden ook te hoge concentraties acroleïne, koolstofmonoxide en koolstofdioxide aangetroffen. Tijdens de Eerste Wereldoorlog al, werd acroleïne in granaten gestopt om de ogen en luchtwegen van de vijand te irriteren.
Richard L. Corsi, professor aan de Universiteit van Texas zegt: “We hebben ons tot nu toe alleen bezig gehouden met het milieu buitenshuis, zoals water- en luchtkwaliteit, terwijl het milieu binnenshuis waarschijnlijk veel belangrijker is voor onze gezondheid.” De onderzoekers van Berkeley Lab werken aan een nieuwe generatie afzuigkappen. Op dit moment wordt soms maar 15% van de schadelijke stoffen weggezogen. Dit moet veel hoger worden. Ook omdat huizen tegenwoordig beter geïsoleerd zijn.
klik
Vroeger waren er meer hoeken en kieren, waardoor de schadelijke stoffen konden verdwijnen. Met de nieuwe afzuigkappen moet het probleem grotendeels worden opgelost.
Je kunt lezen dat ze een betere afzuigkap willen ontwikkelen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:11 schreef Rezania het volgende:
Wat willen ze dan, dat we alles rauw gaan eten?
Sterker nog, het is doodsoorzaak nummer 1. Ze zouden daar eens onderzoek naar moeten doen!quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Geboren worden is ook slecht voor je gezondheid
Omdat jij gezond bent hebben wetenschappers niet goed gemeten?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:29 schreef mobster400 het volgende:
Ik werk al twee jaar in een keuken, en volgens een algeheel lichamelijk onderzoek ben ik kerngezond. Dus dit ruikt naar bullshit.
Als koken nu ook al slecht voor je gezondheid is, is het einde zoek. Gewoon een goede afzuigkap aanvragen en er is helemaal niks aan de hand.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Omdat jij gezond bent hebben wetenschappers niet goed gemeten?
Right
Dus nu is het al geen bullshit meer maar een kwestie van een goede afzuigkap?quote:
Het is nog nét geen Godwinquote:...
Tijdens de Eerste Wereldoorlog al, werd acroleïne in granaten gestopt om de ogen en luchtwegen van de vijand te irriteren...
Het is bullshit dat koken slecht voor je is.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus nu is het al geen bullshit meer maar een kwestie van een goede afzuigkap?
Net was het nog bullshit.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:34 schreef mobster400 het volgende:
[..]
Het is bullshit dat koken slecht voor je is.
Dus jij gelooft het?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus nu is het al geen bullshit meer maar een kwestie van een goede afzuigkap?
Net was het nog bullshit.
Alsoffie überhaupt kookt.......zn moeder doet 'tquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:37 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dus jij gelooft het?
Nu ga je nooit meer koken?
quote:Uit onderzoek van het Energy Department’s Lawrence Berkeley National Laboratory blijkt
Dus het onderzoek is uitgevoerd door een instantie die er baat bij heeft om straks een goede afzetmarkt voor die afzuigkappen te hebben... volgens mij hebben ze wat mensen van WC-eend aangenomenquote:De onderzoekers van Berkeley Lab werken aan een nieuwe generatie afzuigkappen.
Ik geloof dat er vast wat stoffen zijn gemeten. Lijkt mij niet heel lastig te meten.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:37 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dus jij gelooft het?
Nu ga je nooit meer koken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |