abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2004 @ 01:21:02 #276
16701 scanman01
Today's a good day
pi_18122875
Ik heb de film nog niet gezien, maar aangezien het van Gibson is zal dat nog wel gebeuren. Over in hoeverre de film werkelijkheid is zullen we denk ik nooit weten. Ik weet wel wat er met een verhaal gebeurd als het vele malen wordt doorverteld. Dan verandert een klapje in het gezicht in "totaal in elkaar geslagen" en dat zal nu ook zijn gebeurd. Verder geloof ik wel dat er ooit iemand heeft rondgelopen die liep te verkondigen de zoon van God te zijn. Die persoon leek mij gewoon een zonderling die enigszins gestoord was. Misschien kon hij ook wel wat "vreemde" dingen, waardoor hij destijds het pispaaltje is geworden. Mensen worden vaak wat bang van iemand die anders is dan anderen.
Al met al lijkt het me een leuk fabeltje om te bekijken. Dat het vele geweld en hoe enorm erg Jezus heeft moeten lijden de gelovigen wel heel goed uitkomt, lijkt me ook duidelijk. Vandaar ook dat ze de film zo aanprijzen natuurlijk. Hij zou toch lullig zijn als dat lijden bleek te bestaan uit een paar mepjes in zijn gezicht Dat moeten de schrijvers ook bedacht hebben. Al met al blijf ik het verbazingwekkend vinden dat meer dan 2000 jaar later vele mensen nog zo "dwepen" met dat verhaal. Die man, of in ieder geval de vertellers van het verhaal, hebben wel wat teweeg gebracht
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_18123595
quote:
Op donderdag 1 april 2004 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zat net naar de filmography van Gibson te kijken en de man lijkt een voorkeur te hebben voor historische films die de feiten compleet, maar dan ook compleet, verdraaien. De laatste 10 jaar zul je weinig "waargebeurde" films vinden die de feiten of de waarheid meer onrecht aandoen dan Braveheart en The Patriot.

De kruisweg zal heus geen pretje geweest zijn, maar of het nu echt het equivalent was van de doorsnee slasher..... ik weet het niet, hoor.
Wil jij zeggen dat de bijbel een feit is dan. Zo ja, bewijs het maar eens.
  vrijdag 2 april 2004 @ 08:04:18 #278
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18123933
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:53 schreef Timo20 het volgende:

gewoon, uit nieuwsgierigheid
want ik vroeg eik. n beetje af: als je "The Passion" niet goed vond, wat vind je dan wel n goede film??
Aha

En je dacht zeker eerst dat dat de hersenloze shit als stuck on you, of een of andere Jean Claude van Damme film was
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 2 april 2004 @ 08:23:26 #279
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18124028
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 04:21 schreef chris het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat de bijbel een feit is dan. Zo ja, bewijs het maar eens.
Ik heb het niet over de Bijbel, ik heb het over het leven en vooral de dood van JC. Ik dacht toch dat de meeste historici het erover eens zijn dat er een profeet met die naam tijdens het begin van onze jaartelling heeft rondgelopen en dat die aan een kruis aan zijn einde is gekomen.

Over zoon van God-gezwets, wonderbaarlijke genezingen en opstaan uit de dood ga ik me niet uitlaten. Maar daar gaat het in de film dan ook minder over.

Sommige dingen zijn geweten of worden algemeen aanvaard. Wat daartussen zit (en de details) dient ingevuld te worden door de verteller. En die geeft er in de film wel een heel gewelddadige draai aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 02-04-2004 09:54:12 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 2 april 2004 @ 09:44:56 #280
38812 ProPHeT0
Jiu-Jitsuka
pi_18124858
quote:
Hij zou toch lullig zijn als dat lijden bleek te bestaan uit een paar mepjes in zijn gezicht
Ik geloof dat men de wonden heeft gereconstrueerd aan de hand van de lijkwade van Jezus. Of deze lijkwade de echte is is natuurlijk maar de vraag.
"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
pi_18125402
Discovery zendt heel vaak een docu uit waarin wordt gesuggereerd dat de lijkwade in feite een primitieve foto van Leonardo da Vinci is... weet niet of het waar is maar wel een fascinerend gegeven.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  vrijdag 2 april 2004 @ 10:18:52 #282
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18125422
Ik heb besloten dat ik hem maar niet ga kijken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 2 april 2004 @ 10:38:09 #283
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_18125818
Ik ga hem op stille zaterdag kijken in Siegen, Duitsland, dus ik hoop dat ik het allemaal begrijp want m'n Aramees is een beetje roestig. Ik zorg er wel voor dat ik hem met iemand kijk die thuis is in de materie, dus het zal erg interessant en misschien ook wel emotioneel worden..
pi_18125868
Hij is gewoon ondertiteld hoor. Als je een beetje bijbelkennis hebt kan je 't allemaal wel volgen.

Jezus is de hoofdpersoon en beweert dat hij de zoon van god is en de koning der joden, Judas verraadt hem. De Romeinse consul is Pontius Pilatus, Herodes is de koning van de joden. Die joden met baarden in die apenpakkies zijn de Farizeeën. Meer hoef je niet te weten volgens mij.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  vrijdag 2 april 2004 @ 10:44:56 #285
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_18125952
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 10:40 schreef Kaensterle het volgende:
Hij is gewoon ondertiteld hoor. Als je een beetje bijbelkennis hebt kan je 't allemaal wel volgen.

Jezus is de hoofdpersoon en beweert dat hij de zoon van god is en de koning der joden, Judas verraadt hem. De Romeinse consul is Pontius Pilatus, Herodes is de koning van de joden. Die joden met baarden in die apenpakkies zijn de Farizeeën. Meer hoef je niet te weten volgens mij.
haha ja ok.. maar mijn Duits is ook niet super.. hetgeen misschien me nog meer van de beelden afhankelijk maakt.

Herodes is ook gewoon een Romein hoor.. koning van Judea..

Weet je wat ook nog wel apart is? Frequency is een van mijn favoriete films.. en daar speelt Jim Caviezel gewoon een All American politie agent. Om hem dan nu als Jezus te gaan zien..
  vrijdag 2 april 2004 @ 10:47:41 #286
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18126000
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 10:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Weet je wat ook nog wel apart is? Frequency is een van mijn favoriete films.. en daar speelt Jim Caviezel gewoon een All American politie agent.
...met een van de zeldzaamste continue jankhoofden die ik ooit een acteur een film lang heb zien volhouden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 2 april 2004 @ 12:16:29 #287
69464 Lisariya
After I became myself
pi_18128176
Net gisteren gezien. Ik vond het een enorm indrukwekkende film. Wel heel veel geweld. Ik dacht op een gegeven moment: en nou ophouden! Maar de Romeinen bleven doorgaan. Echt heel aangrijpend! De muziek was prachtig. Ik zal hem niet nog een keer willen zien, vanwege al dat geweld. Maar dat was wel Mel Gibsons's insteek dus wat dat betreft heeft hij zijn doel wel behaald.

Wat sommige lompe users hier betreft ... zo 'min' praten over Jezus is gewoon niet gepast. Dus of je nou gelovig bent of niet, bewaar wel even je respect. Dank je.
  vrijdag 2 april 2004 @ 12:36:31 #288
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18128550
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:16 schreef Lisariya het volgende:
Wat sommige lompe users hier betreft ... zo 'min' praten over Jezus is gewoon niet gepast. Dus of je nou gelovig bent of niet, bewaar wel even je respect. Dank je.
Sorry hoor, waarom zou dat niet gepast zijn?

Wat al die geloven prediken vind ik ongepast, en dat moet ik zo nu en dan toch ook aanhoren?
pi_18128871
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:16 schreef Lisariya het volgende:

Nounounou. Sorry hoor maar ik A) ik ken de man niet. B) heb nooit sluitend bewijs gezien dat hij echt geleefd heeft en ook nog eens alle dingen gedaan heeft die in dat boek van Grimm staat.

Hij krijgt net zoveel respect als de gem. mens die ik niet ken, genoeg dus maar niet teveel. Respect moet je nl. verdienen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 2 april 2004 @ 12:56:33 #290
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18128961
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:52 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Nounounou. Sorry hoor maar ik A) ik ken de man niet. B) heb nooit sluitend bewijs gezien dat hij echt geleefd heeft en ook nog eens alle dingen gedaan heeft die in dat boek van Grimm staat.

Hij krijgt net zoveel respect als de gem. mens die ik niet ken, genoeg dus maar niet teveel. Respect moet je nl. verdienen.
Juist! Niks meer aan toe voegen
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:01:11 #291
20955 mgeelh
RMS Lusitania
pi_18129070
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 12:36 schreef Hare het volgende:

[..]

Sorry hoor, waarom zou dat niet gepast zijn?

Wat al die geloven prediken vind ik ongepast, en dat moet ik zo nu en dan toch ook aanhoren?
Gelovigen moeten jou toch ook aanhoren en de meesten vinden dat echt niet ongepast. Het respect gelovig-ongelovig is groter als andersom.
pi_18129103
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:01 schreef mgeelh het volgende:

[..]

Gelovigen moeten jou toch ook aanhoren en de meesten vinden dat echt niet ongepast. Het respect gelovig-ongelovig is groter als andersom.
hou toch op man.

Hoe vaak ik al niet doorgezaagd benover mijn heiden zijn, mijn ongeloof, en mijn scepsis!
Doe niet zo schijnheilig, alhoewel dat is idd waar gelovigen erg goed in zijn m.i.!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:55:24 #293
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18133523
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:01 schreef mgeelh het volgende:

[..]

Ja, dus? Ik moet hen ook aanhoren, en vaker ik hun dan zij mij. Vaak kan je het wel wegzappen, of er vlug voorbij lopen, of de deur vlug weer dichtgooien, maar ze proberen het wel aan je op te dringen. Ook met al de kerken die hier maar in de buurt worden gebouwd, wij ongelovigen bouwen toch ook niks?
  vrijdag 2 april 2004 @ 16:04:01 #294
69464 Lisariya
After I became myself
pi_18133718
Wat een gezeik !Ik ben niet eens gelovig, maar maakte alleen het standpunt dat je gewoon niet moet zeiken over iets wat anderen WEL geloven. Of het nou Allah of Boeddha of weet ik veel wie is.
Als je je een beetje in kan leven, dan zul je het wel snappen.

Sommigen snappen er gewoon niks van die trekken hun bek gelijk open van: JA MAAR IK MAG ZEGGEN WAT IK WIL BLABLABLA

Yeah sure ... go ahead
  vrijdag 2 april 2004 @ 16:59:31 #295
89497 RealLife
Bless America!
pi_18135112
quote:
Op donderdag 1 april 2004 21:54 schreef Hare het volgende:
Wat een Butfilm

Tsjonge jonge zeg, ik ben al geen fan van het geloof, maar ben dat nu nog minder, die lui zijn allemaal

Zeg nou zelf zeg, gaat ie broodjes uitdelen alsof het zijn lichaam is enzo, en verdraagt al dat gemartel omdat hij zo het lijden van anderen verzacht. Jahoor, als die gast op dit moment zou leven zouden ze hem zo in een gekkenhuis zetten.

Maar goed, dat is gewoon mijn idee over het geloof, over de film zelf heb ik ook niks goeds te zeggen. Je kan in 5 minuten ook wel laten zien dat ie veel heeft moeten verdragen hoor, maar neehoor, eerst weet ik veel hoe lang beetje slaan en alles (ondertussen staat ie ook nog ff op, omdat ie meer wilt ), dan natuurlijk die tocht met zijn kruis....hallo, we weten heus wel dat ie het zwaar heeft hoor, hoeft ie niet vijf keer te vallen ofzo . En die romeinen ondertussen maar doorslaan.

En dan het kruis zelf, eerst ff armpje breken, dan het kruis ff omgooien, en weer terug, jaja, we weten wel dat ie veel heeft verdragen

Zeer, zeer matige film
Tja, aan zo'n mening hebben we natuurlijk weer geen enkele flikker. Als jij alles al afkraakt omdat 't je persoonlijk niet aanstaat, krijgen we niet echt een goed beeld van de film
  vrijdag 2 april 2004 @ 18:43:53 #296
69464 Lisariya
After I became myself
pi_18137079
En zo is het maar net!
pi_18137347
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 18:43 schreef Lisariya het volgende:
En zo is het maar net!
ja en die reactie van jou heeft wel toegevoegde waarde ofzo?

deze ook niet hoor, maar ik besef me dat wel......
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18137441
The passion of the Jew heeft me overtuigd, ik ga deze film niet kijken...
pi_18137588
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 19:06 schreef Evil_Jur het volgende:
The passion of the Jew heeft me overtuigd, ik ga deze film niet kijken...
Ik zag The Passion of the Jew een uur nadat ik The Passion of the Christ in de bioscoop zag. Ik kreeg daar pas bijna een hersenbloeding van van het lachen..

Iedereen ook de South Park parodie "The Passion of the Jew" van deze week (afleving 8.4) al gezien??
  vrijdag 2 april 2004 @ 20:03:10 #300
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_18138505
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 19:15 schreef Patvs het volgende:

[..]

Ik zag The Passion of the Jew een uur nadat ik The Passion of the Christ in de bioscoop zag. Ik kreeg daar pas bijna een hersenbloeding van van het lachen..

Iedereen ook de South Park parodie "The Passion of the Jew" van deze week (afleving 8.4) al gezien??
Yep, was een erg leuke aflevering, zeker als je THE PASSION OF THE CHRIST al gezien heb

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')