Wil jij zeggen dat de bijbel een feit is dan. Zo ja, bewijs het maar eens.quote:Op donderdag 1 april 2004 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zat net naar de filmography van Gibson te kijken en de man lijkt een voorkeur te hebben voor historische films die de feiten compleet, maar dan ook compleet, verdraaien. De laatste 10 jaar zul je weinig "waargebeurde" films vinden die de feiten of de waarheid meer onrecht aandoen dan Braveheart en The Patriot.
De kruisweg zal heus geen pretje geweest zijn, maar of het nu echt het equivalent was van de doorsnee slasher..... ik weet het niet, hoor.
Ahaquote:Op vrijdag 2 april 2004 00:53 schreef Timo20 het volgende:
gewoon, uit nieuwsgierigheid
want ik vroeg eik. n beetje af: als je "The Passion" niet goed vond, wat vind je dan wel n goede film??
Ik heb het niet over de Bijbel, ik heb het over het leven en vooral de dood van JC. Ik dacht toch dat de meeste historici het erover eens zijn dat er een profeet met die naam tijdens het begin van onze jaartelling heeft rondgelopen en dat die aan een kruis aan zijn einde is gekomen.quote:Op vrijdag 2 april 2004 04:21 schreef chris het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat de bijbel een feit is dan. Zo ja, bewijs het maar eens.
Ik geloof dat men de wonden heeft gereconstrueerd aan de hand van de lijkwade van Jezus. Of deze lijkwade de echte is is natuurlijk maar de vraag.quote:Hij zou toch lullig zijn als dat lijden bleek te bestaan uit een paar mepjes in zijn gezicht
haha ja ok.. maar mijn Duits is ook niet super.. hetgeen misschien me nog meer van de beelden afhankelijk maakt.quote:Op vrijdag 2 april 2004 10:40 schreef Kaensterle het volgende:
Hij is gewoon ondertiteld hoor. Als je een beetje bijbelkennis hebt kan je 't allemaal wel volgen.
Jezus is de hoofdpersoon en beweert dat hij de zoon van god is en de koning der joden, Judas verraadt hem. De Romeinse consul is Pontius Pilatus, Herodes is de koning van de joden. Die joden met baarden in die apenpakkies zijn de Farizeeën. Meer hoef je niet te weten volgens mij.
...met een van de zeldzaamste continue jankhoofden die ik ooit een acteur een film lang heb zien volhouden.quote:Op vrijdag 2 april 2004 10:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Weet je wat ook nog wel apart is? Frequency is een van mijn favoriete films.. en daar speelt Jim Caviezel gewoon een All American politie agent.
Sorry hoor, waarom zou dat niet gepast zijn?quote:Op vrijdag 2 april 2004 12:16 schreef Lisariya het volgende:
Wat sommige lompe users hier betreft ... zo 'min' praten over Jezus is gewoon niet gepast. Dus of je nou gelovig bent of niet, bewaar wel even je respect. Dank je.
Nounounou. Sorry hoor maar ik A) ik ken de man niet. B) heb nooit sluitend bewijs gezien dat hij echt geleefd heeft en ook nog eens alle dingen gedaan heeft die in dat boek van Grimm staat.quote:Op vrijdag 2 april 2004 12:16 schreef Lisariya het volgende:
Wat sommige lompe users hier betreft ... zo 'min' praten over Jezus is gewoon niet gepast. Dus of je nou gelovig bent of niet, bewaar wel even je respect. Dank je.
Juist! Niks meer aan toe voegenquote:Op vrijdag 2 april 2004 12:52 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nounounou. Sorry hoor maar ik A) ik ken de man niet. B) heb nooit sluitend bewijs gezien dat hij echt geleefd heeft en ook nog eens alle dingen gedaan heeft die in dat boek van Grimm staat.
Hij krijgt net zoveel respect als de gem. mens die ik niet ken, genoeg dus maar niet teveel. Respect moet je nl. verdienen.
Gelovigen moeten jou toch ook aanhoren en de meesten vinden dat echt niet ongepast. Het respect gelovig-ongelovig is groter als andersom.quote:Op vrijdag 2 april 2004 12:36 schreef Hare het volgende:
[..]
Sorry hoor, waarom zou dat niet gepast zijn?
Wat al die geloven prediken vind ik ongepast, en dat moet ik zo nu en dan toch ook aanhoren?
quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:01 schreef mgeelh het volgende:
[..]
Gelovigen moeten jou toch ook aanhoren en de meesten vinden dat echt niet ongepast. Het respect gelovig-ongelovig is groter als andersom.
Ja, dus? Ik moet hen ook aanhoren, en vaker ik hun dan zij mij. Vaak kan je het wel wegzappen, of er vlug voorbij lopen, of de deur vlug weer dichtgooien, maar ze proberen het wel aan je op te dringen. Ook met al de kerken die hier maar in de buurt worden gebouwd, wij ongelovigen bouwen toch ook niks?quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:01 schreef mgeelh het volgende:
[..]
Gelovigen moeten jou toch ook aanhoren en de meesten vinden dat echt niet ongepast. Het respect gelovig-ongelovig is groter als andersom.
Tja, aan zo'n mening hebben we natuurlijk weer geen enkele flikker. Als jij alles al afkraakt omdat 't je persoonlijk niet aanstaat, krijgen we niet echt een goed beeld van de filmquote:Op donderdag 1 april 2004 21:54 schreef Hare het volgende:
Wat een Butfilm
Tsjonge jonge zeg, ik ben al geen fan van het geloof, maar ben dat nu nog minder, die lui zijn allemaal
Zeg nou zelf zeg, gaat ie broodjes uitdelen alsof het zijn lichaam is enzo, en verdraagt al dat gemartel omdat hij zo het lijden van anderen verzacht. Jahoor, als die gast op dit moment zou leven zouden ze hem zo in een gekkenhuis zetten.
Maar goed, dat is gewoon mijn idee over het geloof, over de film zelf heb ik ook niks goeds te zeggen. Je kan in 5 minuten ook wel laten zien dat ie veel heeft moeten verdragen hoor, maar neehoor, eerst weet ik veel hoe lang beetje slaan en alles (ondertussen staat ie ook nog ff op, omdat ie meer wilt), dan natuurlijk die tocht met zijn kruis....hallo, we weten heus wel dat ie het zwaar heeft hoor, hoeft ie niet vijf keer te vallen ofzo
. En die romeinen ondertussen maar doorslaan.
En dan het kruis zelf, eerst ff armpje breken, dan het kruis ff omgooien, en weer terug, jaja, we weten wel dat ie veel heeft verdragen
Zeer, zeer matige film
ja en die reactie van jou heeft wel toegevoegde waarde ofzo?quote:Op vrijdag 2 april 2004 18:43 schreef Lisariya het volgende:
En zo is het maar net!
Ik zag The Passion of the Jew een uur nadat ik The Passion of the Christ in de bioscoop zag. Ik kreeg daar pas bijna een hersenbloeding van van het lachen..quote:Op vrijdag 2 april 2004 19:06 schreef Evil_Jur het volgende:
The passion of the Jew heeft me overtuigd, ik ga deze film niet kijken...
Yep, was een erg leuke aflevering, zeker als je THE PASSION OF THE CHRIST al gezien hebquote:Op vrijdag 2 april 2004 19:15 schreef Patvs het volgende:
[..]
Ik zag The Passion of the Jew een uur nadat ik The Passion of the Christ in de bioscoop zag. Ik kreeg daar pas bijna een hersenbloeding van van het lachen..
Iedereen ook de South Park parodie "The Passion of the Jew" van deze week (afleving 8.4) al gezien??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |