abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 april 2004 @ 13:27:23 #251
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18106261
Niet? Hoezo dat?

Maar goed, ik zei wat ik zei omdat victorinox zei dat de film in Nederland niet zo goed zou lopen omdat we hier niet zo gelovig zijn. Ik dus ook niet, maar toch ga ik er heen
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_18106314
Atheïsten geloven niet in een God. Dat wil nog niet zeggen dat je niet in Jezus Christus kan geloven. Al geef ik toe dat het wel gerelateerd is.
  donderdag 1 april 2004 @ 13:36:40 #253
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_18106518
quote:
Op donderdag 1 april 2004 13:27 schreef Hare het volgende:
Niet? Hoezo dat?

Maar goed, ik zei wat ik zei omdat victorinox zei dat de film in Nederland niet zo goed zou lopen omdat we hier niet zo gelovig zijn. Ik dus ook niet, maar toch ga ik er heen
Mensen die het verhaal niet kennen, zullen er niet veel van begrijpen.
Mensen die het verhaal enigszins kennen (ik), zullen ook problemen hebben met het volgen van de film.
Je valt midden in het verhaal, en de karakters worden vrijwel niet voorgesteld.
Op de spaarzame korte flashbacks na, krijg je alleen maar Jezus te zien die wordt gemarteld, geslagen en geschopt. Dat ben je na 2 uur ook wel zat.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_18107079
Ik snap nog steeds de insteek van deze film niet... na 2 dozijn christusverfilmingen vond Mel het weer ns de hoogste tijd dit fabeltje nieuw leven in te blazen..?
Deze film laat ik maar ns lekker lopen in de bios
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 1 april 2004 @ 14:20:53 #255
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18107561
quote:
Op donderdag 1 april 2004 13:29 schreef Disorder het volgende:
Atheïsten geloven niet in een God. Dat wil nog niet zeggen dat je niet in Jezus Christus kan geloven. Al geef ik toe dat het wel gerelateerd is.
Hèhè, hoe wou je dat dan doen? Jezus is toch de zoon van God? Hoe kun je dan wel in ene geloven en niet in de andere?

En het zou best kunnen dat ik nu iets heel doms zeg, maar goed, ik heb de bijbel ofzo dan ook niet gelezen
  donderdag 1 april 2004 @ 15:21:30 #256
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_18108941
quote:
Op donderdag 1 april 2004 14:20 schreef Hare het volgende:

[..]

Hèhè, hoe wou je dat dan doen? Jezus is toch de zoon van God? Hoe kun je dan wel in ene geloven en niet in de andere?

En het zou best kunnen dat ik nu iets heel doms zeg, maar goed, ik heb de bijbel ofzo dan ook niet gelezen
Ik geloof niet in God, maar ik het zou best kunnen dat Jezus heeft bestaan vroeger. En dan niet als zoon van god, maar als zoon van maria en jozef. Waarom zou hij niet bestaan kunnen hebben? Hij kan zelf geloofd hebben de zoon van God te zijn geweest, en anderen willen helpen? Ik weet het verder ook niet hoor, ik hou me er ook niet echt mee bezig.

Overigens hoef ik de film niet te zien, hoewel ik wel benieuwd ben geraakt door alle nieuws eromheen. Maar alleen maar geweld in films is niet helemaal mijn ding.
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_18109175
quote:
Op donderdag 1 april 2004 13:57 schreef kamagurka het volgende:
Ik snap nog steeds de insteek van deze film niet... na 2 dozijn christusverfilmingen vond Mel het weer ns de hoogste tijd dit fabeltje nieuw leven in te blazen..?
Deze film laat ik maar ns lekker lopen in de bios
De insteek is juist heel anders dan bij de andere verfilmingen; dit is het lijdensverhaal. En het lijden speelde in de meeste andere christusverfilmingen vaak een ondergeschikte rol, hoewel het toch één van de belangrijkere aspecten is van het leven (vooral het einde) van Christus. Daarom vind ik het interessant om ook eens deze kant van het verhaal te zien. Zie ook hier
  donderdag 1 april 2004 @ 17:12:38 #258
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_18111703
Ik vind het wel goed dat deze film er is. Als je een kerk binnenloopt en je ziet (bijv.) een prent of een beeld of whatever van Jezus als hij zijn kruis draagt, dan ziet hij er gewoon bijna gelukkig uit. Er staat vaak letterlijk een glimlach op z'n gezicht.

Dan vind ik het wel goed dat er eindelijk eens een tegenhanger van dat beeld is. Ik kan me zelf namelijk niet zo goed voorstellen dat hij het bovenstaande met een glimlach op z'n gezicht deed.

Ik heb hem al een keer op de computer gekeken (bad, bad, bad! etc.), maar morgen (als er niet ineens een terrasje in m'n gezichtsveld komt) ga ik hem in de bioscoop kijken.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  donderdag 1 april 2004 @ 18:59:23 #259
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_18113910
Ik zat net naar de filmography van Gibson te kijken en de man lijkt een voorkeur te hebben voor historische films die de feiten compleet, maar dan ook compleet, verdraaien. De laatste 10 jaar zul je weinig "waargebeurde" films vinden die de feiten of de waarheid meer onrecht aandoen dan Braveheart en The Patriot.

De kruisweg zal heus geen pretje geweest zijn, maar of het nu echt het equivalent was van de doorsnee slasher..... ik weet het niet, hoor.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 1 april 2004 @ 19:21:44 #260
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_18114352
Heb gisteren de film gezien in n voorpremiere.Kmoet zeggen dat ik zeer onder de indruk was van t hele visuele gebeuren. Het was best hard om te zien hoe Jezus zo hard en zo lang werd gemarteld. Vond t acteren goed.
Toen de film was afgelopen, moest ik al t geweld toch wel ff laten bezinken.Bleef best lang zitten na de aftiteling . Vond t ook speciaal omdat de film in t Arameens (toch??) werd gesproken.

Conclusie van n avondje Jezus: mooie film die zeker de moeite waard is om te gaan bekijken. Was wel erg grof, maar na de berichten in de media dacht ik dat er nog meer martelen in zou zitten. (ja nog meer ja )
Ga dat zien
  donderdag 1 april 2004 @ 21:54:28 #261
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18118372
Wat een Butfilm

Tsjonge jonge zeg, ik ben al geen fan van het geloof, maar ben dat nu nog minder, die lui zijn allemaal

Zeg nou zelf zeg, gaat ie broodjes uitdelen alsof het zijn lichaam is enzo, en verdraagt al dat gemartel omdat hij zo het lijden van anderen verzacht. Jahoor, als die gast op dit moment zou leven zouden ze hem zo in een gekkenhuis zetten.

Maar goed, dat is gewoon mijn idee over het geloof, over de film zelf heb ik ook niks goeds te zeggen. Je kan in 5 minuten ook wel laten zien dat ie veel heeft moeten verdragen hoor, maar neehoor, eerst weet ik veel hoe lang beetje slaan en alles (ondertussen staat ie ook nog ff op, omdat ie meer wilt ), dan natuurlijk die tocht met zijn kruis....hallo, we weten heus wel dat ie het zwaar heeft hoor, hoeft ie niet vijf keer te vallen ofzo . En die romeinen ondertussen maar doorslaan.

En dan het kruis zelf, eerst ff armpje breken, dan het kruis ff omgooien, en weer terug, jaja, we weten wel dat ie veel heeft verdragen

Zeer, zeer matige film
pi_18120202
Ik vraag me af, aangezien de film in een andere taal is gesproken ... zit er ondertiteling bij? Ik hoorde and las van niet. Als het er niet bij zit, is het verhaal opzich wel te volgen?
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_18120306
Ik vond het een ontzettend indrukwekkende film (zeer zeker omdat ik zelf christen ben sinds 6 jaar), het heeft me erg aangegrepen en meer mensen zo te zien. Want er waren veel mensen zéér van onder de indruk.
pi_18120308
quote:
Op donderdag 1 april 2004 22:54 schreef caradoc het volgende:
Ik vraag me af, aangezien de film in een andere taal is gesproken ... zit er ondertiteling bij? Ik hoorde and las van niet. Als het er niet bij zit, is het verhaal opzich wel te volgen?
Ja, is inderdaad met ondertiteling
pi_18120392
quote:
Op donderdag 1 april 2004 22:59 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Ja, is inderdaad met ondertiteling
Waarom schreef ik in vredesnaam "and" inplaats van "en". Ik moet echt ophouden met engels te spreken elke dag hahaha.

Maar goed, bedankt voor je antwoord. Toch weet ik zeker dat ik ergens heb gelezen dat er geen ondertiteling bij zou zitten. Ach ja , des te beter.
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_18120396
Zo hij is binnen, eens kijken van de week.

Ben benieuwd na alle uiteenlopende reacties van "smakeloos" tot "anti semitisch" en "schitterend"...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18120962
quote:
Op donderdag 1 april 2004 21:54 schreef Hare het volgende:
gaat ie broodjes uitdelen alsof het zijn lichaam is enzo
  vrijdag 2 april 2004 @ 00:02:53 #268
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_18121786
quote:
- hoop geblaat -
als je toch al niet "gelooft" waarom kijk je de film dan uberhaupt?? dan kan je er al bijna vanuit gaan dat je t niets zult vinden...

Vraag ik me alleen 1 ding af: welke film van de afgelopen tijd (weken/maanden) vond jij dan beter dan The Passion???
pi_18121924
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:02 schreef Timo20 het volgende:

[..]

als je toch al niet "gelooft" waarom kijk je de film dan uberhaupt?? dan kan je er al bijna vanuit gaan dat je t niets zult vinden...

Vraag ik me alleen 1 ding af: welke film van de afgelopen tijd (weken/maanden) vond jij dan beter dan The Passion???
Along Came Polly
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  vrijdag 2 april 2004 @ 00:14:55 #270
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_18122052
ik heb 'm net gezien...
Zeker een van de beste films die ik ooit heb gezien...
heel treffend, en een keertje niet veramerikaniseert, gewoon direct.
zeker geen film voor labiele mensen geloof ik..
ik was er ook stil van, aan het eind liep iedereen ook in stilte de bioscoop uit.
zeker een aanrader!

vrijdag 2 april 2004 @ 00:20:22 #271
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18122153
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:02 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Omdat er zo veel om te doen was, maar afgezien van het geloofselement, vond ik het plot ook erg slecht. (5 keer vallen en dat soort gedoe)
quote:
Films die zijn uitgekomen of films die ik gezien heb? (van die laatste zijn er wel errug veel, ben bezig met imdb top 250, en daar zitten zo veel geweldige films tussen, maar goed zal daar niet aan beginnen), maar goed, een paar die de laatste tijd zijn uitgekomen (dvd of bios):

Gister Dogville gezien, geweldig, Lost In Translation, 21 Grams, Matchstick Man, Love Actually,Big Fish, Ying Xiong.

Vraag ik me alleen 1 ding af: Waarom wil je dit weten?
  vrijdag 2 april 2004 @ 00:20:25 #272
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_18122155
quote:
Jahoor, als die gast op dit moment zou leven zouden ze hem zo in een gekkenhuis zetten.
ja, en Michael Jackson ernaast.. maar wie zijn nou de gekken.. het enige wat jij najaagt is seks en geld.. dan zit ik liever in het gekkenhuis
  vrijdag 2 april 2004 @ 00:21:21 #273
4180 Hare
Come fly with me!
pi_18122169
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

ja, en Michael Jackson ernaast.. maar wie zijn nou de gekken.. het enige wat jij najaagt is seks en geld.. dan zit ik liever in het gekkenhuis
Wat? Hoezo zou ik alleen seks en geld najagen??
  FOK!fossiel vrijdag 2 april 2004 @ 00:27:48 #274
8443 cptmarco
it's captain...
pi_18122292
Ik heb net deze film gezien, en ik vond het absoluut een indrukwekkende film om te zien. Na afloop zat ik eventjes stil in mijn stoel naar de aftiteling te staren.
De film is trouwens niet voor mensen met een zwak gestel, ze laten weinig aan de verbeelding over.
  vrijdag 2 april 2004 @ 00:53:12 #275
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_18122589
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:20 schreef Hare het volgende:

Films die zijn uitgekomen of films die ik gezien heb?
uiteraard die je hebt gezien
quote:
Gister Dogville gezien, geweldig, Lost In Translation, Love Actually,Big Fish,
deze films zijn idd
de rest van de films uit jouw rijtje heb ik nog niet gezien
quote:
Vraag ik me alleen 1 ding af: Waarom wil je dit weten?
gewoon, uit nieuwsgierigheid
want ik vroeg eik. n beetje af: als je "The Passion" niet goed vond, wat vind je dan wel n goede film??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')