abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 20:23:05 #301
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_131980928
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:03 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Het is je vergeven...
Weinig karakter is nodig voor beleefdheid in manieren, veel voor beleefdheid des geestes. ;)

[..]

Geeft niks hoor, dat u de ballen begrijpt van alwetendheid :D Ik ga de meest uiteenlopende manieren proberen om het inzichtelijk te maken. God wil niet de gemaakte of te nog maken keuze beïnvloeden, van de eerste man en de eerste vrouw op aarde, neemt afstand en kijkt toe.

Er zijn 1.000.000.000.000.000.000.000.000 bomen, slechts 1 boom is verboden. De mens heeft miljoenen bomen tegen 1 verbod. De vrucht of de gevolgen doen er nog niet aan toe. Zaait 1 leugen van een overige bewoner van het hof voldoende verwarring om een direct verbod van God opzij te kunnen zetten ?

Het overwegen van belangen is hiermee meteen een feit en hoe het handelen te overwegen, de hersenen van A&E kraken opvoedkundig een tijdje door na de daad, tot nu toe volgbaar ?
Heel volgbaar. Maar het feit dat er voor adam en eva veel keuzes ( lijken te ) zijn doet niks af aan dat de uiteindelijke uitkomst al vast ligt. Bekijk het vanuit het perspectief van god. Hij maakt de tuin en de boom en op dat moment weet hij al dat A&E ervan gaan eten. Hij weet alles (al). Hij weet op dat moment al wat er gaat gebeuren met Jezus en hij weet ook dat ik dit nu zal gaan typen.

Als we dan weer terug gaan naar Eva. Dan is het toch absurd om te denken dat zij een keuze had. Voor haar leek het zo. Maar het lag allang vast. Het leek mij interessant als Eva tegen god zou zeggen: ''maar je bent alwetend, dit zag je toch allang aankomen?'' Ben benieuwd wat god dan gezegd zou hebben ( hoewel hij dat ook allang wist natuurlijk haha ).

Dingen als ''keuze'' of '' schuld'' zijn nogal vreemd als je bedenkt dat de toekomst voor god een rechte lijn moet zijn: namelijk de toekomst die hij ziet en die onherroepelijk gebeuren zal.

quote:
Aan het eind van de rit zullen de kwaden van de goeden gescheiden worden en verantwoording moeten afleggen binnen het kader van God's normen en waarden, welke ruim genoeg zou moeten behoren te zijn.
Als je objectief de bijbel leest lijkt het erop dat god's normen en waarden heel anders zijn dan die van haast elk mens op aarde. Het lijkt alsof god gewoon een heel andere definitie van ''goed'' en ''liefdevol'' erop nahoudt. En dat hij zich weinig aantrekt van hoe hij ''behoort te zijn'' volgens mensen.

Wat ik niet snap is dat gelovigen bij een genocide door god roepen dat zoiets goed is op een manier die wij niet kunnen begrijpen. Maar dat betekent dan ook dat goede mensen martelen bijvoorbeeld goed kan zijn op een manier die wij niet begrijpen. Sterker nog, als god dat zou doen zou dat automatisch een goede daad zijn als je een gelovige bent die vindt dat god mag doen en laten wat hij wil omdat hij nou eenmaal god is.

Als je dat niet vindt kom je er al snel op uit dat god ronduit slecht is. Als hij aan normale standaarden moet voldoen is het duidelijk dat god ( van de bijbel hè...) slecht is zo gauw hij oproept tot het doden van een volk inclusief kinderen. Daar zou geen mensen mee wegkomen en is het dus een slechte daad.

quote:
Geen enkele ziel draagt de lasten van een andere ziel en mag het ook niet dragen is een betrouwbare feit, waarmee ik jou zorgen wel aanneembaar maar op basis van bovenstaande gegeven toch niet gegrond acht.

Ieder draagt zijn eigen aansprakelijkheid en verantwoording. ( behalve de onbekwamen e.d. )
Mee eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Uitstekelbaars op 08-10-2013 20:30:55 ]
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')