abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:31:35 #1
381212 Gulara
From the future
pi_129497100
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_129497116
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:29 schreef Mineola het volgende:
Soesa, hij drinkt wel uit een fles hoor. Alleen vorige week ging melk-uit-de-fles slecht, dus ik was blij dat hij bij mij nog wel redelijk dronk. Dat doet hij nu dus ook niet meer, dus hebben we nog meer het probleem 'hoe krijg ik er voldoende vocht en dan het liefst melk want voedingsstoffen in'. Best een toestand voor een flessen-noob :@ want flesjes/tuitbeker met water of zo bood ik een beetje voor de vorm aan. Meer dan wat slokjes dronk hij niet.

Hoeveel drinken jullie baby's aan water/sap en zo per dag? Ik heb geen idee wat gemiddeld is.
En hoeveel melk drinkt een baby van 9 maanden eigenlijk bij fv? :@
Saartje drinkt 's ochtends een fles van 180/6 en 's avonds een avondpapje. Tussendoor drinkt ze dan nog ongeveer 1-1,5 fles van 180/6.

Verder bieden we gewoon steeds water aan. Ze pakt gewoon zelf haar drinkbeker, dus we zorgen dat die binnen handbereik staat. Durf niet te zeggen hoeveel dat is, denk 1 hele beker ongeveer?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:32:44 #3
381212 Gulara
From the future
pi_129497118
Nog een keer:
Vraagje, kan jullie kind ook zo krijsen? De mijne gaat echt door de geluidsbarrière heen. En laatst had ik een piep in m'n oor. ;(
pi_129497122
Gulara, als L. boos is kan hij ook zo krijsen ja. En hij is gauw boos, als het eten niet snel genoeg komt met name. Dat is dan Heel Erg Vreselijk allemaal, kind heeft veel gevoel voor dramatiek.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:33:59 #5
381212 Gulara
From the future
pi_129497146
Ooh en Mineola wat vervelend van de borstweigering. Raar dat hij zo cold turkey weigert.
pi_129497168
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Saartje drinkt 's ochtends een fles van 180/6 en 's avonds een avondpapje. Tussendoor drinkt ze dan nog ongeveer 1-1,5 fles van 180/6.

Verder bieden we gewoon steeds water aan. Ze pakt gewoon zelf haar drinkbeker, dus we zorgen dat die binnen handbereik staat. Durf niet te zeggen hoeveel dat is, denk 1 hele beker ongeveer?
Die beker staat hier ook de hele dag in de buurt, maar hij speelt er alleen mee en sabbelt wat op die tuit. Hij drinkt echt alleen als je dat ding in zn mond stopt.

Krijsen, ja, maar niet geluidsbarriere-hard... Wel gewoon brandweerwagen-hard :+
pi_129497175
Dit is ongeveer haar schema tegenwoordig:

O: fles melk 180/6
T: fruit
L: brood en fles melk 120/4 laat ze soms iets van staan
T: yoghurt/kwark
D: avondeten
A: avondpapje fles van 200ml

Tussendoor dan steeds drinkbeker met water aanbieden. En ze krijgt stukjes komkommer, rijstwafeltje, babykoekje... dat soort dingetjes. Wafeltje/koekje 1x per dag (ongeveer), en komkommer mag wat ons betreft onbeperkt.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:36:12 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129497181
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:35 schreef Mineola het volgende:

[..]

Die beker staat hier ook de hele dag in de buurt, maar hij speelt er alleen mee en sabbelt wat op die tuit. Hij drinkt echt alleen als je dat ding in zn mond stopt.

Krijsen, ja, maar niet geluidsbarriere-hard... Wel gewoon brandweerwagen-hard :+
oh, dat moet ik hier ook vaak doen hoor :Y. Ik moet de tuitbeker wel actief aanbieden. Af en toe pakt ze 'm ook zelf maar ze denkt er tijdens het spelen gewoon niet echt aan.

Krijsen check maar niet zo keihard gelukkig...
pi_129497192
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:32 schreef Gulara het volgende:
Nog een keer:
Vraagje, kan jullie kind ook zo krijsen? De mijne gaat echt door de geluidsbarrière heen. En laatst had ik een piep in m'n oor. ;(
Altijd als ik haar luier verschoon :')
Alhoewel het misschien ook meer die brandwagen van Min is dan een F-16.
pi_129497218
Venco, wat klote van je werk :/ Succes ermee!

Min, jammer van de bv! Ik wist niet eens dat dat kon, zo cold turkey. Wel fijn van de goede nacht.
pi_129497259
Oh, Son: mooie spam idd :Y Met je kleine dreumes O+

Tally: lief, je twee kindjes bij elkaar zo *;
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:41:18 #12
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129497265
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:29 schreef Mineola het volgende:
Soesa, hij drinkt wel uit een fles hoor. Alleen vorige week ging melk-uit-de-fles slecht, dus ik was blij dat hij bij mij nog wel redelijk dronk. Dat doet hij nu dus ook niet meer, dus hebben we nog meer het probleem 'hoe krijg ik er voldoende vocht en dan het liefst melk want voedingsstoffen in'. Best een toestand voor een flessen-noob :@ want flesjes/tuitbeker met water of zo bood ik een beetje voor de vorm aan. Meer dan wat slokjes dronk hij niet.

Hoeveel drinken jullie baby's aan water/sap en zo per dag? Ik heb geen idee wat gemiddeld is.
En hoeveel melk drinkt een baby van 9 maanden eigenlijk bij fv? :@
Ik zou melk dan ook belangrijk vinden ja, en dan eigenlijk niet de gewone koemelk of rijstemelk of ... maar opvolgmelk als bv écht niet meer lukt.

Hier drinkt S nu 2 3/4 fles op een dag. 's ochtends 200/6, 's middags bij het brood 160/4 en 's avonds nog een papfles van 200/6. En tussendoor wel wat slokjes water maar zéker geen hele beker. Hij snapt het eigenlijk ook pas net.

Krijsen hier eigenlijk niet, alleen in de eerste 2 maanden ofzo. Nu alleen mopperen. Maar hij heeft wel een best lage en heel harde stem dus het kan zeker op je zenuwen werken ;)
pi_129497295
@Mineola, in mijn contract staat dat het rooster bepaald wordt in overeenstemming/overleg tussen werkgever en medewerker.
Lijkt mij dan duidelijk toch?

Kan er helaas ook niet weg want we hebben het geld nodig. -O-
pi_129497318
Oh en A kan er qua krijsen ook wat van. Gister bijvoorbeeld en vanmorgen is hij ook nog niet zo tevreden. Sinds 5 uur ook al wakker. }:|
pi_129497352
Thanks Coco! Vrijwel gelijk aan ons schema.
Avond dus een grote/volle fles. Ik had zelf gedacht dat dat misschien minder zou zijn want vlak na het eten. gister na 80 ml in bed gelegd, sorry kind :@

En idd, hier tussen de middag ook altijd minder melk. Aan al die tussendoortjes komen we eigenlijk niet toe tussen de officiele eetmomenten en slaapjes door. Maar idd rijstwafeltjes en soepstengels.

Krijsen tijdens verschonen gebeurt hier nooit. Hij is eigenlijk heel goed af te leiden dan. Hij krijst alleen als je hem neerzet op het kleed of in bed legt en Hij Wil Niet.

Spees, het wordt inderdaad opvolgmelk dan. Koe- of andere melk vind ik hem nog te jong voor.

Weet iemand toevallig hoe dat zit met yoghurt, waarom mag dat al wel dagelijks (?) en koemelk niet? Is dat zo anders van samenstelling? (ik kan ook googlen hoor...)
pi_129497363
Mineola wat kut zeg ;(
pi_129497371
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:42 schreef vencodark het volgende:
@Mineola, in mijn contract staat dat het rooster bepaald wordt in overeenstemming/overleg tussen werkgever en medewerker.
Lijkt mij dan duidelijk toch?

Kan er helaas ook niet weg want we hebben het geld nodig. -O-
Nou dan is het inderdaad belachelijk zeg! Ik vind het ook niet zo heel handig van je werkgever om iemand met een kind zo meteen zonder overleg in te delen, ook al heb jij een flexibel contract. Wel zo goed voor de verhoudingen om het eerst even te overleggen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 09:48:48 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129497405
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:45 schreef Mineola het volgende:
Thanks Coco! Vrijwel gelijk aan ons schema.
Avond dus een grote/volle fles. Ik had zelf gedacht dat dat misschien minder zou zijn want vlak na het eten. gister na 80 ml in bed gelegd, sorry kind :@

En idd, hier tussen de middag ook altijd minder melk. Aan al die tussendoortjes komen we eigenlijk niet toe tussen de officiele eetmomenten en slaapjes door. Maar idd rijstwafeltjes en soepstengels.

Krijsen tijdens verschonen gebeurt hier nooit. Hij is eigenlijk heel goed af te leiden dan. Hij krijst alleen als je hem neerzet op het kleed of in bed legt en Hij Wil Niet.

Spees, het wordt inderdaad opvolgmelk dan. Koe- of andere melk vind ik hem nog te jong voor.

Weet iemand toevallig hoe dat zit met yoghurt, waarom mag dat al wel dagelijks (?) en koemelk niet? Is dat zo anders van samenstelling? (ik kan ook googlen hoor...)
Hoewel daar verschillend over gedacht wordt (mijn cb arts is er weer geen voorstander van, die adviseert yoghurt pas vanaf 9 maanden) mag je koemelkproducten wel als bijproduct geven. Dus wat yoghurt als tussendoortje. Je kan hier ook een glaasje melk van maken. Dat advies vind ik ook verwarrend maar er wordt eigenlijk mee bedoeld dat je koemelk niet als bv/kv vervanging mag geven, maar wel als extra.
pi_129497418
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:46 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nou dan is het inderdaad belachelijk zeg! Ik vind het ook niet zo heel handig van je werkgever om iemand met een kind zo meteen zonder overleg in te delen, ook al heb jij een flexibel contract. Wel zo goed voor de verhoudingen om het eerst even te overleggen.
Leek mij dus ook. Juist omdat ik 3 weken tevoren ook al had gebeld.
Toen ik nog vroeg of er voor die vrijdag niets meer te doen was zei ze nog:" Tja, dan zal ik wel moeten komen..."
Ik dacht bij mezelf, "dat moet toch geen probleem zijn als van mij ook zomaar flexibiliteit wordt verwacht. "
:')
pi_129497572
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:48 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hoewel daar verschillend over gedacht wordt (mijn cb arts is er weer geen voorstander van, die adviseert yoghurt pas vanaf 9 maanden) mag je koemelkproducten wel als bijproduct geven. Dus wat yoghurt als tussendoortje. Je kan hier ook een glaasje melk van maken. Dat advies vind ik ook verwarrend maar er wordt eigenlijk mee bedoeld dat je koemelk niet als bv/kv vervanging mag geven, maar wel als extra.
Ik lees nogal wat verschillen ja. Ik begreep eerder dat je koemelkproducten als yoghurt en kaas dus juist wel bij het dagelijkse minimum aan melk-quotum mocht rekenen (zie deze tabel). Vandaar dat ik dus geneigd was yoghurt te geven, omdat ik anders niet aan die halve liter per dag kwam en hij yoghurt wel lekker vindt. Maar ja, dat wilde ik dus liever nog niet dagelijks doen.

Edit: hier mocht het vanaf 8 maanden.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:00:34 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_129497602
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:32 schreef Gulara het volgende:
Nog een keer:
ja.

en ook alledrie tegelijk.

Maar dat heb je vast wel eens gehoord want dat geluid reikt echt wel ver.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:01:46 #22
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129497623
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:58 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik lees nogal wat verschillen ja. Ik begreep eerder dat je koemelkproducten als yoghurt en kaas dus juist wel bij het dagelijkse minimum aan melk-quotum mocht rekenen. Vandaar dat ik dus geneigd was yoghurt te geven, omdat ik anders niet aan die halve liter per dag kwam en hij yoghurt wel lekker vindt. Maar ja, dat wilde ik dus liever nog niet dagelijks doen.
Ik heb er het officiële dieetprotocol ff op nageslagen (zuigelingendiëtetiek heb ik echt niet alles meer van paraat, sinds de opleiding niet meer mee bezig geweest) en daar staat hetzelfde: yoghurt en kaas tellen wel degelijk mee als calciumleverancier, maar niet als vervanging van bv/opvolgmelk. Daar zitten veel andere bouwstoffen in die nog onmisbaar zijn voor baby's.
pi_129498042
Mineola wat vervelend van het drinken ;( maar mama zeggen O+ *O*
Gulara :D L kan er ook wat van. Hij heeft echt al een soort driftbuien, gaat ie ook om zich heen slaan enzo :@ soms in mijn gezicht }:|
Venco wat oneerlijk! Snap dat je er geen zin meer in hebt.
Soesa bijzonder dat terugdenken aan vorig jaar O+
Shandaly succes vandaag

quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:00 schreef Kyara het volgende:
_O-
pi_129498182
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:00 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja.

en ook alledrie tegelijk.

:D!
pi_129498551
Shandaly, werkze en succes vandaag!

Mineola, wat rot dat het drinken niet wil. Maar dat ze mama zegt maakt vast een boel goed? *O* O+

Venco, wat een gedoe. Ik kan me goed voorstellen dat je er eigenlijk wel klaar mee bent.

Soesa, bijna een jaar geleden. Is het jaar hard gegaan?

Kyara :D

Hier ook krijsen, echt hard! Ik ben af en toe bang dat de buurt denkt dat ik haar mishandel, ze schreeuwt soms zo hard dat ze moet kokhalzen. Laatst ging ik weg op de fiets, ik fietste op straat voor ons huis en ik hoorde haar toch krijsen :o
Ze begint wel heel vaak op een schattige manier te huilen, eerst een pruillipje trekken en dan begint haar onderlip te trillen en daar gaat ze, klinkend als een oud dieseltje die niet op gang wil komen O+ O+
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')